Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Kyllä, edellisessä - minä aloitin uuden sukupolven viime marraskuun loppupuolella. ;)

No, minkälaista siellä meille monelle vielä niin hypoteettisessa pelaamisen huomisessa oikein on? Joitain konkreettisia esimerkkejä.

.Mikäli kummatkin palvelut ovat maksullisia, saavat ne tarjota jotakin melko ihmeellistä, ettei täällä siirryttäisi pelkästään PC-pelaajaksi. PC:llä kun esim. Steamissa ei sitä maksua pyydetä kunnolla edes kaikista peleistä.

Mielenkiintoista todella nähdä, mihin tämä polku vielä vie. Itse uskon Sonyn jatkavan ilmaisella verkkopelaamisella ja tarjoavan siihen kylkeen entistä tukevamman PSN+ palvelun. Mikromaksuja addiktoiviin ilmaispeleihin (mmorpg) ja lisäsisältöjä kassamagneetteihin. Annetaan porukan saada ensin tartunta ja aloitetaan sitten rahastus.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

No, minkälaista siellä meille monelle vielä niin hypoteettisessa pelaamisen huomisessa oikein on? Joitain konkreettisia esimerkkejä.

Siitä voi lukea vaikkapa minun, Kastlen tai WaLuigin Wii U -peliarvosteluista. Grafiikkoja lukuunottamatta se on tuskin sen kummempaa kuin PS4:n tai tulevan Xboxin kohdallakaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

"Verkkopelit oli muuten arkea jo ekalla Xboxilla". Minkäs valmistajan puheelta tämä kuullostaa? :rolleyes:
Minun on nyt pakko todeta tässä tuohon fanipoika keskusteluun, että oletteko vilpittömästi tavanneet koskaan pelaajaa, joka ei olisi kallellaan johonkin leiriin päin? Minä en ole. Olen itsekin kalleellaan Sonyyn päin, jos konsoleista puhutaan. Pyrin kuitenkin objektiivisuuteen. Pakko, ei sitä muuten pysty edes itse ottamaan itseään vakavasti...
Fanipoika ei mielestäni ole ihminen joka on johonkin suuntaan kallistunut, jokainen on kuten itse sanoit. Ihmisen on luonnostaan vaikea laittaa kahta asiaa täysin samanarvoiseen asemaan.

Fanipojan kriteerit täyttyy mielestäni siinä kohtaa kun ei pystytä mihinkään järkevään objektiivisuuteen, vaan se oma konsoli on paras/kaunein/voittamaton. Siinä omassa konsolissa ei ole vikoja, se on kaikinpuolin virheetön. Muiden valmistajien konsolit taas ovat kokonaisuudessaan suuria epäonnistumisia, oli siitä faktaa tai ei. Luetaan uutisia kuin "piru raamattua", kaikki negatiiviset asiat muiden konsoleista on tuotava esille ja tietysti omasta konsolista vain ja ainoastaan positiiviset uutiset. Maalataan ylitseampuvia skenaarioita mitä sillä omalla konsolilla voidaan nyt/tulevaisuudessa tehdä. Fanipoika ei yleensä myöskään ole pahemmin tutustunut muiden valmistajien tuotteisiin, silloin esiintyy järjestään asiavirheitä. Ei haluta vaan nähdä totuutta, vaan rakennetaan jotain omia "pilvilinnoja". Fanipojilla on myös sellainen ikävä piirre, että aiheuttavat toimillaan joskus myötähäpeää "omassa porukassa":D


Edit: Mielipiteitä tottakai saa esittää ja arvailuja tulevaisuudesta. Kuitenkin on pidettävä mielessä faktat ja tulkita niitä kuten kuuluu. On myös muistettava ettei yksi konsoli ole koskaan sopiva kaikille, ihmiset haluavat tehdä konsoleillaan eri asioita. Siksi on hyvä että valinnan varaa on ja jokainen saa pelattua pelejä joita haluaa. Toivon tähän ketjuun osallistuvien ottavan mahdolliset fanipoika-lasit pois silmiltä ennen kirjoittamista, se on kaikille mukavampaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Siitä voi lukea vaikkapa minun, Kastlen tai WaLuigin Wii U -peliarvosteluista. Grafiikkoja lukuunottamatta se on tuskin sen kummempaa kuin PS4:n tai tulevan Xboxin kohdallakaan.

