Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Se että tullaan tarjoamaan vain yhtä kokoa on ongelma josta ei haluta puhua.
Oculus Rift suosittelee, ettei laitettaan käyttäisi alle 10-vuotiaat. Silti tuo kypärä/visiiri/miksisitähaluaakaankutsua tuntuu jossain määrin toimivan jopa 2-vuotiaan päässä.

Näytä liitetiedosto 12536

Beyond the question of safety (Oculus’ official recommendation is that children under 10 not use the Oculus Rift) and the fact that the child’s IPD is probably too low to properly see through the Rift, one has to wonder what psychological impact virtual reality might have when used from an early age.

Varmastikaan tästä VR:stä ei tule mikään pienten lasten juttu, mutta se myyttinen keskivertopelaaja on jo päälle kolmenkymmenen, joten "one size fits all" -härpäkkeet eivät sen puolesta tuottane ongelmaa.

Lähde: Road to VR
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Päinvastoin vanhemmat tarttuvat hanakasti välineisiin, jolla uskovat olevan hyödyllisiä ominaisuuksia jälkipolvelle. Me kotimikrojen sukupolvi olemme tästä hyvä esimerkki. Kone kannettiin kotiin pelikoneeksi, mutta taustalla on varmasti ollut myös hyötynäkökohtien tarkastelua. Virtuaalimaailmat ovat tulevaisuuden oppimis- ja työskentely-ympäristöjä ihan vastaavasti.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Sama hommahan se on sen Sonyn 3d kypärän kanssa. Vaikka se muutoin ergonomialtaan ei hyvä ollut. Niin kyllä se siltin sopi lähes kenen päähän tahansa vaikka oli yksikoko.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Mahtaa olla kovat epilepsia varoitukset tuossa pöntössä. Katsotaan koska ensinmäinen pelaaja loukkaantuu/kuolee tuon potan kanssa. Kukaan vastuullinen vanhempi ei tuollaista lapsensa päähän laita.

Harvempi vanhempi lisäksi haluaa lapsensa istuvan 'potta' päässä tunteja vaikkapa olohuoneessa. Kun muutenkin yleinen mielipide on että nykylapset pelaavat aivan liikaa. Kontakti omaan lapseen etääntyy entisestään. Miten luulette nykylapsen reakoivan kypärän kanssa, jos isi tai äiti vetää piuhan seinästä kesken pelin.. :)

Onko Sony ilmoittanut PM pelituesta vai mistä olet saanut käsityksen, että kyseisen potan ensisijainen kohdeyleisö on peruskoululaiset?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Mistäs tämä fakta pulpahtaa esiin?

Ei se ole komponettitasolla kannattavaa. Ei nämä mitään kalsareita ole kuitenkaan, mutta näin se sitten on näköjään että virtuaalinen todellisuus on käsillä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Ajatus oppimisvälineestä on täysin naivi. Commodore 64 myytiin aikanaan aivan samoilla argumenteilla. Taisi jo unohtua että PS4 on PELIKONE ja tehty PELAAJILLE. Tällä ainakin aikaisemmin perusteltiin monien edellisestä sukupolvesta tuttujen ominaisuuksien puuttumista. Kuinka moni oikeasti kuvittelee, että Playstationia käytetään opiskeluun? Siis ihan oikeasti? Tosin samoilla perusteilla moni lapsi varmasti yrittää perustella sitä vanhemmilleen.. :)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Ei se ole komponettitasolla kannattavaa. Ei nämä mitään kalsareita ole kuitenkaan, mutta näin se sitten on näköjään että virtuaalinen todellisuus on käsillä.

Eli säädettävä laite ei ole mahdollinen?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Ajatus oppimisvälineestä on täysin naivi. Commodore 64 myytiin aikanaan aivan samoilla argumenteilla. Taisi jo unohtua että PS4 on PELIKONE ja tehty PELAAJILLE. Tällä ainakin aikaisemmin perusteltiin monien edellisestä sukupolvesta tuttujen ominaisuuksien puuttumista. Kuinka moni oikeasti kuvittelee, että Playstationia käytetään opiskeluun? Siis ihan oikeasti? Tosin samoilla perusteilla moni lapsi varmasti yrittää perustella sitä vanhemmilleen.. :)

Mika lukee nyt vähän liian kirjaimellisesti ja tarkoitushakuisesti näitä juttuja. Jos joku sanoo, että VR:ää tullaan käyttämään opiskelussa tulevaisuudessa, ei se nyt ehkä ihan välttämättä tarkoita, että kyseessä on Morpheus ja PS4 :rolleyes:.

Koittakaa nyt pitää mielessä, että tämä on vasta ensimmäistä aaltoa. Eikä varmastikaan kohdeyleisö ole alle 15v lapset tässä vaiheessa. Muutenkin (kuten TT-2k totesi), muutkin kuin peruskoululaiset pelaa. Pelaavat jopa enemmän ja ainakin hankkivat enemmän pelejä (ja lisälaitteita), koska rahaa on enemmän käytettävissä kuin lapsilla.

