Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Sinun striimiä ei tullutkaan katseltua, mutta pjorkkiksen kylläkin ja joka kerta ollut ääni todella loistava. Ainakin ymmärsin, että hän käyttää orkkis Sonyn settiä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Jep. Haiskahtaa pieni kepposen maku tuosta "testistä"(tai sitten kyseessä on ollut täys amatööri, joka on ryssinyt nauhoituksen oikein kunnolla), kun monta streamia katselleena olen huomannut äänenlaadun olevan paljon parempi.



Kys testin tekijänä on IGN, eli aika tunnettu tekijä. Ei ihan amatööri...
Samoissa tiloissa varmaan tehty, eli ihan vertailukelpoinen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Kys testin tekijänä on IGN, eli aika tunnettu tekijä. Ei ihan amatööri...
Samoissa tiloissa varmaan tehty, eli ihan vertailukelpoinen.

Vertailukelpoinen ja vertailukelpoinen. Kun tuo boxin äänikin kuulosti todella järkyttävältä verrattuna striimien äänenlaatuun orkkis headsetillä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Joko tuo testi on tehty ihan päin helvettiä tai sitten party chat käyttää huomattavasti alempaa bitratea äänen viemiseen.

Jokainen joka on vähänkään katsonut esim. twitch-striimejä, tietää äänenlaadun olevan hyvä ja kaukana tuosta IGN:n "vertailukelpoisesta" testistä.

Nopea esimerkki esim. tästä, http://www.twitch.tv/mcchris006
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

ja vasta vuosien päästä näemmä, kumpi konsoli oli parempi (ihan kuin sillä olisi mitään merkitystä).
Jos näemme silloinkaan, ei omasta mielestäni edellisessäkään sukupolvessa ollut "parempaa" konsolia, Kaikki omat vahvuutensa/heikkoutensa ja paljon kiinni vain omista preferensseistä mikä oli itselle "paras". Myönnettäköön että teknisesti PS4 vaikuttaa tällä hetkellä pätevämmältä. Siltikin One tulee tänne talouteen ensin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Multimediaviihdekeskus sai vain 0.1 enemmän kuin pelikonsoli The Vergessä? MS:llä luultavasti hätäkokous

Koska TV-ominaisuudet Amerikan ulkopuolelle?

Aika yllättävää miten ps4 ohjain repäisi 9:n ja boxin "vain" 8:n, kun valtaväestöä kuunnellessa 360 ohjain oli täydellinen ja tuon pitäisi olla parempi. Ymmärrän ps4:n ysin, mutta miksi se ei ottanut boxilla kymppiä. (Tosin omaan käteen tuo onen ohjain on myös vain 7-8arvoinen, mutta olenkin täysin PS mies.)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Jos näemme silloinkaan, ei omasta mielestäni edellisessäkään sukupolvessa ollut "parempaa" konsolia, Kaikki omat vahvuutensa/heikkoutensa ja paljon kiinni vain omista preferensseistä mikä oli itselle "paras". Myönnettäköön että teknisesti PS4 vaikuttaa tällä hetkellä pätevämmältä. Siltikin One tulee tänne talouteen ensin.
Samaa mieltä.
Omat vahvimmat preferenssit tällä hetkellä on Halo ja Titanfall sekä moninpelin sujuvuus.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

En kyllä ymmärrä ollenkaan tätä kritiikkiä, mitä ainakin PS4 on saanut pelivalikoimastaan. Onhan siellä nyt puutteita, mutta mielestäni valtaosalle pelaajista sieltä löytyy ainakin se yksi hyvä peli. Mitään uutta AAA-luokan nimikkettä ei tosin sieltä tullut, joten tästäkö sitä sitten kritisoidaan? PS2:lla SSX oli jotain aikamoista ja PS3:lla taas Motorstorm (tosin sekään ei kovin kummoisia pinnoja poiminut), mutta kyllä noilla konsoleilla muuten jäätiin mielestäni jälkeen tästä julkaisupelilistasta ja rankasti mitä tulee hyvien pelien määrään eri genreissä!