Luuletko tosiaan, että Wii U tulee pärjäämään tehokonsoleille esim. fysiikoissa, teköälyssä ja muissa grafiikkaan liittymättömissä pelikokemukseen vaikuttavissa asioissa? Parin vuoden päästä Nintendon pelitilanne tulee olemaan yhtä surkea kuin Wiillä. Nyt siirtymävaiheessa esim Watch Dogsista tulee monta eri versiota. Veikkaatko Wii U:n pyörittävän PS3- vai PS4-veroista versiota pelistä?
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Luuletko tosiaan, että Wii U tulee pärjäämään tehokonsoleille esim. fysiikoissa, teköälyssä ja muissa grafiikkaan liittymättömissä pelikokemukseen vaikuttavissa asioissa? Parin vuoden päästä Nintendon pelitilanne tulee olemaan yhtä surkea kuin Wiillä. Nyt siirtymävaiheessa esim Watch Dogsista tulee monta eri versiota. Veikkaatko Wii U:n pyörittävän PS3- vai PS4-veroista versiota pelistä?
Paljonko tuo pelifysiikka ja tekoäly tulevat muuttumaan peleissä? Onko parannusta vähän, keskiverrosti vai ns. vi*usti?

Mikä Nintendon pelitilanteesta tekee huonon parin vuoden päästä? Tällä hetkellä kyllä todella kuivaa, mutten osaa sanoa parin vuoden päähän mitään.

Edit: Wikipedian mukaan "pelitilanteet" edellisessa generaatiossa on/oli seuraavat:
PS3: 772kpl 14.01.13 mennessä
XBOX360: 961kpl 27.01.13 mennessä
Wii: 1220kpl 25.11.11 mennessä

Watch Dog tulee luultavasti pyörimään jossain noiden kahden version välimaastossa, jos siis konsoleiden tehoista suoraan katsoo.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Luuletko tosiaan, että Wii U tulee pärjäämään tehokonsoleille esim. fysiikoissa, teköälyssä ja muissa grafiikkaan liittymättömissä pelikokemukseen vaikuttavissa asioissa? Parin vuoden päästä Nintendon pelitilanne tulee olemaan yhtä surkea kuin Wiillä. Nyt siirtymävaiheessa esim Watch Dogsista tulee monta eri versiota. Veikkaatko Wii U:n pyörittävän PS3- vai PS4-veroista versiota pelistä?

Se jää nähtäväksi, kun vielä ei ole tullut Wii U:lle pelejä, jotka ottaisivat kaiken irti laitteen raudasta - onhan Wii U:ssa muistiakin huomattavasti enemmän kuin PS3:ssa. Suuremmat tehot toki helpottavat tekoälyn kehitystä ja mahdollistavat parempaa fysiikkaa, mutta esim. tekoäly on kiinni myös ohjelmoinnista. Viime sukupolvessa nähtiin pelejä, joiden vihollisten tekoäly hävisi ensimmäiselle Halolle.

Mitä Watch Dogsiin tulee, niin paljon on kiinni siitäkin, että miten paljon Ubisoft viitsii panostaa PS4-versioon. Itse veikkaisin, että se suurin ero tuonkin pelin kohdalla nähdään nimenomaan grafiikassa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Se jää nähtäväksi, kun vielä ei ole tullut Wii U:lle pelejä, jotka ottaisivat kaiken irti laitteen raudasta - onhan Wii U:ssa muistiakin huomattavasti enemmän kuin PS3:ssa. Suuremmat tehot toki helpottavat tekoälyn kehitystä ja mahdollistavat parempaa fysiikkaa, mutta esim. tekoäly on kiinni myös ohjelmoinnista. Viime sukupolvessa nähtiin pelejä, joiden vihollisten tekoäly hävisi ensimmäiselle Halolle.

Mitä Watch Dogsiin tulee, niin paljon on kiinni siitäkin, että miten paljon Ubisoft viitsii panostaa PS4-versioon. Itse veikkaisin, että se suurin ero tuonkin pelin kohdalla nähdään nimenomaan grafiikassa.
Wii U ei ole juurikaan tehokkaampi kuin PS3, miksi edes vertaat sitä PS3:een, kun juuri sanoit että Wii U on uutta sukupolvea? Esimerkiksi muisti on noin kymmenen kertaa hitaampaa kuin PS4:n GDDR5.

