Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Pari sivua takaperin oli puhetta (taas) tosta pleikan ohjaimesta joka ei boxinpelaajaa paljon sytytä. Syynä vasemman peukalon "luonnoton" asento. Tulkitsenko oikein että joillain boxin pelaajilla on kädet eri paria? Oikea käsi ei tietenkään ole luonnottomassa asennossa mutta vasen on?

Ohjaimen koko ja käyttöön tottumisen vielä ymmärtää, mut ton vasemman peukalon asento-ongelman kans on vähän vaikeempaa. Onko konsolipelaajille Gamer kamasutraa? Se vois olla "kätevä" opus.

Se on veljet semmonen homma että kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon penaalissa. Se kun kuulemma ehtii sulaa ennen tottumista. ;)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Pari sivua takaperin oli puhetta (taas) tosta pleikan ohjaimesta joka ei boxinpelaajaa paljon sytytä. Syynä vasemman peukalon "luonnoton" asento. Tulkitsenko oikein että joillain boxin pelaajilla on kädet eri paria? Oikea käsi ei tietenkään ole luonnottomassa asennossa mutta vasen on?

Ohjaimen koko ja käyttöön tottumisen vielä ymmärtää, mut ton vasemman peukalon asento-ongelman kans on vähän vaikeempaa. Onko konsolipelaajille Gamer kamasutraa? Se vois olla "kätevä" opus.

Se on veljet semmonen homma että kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon penaalissa. Se kun kuulemma ehtii sulaa ennen tottumista. ;)

Tästä on monesti puhuttu, mutta sanotaan vielä. Vasempaa tattia liikutetaan lähes poikkeuksetta liikkumiseen eli suuntana on joko ylös tai alas. Oikeaa tattia käytetään yleensä pyörimiseen ja hyörimiseen, joten liikerata on vasen-oikea. Helppoa?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Tästä on monesti puhuttu, mutta sanotaan vielä. Vasempaa tattia liikutetaan lähes poikkeuksetta liikkumiseen eli suuntana on joko ylös tai alas. Oikeaa tattia käytetään yleensä pyörimiseen ja hyörimiseen, joten liikerata on vasen-oikea. Helppoa?

En nyt täysin torppaa tätä logiikkaa, mutta ainakin henkilökohtaisesti esimerkiksi codia pelatessani tulee kyllä liikuttua sivuttain/tähdättyä ylös ja alas melko usein pelkän eteenpäin liikkumisen sijaan... Kummankin konsolin omistaneena isokätisenä pelaajana en edelleenkään ymmärrä näitä kaikista kriittisimpiä DS3:n arvostelijoita. Ei sitä ole tarkoituskaan pitää samalla otteella kuin boksin ohjainta. Boksin ohjaimessa on paska ristiohjain ja surkeat "etusormien" liipasimet. DS3:ssa taas paskat takaliipasimet. Muuten kummatkin ohjaimet hemmetin hyviä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Katselin videon tänään, olikos se nyt nelinpeli tms. Porukka kun kävi digiexpoilla. Katselin siinä juuri miten Xbox onen ohjainta pidettiin kädessä. Täysin identtisenä asennolla luin itse pidän ds3:sta. Erona koko muun käden asento. Eli se asento on loppupeleissä täysin sama itse sormissa, mutta ranteen asento eri. Peukalo tatilla, sormen liikerata on täysin sama boxilla ja DS3:lla, jos kummastakin pitää oikein kiinni.

Nintendo 3DS on hyvä esimerkki. On boxin sijainnissa tatti ja on aivan järkyttävä käyttää, koska laitteen muu muotoilu ei sovi siihen asentoon.

Edelleen ne jotka haukkuu jompaakumpaa ohjainta, pitää toista ohjainta väärin kädessään.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

"Tatti- ja liipaisin-taistelun" vielä ymmärrän, mutta ristiohjain-taistelua en. :confused: Pelaamissani peleissä ristiohjaimen takaa löytyy useimmiten inventaario tms. tavallaan toissijainen ja ei-niin kriittinen. Vai ohjaavatko jotkut pelaajat hahmoa ristiohjaimella, silloin ehkä jotain käytännön merkitystä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

"Tatti- ja liipaisin-taistelun" vielä ymmärrän, mutta ristiohjain-taistelua en. :confused: Pelaamissani peleissä ristiohjaimen takaa löytyy useimmiten inventaario tms. tavallaan toissijainen ja ei-niin kriittinen. Vai ohjaavatko jotkut pelaajat hahmoa ristiohjaimella, silloin ehkä jotain käytännön merkitystä.
Mätkintä peleissä ristiohjain taitaa olla yleisessä käytössä tai ainakin näin uskoisin. Muutoin ristiohjain jää juurikin tuohon inventaarion selaamiseen.

