Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia
En tiedä onko hirveän kypsää määritellä oma ikä/henkisen kasvun taso sen kautta minkälaisia videopelejä pelaa...
Edit. lisäys. Tämä ei ollut tarkoitukseni. Mutta kyllä osa peleistä on minusta suunnattu tietyn ikäisille kohderyhmille.
Itse olen pelaaja isolla P:llä ja en koe edustavani mitään tiettyä "puolta". Pelaan ennakkoluulottomasti kaikilla konsoleilla, joilla on tarjota laatupelattavaa
Tähän minä juurikin yritin ottaa kiinni. Kilpaileeko Wii Xbox/ps3:n kanssa, kun osa porukkaa ostaa molemmat, toiset jotka ostavat Wii:n eivät ostaisi kumpaakaa noista,
ja monet, jotka ostavat ps3 tai xboxin, eivät koskaan ostaisi taas Wii:tä. Itse näen, että boxi ja PS3 kilpailevat keskenään.
Itse taas koen noiden CoDien, Killzonejen, GTA:n yms. edustavan enemmäkin puberteetti-ikäisen pojan makua, kuin aikuisen miehen
Jännä, että mainitsin lähes yksinomaan PS3 yksinoikeuksia ja yhtäkkiä täällä mainitaan CoD:t ja GTA:t ? Omat pelikokemukset esim CoD:sta ovat juurikin tuota
puberteetti-ikäisten poikien sotatannerta, mutta muun muassa MAG tarjoaa lähes poikkeuksetta +18 ikäistä seuraa. Jopa konsolifin:n klaanilla on ollut n.100 ihmistä
yhtä aikaa onlinessa, jossa väittäisin yli 90% olevan yli 18-vuotiata vanhimpien ollessa siellä 40-50. Olemme jopa järjestäneet oikeaan elämään mökkireissun, johon
osallistui toistakymmentä ihmistä kyseisestä klaanista.
en koe tarvetta "leiriytyä" tuolla tavalla
Millä tavalla leiriytyä ? En minä silmät kiinni pelaa vain PS3:lla, enkä suostu pelaamaan Wii:llä vaikka olisi maailman parhaat pelit. Itse rakastin ala-asteella Zeldaa ja Super Mariota, mutta jossain
vaiheessa löydettyäni Baldur's Gaten ja Falloutin ymmärsin, että olin kasvanut niistä yli. Aikuismaiset pelit pystyivät tarjoamaan sisällöltään paljon enemmän sellaista, mikä minua kiinnosti.
Aivan samanlailla, kun tv:stä katsoin ennen piirrettyjä, kunnes siirryin elokuviin ja sarjoihin. Ei tähän vaikuta mitkään yleiset mielipiteet. Todisteena sille CoD:t ja Battlefieldit ovat hirveetä kuraa
verrattuna MAG:n. Ja tässä voin 100% olevan valtavirtaa vastaan.
Mutta tämä on mielenkiintoista, että täällä on nyt meillä pelaajia, jotka pelaavat Zeldaa mielummin kun vaikkapa Heavy Rainia tai Mariota mielummin kuin Unchartedia. Haluaisin nyt kuulla,
mitä nämä pelit tarjoavat teille enemmän ? Minulle Heavy Rainin juoni, pelko että päähenkilö voi kuolla koska tahansa, joka valinta vaikuttaa kaikkeen lopputuloksen kannalta, uusinta mahdollisuutta ei ole, ja kaikki piirrettynä upealla grafiikalla tarjosi juuri sellaista, mitä peliltä haen. Tai Unchartedit vitsit, rytmitys, hahmojen väliset suhteet ja loistava kenttä suunnittelu tarjosi huomattavasti aikuismaisemmin tätä seikkailua, mitä vaikkapa Mario tekee Wii:llä.
Ei ollut tarkoitus hyökätä loukkaavasti nyt ketään kohtaan. Kertokaa toki perusteluita, mitä aikuisiällä oleva mies näkee enemmän näissä heidän ykköshiteissää, kuten Mariolta ja Zeldalta kun vaikkapa Unchartedissa ja Heavy Rainissa. (Ei oteta CoDeja mukaan.)
Edit: Ja niin ne hyvät kokemukset puolestaan Wii:tä minulla on, kun ollaan porukalla valmistauduttu baariin lähtöön, niin on jotain frisbii-peliä koko seurue voinut kiskoa, samalla ku bisseä naukkailtu. Tämä ei olisi tullut kuuloonkaan, että naiset olisivat jotain ps3:n esim fifaa suostuneet pelaamaan. Lisäksi, esim mummolassa ollaan myös pelailtu erilaisia pelejä koko perheen ollessa olohuoneessa. Mutta kun olen nähnyt Zeldaa, niin en minä kyllä nähnyt siinä enää mitään, minkä takia siihen enää palaisin.
-------------------------------
Edit. lisäyksiä
Zeldat ja Mariot ovat asettaneet standardit pelaamiselle jo kauan ennen, kuin Uncartedeja ja Heavy Raineja oli edes olemassa.
Kyllä, mutta mitä tekemistä tällä on sille, mitä Uncharted tai Heavy Rain edustaa tänään ?
Zeldat ovat edelleen suosikkisarjani ja jokaisen uuden Zeldan ilmestyessä keskityn lähinnä siihen, muiden pelien jäädessä paitsioon. Samoin pelaan paljon Mario-pelejä, enkä koe niitä lastenpeleiksi.
Tämä on hienoa, mutta kerrotko vielä, mitä nämä pelit tarjoavat sinulle enemmän kuin vaikkapa Uncharted ?
Edit: Yleisesti ottaen voisi todeta, ettei sitä Wii U:ta ole pakko kenenkään ostaa, jos laite niin kovasti vituttaa. Ei kai se ole PS3 tai XO -pelaajilta pois, jos maailmassa on iästä riippumatta ihmisiä, jotka pitävät Nintendon peleistä.
No huh huh. Meniköhän jo vähän yli ? Minua ei Wii ärsytä lainkaan, koska ei se todellakaan ole minulta pois mitään. Mutta kumman kuumana siellä puolella aitaa käydään...