Watch Dogsin nextgen-versiot ovat olleet etusijalla kehityksen aikana, muut versiot tulevat olemaan ominaisuuksiltaan riisuttuja. Näitä ominaisuuksia ovat esim. dynaamiset sääefektit ja tekoälyn monimutkaisuus.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Nyt kun Windows 8 tekee tuloaan kaikille mahdollisille laitteille, uskoisin sen tarttuvan tilaisuuteen saada 8-perhe myös olohuoneisiin. Käytännössä tämä uusi boxi voisi olla 'markkinoinen suosituin HTPC'. Sitä voisi käyttää kuin windows 8, sillä olisi verkkopalvelut välittömästi valmiina, se olisi hetivalmis olohuoneeseen. Kyllähän jokainen meistä osaa laittaa läppärin kiinni telkkariin ja katsella sitä kautta leffoja, mutta tuollainen HTPC kaltainen laite olisi varmasti monen mieleen sen helppokäyttöisyyden takia. Pari operaatiota vähemmän kun joutuu tekemään sen eteen, että saat kaikki samat palvelut olohuoneeseesi.

Jotain tälläistä sieltä on epäilemättä tulossa. Ekosysteemissä Xbox 8 asemoituisi kodin keskeiseksi mediakeskukseksi. Juuri sieltä puuttuu se viimeinen lenkki puhelimien, tietokoneiden ja tablettien jälkeen. Lopun voimmekin jo melkein arvata, kun keitokseen lisätään vielä pilvi- ja streamauspalvelut. Erityisesti Amerikassa tuntuu lukuisat tv- ja videopalvelut olevan kovassa huudossa ja miksei myös täällä, jos vain tarjontaa olisi vastaavasti. Tässäkin tapauksessa hyvin mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan Microsoft lähtee laatikkoaan viemään. Keskitytäänkö palveluihin ja uuden Kinect 2.0 luomiin elämyksiin, ja/vai otetaanko perinteiset ydinpelaajat mukaan aivan samalla ilmeellä kuin erityisesti X360 alkuaikoina.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Wii U ei ole juurikaan tehokkaampi kuin PS3, miksi edes vertaat sitä PS3:een, kun juuri sanoit että Wii U on uutta sukupolvea?

Koska ei ole vielä konkreettista vertailukohtaa tässä sukupolvessa, kun kilpailijoilta ei ole vielä julkaistu yhtäkään uutta konsolia. Minä en ole koskaan laskenut konsolisukupolvia tehoissa, enkä tee sitä vastaisuudessakaan.

Sanotaan tähän nyt vielä sekin, että vaikka viime sukupolvesta löytyy kaikki konsolit, en myöskään välitä verkkopelaamisesta tai muista konsoleihin liittyvistä yhteisöllisyyksistä. Minulle siis parantuneet verkko-ominaisuudet, voice chatit, Miiverset tai muutkaan yhteisölliset palvelut eivät merkitse mitään. Jännittävää kyllä myöskään kaveripiirini pelaajat, joista yksikään ei ole Nintendomiehiä (vaikka Cubea, Wiitä ja Wii U:ta jonkin verran löytyykin), eivät ole kiinnostuneita konsolien verkko-ominaisuuksista, ellei latauspelejä ja leffavuokrausta oteta huomioon. Jokainen heistä on pidemmän linjan pelaaja, jotka pelaavat yksinpelejä, moninpelien hoituessa illanistujaisissa tai muuten vain kylässä käydessä.

Aion myös tulevaisuudessa ostaa pelini levymuodossa, jos se mahdollisuus on olemassa.

Edit: Tämä teksti siis vain osoittamaan sitä, että meitä pelaajiakin on erilaisia, eikä kaikille tehot ja verkkopalvelut ole kaikki kaikessa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Tämä teksti siis vain osoittamaan sitä, että meitä pelaajiakin on erilaisia, eikä kaikille tehot ja verkkopalvelut ole kaikki kaikessa.

