Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Se on turhaa haaveilua että konsoleiden pelikaupat olisi tulevaisuudessa hinnoiltaan lähelläkään Steamia. PC:llä Steam kilpailee ilmaisia piraatteja vastaan mikä painaa hinnat alemmas. Konsoleilla tämä ei ole merkittävä asia. Väitän että hinnat ei tule tippumaan. Ennemmin päin vastoin.

Pcllä ei ole lisenssimaksuja jotka nostaisi hintoja toisin kuin konsoolilla
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Täytyy kyllä sanoa, että tuo käytettyjen pelien blokkaaminen on deal braker mulle. Erityisesti pelikeräilijän perspektiivistä todella ikävä kehityken suunta. Jotenkin vaikea uskoa, että tekisivät niin häijyn tempun.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

F2P-tangentti tuli juuri kulminaatiopisteeseensä, joten jatketaan taas ketjun aiheesta.

Kiitos.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Se on turhaa haaveilua että konsoleiden pelikaupat olisi tulevaisuudessa hinnoiltaan lähelläkään Steamia. PC:llä Steam kilpailee ilmaisia piraatteja vastaan mikä painaa hinnat alemmas. Konsoleilla tämä ei ole merkittävä asia. Väitän että hinnat ei tule tippumaan. Ennemmin päin vastoin.

Mulla on sellainen käsitys aina ollut että konsolipelit on kalliimpia kuin PC-pelit koska jokainen julkaisija joutuu maksamaan konsolivalmistajalle lisenssimaksuja noin 10-15% per myyty peli. Tuo selittäisi jo paljon hintaeroa. PC:llä ei tietenkään ole ketään kenelle maksaa joten pelitkin on halvempia. Esimerkiksi Steamissa standardi AAA-pelin hinta on 50 euroa ja diilejä metsästämällä saattaa saada pelit 30-40 eurolla jo julkaisussa tai viimeistään muutama viikko julkaisun jälkeen, pelistä riippuen. Piratismin "ansiota" PC-pelien halvemmat hinnat ei kuitenkaan ole.

Sitäpaitsi väitän että 360:lle ja Wiille on lähes yhtä helppo warettaa pelejä kuin PC:lle, ja kummallakin niistä piratismi on todellinen ongelma. Remedyhän esimerkiksi muistaakseni sanoi että Alan Wakea oli piratisoitu yli miljoona kertaa kun peli oli saatavilla ainoastaan 360:lla ja liekkö myynnit siinä vaiheessa edes ylittäneet miljoonaa? PC-versio taas maksoi itsensä alle viikonlopussa takaisin...

Sen mitä olen kuullut niin myös noita PS3-pelejä waretetaan nykyään paljon joten ei sekään täysin piratismilta ole säästynyt, vaikka pitkään olikin murtamaton. Toki vähiten piratismista kärsinyt konsoli tässä sukupolvessa varmasti.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Tässä kun piratismista puhutaan, niin onko WiiU:n omalaatuisilla levyillä ja piratismin karsimisella joku yhteys?Vai onko se vaan "cool":D

Vanhempana tullut peleihin tietty "kunnioitus", nykyään ei enää tulisi mieleen kopioida pelejä. Vaikka taisi joskus kultaisella 90-luvulla olla jokunen ei niin laillinen peli levykkeelle kopioituna...
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Tässä kun piratismista puhutaan, niin onko WiiU:n omalaatuisilla levyillä ja piratismin karsimisella joku yhteys?Vai onko se vaan "cool":D

Eiköhän kyse ole siitä että Nintendolle tulee halvemmaksi kehitellä oma levyformaattinsa kuin maksaa jo valmiiksi olemassa olevien käytöstä.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Mulla on sellainen käsitys aina ollut että konsolipelit on kalliimpia kuin PC-pelit koska jokainen julkaisija joutuu maksamaan konsolivalmistajalle lisenssimaksuja noin 10-15% per myyty peli. Tuo selittäisi jo paljon hintaeroa. PC:llä ei tietenkään ole ketään kenelle maksaa joten pelitkin on halvempia. Esimerkiksi Steamissa standardi AAA-pelin hinta on 50 euroa ja diilejä metsästämällä saattaa saada pelit 30-40 eurolla jo julkaisussa tai viimeistään muutama viikko julkaisun jälkeen, pelistä riippuen.

