Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Olen koettanut kertoa miksi laite ei mielestäni tunnu keskeneräiseltä, tai nyt ainakaan sellaiselta kasalta roskaa miksi sitä voisi keskustelun kautta kuvitella.

Jokseekin mielenkiintoista että tämän kertomisen myötä saan kuulla olevani fanipoika, lahkolainen, lelun omistaja, lapsellinen ja vielä muutakin.

Tällainen nimittely on yksi asia mutta vielä erikoisemmalta tuntuu että minun pitäisi pelaamiseen keskittyvällä foorumilla tuntea jotenkin syyllisyyttä siitä että vanhempana pelaan tai haluan pelikoneen ilman eriyistä tarvetta mediakeskukselle. :D
 
Itse käytän PS4:sta ainoastaan pelaamiseen ja Netflix:in katsomiseen. Kaiken maailman bluray ja dvd levyt ja mp3:set on vanhanaikaista. Ymmärrän silti jos joku niitä vielä kaipaa.

PS4 on toiminut hyvin ja pelaaminen oli todella mukavaa. Valikot toimii hyvin ja onhan tämä erillainen kuin xbox 360. Kyllä aikaisempi konesukupolvi meni xbox:in suuntaan itsellä, PS3 tuntui vain mediasoittimelta jolla voi pelata. Xbox 360 oli tehty pelaajille.

Nyt tämä kaikki on kääntynyt toisin päin, ihan kuin sony ja M$ olisi vaihtaneet strategiaa keskenään. :)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Olen koettanut kertoa miksi laite ei mielestäni tunnu keskeneräiseltä, tai nyt ainakaan sellaiselta kasalta roskaa miksi sitä voisi keskustelun kautta kuvitella.

Tällainen nimittely on yksi asia mutta vielä erikoisemmalta tuntuu että minun pitäisi pelaamiseen keskittyvällä foorumilla tuntea jotenkin syyllisyyttä siitä että vanhempana pelaan tai haluan pelikoneen ilman eriyistä tarvetta mediakeskukselle. :D

Itsekin ihmettelen tätä monen suusta, että miksi menin ostamaan kun ei sitä sun tätä laitteessa ole, koittanut monelle tutulle ja sukulaiselle sanoa, että hain itselleni ihan oikeasti vain ja ainoastaan pelikoneen, olen itsekin 2 lapsen isä ja pelannut aina niistä amiga ja commadore ajoista asti. Lapseni tykkäävät paljon KATSELLA kun pelaan, kunhan vain peli ei ole liian raaka, jolloin pyydän heitä kiltisti poistumaan ja he ymmärtävät sen. monen monituista pelikonsolia on, ja totuuden nimissä, en ole käyttänyt edes nettisurffailuun mitään konsolia, en dlna streamaamiseen, leffojen tai musiikin kuunteluun, nämä tuntuvat monella olevan SE oleellinen osa pelikonsolia, tai ainakan pielestäni ps3, ps4, 360, one jne on kuitenkin vielä mainostettu pelikonsoli nimikkeellä, eikä multimedia laitteena, vaikka bone tähän pitkälti tähtääkin.

Täällä joku sanoi, että ps3 tuntui olevan enemmänkin medialaite pelien ohella, mielestäni asiat eivät olleet näin, EHKÄ sen takia kun tosiaan vain 99%:sti pelasin sillä ja siitä kun siirtyi ps4, niin onlinepelaaminen jne tuntuu jokseekin jouhevammalta. Sekin oli hyvä kommentti, että muistelkaapa kun ps3 tuli, ei ollut dlna tukea muistaakseni kuin vasta 8kk:n jälkeen julkaisusta. Ja nyt täytyy muistaa, että ps3 -> ps4, ohjelmointi alusta on aivan täysin eri, mikä osalta on hyvä juttu, koska helpottavat pelinkääntäjiä ja tekijöitä. Myös toki moni sanoi, että tuon ps3:n insfraktuuri oli loistava median pyörittämiseen. Mitä viimeisiä pelejä ostin ps3:lle niin last of us, gta V, niin aika silmäätekeviä olivat, ja sen kyllä huomasi laitteeltakin, että nyt ollaan jo äärirajoilla ja laite on kuormattu täyteen.

Uskon, että tämän sukupolven laitteet ei EHKÄ ole ihan niin pitkäikäisiä kuin ps3 ja 360:n oli/on.