Täällä taas mennään sitä toista laitaa, jolle pelaaminen on aina ollut ennenkaikkea yhteisöllinen kokemus. Nyt mennään verkossa, kun ennen se oli samalta sohvalta. Siinä välissä joku Heavy Rainin tapainen mestariteos tai Super Stardustin hetken piipahdus. Tästä näkökulmasta tarkasteltuna verkkopalvelu nousee kuninkaan tekijäksi. Nyt näyttää erityisen hyvältä, kun nähtiin mitä seuraava sukupolvi tarkoittaa Playstationin kohdalla. Yritin udella mitä se on Nintendollla, saamatta asiallista vastausta.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Yritin udella mitä se on Nintendollla, saamatta asiallista vastausta.
Wii U:n Miiversessä on varsin paljon (konsoleilla) uudenlaista yhteisöllisyyttä. Kannattaa perehtyä. :)
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Yritin udella mitä se on Nintendollla, saamatta asiallista vastausta.

En ole noihin Wii U:n yhteisöllisiin palveluihin tutustunut, kun ne eivät tosiaan minua kiinnosta. Joku tässä asiassa minua viisaampi voinee valaista Miiversen sisältöä ja toimintaa. Tähän asti verkkopelaaminen on kuitenkin ollut vaivatonta niissä parissa pelissä mitä olen arvosteluja varten joutunut verkossa pelaamaan. Muutenhan pelit eivät ole ratkaisevasti muuttuneet, mitä nyt Wii U:lla padipelaamisen (padilla sitä pelataan niillä kilpailijoillakin) lisäksi joissakin peleissä inventaarion käyttöä on helpotettu kosketusnäytöllä, näyttöön voi lisätä "toimintapainikkeita" tai sitten tuo kosketusnäyttö on tuonut uusia ominaisuuksia itse peliin - esim. Nintendo Landin ja Super Marion esittelemistä moninpelillisistä ominaisuuksista voi lukea kirjoittamistani arvosteluista. Jos ei itse oikeasti jaksa nähdä vaivaa sen verran, että lukee toisen konsolin pelien arvosteluja, eikä sen myötä tiedä mitä ominaisuuksia uusi ohjain mahdollistaa, niin silloin on turha alkaa tekemään johtopäätöksiä kuulopuheiden perusteella. Omakohtainen kokemus olisi vielä parempi ja antaisi heti vankempaa uskottavuuspohjaa keskusteluun.

Mutta tässä nyt vielä jotain pientä. Joissakin peleissä voi vaikkapa skannata ympäristöä katsomalla padin näyttöä ja kohdistamalla ohjainta ympärilleen kuin olohuoneesi olisi se paikka, jossa pelissä sillä hetkellä seisot. Zombi U:kin mahdollisti uuden ohjaimen ansiosta aivan erilaisen moninpelikokemuksen kuin tuollaisessa pelissä on konsoleilla ennen nähty. Zombi U:ssahan toinen pelaajat hoitaa perinteisen räiskinnän, kun taas toinen hallinnoi pelialuetta padin näytön kautta tehden räiskijän selviytymisestä mahdollisimman vaikeaa (toinen siis ohjastaa zombeja kuin strategiapelissä ikään).
Voi vain kuvitella mitä kaikkea tuosta saadaan irti tulevaisuutta ajatellen. Toki tähän voi vetää sen Vita/Ps4-kortin, mutta Wii U:ssa moinen tulee mukana ilman, että tarvitsee ostaa käsikonsolia rinnalle.

Eiköhän tässäkin ketjussa ole jo noita Wii U:n ominaisuuksia tuotu esille melko paljon ja kattavammin, mutta kun niistä aletaan puhua, niin keskustelu käännetään heti tehoihin.

"Wiin näyttöpadi mahdollistaa erilaisia pelimekaanisia mahdollisuuksia, kuten.."
"Joo, mutku siinä on liian vähän muistia, eikä muutenkaan tehoja niin niillä ei ole mitään merkitystä."

Ja niin keskustelu jää kiertämään sitä samaa kehää.

Mutta samapa tuo, minä palaan pelaamaan Cuben Twilight Princessia, sillä se on nimittäin edelleen pirun hyvä peli.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Mutta tässä nyt vielä jotain pientä. Joissakin peleissä voi vaikkapa skannata ympäristöä katsomalla padin näyttöä ja kohdistamalla ohjainta ympärilleen kuin olohuoneesi olisi se paikka, jossa pelissä sillä hetkellä seisot. Zombi U:kin mahdollisti uuden ohjaimen ansiosta aivan erilaisen moninpelikokemuksen kuin tuollaisessa pelissä on konsoleilla ennen nähty. Zombi U:ssahan toinen pelaajat hoitaa perinteisen räiskinnän, kun taas toinen hallinnoi pelialuetta padin näytön kautta tehden räiskijän selviytymisestä mahdollisimman vaikeaa (toinen siis ohjastaa zombeja kuin strategiapelissä ikään).

