Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Onko sulla jotain lähdettä/todistetta tuohon?

Koska kaikissa kaupoissa sanotaan takuuksi 1 vuosi.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Ihan sama mitä kauppa sanoo. Suomessa on kuluttajilla myös oikeutensa ja virhevastuu on konsoleilla tuo kaksi vuotta. Soitto Sonyn huoltoon riittää. Eivät edes yritä vängätä, sillä tietävät velvollisuutensa.
 
PS4:n takuu Suomessa on vuoden, mutta valmistajan virhevastuu jatkuu vielä pitkälle senkin jälkeen. Käytännössä puhutaan 3-4 vuodesta konsolin ostohetkestä

Sama virhevastuu koskee luonnollisestikin myös Xbox Onea.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Ja 20e lautaustekan kanssa ei ole koskaan vielä loppunut akku. Ei tulis itellä mieleenkään alkaa pattereilla tai ladattavilla versioilla alkaa tänäpäivänä pelleilemään, kun kaikessa muussakin yritän niistä eroon päästä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Mutta en halua tehdä valintaa multiplatform pelien perusteella ja yhtään tosi kiinnostavaa yksinoikeus peliä ei näytä olevan vielä.

Ovat samalla viivalla molemmat. Antaisin pelien ratkaista ja peliseuran. Katso missä kaverit pelaavat tai missä seurassa haluat pelata ja sitten ne jo mainitut yksinoikeudet.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

siirretty tuolta xbox one ketjusta:

En tiedä onko tätä jo kysytty, mutta kumpaa konsolia pidätte parempana? PS4 vai Xone? Mulla on PS4, mutta jostain syystä alkanu himottaa tuo Xone valtavasti. Ei oikein kehtais ostaa molempia konsoleita hyllyyn. Toisaalta se vois olla se järkevin vaihtoehto. Mutta kokemuksia otetaan vastaan. :)
Itellä on molemmat ja vaikka olen pitkäaikainen xbox pelaaja niin en näe yhtään syytä omistaa xbox onea (omakin on myytävänä, tai sitten menee näemmä pojan käyttöön)
Pelit on se juttu mulle (pelit ja niiden grafiikan laatu) ja siinä vetää pidemmän korren ps4, samoin ohjain on parempi.
X1:ssä tökkii käyttis&-liittymä, pelien asennus, teho, hinta, ja ns turhiin juttuihin panostus (tv sisääntulo, multimedia hömpätys)
Ainut mikä sai tuon aikoinaan ostamaan oli forza5 ja jälkikäteen ajatellen turha ostos konsoli kaikkinensa.

siirretty tuolta xbox one ketjusta:

Onko Xone sitten niin selvästi huonompi grafiikoiltaan, kun ps4:nen? Nimittäin minun kokemukset grafiikoista perustuu pelkästään videoihin..
Kuka mitenkin näkee, jos kahdesta saa valita niin tarkempi voittaa, itse erotan hyvin vielä 900p vs 1080p, jälkimmäinen on 1:1 telkun reso ja on terävä, 900p sumeampi ja enemmän aliasointia sisältävä.. ei sillä etteikö jo 720p:llä saisi hyvälaatuista grafiikkaa (vrt vaikka elokuva 720p laatuisena) mutta harvassa pelissä antialiasoinnin laatu riittää tuohon joten usein tuo resoluutio joten grafiikan laatu on suoraan koneen väännöstä kiinni.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Ja 20e lautaustekan kanssa ei ole koskaan vielä loppunut akku.

Itsellä on sohvan vieressä kännykän laturi. (No, oikeastaan hiiren, koska mun Logitech syö akkua aivan hirvenä.) Samalla piuhalla saa siis ladattua kännykkää, peliohjainta tai hiirtä, mikä milloinkin sattuu ylimääräistä höökiä tarvitsemaan. Tosin mulla on kaksi ohjainta, ja koskaan ei ole tullut tilannetta, jossa ohjaimen akun loppuminen olisi johtanut pelisession häiriintymiseen. Enkä kyllä muista, koska viimeksi olisi kesken kaiken tarvinnut edes vaihtaa ohjainta.

Peliseuraa miettiessä kannattaa tehdä vertailua esimerkiksi Destinyn peliseuranhakuketjujen populaatioon.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Itselläni ps4:n vaihto xoneen vaikutti tunne. PS4 on hyvä ja hieno konsoli. Mutta itse päädyin XOneen muutamastakin syystä.