Ja yhdyn myös tähän samaan asiaan, että enään ei ole kyse väittelystä kumpi on raakile, vaan siitä mitä ihmiset TOIVOISIVAT sen olevan ja määrittelevät näillä argumenteilla laitteet olevan romu. Itsellä ei pelikäytössä laite (ps4, onea en vielä omista) ole kyykännyt kertaakaan, ei ole tarvinnut käydä virtanapilla, ei ole jämähtänyt, tai sylkenyt levyjä ulos, kapula narissut, r1 jne jäänyt pohjaan vaikka kuinka kynsillä koittanut sitä saada jumiin, eikä myöskään tatit näytä yhtään kulumisen merkkejä vaikka pelitunteja on bout 150+. Eli voisin sanoa, että näitä maanantai kappaleita on laitteissa ja oheistuotteissa, niitä tulee olemaan aina, myös ihan viimisissä versioissa, mutta hienosti ovat molemmat laitteet petranneet ja oppineet virheistään ja virhemarginaali on aika pieni vrt mitä oli viime gen. Jos laite oikeasti käyttäytyy kummallisesti, niin eikun bumerangina takaisin ja uutta tilalle! harmittaahan tuo, mutta näin käy myös autojen kanssa.

Tästä hyvänä esimerkkinä aikoinaan kun työpaikkani osti 10 uutta autoa, niin jokaisesta niistä levisi öljypohja ja pahasti, autot eivät silti olleet raakileita, tosin näitä vikoja ei ohjelmistopäivityksillä saada korjattua, vaan ihan kokonaan uudet autot tulivat tilalle.

Mielestäni on epäkypsää oikein etsimällä etsiä niitä vikoja siitä laitteesti mitä itsellä EI ole, ja on mielesti ihan ok puolustaa omaa laitettaan, mutta myös tunnustettava jos siinä ihan oikeasti on vikoja eikä koittaa niitä peitellä tyyliin muttakun kyllä toinen ohjelma toimii ihan hyvin jne.. Jos ne laitteessa on ja ei toimi niin silloin se ei ole valmis tai täysin toimiva. Ihmisten täytyy muistaa kun markkinoille tuodaan jotakin aivan uutta, niin siltä ei pitäisi vaatia ihan niin paljoa kuin siellä pilvilinnoissa jotkut elelevät ajattelee sen sisältävän, tätä varten on tämä hienon hieno internet, missä saa luettua mitä vikoja on, mikä puuttuu, mitä on tulossa jne.

Toki moni ei näin tee, vaan elää täysin harhassa, ja vain OLETTAA sen olevan paranneltu versio edeltäjästänsä, osiltaan näin onkin, osiltaan taas lähdetty täysin toiseen suuntaan. Ymmärrän myös senkin, että moni ei ota selvää laitteistansa ennekuin ostaa sen, eikä osaa kysyä myyjältä tai myyjä ei oikeasti tiedä asioista vaan vain myy niitä.

Mitä itse olen ymmärtänyt, niin jopa tuolla jenkkilässä missä suurimmat x1:sen toiminnot oikeasti toimivat, niin silti laitteeseen ei olla ihan niin tyytyväisiä kuin oltiin ennen julkaisupäivää.. Eli jotain kipuja siinäkin on, en niitä nyt ala luettelemaan ja edes ole hetkeen uusimpia kuulumisia lukenut, mutta aika paljon siihenkin on niitä päivityksiä tulossa, ja en usko, että ne ovat vain lisämaterialia vaan korjauksia ja parentelua, sitä se on ihan loppuun asti kunnes laite on kuopattu yhtiön toimesta eikä enään keskity sen päivittelyyn, tähän kuitenkin menee vielä varmaan parisen vuotta vielä last-gen laitteiden kanssa, vaikka monesta pelistä otetaankin jo serverit pois käytöstä jo tämän vuoden alkupuolella.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Kaiken maailman bluray ja dvd levyt ja mp3:set on vanhanaikaista. Ymmärrän silti jos joku niitä vielä kaipaa.

