Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Eiköhän tämäkin asia korjaantune päivityksen kautta. Ylipäätänsä uusien konsoleiden lanseerauksia kannattaa välttää, mikäli odottaa laakista valmista.

Itse asiassa PS3 -versiokin M.U:sta on kuulemma vähän juosten kustu(voin olla väärässä ja kyseessä saattaa ollakin jo vanhentunutta "tietoa"), joten kyllä tässä näyttäisi olevan enemmän kyse valmistajan heikosta motivaatiosta tarjota konsoleilla toimiva tuote, kuin alkukankeudesta. Videopalveluiden, kuten Netflixin puolella ei olekaan sitten ilmennyt yhtäkään ongelmaa PS4 kanssa.

Toivon todella, että Sony päivittää palveluaan paremmaksi, sillä vaikka M.U on sangen halpa(jopa halvempi, kuin Spotify), kieltäydyn ihan periaatteesta maksamasta näin epävakaasti pyörivästä "musiikkisoittimesta".
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Miksei kukaan nyt julista kuinka ihanat media ominaisuudet XBonella on kun mikki pojilla on aikaa tutkia PS4 ominaisuuksia?
Eivätkö ole asiat paremmin aidan sillä puolella?
:D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Miksei kukaan nyt julista kuinka ihanat media ominaisuudet XBonella on kun mikki pojilla on aikaa tutkia PS4 ominaisuuksia?
Eivätkö ole asiat paremmin aidan sillä puolella?
:D


Toistaiseksi kovin monella täällä ei taida olla vielä Xbox Onea, joten harva immeinen kykenee antamaan palautetta X1 musiikkiin keskittyvistä palveluista. Allekirjoittanut muun muassa omistaa tällä hetkellä vain PS4.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Mitä konsolisotaa? Playstation 3 ja 4 välille vai? Hohoijaa.. Ehkäpä kyseessä on enemmänkin pettymys kyseistä laitetta kohtaan. Kyseessä on kuitenkin vielä kehittyvä uusi tuote, josta valmistaja yrittää vanhaan tuttuun tapaan kuoria kermat päältä julkaisussa. Kaikki Playstationit 1-3 hankittu julkaisupäivänä. Nelosen kohdalla vain mielenkiinto kuoli kun laitteella ei voi korvata PS3:sta mediatoistimena. Toisaalta jos rautapuoli on hyvä voidaan rahast.. Anteeksi.. Alkuvaiheen jälkeen korjata nuo puutteet ohjelmallisesti. Tietysti jos fanipojat ovat tyytyväisiä kaikkeen ei Sonyn tarvitse tehdä mitään.. Jos sitten ajatellaan konsolin hintakehitystä samalla.. PS3 maksoi julkaisussa noin 700e, nykyisin oliko se 150e.. Tuon raakileen kanssa ei todellakaan ole mitään kiirettä.. Annetaan kypsyä rauhassa, samalla nauttien edullisesta hinnasta ja isommasta kiintolevystä. Puoli-ilmaisia vaihtopelejä unohtamatta.
Niin siis kun kerran raha näyttää olevan ainoita argumenttejasi - pelaaminenhan ei sinua kiinnostanut koska pelikoneet ovat "leluja" :D :D - niin mitä ihmettä edes teet tässä ketjussa? Mediatoistimia saa 100-200 eurolla paljon parempia mitä pelikonsolit siinä hommassa ovat (esim. oma 3-4v vanha Shuttle oli jotain 200-300e uutena, siinä pyörii OpenELEC XBMC ja saa paljon erilaisia appsejakin mm. suoratoistoon liittyen yms.) niin ei sunkaan tarvi sitä 5-6 vuotta odotella että PS4:n hinta laskee sinne tasolle. Ja kun kerran PS3:n jo omistat, niin mikset sitä sitten käytä jatkossakin? Miksi se pitää "korvata" PS4:lla jos lisätehon tuoma ainoa hyöty (lue: pelaaminen) ei kiinnosta? :confused: Mediatoistimeen ei tarvi tehoa, riittää vaikka 50€ Raspberry Pi.

