Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Pelaaminen, opetus, elokuvat, virtuaalimaailmat, -turismi jne. Käyttötarkoituksia tulee olemaan varmasti runsaasti. Tuohon kun mukaan vielä poimitaan 3D-avaruuteen paremmin istuvat PlayStation Move-liiketunnistusohjaimet, aletaan olemaan jännän äärellä. Sony on ilmoittanut tavoitteeksi langattomuuden. Lisäksi kamera valvoo paitsi Move-patukoita, myös kehon muita liikkeitä (mm. selin kääntyminen sallitaan). Välittää se myös mikrofoniensa kautta keskustelun. Kenties DualShockin lampulle löytyy tässä omat mahdollisuutensa. Muotoilun pohjana on ilmeisesti ollut pyrkimys painon siirtämiseen pois nenän päältä takaraivon ja otsan tehtäväksi. Silmälasit mahtuvat alle helposti. Ennakkotilaus lyöty jo sisään.


Mitä tällaisesta ollaan valmiita maksamaan, ja mihin arvellaan hinnan jäävän?
On pakko sanoa, että ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun näkee tuon setin: kamera, kaksi Move -kapulaa ja järkyttävä headset. Eihän tämä voi olla tottakaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Mitä tällaisesta ollaan valmiita maksamaan, ja mihin arvellaan hinnan jäävän?
On pakko sanoa, että ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun näkee tuon setin: kamera, kaksi Move -kapulaa ja järkyttävä headset. Eihän tämä voi olla tottakaan.

Tuskin Mark Z. niitä ropojaan ihan vaan vitsillä laittnut liikkeelle...
Varmaa on että näillä panoksilla valmistakin nähdään!
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

MS osuu naulan kantaan valitessaan Spencerin boxin johtajaksi ja pilviguru Nadellan pääjohtajaksi.

Ainakin Spencerillä on mielenkiintoisia haasteita edessään. Ensin voisi yrittää saada myytyä kuluttajille kaikki Xboxit, jotka toimitettiin jälleenmyyjille viime vuoden loppuun mennessä. Ja sitten onkin jännittävä kisa, ehtiikö MS myydä 5 miljoonaa boksia ennen kuin PS4 rikkoo kymmenen miljoonan rajan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Ainakin Spencerillä on mielenkiintoisia haasteita edessään. Ensin voisi yrittää saada myytyä kuluttajille kaikki Xboxit, jotka toimitettiin jälleenmyyjille viime vuoden loppuun mennessä. Ja sitten onkin jännittävä kisa, ehtiikö MS myydä 5 miljoonaa boksia ennen kuin PS4 rikkoo kymmenen miljoonan rajan.

Helpostipa unohtuu että MS:ää ei heiluta asia lainkaan ja konsoli julkaistaan 26:ssa maassa vasta syyskuussa. Itseäni jännittää kun Hirai lyö kohta vuoden tuloksen tiskiin, että kumpi yritys pärjää paremmin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Pelaaminen, opetus, elokuvat, virtuaalimaailmat, -turismi jne. Käyttötarkoituksia tulee olemaan varmasti runsaasti. Tuohon kun mukaan vielä poimitaan 3D-avaruuteen paremmin istuvat PlayStation Move-liiketunnistusohjaimet, aletaan olemaan jännän äärellä. Sony on ilmoittanut tavoitteeksi langattomuuden. Lisäksi kamera valvoo paitsi Move-patukoita, myös kehon muita liikkeitä (mm. selin kääntyminen sallitaan). Välittää se myös mikrofoniensa kautta keskustelun. Kenties DualShockin lampulle löytyy tässä omat mahdollisuutensa. Muotoilun pohjana on ilmeisesti ollut pyrkimys painon siirtämiseen pois nenän päältä takaraivon ja otsan tehtäväksi. Silmälasit mahtuvat alle helposti. Ennakkotilaus lyöty jo sisään.

Tuosta kun saataisiin vielä nuo Move kapulat pois yhtälöstä. VR ja AR toimintoihin kuitenkin esim. Kinect-henkinen eleohjaus soveltuisi paljon paremmin ja tukisi laitteen käytettävyyttä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Tuosta kun saataisiin vielä nuo Move kapulat pois yhtälöstä. VR ja AR toimintoihin kuitenkin esim. Kinect-henkinen eleohjaus soveltuisi paljon paremmin ja tukisi laitteen käytettävyyttä.