Kaipaus sikseen, mitä tahansa. Mutta tuossa kohtaan mennään metsään. Itse kun katson elokuvia, niin etsin ensin ja ennenkaikkea Blu-Ray elokuvia, juuri siksi, että ne ovat nykysukupolvessa ylivertaisia kuvan ja äänenlaadun suhteen vs Dvd tai mikä tahansa striimauspalvelu netissä, eikö?. Joten mistäköhän lähteestä saat laadukkaampaa? Ai niin, et mistään... Tuo MP3 on "vanhanaikainen" sikäli, että häviättömiäkin äänipakkausmuotoja löytyy, siinä olet "oikeassa".
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Mielestäni on epäkypsää oikein etsimällä etsiä niitä vikoja siitä laitteesti mitä itsellä EI ole, ja on mielesti ihan ok puolustaa omaa laitettaan, mutta myös tunnustettava jos siinä ihan oikeasti on vikoja eikä koittaa niitä peitellä tyyliin muttakun kyllä toinen ohjelma toimii ihan hyvin jne.. Jos ne laitteessa on ja ei toimi niin silloin se ei ole valmis tai täysin toimiva. Ihmisten täytyy muistaa kun markkinoille tuodaan jotakin aivan uutta, niin siltä ei pitäisi vaatia ihan niin paljoa kuin siellä pilvilinnoissa jotkut elelevät ajattelee sen sisältävän, tätä varten on tämä hienon hieno internet, missä saa luettua mitä vikoja on, mikä puuttuu, mitä on tulossa jne.

Mun mielestä mietelmässäsi ollaan tällä kohtaa järjen ja kohtuuden äärellä. Tuosta puolustelusta en ole aivan varma, tarviiko sitä tehdä?

Omistan itsekin PS4:n. Tykkään laitteesta, sen ominaisuuksista ja uudistuksista. Olen ajatellut koko ajan, että koska päätin olla aikainen Aatu ja ostaa laitteen earlyadopterina, niin olen hommaamassa laitetta sen potentiaalin takia. Potentiaalin (osaksi myös saatavuuden) takia päädyin juuri PS4:ään. Se vaikutti rautapuolensa sekä firman visioiden kantilta parhaalta vaihtoehdolta minulle. Mennessäni tekemään varauksen laitteesta joulukuussa olin jo tullut johtopäätökseen, että laitteessa ei ole vielä kaikkea, mitä se voi tulevaisuudessa tarjota. Koska softaa voidaan laitteen tarjoamien rajojen puitteissa kehittää ja muokata jatkuvasti (ja näinhän homma nykyään toimii), sekä jakaa netin kautta melko kätevästi, on selvää että laitteet tulevat saamaan uusia ominaisuuksia ja vanhoja tehostetaan.

Voimme puhua keskeneräisyydestä. Se on yksi täysin validi tapa arvioida tuotetta. Onko PS4 tai X1 keskeneräinen? Se riippuu täysin siitä kuinka ja kuka keskeneräisyyden määrittelee. Sitä keskeneräisyyttä ja sen kriteerejä pitäisi kuitenkin määritellä. Muuten kritiikki laitteen puutteista tai ominaisuuksista on jokseenkin tyhjää. Itse voin sanoa, että en pidä PS4:sta keskeneräisenä vaan mieluummin vaillinaisena softapuolen osalta, koska laitteelle on luvattu paljon ominaisuuksia ja palveluita, joita siitä ei vielä löydy. Ne jutut, jotka siitä löytyvät toimivat hyvin. Käyttiksen osalta bugeja tai lapsuksia on omaan makuuni vähän. Voi toki olla, että meikäläinen on vain paska QA-tarkkailija. Toivon, että saamme kattavan multimediatuen, streamauspalvelun, päivitettyjä ominaisuuksia esim. kaverilistojen ja viestien hallintaan. Toisaalta, mainitsin jo aiemmin, että itse mennessäni kauppaan olin jo sitoutunut ajatteluun, että maksan tällä hetkellä potentiaalista.

PS4:llä toimii monet jutut erittäin hyvin ja yllättävän sutjakkaasti. Otan kaiken uuden toki mielelläni vastaan. Kuitenkin, mikäli laitteen elinkaaren aikana, emme tule saamaan lunastuksia lupauksista, joilla laitetta on enemmän tai vähemmän aikaisemmin markkinoitu, voin sanoa tuntevani itseni Sonyn puolesta petetyksi.
Itseäni lähinnä huvittaa ihmisten harrastama lyttääminen tässä vaiheessa laitteen elinkaarta. Sen, että joku ei ole valmis tai joku on keskeneräinen voi sanoa niin monella tapaa. Tyyli ja pienet nyanssit tekstissä antavat kyllä selkeästi ulos sen kuvan, minkä laitteesta kukakin haluaa maalata.