Juu anna kypsyä vaan vaikka koko generaation yli. Voi Sony parkaa. :(
Sillä välin me, jotka ollaan tiedostettu mitä ollaan ostamassa, voidaan tyytyväisinä jatkaa pelailua. Ja Netflix pyörii PS4:llakin ihan hienosti.
Ei yhtään raakile.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Miksei kukaan nyt julista kuinka ihanat media ominaisuudet XBonella on kun mikki pojilla on aikaa tutkia PS4 ominaisuuksia?
Eivätkö ole asiat paremmin aidan sillä puolella?
:D

Jos nyt vähänkään olet juttuja seurannut, niin sun pitäis kyllä tietää. Sokee iitakin löytää ne helposti internetin ihmeellisestä maailmasta.
Voin sen verran sanoa, että on ne paljon ihanammat.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Miksei kukaan nyt julista kuinka ihanat media ominaisuudet XBonella on kun mikki pojilla on aikaa tutkia PS4 ominaisuuksia?
Eivätkö ole asiat paremmin aidan sillä puolella? :D

Johtuisikohan siitä, että monet "mikkipojat" omistavat (nyt myös) PS4:n, mutta eivät halua lietsoa turhaa sotaa, kuten esimerkiksi sinä lätinöilläsi sen minkä aitojen pystytykseltä ehdit.

Itsekin olen jo aika lovena tuohon PS4:een - huomattavasti enemmän kuin edeltäjäänsä. MP3-tuen kaltaiset puutteet eivät ole hirveästi hetkauttaneet, koska näihin on jo muut ratkaisut. Mutta tuolla aikaisemmin parjaamani käyttöliittymän ja -järjestelmän heikkoudet tuskin edes korjautuvat koskaan päivityksillä. Tätä laitetta ei ole yksinkertaisesti helppo taikka hirveän hauskakaan käyttää. Ja vaikka kauneus on aina katsojan silmissä, minusta tuo PS4:n käyttis on aika ruma kaikessa sinisyydessään.

Mielipiteitä, mutta tulipahan sanottua.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Jos nyt vähänkään olet juttuja seurannut, niin sun pitäis kyllä tietää. Sokee iitakin löytää ne helposti internetin ihmeellisestä maailmasta.
Voin sen verran sanoa, että on ne paljon ihanammat.

Onko mitään esimerkkiä heittää ettei ihan negatiivisuudella tämäkään täyttyisi?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Hohhoh mitä lätinää konsoleiden "keskeneräisyydestä". Tekeekö se konsolista keskeneräisen, että se julkaistaan ilman samoja ominaisuuksia kuin edeltäjänsä? Ei tee. Uusi konsoli ei ole softapäivitys edelliseen vaan UUSI KONSOLI. Uudessa konsolissa on puutteita, joita korjataan päivityksillä.

Tämä sama koskee molempia koneita. Lapsuksia löytyy molemmista, mutta niitä korjataan varmasti sitä mukaa kun niitä tulee ilmi ja niihin ehditään reagoimaan. Jos ominaisuudet joita on luvattu tulevaisuudessa tulevan, ei saada, silloin vasta olen pettynyt. Tiesin tasan tarkkaan mihin euroni upotin kun konsolini ostin. En odottanut DLNA:ta, MP3 tukea yms, koska tiesin että niitä ei tule julkaisuun. Sama juttu Xonen puolella, ostajille oli varmasti tiedossa PartyChatin ongelmat. Nämä eivät siis tee konsolista keskeneräisenä julkaistua vain sen takia, että kyseiset ominaisuudet löytyivät täysin erilaisesta konsolista.

Lievänä offtopiccina, oma PS4 lähtee varmaan huoltoreissulle kunhan uuden saatavuus on saletti. Kone ei itsessään kaatuile, mutta pelit sammuvat n. kerran viikossa ja näytölle pamahtaa virheilmoitus. Tämän oletin olevan normaalia kaikille ja odottelin korjaavia päivityksiä, mutta PS4 ketjun perusteella tällaisia lapsuksia ei kaikilla ole. Joten maanantaikappale --> huoltoon.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vähän tuntuu tämäkin väittely aivan turhalta väännöltä siitä, mikä keskeneräisyyden määritelmä on. Olkoon se sitten optimoinnin puutetta tai keskeneäisyyttä, niin kyllä siellä vielä paljoa on Sonylla kehittämisen varaa. Muiden listaamat asiat eivät oikeastaan itseäni haittaa, mutta jo heti alusta asti mainitsemani Music Unlimitedin ongelmat ovat jotain, mitä en todellakaan haluaisi enää kovinkaan montaa kuukautta katsella.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vähän tuntuu tämäkin väittely aivan turhalta väännöltä siitä, mikä keskeneräisyyden määritelmä on. Olkoon se sitten optimoinnin puutetta tai keskeneäisyyttä, niin kyllä siellä vielä paljoa on Sonylla kehittämisen varaa. Muiden listaamat asiat eivät oikeastaan itseäni haittaa, mutta jo heti alusta asti mainitsemani Music Unlimitedin ongelmat ovat jotain, mitä en todellakaan haluaisi enää kovinkaan montaa kuukautta katsella.