Digitaalisen jakelun myötä tämäkin ero on tasoittuu. 30% ottaa kaikki Valvesta Appleen. Tämän vuoksi EA ei laita pelejään Steamiin.. 30% ei ole retailkuluja halvempaa lainkaan.

Konsoleilla toki devkitit ja päivitykset maksavat paljon
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Lebe88 ja Tuhomursu
Täytynee odottaa että pääsee kunnon auringonpaisteeseen. Ei siinä ChapterII ActII saakka pahemmin aurinkoa ollut. Eli kun olette pelanneet niin tiedätte että ne on edessä. Jatkan kun on aikaa tuota peliä, sen verta hauska se on.

Itsellä vaan otti silmiin, saattaa johtua siitä että vääntänyt UnrealEditillä Unreal Tournament ajoista, eli kamaa olisi Unreal Tournament, UT2003/2004 sekä UTIII. Tosin itse aina koitin saada parempia ja parempia tekstuureita.

Skyrimistä ja Fallout 3sta saa sika hienon modeilla ja virallisilla päivityksillä. FallOut3ModManagerissa oli vielä liusäätimessä enemmän asetuksia kuin itse pelissä. Jokaiseen noihin (Fallout3/NewVegas/Oblivion/Skyrim) on itsellä parisataa modia per peli. Niille jotka sanooa skyrimiä samanalaiseksi konsolilla ja PC:llä asetukset tapissa olisi tarve nähdä koneella, ei kuvankaappausta tai videota. Lisätään steamistä vielä Graphical Essentials modi kokoelma ja avot.

Toisaalta välillä kiva pelata niitä konsoleilla, ei modit häiritse ja virallisen tuntuman.

Nipsulla
Itse en päässyt ikinä sisään tuohon huitomiseen KillzoneIIIssa.

Tuli mieleen juuri muuten konsoli versus pc ja yleisesti konsoleista, olenkohan ainoa joka osaa pelata tietyt peli paremmin konsoleilla kuin pc:llä. Itsellä esim. Bioshockin on saanut boksilla enemmän peli aikaa kuin PC:llä. Tästä syystä odotan seuraavaa sukupolvea. Pelaan sekaisin, en osaa vain yhtä alustaa.

Toivon mukaan seuraavassa sukupolvessa tallennusten ja tiedon varsmuuskopiointi on parempaa ja helpompaa kuin tällä sukupolvella. Esim peleissä joissa ennen vei muistitikulla tallennuksen PS3:lta toiselle, on nyt vain PLUS tilin kautta mahdollisuus (Surkeaa).

Odotan kiinnostuksella kiintolevynkokoa. Koska jos pelimediasta aiotaan luopua enemmän ja enemmän siirtyä latauksiin(Ei pilvipalveluun vielä), niin nykyiset 230 - 320 Gt kiintolevyt ovat liian pieniä. Itsellä on esim. Ps3n 250 GB paukkumassa liitoksistaan. Onko mainittu kiintolevyjen kokoa missään.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Mitä odotetaan seuraavan sukupolven peleiltä:

[video=youtube_share;aPdQKXAe-kE]http://youtu.be/aPdQKXAe-kE[/video]

Tuttuja teemoja tästäkin ketjusta. Grafiikassa tyyli yli realismin, uskottavampi tekoäly ja innovatiivisuutta tarjota uusia kokemuksia. Gametrailersilta myös suora kuvayhteys New Yorkiin. Omalla studiokeskustelulla kyllästettynä.

Itse en päässyt ikinä sisään tuohon huitomiseen KillzoneIIIssa.

Täällä vedin kampanjan ja verkkopelit puhtaasti Playstation Movella ja hyvin pääsi sisään (video).
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Mitähän sisälle pääsemistä siinä oli, kun autoaimi hoitaa homman kunhan sohii sinnepäin.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Mitähän sisälle pääsemistä siinä oli, kun autoaimi hoitaa homman kunhan sohii sinnepäin.