Rauta on taottu ja koneet ovat laitteistonsa puolesta mitä ovat. Voimme varmaankin sanoa, että kaikki käyttökokemukseen vaikuttavista asioista on nyt sitten lisälaitteiden ja ennen kaikkea softan näyttämöä tästä eteenpäin. Uskallan sanoa, että lisälaitteet tulevat jäämään pienemmäksi vaikuttimeksi, lisämausteeksi. Joten koko hommaa voi katsella sen softan kantilta.
Nykyään on tapana, että on softa mikä tahansa, siihen tehdään ja tuodaan päivityksiä myöhemmin pitkin sen elinkaarta. Oli kyse sitten bugeista tai lisäominaisuuksista, tuotteita päivitetään sähköisesti pitkiäkin aikoja varsinaisen lanseerauksen jälkeen. Joitakin tuotteita päivitetään vielä jopa virallisen myynnin lopettamisen jälkeen. Ohjelmiston vaatimusmäärittely kun täyttyy, on se julkaisukunnossa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö siihen palattaisi ja sitä voitaisi päivityksillä parannella tulevaisuudessa. Ihan peruskauraa nykyään.
Kovin kilpailulla konsolimarkkinoilla, MS sekä Sony halusivat samoille apajille ja laitteet suunnilleen samoihin aikoihin ulos. Tämä näkyy osaltaan laitteiden ominaisuuksissa. Ostamme kuitenkin kuvankäsittelyohjelmien uusia versioita, käyttöjärjestelmien uusia versioita ja vaikkapa toimisto-ohjelmia (Open sourcea toki unohtamatta). Kuinka koemme nämä softat keskeneräisinä, kun niihin tuodaan päivityksillä ominaisuuksia mukaan myöhemmin? Itse en näin koe kovinkaan usein, vaan toivotan uudet toiminnot tervetulleiksi, silloin kun ne saapuvat.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Kaipaus sikseen, mitä tahansa. Mutta tuossa kohtaan mennään metsään. Itse kun katson elokuvia, niin etsin ensin ja ennenkaikkea Blu-Ray elokuvia, juuri siksi, että ne ovat nykysukupolvessa ylivertaisia kuvan ja äänenlaadun suhteen vs Dvd tai mikä tahansa striimauspalvelu netissä, eikö?. Joten mistäköhän lähteestä saat laadukkaampaa? Ai niin, et mistään... Tuo MP3 on "vanhanaikainen" sikäli, että häviättömiäkin äänipakkausmuotoja löytyy, siinä olet "oikeassa".
Tottahan toki, mutta suoratoiston vaivattomuus ja se, ettei ainakaan mua huvita mitään leffoja edes omaksi ostaa - saati sitten jossain Makuunissa asioida enää viimeiseen 10 vuoteen - paikkaa laadulliset erot esim. Netflixin SuperHD:n ja fyysisen kiekon välillä.
Toki jos ultimaattisen parasta laatua tahtoo niin sitten on mentävä niillä, mulla ei niin kultasilmää ole että haittaisi.
 
Tottahan toki, mutta suoratoiston vaivattomuus ja se, ettei ainakaan mua huvita mitään leffoja edes omaksi ostaa - saati sitten jossain Makuunissa asioida enää viimeiseen 10 vuoteen - paikkaa laadulliset erot esim. Netflixin SuperHD:n ja fyysisen kiekon välillä.
Toki jos ultimaattisen parasta laatua tahtoo niin sitten on mentävä niillä, mulla ei niin kultasilmää ole että haittaisi.

Samaa mieltä! Tätä tarkoitinkin, enempää en tuosta asiasta edes haluasi keskustella (kun se on makuasia). Pitää olla todella hyvä leffa että alkaisin ostamaan sen. Itselleni riittää hyvin esim. Sonera viihteen videovuokraamon laatu. En todellakaan lähde mihinkään makuuniin kun elokuvan saa näkymään parilla napin painalluksella.

Minulle PS4 on pelikone. Pidän siitä suuresti. Viimeksi kun minulla oli Playstation se oli PS1 ja siitä on aikaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Joko venytät kuvaa vertikaalisesti jolloin esim. ihmiset näyttävät liian pitkilta ja laihoilta, tai sitten rajaat kuvan reunat pois jolloin et näe kaikkea joka normaalisti olisi ruudulla, molemmat huonoja valintoja vain kuva-alan maksimoimiseksi(isompi tv/tykki/monitori on oikea ratkaisu).