Tässä ollaan aika lailla asian ytimessä.

Toki itsekin olen tyytyväinen, että konsolin ostin jo nyt, vaikka vastoinkäymisiäkin on ollut matkassa. Harvemmin tätä lanseerauksessa hankkimista järkisyillä perustellaan. Sydämmellä mennään kun pelaaminen on veressä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Kestihän ps3:kin bout 8kk? saada tuo DLNA käyttöön julkaisun jälkeen, ja joku täällä mainitsi tuosta videon toistosta, että ps3:sen ohjelmointi oli aivan loistava mediaan, ps4:n on taas aivan erimaailmansa mikä taasen auttaa/helpottaa esim pelien tekoa/kääntöä pleikkarille, vai olenko ihan kujalla? Itse en kyllä koskaan dlna:aa ole käyttänyt ja mitä täällä jotkut sanoivat, että he ketkä käyttävät piratismia leffoissa, niin heille tärkeä tuo, mielestäni tuokin vähän hurja väite, vaikka kyllähän nyt moni lataa netistä uudemmat leffat ja sarjat, näin teen minäkin vaikka maksan 55e sateliittikanavista /kk ja maksan myös netflixistä sen 8e/kk.
Pääasiassa lataan netistä vain sarjoja ja tämä ei ole taas laitonta, leffat kylläkin, mutta monta leffaa en jaksa aina odottaa, että tulisi elokuviin tai vuokraamoon / netflix jne suoratoisto ohjelmiin. Ostan myös usein esim hyvät sarjat hyllyyn mitkä on jo koneella imutettu ja ladattu, myös usein ostan elokuvan minkä käynyt leffassa katsomassa jos ollut kiire nähdä se eikä odottaa, että se leffakanavilla/netflixiin tai hyvälaatuinen versio tulisi torrent verkkoon.. myös jotkut leffat ovat sellaisia mihin en rahojani laita.

Ainut mikä harmittaa niin tilaa "ei ollut" pitää ps3:sta olohuoneessa vaan kiikutin sen makkariin yläkertaan netflix pyörittäjäksi, koska siellä ei kaapelikanavat näy eikä myöskään tietokonetta sinne jaksanut alkaa rakentamaan ja siirtelemään sarjoja ja elokuvia sinne, että voisi siellä katsoa, nyt onkin melkein nuo sateliittikanavat melkein täysin käyttämättä paitsi muksujen kanavien osalta, aivan pirusti on itselle haalinut myös aidoksi noita sarjoja dvd/blueray muodossa mitkä kaikki löytyvät netflixistä.. Wiillä taasen käytän kyllä piratismia paljonkin. Ainut miinus mitä ps4:ssä tällähetkellä, etten voi katsoa 3D leffoja nyt alakerrassa ja yläkerrassa ei ole 3D telkkaria eikä kunnollista kotiteatterijärjestelmää.

Mitä itse laitteeseen tulee mihin sitä käytän, eli pelaamiseen, toiminut aivan helvetin loistavasti, odotin jopa monet cross-plättikset ps4:lle saatika niitä olisin ps3:lle ostanut. Omistan vain yhden kapulan ja siinä ei kuluman kulumaa tateissa, ei myöskään r1 eikä l1:ssä, oikein koitin niitä kynsillä pitkään rämpätä saako niitä jumiin, en itse ainakaan onnistunut ja on tuolla bout reippaat 150+ tuntia jo tullut pelattua, koskaan ei ole yksikään peli kaatunut, julkkaripäivänä ja joulun jälkeen oli pienoisia kyykkäyksiä psn:ssä, mutta kyllä tallennukset silti lähtivät nettiin, tosin tälloin en pelannut online pelejä esim killzonea, vaan AC:ta.