Tätä olen itseltänikin kysynyt, että minkä takia ihmiset pelaa Codeja tai Battlefieldeja. Joka ikinen konsoliräiskintä, joka tukee aim-assintancea pitäisi kieltää lailla. Ennen kuin Mag:n serverit menivät kuntoon, missä ne nyt on, pystyin olemaan 99.9% varma, että jokainen kuolema johtui omasta virheestä. Battlefieldissä se on mm. enemmän siitä kuka sattuu silmät kiinni roiskimaan sinne päin automaattitähtäyksen hoitaessa loput. Nähtävästi tähän on vain totuttava, koska yksikään oikeasti vaikea ja haastava online-räiskintä ei saa ihmisten tukea. Niin surullista kuin se onkin. Pistetään lotto pyörimään ja katsotaan kuka johtaa minkäkin erän jälkeen.

Edit. myönnetään suoraan, että pingillä ja servereiden muulla toiminnalla oli suurempi osuus kuin 0.1%, mutta ymmärrätte varmasti mitä yritin viestilläni sanoa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Tätä olen itseltänikin kysynyt, että minkä takia ihmiset pelaa Codeja tai Battlefieldeja. Joka ikinen konsoliräiskintä, joka tukee aim-assintancea pitäisi kieltää lailla. Ennen kuin Mag:n serverit menivät kuntoon, missä ne nyt on, pystyin olemaan 99.9% varma, että jokainen kuolema johtui omasta virheestä. Battlefieldissä se on mm. enemmän siitä kuka sattuu silmät kiinni roiskimaan sinne päin automaattitähtäyksen hoitaessa loput. Nähtävästi tähän on vain totuttava, koska yksikään oikeasti vaikea ja haastava online-räiskintä ei saa ihmisten tukea. Niin surullista kuin se onkin. Pistetään lotto pyörimään ja katsotaan kuka johtaa minkäkin erän jälkeen.

Taitaa niissä räiskintäpeleissä olla hieman muitakin osa-alueita, jotka siihen pärjäämiseen vaikuttavat?
Autoaimin ymmärrän toisaalta, koska tattissa on loppujen lopuksi aika kankea ohjattavuus. Tai sitten pelataan senssit minimissä ja ukko kääntyy kranaattikeskityksessä hieman jäykemmin kuin öljytankkeri satamassa...
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Taitaa niissä räiskintäpeleissä olla hieman muitakin osa-alueita, jotka siihen pärjäämiseen vaikuttavat?
Autoaimin ymmärrän toisaalta, koska tattissa on loppujen lopuksi aika kankea ohjattavuus. Tai sitten pelataan senssit minimissä ja ukko kääntyy kranaattikeskityksessä hieman jäykemmin kuin öljytankkeri satamassa...
Ainakaan PS3:lla tatit tarjoavat loistavan ohjattavuuden. Tämä siis niin kauan, kun et joudu taistelemaan PC:n CS kavereita vastaan. Mutta siis jos voi hiiri-näppäimistö kombon jättää laskuista pois. Tässä esimakua, mitä PS3 tähtäys räiskintäpeleissä on ilman tähtäysavustusta.

[video=youtube;J3I97m8-Go8]http://www.youtube.com/watch?v=J3I97m8-Go8[/video]

Ja riippuu pelistä ja kentästä. Tottakai tiimipelaaminen on yleensä lähes joka tapauksessa vastaus voittoon, mutta sen jälkeen väittäisin tähtäämisen olevan hyvin oleellinen osa räiskintäpeliä.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Ainakaan PS3:lla tatit tarjoavat loistavan ohjattavuuden. Tämä siis niin kauan, kun et joudu taistelemaan PC:n CS kavereita vastaan. Mutta siis jos voi hiiri-näppäimistö kombon jättää laskuista pois. Tässä esimakua, mitä PS3 tähtäys räiskintäpeleissä on ilman tähtäysavustusta.