Itse asiassa omassa TV.ssä käyttäessäni elokuva-muuntoa niin vertkaalisen ja horisontaalisen kuvan suhde pysyy vakiona, duh, paska muuntohan se muutoin olisi, eikö?. Samaan tapaan jos venytät Windowsissa ylä tai ala-reunoista eikä sivu-reunoista, niin kuvasuhde pysyy vakiona. Kai minä nyt huomaisin, jos kaveri naamaltaan muuttuisi 60 kiloisesta 90 kiloiseksi.:)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Itse asiassa omassa TV.ssä käyttäessäni elokuva-muuntoa niin vertkaalisen ja horisontaalisen kuvan suhde pysyy vakiona, duh, paska muuntohan se muutoin olisi, eikö?. Samaan tapaan jos venytät Windowsissa ylä tai ala-reunoista eikä sivu-reunoista, niin kuvasuhde pysyy vakiona. Kai minä nyt huomaisin, jos kaveri naamaltaan muuttuisi 60 kiloisesta 90 kiloiseksi.:)

Eikös tämä venytys silti sitten taas huononna kuvalaatua koska pikseleitä aletaan venyttämään, eli kun tarkkuus kärsii ja tämähän on sinulle tärkeä ominaisuus? Jos itse haen maksimaalista kuvatarkkuutta, annan olla ne mustat raidat tv:n ylä ja alaosassa jos jokin elokuva tämän tekee.

Makuasioita, ja tähän kiistaan en lähde. itse imutan jopa sarjoja 480p:nä tilan säästämiseksi, vaikka tarjolla olis 720 ja 1080p versiokin. Leffoja en yleensä kyllä lataile, vaan sarjoja mitkä ei näy tuosta 55e/kk maksavasta sanoisinko melko laajasta sateliitti kanavatarjonnasta mitkä useat kanavat on full HD, ja maksan vielä myös netflixistä kun yläkertaan en ole vaivautunut hommaamaan toista sateliittiboksia + korttia ja maksamaan niistä lisämaksua, myös netflixisssä pirusti sarjoja mitä en netistä löydä, jotkut sarjat jopa mitä en löydä edes suomentamattomina. Oikeastaan vaimoa varten sen otin kun siellä oli Siskoni on noita sarja 8 tuotantokautta suomennettuna, kaupoista (gigantti, cdon, discshop jne) ei löytynyt kuin noita dvd bokseja mitä metsästin monta vuotta, niin vain kuin viimeiset 3 tuotantokautta suomitekstein, netistä ei löytynyt jakoja oikeastaan lainkaan eikä myöskään tekstityksiä.

Useat sarjat mistä TODELLA tykkään, käyn aina välillä hakemassa jostain tarjouksessa dvd:nä tai bluerayna, vaikka niitä en katsoisi tai avaisi paketista vuosikausiin, tykkään ikuistaa nämä hyllylle.. Esim Stargate 17 tuotantokautta muutamaan kertaan läpikäytynä... :D Mielestäni netflix on kätevä,vaikka näin vajavaisella netillä kuin omaankin, niin kovin kultasilmä en ole ja tälläkin hetkellä katsomme makkarissa netflixin kautta viimeisiä jaksoja siitä vaikka koko tuotantokausi nököttää dvd ja blueray versiona hyllyllä.. sama homma heroes sarjan kanssa kuin myös hetki sitten tuli katsottua kaikki prison breakit kun olin viikon kipeänä, en jaksanut vaihdella levyjä.. :p

Kävin ennen myös usein elokuvissa ja välillä vituttaa kun ei ole kuin 3D näytös JOS olen vaimon kanssa menossa elokuviin. (vaimolla ei stereonäköä, hän ei siis näe 3D:tä.. :( huomasimme tämän vasta kun ostimme 50" 3D television, itseasiassa harmittaa kun ps4:ssä vielä ei tukea 3D blueraylle, vaikka niitä en kovin usein ostakkaan, niin joskus niitä kiva katsella, ja nyt ps3 nököttää makkarissa missä ei ole 3D telkkaria)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Eikös tämä venytys silti sitten taas huononna kuvalaatua koska pikseleitä aletaan venyttämään, eli kun tarkkuus kärsii ja tämähän on sinulle tärkeä ominaisuus? Jos itse haen maksimaalista kuvatarkkuutta, annan olla ne mustat raidat tv:n ylä ja alaosassa jos jokin elokuva tämän tekee.