Latauksetkin tuntuu valuvan aivan sairaasti nopeammin kuin ps3:lla vaikka ihan samassa paikkaa on ja nettiliittymän nopeus ei ole muuttunut eikä palveluntarjoaja. Itse pidän käyttiksestä, mutta esim silti saisi tulla pysäytys toiminto latauksiin, vaikka hienosti tuo kyllä on ladannut päivityksiä standby modessa.. Itse odotan jonkin verran langattoman bluetooth kuulokkeen toimimista, mutta se on kyllä ollut melko vähällä käytöllä ps3:kin vaikka 50%:sti pelaan online pelejä.

Petrattavaa on paljon, mutta empä minä lähtenytkään ostamaan laitetta siinä luulossa, että siinä ps3:n tutut ominaisuudet olisivat ollut autom. vaan tiedossa kyllä oli, että saattaa mennä kauankin. Hinta oli sopiva laitteelle, eikä esim niin kallis kuin ps3:n julkkarina maksoi, silloin otin vielä jopa kattavan paketin missä tuli 2 ohjainta, blueray kake, peli, 2 blueray leffaa (silloinhan nuo vielä jopa maksoivat melkoisesti).

Summasummarun paljon on tulossa kaikkea lisää lähi ja kaukotulevaisuudessa, mutta laite on minulle ihan täysin PELIKONSOLI, joten enpä noita media ominaisuuksia niinkään osaa edes kaivata, sitä varten minulla on muut laitteet, niinkuin joku täällä sanoikin, että ei se paljoa maksa hommata mediaserveriä itselleen kun joku oli haukkumassa ps4:ää sen takia kun ei ole sitä sun tätä vielä.. Toisaalta ymmärrän hänenkin pointin. Itse olen pysynyt aina ps:n kelkassa, vaikka muutama 360:n on ollut minulla esim forzan ja fablen takia.. JA OMAAN MAKUUNI exclusive pelejä tulee enemmän pleikkarille kuin boksille, myöskään boksin kapulasta en erityisesti tykkää, tämä voi johtua ihan ps1:n alusta asti, DS4 kyllä istuu helvetin hyvin käteen, paljon paremmin kuin DS3..

Uskoisin, että tulen ostamaan myös xonen joskus vuoden ehkä kahden päästä kuhan saadaan eurooppajulkaisu jos silloin on tullut paljon minua kiinnostavia pelejä, tietokoneella kun en pelaa vaikka se onkin se "master race" :p :p Minulle riittää tietokoneella laskujen maksu ja normi surffaaminen.

Nyt tuli kyllä paljon offia ja todella pitkä romaani, joten voipi moni skipata suosiolla kun ei jaksa lukea, kuhan vain kirjoittelin :) Niitä Xonen ylivertaisuuksia ps4:n verrattuna esim pelaamisen suhteen haluaisin kuulla, vaikka aika paljon artikkeleita lueskelenkin molempien konsoleiden puolesta ja vastaan internetin mahtavasta maailmasta, siis en mitään fanboy kirjoituksia tai selkeästi sivustoja mitkä ovat kallistuneet täysin toisen puolella, mikä on imho aivan perseestä.

Tuleehan tuohon Xoneen vai tuliko jo, se päivitys, että tehot nousi ~10% mutta mitään lupauksia ei silti ollut 1080p ja 60fps:n pyörittämisen suhteen. Moni ainakin ennen ps4:nkin julkkaria huuteli kuinka hyvä se one on ja vain crossplättiksissä pyörittää ei fullina, jos en väärässä ole niin eikös JO NYT 3 exclusive peliä mikiltä EI pyöritä fullina ja noilla fps:llä?? Itselle on ainakin merkitystä tuon reson kanssa, ehkä olen pilkunviilaaja, tosin ei se niin paljon haittaa jos peli on toteutettu hyvin jne, mutta jos se crossina tulee, niin kyllä sen ps4:lle ostaa vaikka molemmat laitteet omistaisi, jos toisella se pyörii paremmin. Paskasti kehitettyähän peliä ei saa paremmaksi oli se reso sitten mikä tahansa, vaikka näyttäisi vähän paremmalta ja pyörisi pikkasen sutjakammin... pienenä miinuksena, tosin ymmärrettävänä sellaisena on tuo pelien suuruus, itse odottelen, että tulisi 1.5 - 2tb SSHD kovot vähän alas hinnoissa, normi sata II 1.5tb ei kyllä kovin paljoa maksa enään, mutta VIELÄ ei tarvetta vaihtaa tilanpuutteen vuoksi, vuoden päästä onkin sitten eri ääni jo kellossa..
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Hohhoh mitä lätinää konsoleiden "keskeneräisyydestä". Tekeekö se konsolista keskeneräisen, että se julkaistaan ilman samoja ominaisuuksia kuin edeltäjänsä? Ei tee. Uusi konsoli ei ole softapäivitys edelliseen vaan UUSI KONSOLI. Uudessa konsolissa on puutteita, joita korjataan päivityksillä.