Moven voisi hyvin korvata vaikka "sormikkailla", joissa on tarvittavat valaistus elementit, jotta kamera tunnistaa ne. Huomattavasti käytännöllisempi vaihtoehto virtuaalitodellisuus peleihin, jos tähtäimessä on luoda kunnollinen immersio siitä, että pelaaja hallitsee myös hahmonsa käsiä. Move -kapulat voi sitten hoitaa miekan/pistoolin roolia.
 
Tuosta kun saataisiin vielä nuo Move kapulat pois yhtälöstä. VR ja AR toimintoihin kuitenkin esim. Kinect-henkinen eleohjaus soveltuisi paljon paremmin ja tukisi laitteen käytettävyyttä.

Olen melko pitkälti eri mieltä. Ei Kinect-inputilla oikein millään saada esim. ampumista tai muuta normaalisti napista tehtävää liikettä simuloitua. Toki tanssi- ja liikuntapeleissä Kinect loistaa, mutta en tiedä onko ko. peleissä iloa VR:stä. Nyrkkeily tosin voisi olla pirun kova Kinectillä, jos tämä uusi Kinect oikeasti lagin ja tarkkuuden puolesta kykenisi seuraamaan käsiä muutenkin kuin siten, että käden heilautus tarkoittaa lyöntiä.

Mitä tällaisesta ollaan valmiita maksamaan, ja mihin arvellaan hinnan jäävän?
On pakko sanoa, että ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun näkee tuon setin: kamera, kaksi Move -kapulaa ja järkyttävä headset. Eihän tämä voi olla tottakaan.

Onneksi kukaan ei pakota sinua ostamaan näitä laitteita. Suuri yleisökään tuskin ihan heti ensimmäisessä aallossa lähtee mukaan, mutta uskoisin, että Tosipelaajat ja muuten kaikesta uudesta innostuvat ihmiset ottavat nämä vastaan avosylin. Headset varmasti kevenee ja pienenee tekniikan kehittyessä. Samalla hinta halpenee ja käytettävyys paranee. Tällöin ollaan jo lähellä massamarkkinoita.

Itse tilasin OR:n devkit2:en eikä minua ainakaan häiritse sen koko tai ulkonäkö. Olen jossain määrin enemmän kiinnostunut sen tuomista mahdollisuuksista pelaamiseen ja muuhun käyttöön, kun sen laitteen ulkonäöstä. Toki joitakin saattaa se ulkonäkö enemmän kiinnostaa. :rolleyes:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Olen melko pitkälti eri mieltä. Ei Kinect-inputilla oikein millään saada esim. ampumista tai muuta normaalisti napista tehtävää liikettä simuloitua. Toki tanssi- ja liikuntapeleissä Kinect loistaa, mutta en tiedä onko ko. peleissä iloa VR:stä. Nyrkkeily tosin voisi olla pirun kova Kinectillä, jos tämä uusi Kinect oikeasti lagin ja tarkkuuden puolesta kykenisi seuraamaan käsiä muutenkin kuin siten, että käden heilautus tarkoittaa lyöntiä.

jep, lähinnä viittasin VR:n laajempaan käyttöön, kuten lainauksessani oli mainittu opetus, elokuvat ja turismi. Esim. fps pelin vaatimaa tarkkuutta ei kyllä saavuteta ilman fyysistä ohjainta mukana yhtälössä. Plus tosiaan mainittu immersio. Itse näen VR:n ja AR:n tulevaisuuden pääosin muualla kuin hc pelaamisessa, toki tuonee paljonkin lisäarvoa myös pelaajille. Skyrim henkinen rope, VR-kypärällä, take my money!!!
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

jep, lähinnä viittasin VR:n laajempaan käyttöön, kuten lainauksessani oli mainittu opetus, elokuvat ja turismi. Esim. fps pelin vaatimaa tarkkuutta ei kyllä saavuteta ilman fyysistä ohjainta mukana yhtälössä. Plus tosiaan mainittu immersio. Itse näen VR:n ja AR:n tulevaisuuden pääosin muualla kuin hc pelaamisessa, toki tuonee paljonkin lisäarvoa myös pelaajille. Skyrim henkinen rope, VR-kypärällä, take my money!!!