No, viestinihän synnytti kommentteja. Ihan jees, mutta edelleen ollaan väärässä ketjussa sinänsä.

Ehkä jos ihan kultasilmiä ollaan, mutta itseäni en sellaisena pidä enkä ole. Kuka tahansa normaalin näkökyvyn omaava havaitsee saman asiat kuin minäkin.

Jos katson n. kahden metrin päästä televisiosta 1080p materiaalia (kuten katson), niin en todellakaan huomaa kuvanlaadullista eroa, oliko kuva noine mustine reunoineen vai onko se venytetty kuvasuhde säilytettynä koko ruudun täyttäväksi. Jos tekstityksen asemointi antaa myöten niin ihan fiiliksen vuoksi sen venytän kuvasuhde säilyttäen koko ruudulle, ei niissä reunoissa oikeasti tapahdu mitään kuten sanoin.

Makuasioita, ja tähän kiistaan en lähde. itse imutan jopa sarjoja 480p:nä tilan säästämiseksi, vaikka tarjolla olis 720 ja 1080p versiokin.

Makuasoita tosiaan. Itse kuitenkin hankkisin vaikka lisää levytilaa, kuin katsoisin 480p tarkkuudella. Mutta olennaisenpaahan on se mitä haluaa katsoa kuin miten katsoo.

Mutta: Miksi katsoa mitään materiaalia jollain rupisella 480p:llä jos vaihtoehtona on parempaa? Makuasioita toki, joku ostaa yhden euron jauhomakkaran ja on siihen tyytyväinen, toinen ostaa kolmen euron makkaran, koska pitää sitä maullisesti ja laadullisesti parempana.

Oikeastaan vaimoa varten sen otin kun siellä oli Siskoni on noita sarja 8 tuotantokautta suomennettuna

Tulipa itsekin seurattua tuota sarjaa koska olen scifi/yliluonnollinen shitti-fani. Puhumattakaan kolmesta kauniista tummasta naisesta, mutta nyt eksyn sivuraiteille...

Esim Stargate 17 tuotantokautta muutamaan kertaan läpikäytynä...

Taisit tehdä typon. Stargatea tehtin 10 tuotantokautta, 17 olisi ollut kenelle tahansa liikaa, fani tai ei. Ja olen.:D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit


Makuasoita tosiaan. Itse kuitenkin hankkisin vaikka lisää levytilaa, kuin katsoisin 480p tarkkuudella. Mutta olennaisenpaahan on se mitä haluaa katsoa kuin miten katsoo.

Mutta: Miksi katsoa mitään materiaalia jollain rupisella 480p:llä jos vaihtoehtona on parempaa? Makuasioita toki, joku ostaa yhden euron jauhomakkaran ja on siihen tyytyväinen, toinen ostaa kolmen euron makkaran, koska pitää sitä maullisesti ja laadullisesti parempana.
Taisit tehdä typon. Stargatea tehtin 10 tuotantokautta, 17 olisi ollut kenelle tahansa liikaa, fani tai ei. Ja olen.:D

Kuten alempana jo kommentoitu, niin stargate pitää sisällään sen 17 kautta, SG1 10 kautta, atlantis 5 ja universe 2 (universe on aika kuraa ja 2 kausi lopettiin melko nopiaan/ viimoset jaksot tehtiin hätiköiden, että saatiin edes jonkinlainen päätös)

Koska minulla ei tällä hetkellä ole rahaa ostaa, läppäri on täysi ja niin on tässä kiinni oleva 2TB kovokin, pelejä ei siis ole, koska niitä en pelaa tietokoneella, eli ihan vain täynnä sarjoja + elokuvia tuo ulkoinen kovo, tosin olen ajatellut hommata toisen 2tb:n rinnalle, niin voisi ladata myös niitä parempia versioita, esim hobitista (ensimmäisestä) latasin kyllä 1080p version kuhan olin sen elokuvissa käynyt katsomassa, ja nyt poistelen tuotantokausia sarjoista mitkä alkaa löytymään hyllyltä dvd/blueray muodossa, eli hyvät sarjat haluan ikuistaa ja näin saan tehtyä tilaa taas uusille, ehkä ei ostamisen arvoisille sarjoille.