Tämä sama koskee molempia koneita. Lapsuksia löytyy molemmista, mutta niitä korjataan varmasti sitä mukaa kun niitä tulee ilmi ja niihin ehditään reagoimaan. Jos ominaisuudet joita on luvattu tulevaisuudessa tulevan, ei saada, silloin vasta olen pettynyt. Tiesin tasan tarkkaan mihin euroni upotin kun konsolini ostin. En odottanut DLNA:ta, MP3 tukea yms, koska tiesin että niitä ei tule julkaisuun. Sama juttu Xonen puolella, ostajille oli varmasti tiedossa PartyChatin ongelmat. Nämä eivät siis tee konsolista keskeneräisenä julkaistua vain sen takia, että kyseiset ominaisuudet löytyivät täysin erilaisesta konsolista.

Lievänä offtopiccina, oma PS4 lähtee varmaan huoltoreissulle kunhan uuden saatavuus on saletti. Kone ei itsessään kaatuile, mutta pelit sammuvat n. kerran viikossa ja näytölle pamahtaa virheilmoitus. Tämän oletin olevan normaalia kaikille ja odottelin korjaavia päivityksiä, mutta PS4 ketjun perusteella tällaisia lapsuksia ei kaikilla ole. Joten maanantaikappale --> huoltoon.

Tämmöisten postauksien jälkeen mulla ei ole enää mitään sanottavaa! Kun ihmiset ODOTTAVATKIN uusien laitteiden olevan huonompia kuin edeltäjänsä, ei tosiaan voida väittää laitteiden tulleen markkinoille keskeneräisenä.
Eli toistan: Tässä asiassa ei ole enää mitään kinattavaa, lopetetaan tämä keskustelu kaikin puolin. Osalla meistä on aivan erilaiset kriteerit sille mikä on valmis tuote myytäväksi ja osa ostaa mielellään beta-tuotteita. Kina ei olekaan siis siitä onko tuotteet keskeneräiset vai ei, vaan siitä mikä ylipäätään on keskeneräistä.
Tämmöinen trendi kun on nyt sitten menossa, niin kohta meille ei ole tarjolla yhtään valmista peliä, on olemassa vain preorder, alpha-release ja beta-access -pelejä. Jippii ja kuluttaja voittaa! Te ootte hei kaikki tyytyväiset voittajia! Buutatkaa järjestelmänne vielä kerran ihan varmuuden vuoksi ennenkuin lähetätte konsolinne maanantaikappaleena huoltoon! Asiaa sivuten, yhdessä keskustelussa oli varsin huvittava pointti. Steamissä oli joulualet käynnissä, niin kaikkein myydyin ohjelma oli normaalihintainen early access Day Z:stä. Mä itse haluan laatua ostamiltani tuotteilta ja olen ilmeisesti jäämässä vähemmistöön mielipiteeni kanssa. Sama keskeneräisyyden trendi on leviämässä koko peliteollisuuteen ja kaikki on vain tyytyväisiä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Silloin kun on kiire, keskitytään olennaiseen ja loput tulevat päivityksinä. Ihan samaan tapaan kuin edellisessä polvessa, laitetta tuillaan päivittämään uiusilla ominaisuuksilla sen ehtoo päiville asti. Se on vain nykypäivää tietoverkkoon kytketyillä laitteilla. Täällä television kohdalla sama asia ja en tunne saaneeni keskeneräistä tuotetta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Tämmöisten postauksien jälkeen mulla ei ole enää mitään sanottavaa! Kun ihmiset ODOTTAVATKIN uusien laitteiden olevan huonompia kuin edeltäjänsä, ei tosiaan voida väittää laitteiden tulleen markkinoille keskeneräisenä.