Tälläisiä esimerkkejä oltiin hakemassa, kiitos siitä. Tabletille voi keksiä todella vallankumouksellisia tapoja kokea pelit uudella tavalla. Tuo oman pelihuoneen skannaaminen tabletin näytön läpi on varmasti vahva elämys. Ylipäätänsä lisätyn todellisuuden pelikokemukset kiinnostavat ja voivat olla tälle uudelle sukupolvelle leimallisia. Tontsan mainitsema Miiverse suuri tuntemattomuus, avatkaapas sitä lisää?

Itse näen tälläisen ketjun tarkoituksen olevan kaiken muun kohkaamisen lisäksi, ennenkaikkea kertoa pelaajien omin sanoin miten he ymmärtävät uuden sukupolven ja mikä siinä koskettaa heitä eniten. Pelkkä kuittailu oletetun olemattomista pohjatiedoista ei ole kovin rakentava lähtökohta hedelmälliselle keskustelulle.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Pelkkä kuittailu oletetun olemattomista pohjatiedoista ei ole kovin rakentava lähtökohta hedelmälliselle keskustelulle.

Pahoitteluni tuosta. On vain välillä pistänyt silmään tätä ketjua seuratessa, että juurikin Wii U:ta ollaan kovasti tuomitsemassa ilman, että on oikeasti minkäänlaista käsitystä millainen paketti on kyseessä. Ymmärrän toki senkin, että kaikki eivät jaksa/ole kiinnostuneita seuraamaan muiden konsoleiden uutisia/peliarvosteluja, mutta ainakin itse koen kaikkien alustojen seuraamisen harrastustani rikastuttavana piirteenä. Sen vuoksi edellisestäkin sukupolvesta löytyy kaikki alustat sulassa sovussa hyllystä, että voisi nauttia jokaisen alusta uniikeista kokemuksista ja näin ollen saada mahdollisimman paljon erilaisia pelielämyksiä. Sitä nettipelaamistakin olen ajoittain yrittänyt, mutta se vain ei kolahda - olenkin enemmän "tarinavetoinen" pelaaja ja esim. räiskintäpeleissä moninpelipuolella yhteistyö on juurikin se mikä kolahtaa kilpailemisen sijaan. Tästä johtuen minusta (ja varmasti monesta muustakin pelaajasta) olisi varsin ikävää jos kaikki pelaaminen siirtyisi verkkoon ja yksilöllisemmät kokemukset katoaisivat tyystin. Siinä vaiheessa alkaisin pelkästään retroilijaksi tai luopuisin pelaamisesta kokonaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Miiverse on foorumi, jonne pystyy jättämään vaikka kysymyksen pelistä ja lisätä pelistä screenshotin viesteihin. Tämän kaiken samaan aikaan kun peli pyörii taustalla ja voit jatkaa pelaamista viestin kirjoittamisen jälkeen suoraan siitä mihin jäit.

Esimerkkinä: Kesken pelin tulee ovi josta et pääse eteenpäin. Home-näppäimellä avaat valikon ja sieltä avaat Miiversen. Sen jälkeen Miiverse aukeaa automaattisesti kyseisen pelin foorumille. Voit sen jälkeen kirjoittaa vaikkapa kysymyksen "How to continue?" ja lisätä kuvan(tässä tapauksessa kuva kyseisestä ovesta) joko ohjaimen näytöltä tai tv:n näytöltä(useissa peleissä kuitenkin näkymä ei ole sama molemmilla näytöillä). Foorumilla vastataan suosittujen pelien ongelmiin yleensä alle viidessä minuutissa. Peliä voi jatkaa ja tulla myöhemmin katsomaan vastaus tai sitten odottelee selaten muita foorumeita sillä aikaa. Miiverse ilmoittaa kun joku vastannut kirjoittamaasi viestiin. Kun tulee vastaus, niin pystyt jatkamaan peliä sekunneissa siitä mihin jäit.

Miiverse on kuin Nintendon "Facebook", sinne voi lisätä kuvia pelistä jota pelaat, siellä voi auttaa muita pelaajia ongelmissa, siellä voi kysyä apua, jne...