Kyllä minä ainakin näen VR:llä vahvan tulevaisuuden myös pelipuolella. Nämä nykyiset Murpheukset ynnä muut ovat toki vain vapisevia ensiaskeleita tällä saralla. En usko että näistä saadaan aikaiseksi vielä mitään kovin mielenkiintoista kuluttajalle asti. Vahvalla mielenkiinnolla toki seurataan näitä projekteja ja ennen kaikkea sitä, että mitä ne seuraavat askeleet sitten VR:rän saralla ovat.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Uuden sukupolven konsolin valitsemisen vaikeutta: https://m.youtube.com/watch?v=DExSQW2prGg

Jos jotakin tuosta videosta pitää mainita niin ainut mikä jäi mieleen on että BBT on mennyt aika alamäkeen mitä tulee hahmoihin ja niiden käsikirjoituksiin. Sheldon sitten pistettiin parisuhteeseen. Mitään hauskaa läppää ei tullut ja piikittelyt jäivät MS:n epäonnistuneisiin tuotoksiin tai panostuksiin. Turhaa tekniikka höpinää minkä mahdollisuudet ja rajoitukset tulevat esiin vain peleissä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Mitähän Xbox Onen suunnittelijat ovat puuhastelleet, kun tällainen aukko on jäänyt huomioimatta:

http://www.pelaajalehti.com/uutiset/xbox-onesta-paljastui-tietoturva-aukko-viisivuotiaan-avulla

Vika on jo korjattu, mutta onhan tuo hauskaa(suorastaan jopa noloa), että "suojatun" käyttäjätilin syövereihin pääsyyn ei tarvittu minkäänlaista hakkeroinnin asiantuntijaa. Viisi vuotias "murtovaras" oli jo liikaa.

Salasanan Kristoffer onnistui kiertämään varsin simppeliä reittiä pitkin. Operaatio vaati, että hän ensin kirjoitti salasanan väärin, minkä jälkeen toisen salasanakyselyn kohdalla riitti, että salasanakentän täytti pelkillä välilyönneillä.

Onneksi lapsen vanhemmat osoittautuivat vastuuntuntoisiksi, eivätkä ruvenneet hupimielessä jakelemaan esille tullutta "löytöä" netin kautta eteenpäin, vaan kertoivat ongelmasta suoraan Microsoftille.

MS:n antama palkkio oli varmasti hyvin mieluisa ylläri tälle pikku veijarille. :)

Vanhemmat raportoivat Kristofferin löydöstä suosiolla Microsoftille, joka raportin mukaan palkitsi pojan neljällä pelillä, vuoden Xbox Live Gold -jäsenyydellä ja Xboxilla käytettävissä olevalla 50 dollarilla. Kristofferin nimi löytyy mainittuna nykyisellään myös Microsoftin kotisivuilla turvallisuustutkijana.



PSN:ssäkin oli jokin aika takaperin pikku "bugi" koskien PS Plussan ostelua. En muista tarkkoja yksityiskohtia, mutta uutinen meni jotakuinkin niin, että jos käyttäjä tilasi itselleen ERITTÄIN pitkäksi ajaksi plussan(Lukema siinti jossain sadoissa vuosissa), ei siitä tarvinnut maksaa senttiäkään. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Mitähän Xbox Onen suunnittelijat ovat puuhastelleet, kun tällainen aukko on jäänyt huomioimatta:
Nuo välilyönneillä pelaaminen on itseasiassa hyvinkin yleinen ongelma, joista on kärsinyt Spotify, Twitter ja useat julkaisujärjestelmät.

En tiedä miten laaja tuo ongelma on ollut, ja onko kyseessä ollut joku debug-tilaa varten tehty kikkare, joka jäänyt sitten tuotantoversioihinkin.

Uutisessa (suomennetussa) ei myöskään kerrottu, mitä tuo "sisältö johon ei pitänyt olla oikeutta", eli koskiko tuo pelkästään ikärajattua sisältöä, vai ihan maksullista sisältöä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Olen melko pitkälti eri mieltä. Ei Kinect-inputilla oikein millään saada esim. ampumista tai muuta normaalisti napista tehtävää liikettä simuloitua. Toki tanssi- ja liikuntapeleissä Kinect loistaa, mutta en tiedä onko ko. peleissä iloa VR:stä. Nyrkkeily tosin voisi olla pirun kova Kinectillä, jos tämä uusi Kinect oikeasti lagin ja tarkkuuden puolesta kykenisi seuraamaan käsiä muutenkin kuin siten, että käden heilautus tarkoittaa lyöntiä.



Onneksi kukaan ei pakota sinua ostamaan näitä laitteita. Suuri yleisökään tuskin ihan heti ensimmäisessä aallossa lähtee mukaan, mutta uskoisin, että Tosipelaajat ja muuten kaikesta uudesta innostuvat ihmiset ottavat nämä vastaan avosylin. Headset varmasti kevenee ja pienenee tekniikan kehittyessä. Samalla hinta halpenee ja käytettävyys paranee. Tällöin ollaan jo lähellä massamarkkinoita.