-Ohjain sopii itselleni paremmin
-Kaverit todennäköisesti tulevat hommaamaan XOnen.
-Kilpa pelaamisen tukeminen xonella tulee todennäköisesti olemaan suositumpaa. (tosin toivon, että ps4 otettaisiin näissä myös huomioon)

Mutta siis väitän itse, että parempaa konsolia ei tällä hetkellä ole. Pelintekijät oppivat tuntemaan mikkisoftan raudan niin saavat tehoissa huomattavasti kiinni. Jostain muistaakseni luin, että ongelma ei ole raudan tehottomuus vaan sen hankaluus. Siinä siis sony onnistui paremmin, että ilmeisesti kuunteli pelinkehittäjiä.

Ja se mitä itse olen kummallakin konsolilla pelaillut niin en ole huomannut mitään suurta eroa grafiikassa. Molemmilla konsoleilla pelit näyttävät todella hyvältä. Mutta tosin..Itse olen huutanut aina, että grafiikka oli hyvää jo ps3/x360 konsoleilla. Onneksi en ole itse niin paljon grafiikan perään. Jos haluaisin parhaat grafiikat niin rakentaisin pelitietokoneen :)

Mutta siis kaikesta sekavuudesta tekstissäni huolimatta.

Lopputulos: Niinkuin moni on sanonut. Katso missä kaverisi pelaavat. Tee päätös oman fiiliksen mukaan. Itse menin ensin järjellä ja ostin PS4:n. 2kk myöhemmin vaihdoin sen Xoneen :)

Itse en voinut käyttää tuota destinyn ketjua hyväkseni, koska peli ei kiinnosta sitten yhtään. (muutenkin on kauhea haloo tuosta destinystä täällä foorumilla, että kohta varmaan muuttuu foorumin osoite jo destinyfin.net ;)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Mutta siis väitän itse, että parempaa konsolia ei tällä hetkellä ole. Pelintekijät oppivat tuntemaan mikkisoftan raudan niin saavat tehoissa huomattavasti kiinni. Jostain muistaakseni luin, että ongelma ei ole raudan tehottomuus vaan sen hankaluus. Siinä siis sony onnistui paremmin, että ilmeisesti kuunteli pelinkehittäjiä.

Tässä skenaariossa et ota laisinkaan huomioon sitä vaihtoehtoa, että myös Sonyn puolella mennään eteenpäin raudan huomioimisessa. Tehoero voi päinvastoin vielä kasvaa näiden välillä. Speksit ovat vahvasti pleikkarin puolella nyt ja tulevaisuudessa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Tässä skenaariossa et ota laisinkaan huomioon sitä vaihtoehtoa, että myös Sonyn puolella mennään eteenpäin raudan huomioimisessa. Tehoero voi päinvastoin vielä kasvaa näiden väliltä. Speksit ovat vahvasti pleikkarin puolella nyt ja tulevaisuudessa.

Lisäksi kilpailu maailmanlaajuisesti alkaa todella pahasti ja valitettavan ajoissa kaatua Sonyn voittoon. Lisäksi pelien tekemisen helppous vs mikkisofti, aiheuttaa tulevaisuudessa sen mikä nähtiin vanhalla raudalla päinvastoin. Pelit tehtiin boxille ja käännettiin rumasti ja bugisesti ps4:lle. Nyt voi pahimmassa tapauksessa käydä sama, mutta siten, että pelit suunnitellaan ps4:lle, koska laitekanta on isompi ja helpompi ohjelmoida. Sen jälkeen pelejä downgreidataan boxille ja tuon käännöstyön takia tehot menee hukkaan ja ero voi tosiaan kasvaa.

Itse haluaisin tasaista kisaa kautta linjan, mutta ainakin toistaiseksi mikkisofti on epäonnistunut todella pahasti ja huolestuttavinta on se, että jopa jenkeissä menee niin surkeasti. Mitä nyt uusimmista maista ymmärsin, niin varsinaista ryntäystä ei ollut missään, samaan aikaan kun PS4:ia myydään liukuhihnalta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Tässä skenaariossa et ota laisinkaan huomioon sitä vaihtoehtoa, että myös Sonyn puolella mennään eteenpäin raudan huomioimisessa. Tehoero voi päinvastoin vielä kasvaa näiden välillä. Speksit ovat vahvasti pleikkarin puolella nyt ja tulevaisuudessa.