Mikään ei luonnollisestikaan takaa, että VR tulee menestymään, mutta mielestäni vähän typerää lähteä tylyttämään heti kärkeen ilman, että on nähty edes osaa niistä mahdollisuuksista, mitä VR voi tarjota. Tulee mieleen työpaikan yli 50v ihmiset ja muutosvastarinta :).
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Ajatus oppimisvälineestä on täysin naivi. Commodore 64 myytiin aikanaan aivan samoilla argumenteilla. Taisi jo unohtua että PS4 on PELIKONE ja tehty PELAAJILLE. Tällä ainakin aikaisemmin perusteltiin monien edellisestä sukupolvesta tuttujen ominaisuuksien puuttumista. Kuinka moni oikeasti kuvittelee, että Playstationia käytetään opiskeluun? Siis ihan oikeasti? Tosin samoilla perusteilla moni lapsi varmasti yrittää perustella sitä vanhemmilleen.. :)

Koko virtuaalitodellisuushan tässä nyt on kyseessä. Ps4:lle tuo olisi lisävaruste pelaamiseen. Muutoinhan tuota voidaan käyttää varmasti esim pc:llä messuilla näyttämään matkakohteita turismiin, tai tiettyjen asioiden opiskeluun. Ei sitä kokonaan kannata ps4:lle miettiä, vaan kokonaisuutta.
 
Virtuaalikypärää ja virtuaalitodellisuutta mainostettiin vain jo vuosia sitten. Ajatuksenahan tämä ei ole mikään uusi. Jo Segan Master Systems ja Vectrex laitteilla oli 3D lasit. Atari Jaguarin kypärästä kohistiin aikanaan kovasti. PC:lle oli myös virtuaalikypärää. Yksikään näistä ei yleistynyt. Ongelmatkin ovat säilyneet samoina akunkesto (langattomassa laitteissa), paino ja pahoinvointi. Googlen virtuaalilasit olivat ajatuksena mielenkiintoiset, mutta ongelmana on taas akunkesto ja laitteen paino.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Kosketusnäytöllisiä laitteita oli jo 2000 luvun alussa..eivät yleistyneet. Aika oli väärä. Applen jälkeen jokainen laite melkeinpä omistaa kosketusnäytön.

Eli nyt saattaa aika olla kypsä jo näillekin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Virtuaalikypärää ja virtuaalitodellisuutta mainostettiin vain jo vuosia sitten. Ajatuksenahan tämä ei ole mikään uusi. Jo Segan Master Systems ja Vectrex laitteilla oli 3D lasit. Atari Jaguarin kypärästä kohistiin aikanaan kovasti. PC:lle oli myös virtuaalikypärää. Yksikään näistä ei yleistynyt. Ongelmatkin ovat säilyneet samoina akunkesto (langattomassa laitteissa), paino ja pahoinvointi. Googlen virtuaalilasit olivat ajatuksena mielenkiintoiset, mutta ongelmana on taas akunkesto ja laitteen paino.

Se on ollut -80 luvulta asti valmistajan viimeinen oljenkorsi.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Joku kehtaa edes mainita jotain Virtual Boytä sun muuta 20 vuotta vanhaa teknologiaa ja perustella niiden pohjalta nykyisten onnistumisen mahdollisuuksia :D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Aika näyttää moniko haluaa tuollaista pottaa pitää päässään.. :D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Aika näyttää moniko haluaa tuollaista pottaa pitää päässään.. :D

Kuten todettu niin iso käyttö tälläisillä on erinäisissä messutapahtumissa. Esim juuri matkamessuilla, tai vaikkapa lajiesittelyssä (miekkailu vaikkapa). Jne käytössä jossa käyttö on lyhyttä ja saadaan ihmiseen wow efekti. Ulkonäöllä ei ole mitään väliä.

Tulevaisuudessa pelikäyttö on todella minimalistista vrt muu käyttö. Siksi Facebook tekniikkaa juuri hankki. Peliteollisuudella tekniikka vain hiotaan muuhun käyttöön valmiiksi.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Eikö tuo Sonyn Playstation kypärä ollut ihan koti-/pelikäyttöön tarkoitettu. Messu- ja sotilaskäyttöön tarkoitetut laitteet ovat asia erikseen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Eikö tuo Sonyn Playstation kypärä ollut ihan koti-/pelikäyttöön tarkoitettu. Messu- ja sotilaskäyttöön tarkoitetut laitteet ovat asia erikseen.

Kuten todettu niin nämä ovat vasta täysin alkuvaiheilla ja tekniikka lapsenkengissä. Pelikäytössä hiotaan tuotetta todellisiin tulevaisuuden käyttöihin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Mielestäni hieman hassua puhua vielä VR:rästä. Nämä toistaiseksi kehitetyt ratkaisut eivät tunnu tarjoavan mitään muuta kuin henkilökohtaisen näytön. Saattaa lisätä immersiota, mutta on kaukana VR:rästä.

Mielenkiinnolla tätä kehitystä toki sivusta seurataan. Ja toivottavasti VR maailmoja tarjotaan meille pelaajille jo pian. Tässä generaatiossa ei kyllä tekniikka riitä vielä, tarvitaan lisälaitetta lisälaitteen päälle.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Nämä toistaiseksi kehitetyt ratkaisut eivät tunnu tarjoavan mitään muuta kuin henkilökohtaisen näytön. Saattaa lisätä immersiota, mutta on kaukana VR:rästä.

Itse Sonyn 3d-lasit omistaneena sanoisin, ettei edes ne olleet "vain henkilökohtainen näyttö", vaan paljon enemmän. Auton ohjaamossa oli aivan eri meininki, eikä todellakaan mitään tekemistä sen kanssa, että on vain oma näyttö. Kun et voi tiedostaa mitään pelin ulkopuolelta, myös aivot ovat todella hämillään tästä ja kroppa on ihmeissään mutkissa. Se oli todella huikeaa ja iso askel VR:n suuntaan. Se, että nämä lasit myös reagoivat pään liikkeisiin, niin vie ihan uudelle tasolle taas.

Toki edelleen alkutaipaleella ollaan, mutta ei tämä ihan pelkkää immersion lisäämistä ole.
 
Ylös Bottom