Ja itse en ole niin kultasilmä, vaan ihan riittää tuo 480p versiotkin 50" tv:llä katsottaessa noin 3.5 metrin päästä, itse kun en ole kultasilmä, ja noita sarjoja tulee aivan älyttömästi, noin 30 sarjaa seuraan aktiivisesti mitkä nettiin tulee jakoon, tämän lisäksi netflixistä + sateliittikanavilta vielä lisää sarjoja, dokkareita ja elokuvia. Tuo mp4 pakkausmuoto on mielestäni tuonut kyllä silti hyvää pakkausta, eli ei ne 720p julkaisutkaan kovin isoja ole sarjojen kohdalla.

Eli summasummarum, ostan sitä halpaa makkaraa kun nettiyhteys on mitä on, missä asun niin ei edes saa kiinteätä nettiä eikä 4g:tä vielä vasta kun mahd. kesällä. Eli tämäkin vaikuttaa siihen haluanko odottaa kun alkuillasta huomaan, että hyvä sarja tullut -> lataukseen -> saanko katsottua sen illalla vaimon kansas kun muksut nukkumassa. Sen verran kultasilmä olen kuitenkin, ettei mitkään telesync jne versiot minulle käy, äänenlaatu ja kuva aivan täyttä kuraa..
Loistavat leffat ja sarjat ostan sitten juuri hyvälaatuisena kuten aiemmin mainitsin.

Muistan itse hämärästi tuon sarjan ja ne 2 naista, piper, prue ja joku kolmas p:llä alkava se taisi olla, vaimo niitä katselee jos yhdessä ei jotain sarjoja / leffaa katsota.

Noniin, offtopic:ksi tämä meni ja kuuluisi aivan eri paikkaan. Ymmärrän kyllä, että haluat sitä parasta laatua, siinä oli vain ironista kun venytät sitä kuvaa, niin tästä se kärsii, huomattavasti? no ei, kärsiikö? kyllä. Siksi kommentoin kun sitä parhainta tarkkautta hehkutit.. ootellaan nyt kuhan 4k telkkarit yleistyvät ja lähetykset, sitten sitä vasta alkaakin olemaan kovalevyt täynnä ja kaista tukossa kun latauksessa 30+ uusien sarjojen jaksoja 4k laadulla :D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Eli ajatko takaa sitä, että jos haluan päästä mustista reunoista pois ja venytän kuvan televisiossa sen mahdollisistaessa koko ruudun levyiseksi vertikaalisesti niin kajoan johon pyhään? Mihin viittaat?

Miten tämä liittyy kuvan tai äänen laatuun.

Koskinko tosiaan johonkin yleisesti hyväksyttyyn raaamatulliseen kuvasuhde-juttuun mihin ei sovi koskea vai mitä?

Kuka ihmeen Spielberg sinä olevinaan olet?

Sinä saat tehdä ihan miten itse haluat, mutta väärin se silti on. Muistatte varmaan ajan kun useimmilla oli vielä 4:3-telkkarit. Noh silloin tällöin joku kanava uskalsi kokeilla lähettää elokuvan widescreeninä(niitä eri kuvasuhteitakin on niin monta että ei edes mennä siihen). Noh mummot eivät tykänneet siitä että heidän televisioissan on outoja mustia palkkeja, joten televisiosta lähetettäviä elokuvia ei käytännössä voinut katsoa muut kuin asiasta tietämättömät. Toki on sitten mielenkiintoisia poikkeuksia elokuvissa kuten Hohto, jonka Stanley Kubrick kuvasi 4:3 -kuvasuhteella, jotta leffan televisio- ja videolevityksessä ei menetettäisi mitään. Mutta teattereita varten kuvasta "leikattiin" ylhäältä ja alhaalta tavaraa :D Melkoisen mielenkiintoinen lähestymistapa tähän asiaan. Kubricikia ilmeisesti otti pahasti sydämestä kun hänen laajakuvaleffojaan raiskattiin telkkarissa ja videolla aikanaan.

Eli siis: Jos katsot Hohtoa niin siitä vaan kuvaa venyttämään, sinulla on ohjaajan lupa siihen :D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Sinä saat tehdä ihan miten itse haluat, mutta väärin se silti on.