Itse voisin esimerkiksi ostaa Killzonen, Assasin's Creedin, Need for Speedin ja uuden Bäfän. Mitään järkeä ei siinä kuitenkaan ole kun ei aika riitä kaikkien pelaamiseen. Ymmärrän toki myös niitä, jotka haluavat pelata PS3:n tai X360:n helmiä jos ei ole niitä omistanut ennestään, mutta kuka erkki nyt sitten taas haluaa venata yhden vuoden säästääkseen n. 50-100 euroa, jotta saa pelata vanhalla ps3 tai X360 sen vielä seitsemännen vuoden:confused:

Voi sitten tuuletella kaverilleen vuoden päsätä, että pystyi juomaan joka kuukausi yhden oluen enemmän, koska oli niin fiksu että venasi huippupelejä ja hinnanalennusta...
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Voin sanoa, että molemmat konsolit ovat erittäin hyviä pelilaitteita. Totta on se, ettei kummallakaan ole julkaisuhetkellä mitään maailman parhaimpia pelejä, ja vasta vuosien päästä näemmä, kumpi konsoli oli parempi (ihan kuin sillä olisi mitään merkitystä).
Näinhän se on. Jokainen next-gen (ml. Wii U) tarjoaa varmasti tarpeeksi pelattavaa rahan edestä. PS4/X1 erot ovat loppujen lopuksi melko pienet. Toinen tarjoaa paremman kameran ja toinen tehokkaamman konsolin - kummassakaan tapauksessa ei voida vielä sanoa faktana, että nämä erot muuttaisivat olennaisesti pelikokemusta.

No eilen kyllä valitettiin, että mun ääni kuului vähän heikosti, kun roikotin sitä aitoa ja alkuperäistä Sonyn häkkyrää korvastani. En tiedä, kuinka paljon paidankaulukseen kiinnittäminen muutti tilannetta ja miten hyvin siitä Lumian headsetistä ääni kuului. Noita puhelinten kuulokemikkejähän löytyy nykyään varmaan jokaiselta ja ne näyttäisivät toimivan heittämällä Dualshock 4:n kuulokeportissa. (Täytyy tänään varmaan testata vielä Samsungin vermeitä.)
Ainakin alkusession äänenlaatu jätti hieman toivomisen varaa. Tosin tämä ei ollut lähetyksen suurin pettymyksen aihe, mikä oli tietenkin isännän housullisuus.

E:
Aika yllättävää miten ps4 ohjain repäisi 9:n ja boxin "vain" 8:n, kun valtaväestöä kuunnellessa 360 ohjain oli täydellinen ja tuon pitäisi olla parempi. Ymmärrän ps4:n ysin, mutta miksi se ei ottanut boxilla kymppiä
Mielestäni pelimedian suunnalta DS4:sta on puhuttu mairittelevampaan sävyyn kuin X1:n ohjaimesta. Esmes Cannatan twiitti.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

No eilen kyllä valitettiin, että mun ääni kuului vähän heikosti, kun roikotin sitä aitoa ja alkuperäistä Sonyn häkkyrää korvastani. En tiedä, kuinka paljon paidankaulukseen kiinnittäminen muutti tilannetta ja miten hyvin siitä Lumian headsetistä ääni kuului.

Käytä sitä pleikkarin mukana tullutta headsettiä. Se antaa erinomaisen äänenlaadun, kuten Pikkaraisen esimerkki on osoittanut jo useissa streameissa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

En kyllä ymmärrä ollenkaan tätä kritiikkiä, mitä ainakin PS4 on saanut pelivalikoimastaan. Onhan siellä nyt puutteita, mutta mielestäni valtaosalle pelaajista sieltä löytyy ainakin se yksi hyvä peli.

Voi sitten tuuletella kaverilleen vuoden päsätä, että pystyi juomaan joka kuukausi yhden oluen enemmän, koska oli niin fiksu että venasi huippupelejä ja hinnanalennusta...

Kuinkahan monella pelaajalla se PS4:n hankinta on itsestäänselvyys näiden nyt konsolinsa ostaneiden early adoptereiden ulkopuolella? Kyllä minulla ainakin tällä hetkellä tilanne on se, että Wii U:lla mennään toistaiseksi, ja ajan myötä sitten katsotaan, tuleeko sille PS4:lle mitään mielenkiintoista. Tällä hetkellä sitä ainakaan ei ole. Jokin yksi "ihan kiva" peli tai muita versioita vähän parempi multiplattari ei hirveästi vaa'assa paina kun pitäisi ostaa kokonainen uusi konsoli.