Edit: Siis tietysti sinne Miiverseen pääsee ilman, että pelaat jotain peliä.

Oli varmaan hemmettin hyppivä selitys, mutta toivottavasti hieman avaa tuon ideaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Kiitos avaamisesta Nintendon näkemyksestä uudesta sukupolvesta. Ehkä sitä pitäisi tapahtua useammin ja juuri omien kokemusten värittäminä. Muuten kenttää hallitsee stereotypiat, jopa vuosikymmenten takaa.

Miiverse on juuri tuota kaivattua yhteisöllisyyttä, jota mekin täällä päästään aina ajoittain kokemaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Sen verran olen tuosta Miiversestä itse vielä ymmärtänyt, että se ilmeisesti voi myös toimia kommunikaatiokanavana pelaajien ja pelintekijöiden välillä. Pelifirmat voivat siis avata peleillensä yhteisöjä Miiverseen, joka yhdistää pelaajia ja antaa keinon kommentoida firmojen tuotoksia. Tämän lisäksi Miiverseen on kai tulossa kaikenlaisia uusia ominaisuuksia, joista ei vielä ole annettu mitään erityisiä yksityiskohtia. Tällaista olen siis lähinnä lukenut uutisoinneista, joten sen tarkemmin en osaa sanoa.

Edit: Pitänee joku päivä varata aikaa, että voisi oikein kunnolla tutustua tuohon Miiverseen ja sen ominaisuuksiin. Ties mitä yllättävää sieltä voisi löytää.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Wii U:lla alkaa olla jo kriittiset ajat käsillä. Laite ei millään kestä alle 50k myyntejä USA:ssa kuukausikaupalla mitä 11k:n viikkokeskiarvo lupaa. Myynti pitää vähintään triplata jotta alusta olisi viable

Julkaisijat tekevät päätöksiä juurikin nyt mitä pelejä laitteelle julkaistaan 2014-2015. Vahvin tukija Ubisoft siirsi peliään jo puolella vuodella multiplatformiksi.. Nintendolla on vain paljon huonompia vaihtoehtoja kuin 3DS:n kanssa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Wii U:lla alkaa olla jo kriittiset ajat käsillä. Laite ei millään kestä alle 50k myyntejä USA:ssa kuukausikaupalla mitä 11k:n viikkokeskiarvo lupaa. Myynti pitää vähintään triplata jotta alusta olisi viable

Julkaisijat tekevät päätöksiä juurikin nyt mitä pelejä laitteelle julkaistaan 2014-2015. Vahvin tukija Ubisoft siirsi peliään jo puolella vuodella multiplatformiksi.. Nintendolla on vain paljon huonompia vaihtoehtoja kuin 3DS:n kanssa.

Tämä pitää aivan paikkansa. Vaikka 3DS:n tilanne onkin nyt parantunut, niin laitteen huono alku ehti vaikuttaa sen tulevaisuuden, ja nähdään vähempinä pelijulkaisuina kuin jos 3DS olisi heti lähtenyt myymään tällä tahdilla. Valitettavasti tämä sama tilanne todennäköisesti koskee tällä hetkellä Wii U:ta, eli kuten sanoit, julkaisijat katsovat tämän hetken myyntejä ja tekevät niitä päätöksiä tulevista julkaisuista. Wii U:lla on kuitenkin jo ne muutamat hyvät pelit, kuten New SMB U, Rabbids Land, Nano Assault Neo ja Trine 2 Director's Cut, ja tulevat julkaisut kuten Wii Fit U osaltaan toivottavasti kykenevät näyttämään enemmän hyötykäyttöä Gamepadille, joten toivoa Wii U:n tilanteen kääntymiselle on vielä.

Tässä tilanteessa PlayStation 4:n kalliimpi ja grafiikkaan painottuva teknologia voi olla Sonylta paha virhe, jonka he ovat tuomittuja tekemään perintönsä perusteella, mutta PC-tyyppinen arkkitehtuuri ja verkkososiaalisuuden ominaisuudet voivat jossakin määrin auttaa PS4:ää saamaan pelejä. On kuitenkin vaikea nähdä, että PS4:llä tulisi olemaan edes yhtä hyvä tilanne kuin nyt kompuroivalla Wii U:lla.
 
Ylös Bottom