Kannattaa siirtää katse tulevaan, sillä ennakoiden perusteella sekä X1:n että PS4:n ohjaimissa on korjattu nämä pikku viat mitkä vielä aiheutti kränää nykyisessä sukupolvessa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

En nyt täysin torppaa tätä logiikkaa, mutta ainakin henkilökohtaisesti esimerkiksi codia pelatessani tulee kyllä liikuttua sivuttain/tähdättyä ylös ja alas melko usein pelkän eteenpäin liikkumisen sijaan... Kummankin konsolin omistaneena isokätisenä pelaajana en edelleenkään ymmärrä näitä kaikista kriittisimpiä DS3:n arvostelijoita. Ei sitä ole tarkoituskaan pitää samalla otteella kuin boksin ohjainta. Boksin ohjaimessa on paska ristiohjain ja surkeat "etusormien" liipasimet. DS3:ssa taas paskat takaliipasimet. Muuten kummatkin ohjaimet hemmetin hyviä.

No henkilökohtaisesti mun mielestä tattien asennot on kuitenkin se pienin ongelma näissä ohjaimissa. (Ainakin omassa) DS3:ssa tattien liikeradat ovat aivan älyttömän isot ja tattien jäykkyys lähes olematon. Tähän lisäksi tattien iso safezone-alue, jossa tattia liikutettaessa ei peli vielä tunnista liikettä. Osa näistä tietenkin on pelikohtaisia (esim. tuon safezonen laajuus), mutta tuo tatin iso liikealue (huom! tatin kupera muoto) varsinkin fps-peleissä aiheuttaa hyvinkin epätarkan tähtäilyn. Jokusen tunnin harjoittelun jälkeen tähtäily kyllä sujuu, mutta heti Xboxista siirryttäessä liikeradat ovat välillä todella pahasti hakusessa.

Tietenkin tähän vielä lisäksi konsolisukupolven alkupuolen pelit, joissa oli ohjaus täysin raiskattu. Näissä siis kääntyminen oli "kiihtyvää" (mm. Army of Two ja Killzone 2 - ennen päivitystä).
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

On se vaan kumma homma, että tuo PS3/X360-ohjaimiin perustuva debatti tulee aina vaan takaisin kuin mikäkin loinen. Unohdetaan se jo pikkuhiljaa. Uusi sukupolvi ja uudet ohjaimet ovat ihan kohta täällä, ja osa on päässyt niitä jo hieman hypistelemäänkin.

Mitä tulee vasemman tatin paikkaan, sekin on henkilökohtaisista preferensseistä kiinni. Minulle kumpikaan tapa ei ole sen enempää oikea kuin vääräkään. Tai jos jonkun käsissä ohjain ei luontevasti tunnu hyvältä, niin sitten ei tunnu. Tällaisilla pienillä tyttökäsillä minua on siunattu, mutta onnekseni olen kaikkien ohjaimien kanssa aina toimeen tullut, eikä Dualshock 4 taikka Xbox Onen langaton ohjain tähän trendiin ole tuomassa muutosta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

No henkilökohtaisesti mun mielestä tattien asennot on kuitenkin se pienin ongelma näissä ohjaimissa. (Ainakin omassa) DS3:ssa tattien liikeradat ovat aivan älyttömän isot ja tattien jäykkyys lähes olematon. Tähän lisäksi tattien iso safezone-alue, jossa tattia liikutettaessa ei peli vielä tunnista liikettä. Osa näistä tietenkin on pelikohtaisia (esim. tuon safezonen laajuus), mutta tuo tatin iso liikealue (huom! tatin kupera muoto) varsinkin fps-peleissä aiheuttaa hyvinkin epätarkan tähtäilyn. Jokusen tunnin harjoittelun jälkeen tähtäily kyllä sujuu, mutta heti Xboxista siirryttäessä liikeradat ovat välillä todella pahasti hakusessa.

Tietenkin tähän vielä lisäksi konsolisukupolven alkupuolen pelit, joissa oli ohjaus täysin raiskattu. Näissä siis kääntyminen oli "kiihtyvää" (mm. Army of Two ja Killzone 2 - ennen päivitystä).