Tällä hetkellä monet PS4:n ostajatkin todennäköisesti ostavat laitteen "tulevaisuuden lupauksen" vuoksi: tämän hetken pelivalikoima ei hirveästi kiinnosta, mutta luottoa on, että se paranee ajan myötä. Eli nuo oluenjuojat: ne joille ei ole väliä, saako myöhemmin ostamalla muutaman kopan enemmän olutta ja mahdollisesti parannetun laitteen. PS4:llä toivottavasti ei ole mitään YLoD-tasoista ongelmaa, ja ehkä uutta konsoliversiotakaan ei tule yhtä nopeasti kuin PS3 slim (unohtamatta leikattua taaksepäinyhteensopivuutta ja muita yllättäviä kannustimia originaalin PS3:n ostoon), mutta ainakin minun on vaikea nähdä, mitä PS4:llä tekisi nyt julkaisussa. Talvikuukausien myynnit näyttävät, onko suuri yleisö samoilla linjoilla: putoavatko PS4:n myynnit kun innokkaimmat fanit ovat ostaneet laitteensa, ja suuremmat pelaajajoukot miettivät, "Mitäs sillä nyt siis voikaan pelata?"

Eli minulla kysymys ei ainakaan ole, "Koska ostan PS4:n?", vaan "Ostanko PS4:ää koskaan?" Tässä vaiheessa olisi älytöntä ostaa konsoli huvin vuoksi "varalle", tai koska "olutrahojen" säästäminen ei kiinnostaisi. Mitä jos PS4:lle onkin tarpeeksi mielenkiintoisia pelejä vasta siinä vaiheessa, kun konsolia saa 200 eurolla? Siinä saisi jo aika monet oluet.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Yllättynyt olen. Aikalailla kaikkialta tulee viestiä, ettei kumpaakaan ainakaan vielä kannata ostaa, vaan ostaa sen PC:n.
Valintojahan noi kaikki ovat. Mulla nyt on pelikelpoinen PC olemassa, mutta jotenkin toi konsoleilla pelaaminen vain on miellyttävämpää. Mulla ei ole edes kyse siitä, että konsoli olisi olohuoneessa huomion keskipisteenä, koska sekä pleikka että PC ovat mun omassa kammiossa. Mä vain tykkään pitää ohjainta mahan päällä ja röhnöttää sohvalla kuin laiska valas.

Yksi mielenkiintoinen piirre muuten tuossa MS:n ja Sonyn monetisaatioasenteessa. Microsoft tuntuu rakentaneen mainostuksen todella olennaiseksi osaksi omaa konsolikokemustaan. Tietysti ne pääkäyttöliittymän live-tilet ovat hyvä paikka kaikenlaisille kaupallisille tiedotteille, mutta se, että käyttäjä joutuu itsekin toistamaan sponsorin nimeä on aika keksintö. Tarkoitan tätä "Redbox Instant by Verizon"-komentoa, joka täytyy sanoa tuossa koko muodossa, jos haluaa käynnistää Redbox Instant -elokuvapalvelun äänikomennolla. Verizonin sponsorointi tuottaa varmasti jonkinlaista tulosta. Mitähän jos äänikomennot joskus alkavat toimia Suomessa? "Xbox. Käynnistä Musiikkipalvelun tarjoaa Anttila"?

Toinen on mikromaksamiset. Forzassa ymmärtää, että siinä saa lisää ratoja ja autoja maksamalla oikean maailman rahaa, mutta että Rysessä. Jos on liian kehno tai laiska keräämään aseita pelaamalla peliä, niin ei muuta kuin pätäkkää tiskiin ja voitto kotiin.

Microsoft, you smart you...
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Yllättynyt olen. Aikalailla kaikkialta tulee viestiä, ettei kumpaakaan ainakaan vielä kannata ostaa, vaan ostaa sen PC:n.