Juuri näin! :D
Pate74 pidän itseäni leffaharrastajana ja just tällaisilla jutuilla on merkitystä kuten Peoplezin mainittemalla Hohto leffan kuvasuhteella.
Ja maximilaatu + zoomattu kuva tuossa jo käsiteltiinkin. Toki saa ja pitää kattoa niinku itte haluaa.

Nyt kun näitä uusia konsoleita on ja striimauspalveluita niin vähän pelottaa muuttuuko niidenkin tarjonta 16:9 cropattuun muotoon.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Juuri näin! :D
Pate74 pidän itseäni leffaharrastajana ja just tällaisilla jutuilla on merkitystä kuten Peoplezin mainittemalla Hohto leffan kuvasuhteella.
Ja maximilaatu + zoomattu kuva tuossa jo käsiteltiinkin. Toki saa ja pitää kattoa niinku itte haluaa.

Nyt kun näitä uusia konsoleita on ja striimauspalveluita niin vähän pelottaa muuttuuko niidenkin tarjonta 16:9 cropattuun muotoon.

Ainakin netflixissä on osa vanhempia sarjoja tai aikaisempia tuotantokausia 4:3 kuvasuhteella ilman pakkovenytystä, tämähän menisi taas siihen kun tuli laajakuvatelkkarit kun kaikki oli vähän vinksinvonksin kun levitettiin ne pikselit sitten koko telkkarin täydeltä ja samalla menetettiin myös osaa kuvasta kuten Pate74 tekee nyt blueray leffojen kanssa, toki tässä ero ei tosin ole huomattava, ja ei siellä ihan äärilaidoilla yleensä mitään kovin merkityksellistä tapahdu.

Imho, itse pidän kuitenkin sellaisenaan kuin se on, välittämättä noista mustista palkeista, katseluetäysyys on sopiva joten näen tarpeeksi tarkasti mitä tapahtuu, eikä tarvetta saada venytettyä koko ruudulle. Nämä on niiin makuasioita, ja kuten mainittu niin jotkut elokuvantekijätkin näihin kuvaussuhteisiin pureutunut tarkastikin.

Itse pleikkariin, onko mistään kuulunut uutisia tuosta 3D tuen tulemisesta leffoihin? appiukko oli ostanut pari mielenkiintoista 3D leffaa ja nyt tällä hetkellä niitä en voi katsella ellen raahaa ps3:sta alakertaan olohuoneeseen takaisin.. :/ tosin harvoin katson 3D:nä, varsinkin jos vaimon kanssa katsotaan kun jo edellä mainitsin niin hänellä ei ole syvyysnäköä, mikä huomattiin vasta 3D tv:n oston jälkeen ja jälkeenpäin vielä optikolla testattiin. Kuulemma jos ei 7vuotiaaseen mennessä ole kehittynyt tai silmiä leikattu, tätä on myöhemmässä vaiheessa mahdoton enään operoida.. tämähän voisi haitata esim työelämässä jos olet jossain nostokurjessa töissä tjsp.. :D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Ihan hyvin Onekin myynyt, 3 miljoonaa, Ps4 varmaan about 4 milj. veikkaan? Toisaalta eihän nämä luvut vielä kerro muuta kuin että kaupaksi molemma käy, mikä on vain hyvä asia.
http://www.ign.com/articles/2014/01...ion-worldwide?abthid=52cb2856eba74cf00c00003c

Jos Sonyllä on esittää vakuuttavia lukuja niin varmasti vastine saadaan jo tämän viikon aikana. 4 miljoonaa lienee kuitenkin yläkanttiin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Jos Sonyllä on esittää vakuuttavia lukuja niin varmasti vastine saadaan jo tämän viikon aikana. 4 miljoonaa lienee kuitenkin yläkanttiin.

Sinnepäin lukuja vielä tässä vaiheessa ilmoittava http://www.vgchartz.com/ kertoo myyntien olevan siellä 4 miljoonan pinnassa. Japani avaa ensi kuussa boostaamaan lisää.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Tää on niin upeasti sanottu: "we were honored to see Xbox One become the fastest-selling console in the U.S. during our launch month in November". Xbox Onehan myi marraskuussa vähän vähemmän kuin PS4 julkaisuvuorokautenaan, mutta sellainen keskiarvo on kyllä oikeasti muodostettavissa, jolla saadaan tuo väite perusteltua.
 
Ylös Bottom