Itse tilasin OR:n devkit2:en eikä minua ainakaan häiritse sen koko tai ulkonäkö. Olen jossain määrin enemmän kiinnostunut sen tuomista mahdollisuuksista pelaamiseen ja muuhun käyttöön, kun sen laitteen ulkonäöstä. Toki joitakin saattaa se ulkonäkö enemmän kiinnostaa. :rolleyes:

Jos jotain uutta halutaan pelaamiseen, niin skidit olisi huomioitava. Lyöpä Morpheus lapsen päähän niin nähdään kuinka käy.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Mahtaa olla kovat epilepsia varoitukset tuossa pöntössä. Katsotaan koska ensinmäinen pelaaja loukkaantuu/kuolee tuon potan kanssa. Kukaan vastuullinen vanhempi ei tuollaista lapsensa päähän laita.
Vastaavaa kehiteltiin aikanaan Atarin Jaguarille.. Nintendon Virtualboy oli täysi katastrofi. Uskon että Sony tulee lyömään tämän kanssa kirveensä kiveen. Lisäksi hyvin harva konsolin lisälaite on menestynyt ja sille on tullut kunnollista pelitukea. Suurinosa pelaajista pelaa kuitenkin pelkällä konsolilla.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Mahtaa olla kovat epilepsia varoitukset tuossa pöntössä. Katsotaan koska ensinmäinen pelaaja loukkaantuu/kuolee tuon potan kanssa. Kukaan vastuullinen vanhempi ei tuollaista lapsensa päähän laita.
Vastaavaa kehiteltiin aikanaan Atarin Jaguarille.. Nintendon Virtualboy oli täysi katastrofi. Uskon että Sony tulee lyömään tämän kanssa kirveensä kiveen. Lisäksi hyvin harva konsolin lisälaite on menestynyt ja sille on tullut kunnollista pelitukea. Suurinosa pelaajista pelaa kuitenkin pelkällä konsolilla.

Lasketaanhan Kinect näiden mukaan?
8)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Jos jotain uutta halutaan pelaamiseen, niin skidit olisi huomioitava. Lyöpä Morpheus lapsen päähän niin nähdään kuinka käy.

Virtuaalikypärä oppimisvälineenä on varmasti tehokkain työkalu sitten liitutaulun keksimisen. Kemia ja fysiikka saa ihan toisenlaisen lähestymistavan kun abstrakteista käsitteistä tulee käsinkosketeltavan konkreettisia. Oppimisprosessin pelillistäminen vetää takarivin sankarit eturivin osaajiksi. Virtuaalimaailmat pitävät sisällään valtavia mahdollisuuksia. Myös pelaajille. Sony tulee jakamaan pottaansa laajalle joukolle ohjelmistokehittäjiä. Sieltä voi nousta täysi. uutta teollisuuden haaraa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Virtuaalikypärä oppimisvälineenä on varmasti tehokkain työkalu sitten liitutaulun keksimisen. Kemia ja fysiikka saa ihan toisenlaisen lähestymistavan kun abstrakteista käsitteistä tulee käsinkosketeltavan konkreettisia. Oppimisprosessin pelillistäminen vetää takarivin sankarit eturivin osaajiksi. Virtuaalimaailmat pitävät sisällään valtavia mahdollisuuksia. Myös pelaajille. Sony tulee jakamaan pottaansa laajalle joukolle ohjelmistokehittäjiä. Sieltä voi nousta täysi. uutta teollisuuden haaraa.

Se että tullaan tarjoamaan vain yhtä kokoa on ongelma josta ei haluta puhua.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Segan 32X on yksi hyvä esimerkki lisälaitteesta. Miksei myös Atari Jaguarin cdasema. Syykin on yksinkertainen, ei tavallinen kuluttaja joka hankkii pelikoneen kotiin hanki lisäksi toista lisälaitetta, joka maksaa saman, kun itse pelikone ja tähän vielä pelit päälle. Harvempi vanhempi lisäksi haluaa lapsensa istuvan 'potta' päässä tunteja vaikkapa olohuoneessa. Kun muutenkin yleinen mielipide on että nykylapset pelaavat aivan liikaa. Kontakti omaan lapseen etääntyy entisestään. Miten luulette nykylapsen reakoivan kypärän kanssa, jos isi tai äiti vetää piuhan seinästä kesken pelin.. :)
 
Ylös Bottom