Ds4:ssa tatit on lyhyemmät ja samalla liikerata pienempi. Ovat myös hieman jäykemmät. Oikeastaan kaikki tämän tyyppiset viat korjattu,
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Hyvä video ps4:n UI:sta


[video=youtube;PDzsZEFr2no]http://www.youtube.com/watch?v=PDzsZEFr2no[/video]


Gamespotin kaveri sanoi videon lopussa “Lot of cathing up to do”, kun vertasi PS4:jän UI:ta Xoneen. Kuvaa aika hyvin myös omia tuntemuksia näiden ensimmäisten videoiden jälkeen. Ei tuo täysin pahalta näytä, mutta melkoinen tuulahdus menneestä kuitenkin. Sisältö on jaoteltu sekavasti sinne tänne eri valikoihin. Nopeuttaakohan ääniohjaus käyttöä? Mielenkiinnolla odotan miten hyvin se toimii ja onko sitä edes tarjolla joka maassa.
Onko käyttäjällä mitään mahdollisuuksia luoda pikakuvakkeita dashboardille? Kokemuksen muokkaaminen omaan makuun olisi kuitenkin tässä(kin) oikotie onneen, ja se helpoin korjausliike. Ilmeisesti tuo Homescreenin vaakapalkki sisältää x määrän edellisiä käytössä olleita sovelluksia mikä auttaa asiaa.
Store osiossa tuo kolmeen pysty kuvakelinjaan jaettu näyttö toimi hyvin, koska kuvakkeet olivat samankokoisia, mutta esim. tuo What´s new valikko näyttää melko sekavalta kolmella rivillä ja erikokoisilla kuvakkeilla höystettynä.

Playstation kaipaa kameraa heti ensiasennusvaiheessa ja muistuttaa käyttäjää, ettei käytössä ole kokonainen paketti ilman sitä. Kun myös isoimmat yksinoikeuspelit näyttävät hudeilta, niin alan olemaan ihan tyytyväinen, etten tarttunut Dischopin isänpäivätarjoukseen.

Avainsanat: vanhanaikainen, sekava

(Lainaus otettu PS4 Hype–ketjusta. Laitoin vastauksen tähän ketjuun, etten turhaa pilaa PS miesten hype mähinöitä)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

sekava tosiaan tuo on, mutta kyllä on karmea win8 ja Windows phoneista tutut neliötkin. Vuoden tässä väkipakolla Lumiaa käyttänyt ja joka kerta kun jossain näen noita laatikoita, iskee todella paha etomis refleksi. Todella pahaa tekee ajatella, että sitä käyttäisi päivittäin pelikonsolissakin.

Eipä tosiaan ps4:nkaan käyttis vakuuta, mutta se on vielä siedettävä kun on suht lähellä PS3:sta joka oli omaan makuun todella hyvä verrattuna 360:n sekamelskaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Playstation kaipaa kameraa heti ensiasennusvaiheessa ja muistuttaa käyttäjää, ettei käytössä ole kokonainen paketti ilman sitä.

Vai niin. Toivottavasti tuo kaipaus jää vain yhteen kertaan, eli ensiasennuksen jälkeen ei tule "muistutus" -viestejä ruutuun. Kameraa kun ei tähän taloon tule.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Hmm...kun noita videoita on katellu, niin kamerahan on liki pakko olla. Ihan käyttömukavuuden takia jo!
Lisäksi jo monen kaipaama kunnon headset.
Sitten ollaankin jo xonen hinnoissa...
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Mihin muka kameraa tarvitaan käyttömukavuuden vuoksi? En ymmärrä? Saati headsettiä, ikinä vielä moista kapistusta tarvinnut kun töissä 8h moista pitää päässä..ei tulis mieleenkään kotona jatkaa samaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Hmm...kun noita videoita on katellu, niin kamerahan on liki pakko olla. Ihan käyttömukavuuden takia jo!
Lisäksi jo monen kaipaama kunnon headset.
Sitten ollaankin jo xonen hinnoissa...

Itse en huomannut kyllä että se parantaisi käyttömukavuutta jos olisi kamera. Kamera on kyllä tulossa tähän talouteen, mutta löytyykö käyttöä niin empä tiedä. Jos hyvän headsetin haluaa niin kyllä molempien konsolien ostajien sellaisen erikseen täytyy ostaa.
 
Ylös Bottom