Itse en vaan usko tuohon ollenkaan. Tehoeroa tuskin tulee olemaan niin paljon, että normaalikäyttäjä sitä huomaa. Voi toki olla mahdollista, mutta en vaan usko siihen. Ja eikös ps3 ollut tehokkaampi kuin xbox360? (http://www.ign.com/articles/2010/08/26/xbox-360-vs-playstation-3-the-hardware-throwdown) Ja silti esim kilpapelaamisessa x360 oli ehdoton ykkönen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Ja eikös ps3 ollut tehokkaampi kuin xbox360? Ja silti esim kilpapelaamisessa x360 oli ehdoton ykkönen.
Tässä nimenomaan oli se, että PS3 oli erittäin paljon hankalempi ohjelmoida, joten pelit oli laadukkaampia boxilla, jonka vuoksi myös varmasti oli vaikutusta kilpapelaamiseen. Nyttenhän PS4 on sekä tehokkaampi, että helpompi ohjelmoida, joten asetelmat voi muuttua. Se voi myös muuttaa kilpapelaamisen ajansaatossa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Tässä skenaariossa et ota laisinkaan huomioon sitä vaihtoehtoa, että myös Sonyn puolella mennään eteenpäin raudan huomioimisessa. Tehoero voi päinvastoin vielä kasvaa näiden välillä. Speksit ovat vahvasti pleikkarin puolella nyt ja tulevaisuudessa.

Juuri näin, tehoerojen on syytä olettaa säilyvän suunnilleen samoina koko sukupolven ajan. Nämä optimointi puheet tuovat mieleen edellisen sukupolven ja PS3:n, jonka piti mennä x360:stä ohi kunhan pelinkehittäjät sisäistävät hankalamman laitteen ohjelmoinnin paremmin. Todellisuudessa multiplattareissa ero pysyi melko samana x360:mpin eduksi läpi sukupolven. Karkeimmat PS3 rimanalitukset toki saatiin karsittua pois.

Jos nykypoveen peilaa niin pitäisin todennäköisempänä jopa tehoerojen kasvua, kuin sitä että XOne kuroisi tuota eroa merkittävästi kiinni. Todellisuudessa tehoerot pysynevät melko samana läpi koko sukupolven. Toki ero on sen verran marginaalinen,etten itse osaa sille laittaa kummoistakaan arvoa, alitehoisia molemmat.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Tässä nimenomaan oli se, että PS3 oli erittäin paljon hankalempi ohjelmoida, joten pelit oli laadukkaampia boxilla, jonka vuoksi myös varmasti oli vaikutusta kilpapelaamiseen. Nyttenhän PS4 on sekä tehokkaampi, että helpompi ohjelmoida, joten asetelmat voi muuttua. Se voi myös muuttaa kilpapelaamisen ajansaatossa.

Luultavasti noin. Mutta tuohon kilpapelaamisen muutokseen en usko ennenkuin sony luo samanlaisen ohjaimen kuin mikkisofta :) Ainakin mitä noi ammattipelaajia katsellut niin suurinosa niistä pelaa xonella. Ja nyt siis puhun pääosin fps peleistä. Ainut poikkeus mikä saattaa olla niin destiny voi hyvinkin olla ps4:lla suositumpaa kuin xonella (siis kilpapelaamisen kannalta). Mutta esim halot ovat ihan pirun suosittuja ja MLG luultavasti haluaa pitää listoillaan myös. Codeilla on ilmeisesti vieläkin xone ykkösalustana, mutta tuohon en osaa sanoa mitään, että tuleeko muuttumaan ajansaatossa. Aika sen näyttää :) Täytyy toivoa, että mikkisofta avaisi pelinkehittäjille omaa rautaansa niin saisivat siitä nopeammin jyvän :)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Jos pelaisin kilpaa, ostaisin viimisen päälle PC:n. Tähän seitin ohueen isämiehen myöhäisillan sohvaperunapelaamisen PS4 on mitä mainioin kapistus. Multiplattarit pyörii ainakin toistaiseksi parhaiten, ei pattereita ohjaimessa ja muutenkin käytettävyys sekä pelit suhteellisen kunnossa.

Oikean elämän kaverit eivät juuri pelaa, joten sosiaalisuus on puuttunut tästä touhusta. Näyttäisi kuitenkin, että tälläkin foorumilla aika moni omistaa PS4:n ja haluaa tehdä virtuaalituttavuutta. Toivon siis, että esim. Destinyssä pääsisi kokeilemaan miltä co-op maistuu tuntemattomien tuttavien kanssa. Mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää.