Minun mielestäni oma PS4ni ei ole huonompi kuin sen edestä eteenpäin myymäni vanha PS3. Tämä johtuu siitä, että Playstation on minulle nimensä mukaan PELIKONE, jolla voin myös helposti katsella telkkaristani elokuvakirjastoani, jonka olen pelihyllyni viereen kerännyt. MP3-toistoa ja muita vastaavia mediaominaisuuksia tulen varmasti jossain määrin käyttämään, kunhan ne päivityksellä jossain vaiheessa lisätään, mutta tällä hetkellä minulla ei ole mitään ongelmaa napsauttaa läppäriä päälle silloin, kun haluan kuunnella musiikkia.

Muistutan tässä samalla iploa siitä, että käytännössä kaikkea viihde-elektroniikkaa päivitetään julkaisunsa jälkeen erilaisin lisäpäivityksin ja -ominaisuuksin. Samalla tavalla uudet autot saavat erilaisia päivityksiä ja optimointipaketteja jopa vuosia alkuperäisen markkinoille tulonsa jälkeen. Sellaisten ihmisten, jotka näkevät myöhemmässä vaiheessa lisättävät ominaisuudet, päivitykset ja optimoinnit "keskeneräisyytenä" alkuperäisessä tuotteessa, ei varmasti kannata ostaa täysin uutta älypuhelinta tai vaikkapa pakasta vedettyä Mersua, koska molempia tullaan päivittämään ensimmäisten vuosiensa aikana! Kuinka iplo muuten tulee edes toimeen sen uuden hankkimansa X1:n kanssa, kun siinä ei taida ilmeisesti tällä puolen maapalloa toimia ne hienot mainostetut urheilusovellukset, puhumattakaan siitä, että laite tunkee ulos TV-kuvaa Euroopplaisittain väärällä kuvastandardilla ja virkistystaajuudella?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

muuten tulee edes toimeen sen uuden hankkimansa X1:n kanssa, kun siinä ei taida ilmeisesti tällä puolen maapalloa toimia ne hienot mainostetut urheilusovellukset, puhumattakaan siitä, että laite tunkee ulos TV-kuvaa Euroopplaisittain väärällä kuvastandardilla ja virkistystaajuudella?

Noita ei ole eurooppalaisille markkinoitu edes vaan ne on suunnattu jenkeille
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Noita ei ole eurooppalaisille markkinoitu edes vaan ne on suunnattu jenkeille

Aivan oikein! Laitetta kuitenkin mainostettiin "koko olohuoneen viihdekeskuksena" ja laitteena, joka tekee kaikista muista olohuoneen "bokseista ja vastaanottimista" turhia. Muistettiin toitottaa kaikista hienoista lisäpalveluista, jotka tosin toimivat vain yhdessä planeettamme kulmista. Nuo mediaominaisuudet ovat kuitenkin niitä, joita MS käytti ensimmäisinä esimerkkeinään aina, kun se halusi korostaa oman laitteensa "paremmuutta" Sonyn vastaavaan, mutta nepä eivt toimi kuin jenkkilässä. Ja jos vaikka osa niistä toimiikin Euroopassa, niin laitteessa on sen luokan suunnittelumoka(NTSC vs PAL), joka tekee niistäkin vähistä toiminnoista vaikeita tai jopa mahdottomia käyttää.

Minun silmiini X1:n "ongelmat" tekevät laitteesta huomattavasti "keskeneräisempänä" julkaistun kuin MP3/musiikkitoiston puutteesta kärsivästä PS4stä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Minustakin tää kinastelu kannattaa lopettaa ja ehkä siksi ei olisi kannattanut kirjoittaa tätäkään.

Mutta sanon kuitenkin iplolle että sotket vähintäänkin neljä asiaa tuohon julistamaasi keskeneräisyyteen. 1) ominaisuuden joka tuodaan keskeneräisenä valmiiseen tuotteeseen (esim. Bluray 3d tuen puuttuminen bluray toistosta), 2) tuotteeseen julkaisun jälkeen luvatut päivitykset (esim. Gaikai), 3) tuotteessa olevat ominaisuudet jota kuluttajat haluaisivat siinä olevan (esim. Mp3 kappaleiden tuki, dlna) ja 4) teknologisen kehityksen edellyttämä tuki.