Nämä on niin mielipidejuttuja että mistä peleistä pitää! Todellinen pelaaja ostaa kaikki ne laitteet joilla on sellaisia yksinoikeuspelejä joita todella haluaa pelata. Vaikka PS4 olisi kuinka paras pelilaite, sille ei tule Titanfall eikä Halo. Vaikka Xbox One olisi kuinka all in one laite, sille ei tule Elite eikä Oculus Rift. Vaikka PC olisi kuinka monipuolinen laite, sille ei tule Uncarted eikä God of War.
PC ehdottomasti kannattaa ostaa jos tykkää indiepeleistä, strategiapeleistä tai Elitestä, kaikissa muissa tapauksissa mä suosittelisin Xbox 360, PS3, Xbox One tai PS4 (tuossa järjestyksessä).
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Valintojahan noi kaikki ovat. Mulla nyt on pelikelpoinen PC olemassa, mutta jotenkin toi konsoleilla pelaaminen vain on miellyttävämpää. Mulla ei ole edes kyse siitä, että konsoli olisi olohuoneessa huomion keskipisteenä, koska sekä pleikka että PC ovat mun omassa kammiossa. Mä vain tykkään pitää ohjainta mahan päällä ja röhnöttää sohvalla kuin laiska valas.
Sama, paitsi mulla on nojatuoli.


Toinen on mikromaksamiset. Forzassa ymmärtää, että siinä saa lisää ratoja ja autoja maksamalla oikean maailman rahaa, mutta että Rysessä. Jos on liian kehno tai laiska keräämään aseita pelaamalla peliä, niin ei muuta kuin pätäkkää tiskiin ja voitto kotiin.

Microsoft, you smart you...
Tarkkaan mietitty. Tulee mieleen Clash of Clans, jota mielenkiinnosta tuli sattuneesta syystä lopulta kokeiltua (ja koukututtua). Ansaintalogiikka teroitettu partaveitsen teräväksi. Sama homma tossa XOnessa selkeästi. Sony varmaan apinoi tätäkin tuttuun tapaan jollain tasolla.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Eli minulla kysymys ei ainakaan ole, "Koska ostan PS4:n?", vaan "Ostanko PS4:ää koskaan?" Tässä vaiheessa olisi älytöntä ostaa konsoli huvin vuoksi "varalle", tai koska "olutrahojen" säästäminen ei kiinnostaisi. Mitä jos PS4:lle onkin tarpeeksi mielenkiintoisia pelejä vasta siinä vaiheessa, kun konsolia saa 200 eurolla? Siinä saisi jo aika monet oluet.

Periaatteessa oot oikeassa, jos mikään peleistä ei kiinnosta niin tietysti konsolia ei kannata hankkia koskaan.

MUTTA jos uskon että esim. jouluna 2014 pelaan jo montaa kiinnostavaa peliä isommalla silmäkarkilla, esim. destiny, watch dogs, codit, bäfät, urheilupelit, <joku muu peli tähän> jne. jne. niin uskoisin säästäväni n. 50e siinä että odottelen ensi jouluun (hinnanlasku joulu 2013->2014). Tuo tekee n. 14 senttiä päivää kohden, joten maksan sen mielelläni siinä vahvassa oletuksessa että saan tuon verran irti uudesta konsolista. Lastentaudit ovat tietysti riski ja huonoin case on ietysti että konsoli hajoaa myöhemmin takuuajan ulkopuolella kuten xbox360:lla mulle kävi.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Kukin pelaa haluamallaan, hyvä niin. Omaa lisäystä:


Mä vain tykkään pitää ohjainta mahan päällä ja röhnöttää sohvalla kuin laiska valas.

Teen täysin saman PC:llä. Tyytyväisenä, ongelmitta.

PC ehdottomasti kannattaa ostaa jos tykkää indiepeleistä, strategiapeleistä tai Elitestä, kaikissa muissa tapauksissa mä suosittelisin Xbox 360, PS3, Xbox One tai PS4 (tuossa järjestyksessä).

En tykkää indiepeleistä, strategiapeleistä enkä edes tiedä mikä Elite on. Pelaan multiplattareita (90% peleistä joita haluan pelata) PC:llä. Tyytyväisenä, ongelmitta.
 
Ylös Bottom