Tietty jos ihmeitä tapahtuu ja XBOX osoittautuu tulevaisuudessa the pelikoneeksi omistaa, niin äkkiäkös sen tuosta lähimarketista käy poistamassa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Teknisestä näkökulmasta katseltuna PS4 pesee Onen. Eikä kyse ole mistään pienistä eroista jotka näkee vain mikroskoopilla. Toki Onen sdk on parantunut siitä mitä se oli ja ensimäinen optimointi oli pudottaa pakko-kinect -tuki pois. Se vapautti joitskin prosentteja tehoja muuhun käyttöön.

Tällä on tietenkin vaikutusta jos pelaa hyvin tehtyä multiplättäriä. Huonommin tehdyissä eroja tuskin suuresti on.

Puhtaasti tunteella ajatellen MS on pitänyt huolen siitä, että MS:n tukeminen millään tavalla lähentelee maanpetturuutta. Niin junttia kuin se onkin joidenkin mielestä mutta nigerialaiskirjeenomainen MS:n huijjaus eefloppi etunenässään on täällä pohjoisempana varmistanut Linuxille vahvan käyttäjäkunnna (Apple kiittää myös!).
Tähän päälle takinkääntökuviot Onen kanssa...noh sehän sopii vaan firman kuvioon. Kukaanhan ei oikeasti yllättynyt kun One ei ymmärrä suomenkieltä taikka valitsemalla Suomen lokaatioksi ei voi konsua käskyttää enkuksi.
<slow clapping>
Hyvin sä vedät MS. Softatalona jälkimmäisen tekeminen ei olisi ollut iso homma.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Tähän päälle takinkääntökuviot Onen kanssa...noh sehän sopii vaan firman kuvioon. Kukaanhan ei oikeasti yllättynyt kun One ei ymmärrä suomenkieltä taikka valitsemalla Suomen lokaatioksi ei voi konsua käskyttää enkuksi.

Tätä ihmettelen itsekin kyllä erittäin suuresti! Muistan melkoisen elävästi, että MS käytti yhtenä erittäin suurena perusteluna X1:n julkaisun myöhästyttämiselle täällä juuri tuota lokalisointia. Kaikenlaisia puheita oli siitä, että "halutaan tarjota kunnollista ja laadukasta sisältöä, kun konsoli julkaistaan täällä peräpohjolassakin". Alkuun puhuttiin myös alkuvuodesta 2014...Noh lopulta se lopputulos oli loppuvuosi 2014 lähes vuosi alkuperäisestä julkkarista ja tuo "kunnollinen ja laadukas lokalisoitu sisältö", noh siitä voi kai olla montaakin mieltä.

Näin insinöörinä on todella, todella vaikea ymmärtää sitä, ettei X1/MS tarjoa vapaasti valittavaksi maa-asetuksesta huolimatta sitä, mitä kieltä haluaa laitteessaan käyttää! Softapuolen talo, eivätkä "osaa" koodata niin, että lokaationa on Suomi ja käyttökielenä/puheentunnistuskielenä on englanti! Nyt sitten ne, jotka ovat kiinnostuneita Kinectille puhumisesta joutuvat kikkailemaan osoitetietojensa kanssa, jolloin digiostosten ja luottokorttien kanssa joutuu myös vääntämään. Ilman kikkailua Kinect taas jää melkein turhaksi laitteeksi, kun ei sen kanssa voi puhua edes englantia, kun laite on rekisteröity Suomeen :( Toisaalta ei kai niitä kinect-intoilijoita edes paljoa taida olla, kun MS jo jätti sen pois paketistakin, kun laitteen hintaa piti saada laskettua, vaikka alun perin kinectin pitikin olla yksi pääjuttu sitä MS:n strategiaa.

Menikö MSllä oikeasti se noin 10 kuukautta siihen, että saivat laitteen "lokalisoitua Suomeen", vaikka homma on edelleenkin korkeintaan puolitiessä? Vai oliko se lokalisoinnista höpöttäminen alunperinkin vain tekosyy, kun ei haluttu vain suoraan sanoa, ettei Microsoftia oikeasti pohjoismaat kiinnosta, vaan se keskittää kaiken tarmonsa jenkkeihin ja muutamaan muuhun keski-euroopan isoon maahan?
 
Ylös Bottom