Oleellista on mielestäni se että pelikoneelle 99% peleihin liittyvistä asioista on jo julkaisussa, tai vähintään kategoriassa 2.

Ominaisuudet jotka tulevat myöhemmin liittyvät siis ps4:sen tapauksessa onneksi lähes täysin muihin kuin peliasioihin.

Kategoriassa 1 ei mielestäni ole sonylla selittelemistä, ne pitää korjata. Kategoria 2 on mielestäni ok, mutta usein jää miettimään miten niille käy (vrt. Remote play tuki ps3:ssa). Tässä joku voi sitten kokea tulevansa huijatuksi jos gaikai toimii puolivillaisesti, mutta remote playsta oppineena itse en tämän varaan laskenutkaan kun koneen ostin. Kyllä, tarkoitukseni on edelleenkin pelata ps3 pelejä ps3:lla.

Kategoria 3 on vaikein määriteltävä, toinen haluaisi sitä, toinen tätä. Sony varmaankin kuuntelee kohinan määrää ja sen mukaan sitten näitä lisätään kehityslistalle. Tässä vaikuttaa satavarmasti muutkin intressit, esim. Sonyn halu buffata music unlimitediä.

Kategoria 4 taas on monesti elinkaaren kannalta se tärkein. Kun täälläkin on nyt monia jotka julistaa että ps3 oli mahtava, ja miksi ps4 ei ole sen jatke, niin kannattaa palata ps3 julkaisuun ja katsoa mitä todella koneen mukana silloin tuli.

Kone olisi mulle raakile, betakone, keskeneräinen ym. jos kategoriassa 1. olisi paljon asioita tai muiden kategorioiden asiat liittyisivät pääsääntöisesti pelaamiseen.

Nythän esim. Ps4 tapauksessa en koe näin olevan, päinvastoin, moni peliominaisuus on parantunut huomattavasti ps3:sta.

Jos tää tekee sitten jonkun mielestä fanipojan niin voi voi, koeta nyt elää sen kanssa että joku nauttii pelikoneesta ihan pelaamisen takia. (Ja tää ei ollut sulle iplo)

Ja kyllä minustakin xboxonesta kantautuu paljon huolestuttavampia tietoja vrt. 50/60 hz sekoilu, kinect lokalisoinnin aiheuttama julkaisuviive, partychat ongelmat jne. mutta enpä niitä enempää kommentoi.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vika ei taidakaan olla itse laitteissa vaan ihmisissä jotka palvovat jotain esinettä. Verenmaku suussa puolustellaan jotain pelikonetta. Tulee ihan joku lahko mieleen.. Ei millään puutteilla ole mitään väliä sillä tuote XXX on täydellinen. Ala-aste ikäisiltä tuon vielä ymmärtää, mutta aikuisilta ihmisiltä ei. Itse jos käytän 500e rahaa johonkin kulutushyödykkeeseen on tapana vaatia että rahalle tulee myös jotain vastinetta. Ai mutta kyseessähän oli vain pelkkä pelikone.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Itse jos käytän 500e rahaa johonkin kulutushyödykkeeseen on tapana vaatia että rahalle tulee myös jotain vastinetta. Ai mutta kyseessähän oli vain pelkkä pelikone.

Jep! Minä käytin pyöreästi 600 euroa PS4ään ja 3 peliin. Odotuksena oli saada alkaneen sukupolven tehokkain pelilaite, joka pyörittää pelejä, BluRay- ja DVD-elokuvia ja internettiä. Sain kaiken tuon ja lähitulevaisuudessa tulee vielä samaan hintaan lisää ominaisuuksia. Olen ollut tyytyväinen hankintaani, Sony teki sen taas! :)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Samoin täällä, mutta summa huitelee jo päälle 2000 euron. Televisiotasolla nököttää söpösti paras pelikonsoli jonka koskaan omistanut. Tämän voin rohkeasti todeta jo näillä ominaisuuksilla ja paranee vain vanhetessaan. Alkanut vuosi tuo tullessaan parhaimman pelikatalogin ensimmäiselle vuodelle ikinä. Muita menoja on jo supistettu tulevien artikkelien alta pois. Vielä hankintalistalta löytyy kaapparilaite, kunhan päivitys ensin hilaa HDCP-suojauksen pelikuvalta. Kiitos Sony! :)
 
Ylös Bottom