Ja riippuu pelistä ja kentästä. Tottakai tiimipelaaminen on yleensä lähes joka tapauksessa vastaus voittoon, mutta sen jälkeen väittäisin tähtäämisen olevan hyvin oleellinen osa räiskintäpeliä.

Videossa näkyy hyvin konsolin tattien rajoittuneisuus. Koska pienet ja tarkat liikkeet ovat tateilla vaikeita niin pelaaja joutuu kompensoimaan sitä jatkuvalla sivuttaisliikkeellä. Vastaava ei onnistuisi Codissa tai Battlefieldissä koska niissä aseista tulee hyvin epätarkkoja pienessäkin liikkeessä, joten aim-assist on hyvinkin tarpeellista.

Ja se on todellakin vain aim-assist. Se ei toimi niin että sinne päin räiskimällä luodit hakeutuisivat kohteeseen. Ainoastaan kun laitetaan ads päälle, niin tähtäin siirtyy kohti läheistä vihollista. Ja sitten kun vihollinen on tähtäimessä niin tähtäintä on vaikeampi siirtää siitä pois. Pelaajan harteille jää edelleen kohteen hakeminen ja seuraaminen sekä rekyylin hallinta, eli kaikki mitä tähtäämiseen kuuluu. Aim-assist vain kompensoi tattien tarkkuuden puutetta.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Edit. Sisälsi hyvin epäoleellista pikkutunteina kirjoitettua mongerrusta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Huhujen mukaan Playstation 4 ilmestyisi Yhdysvalloissa marraskuussa. Ilmeisesti kaksi mallia, hintaan 429 $ ja 529 $. Konsolia voi etäkäyttää kännykän ja tabletin kautta; chatata pleikkakavereiden kanssa ja valita ohjelmia imuroitavaksi. Verkkopalvelu Playstation World (entinen Playstation Plus). Pääosa palveluista kk-maksun takana, mutta ilmeisesti verkkopelaaminen edelleen ilmaista? Konsolin mukana toimitetaan uusi versio PSEye-kamerasta.

6VeeyiK.jpg


Lähde: Source: The PS4 Will Be Out This November, And You'll Be Able To Control It With Your Phone


[video=youtube_share;AKi7qlDdXxs]http://youtu.be/AKi7qlDdXxs[/video]
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Konsolia voi etäkäyttää kännykän ja tabletin kautta; chatata pleikkakavereiden kanssa ja valita ohjelmia imuroitavaksi. Verkkopalvelu Playstation World (entinen Playstation Plus). Pääosa palveluista kk-maksun takana, mutta ilmeisesti verkkopelaaminen edelleen ilmaista?]

Tuossa linkittämässäsi artikkelissa ei ole ainakaan mitään mikä antaisi olettaa, että verkkopelaaminen pysyisi ilmaisena, ennemmin toisinpäin. Mielenkiintoista nähdä kuinka pitkälle tuo kännykkä/ täppäri yhteistyö menee. Suurin osa ilmoitetuista ominaisuuksista oli kuitenkin jo tämän sukupolven kauraa.

Mielenkiintoinen ominaisuus sen sijaan oli mahdollisuus seurata kaverin pelaamista, vaikkei edes peliä itse omistaisi. Ei ominaisuus minulle varmaankaan tärkeä ole, mutta osoittaa kuitenkin innovatiivisuutta, jonka puutteesta minäkin Sonya kritisoin.

E: Haason väite että paras ei voittaisi peleissä joissa on auto aim on typerä. Parhaus vaan tulee ilmi jotain muuta kautta kuin tähtäyksen tarkkuudesta, strategia, yleiset taidot yms.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Toisen pelaajan tekemisten seurailu on kyllä tervetullut ominaisuus, mahdollistaa hauskoja juttuja :)
Eiköhän huomenna sitten aukea enemmän konsolista...Vielä ei ainakaan ole tullut esille henkilökohtaisesti must buy-juttuja, mutta tosiaan jospa huomenna aukeaisi Sonyn kortit tässä jaossa.
 
Ylös Bottom