Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Mut kyllä ennenkuin ps4 ja xbox "8" sukupolvi tulee päätökseen niin kännyköissä on jo vähintään 15 tuumaiset näytöt, vastahan samsung julkaisi note 8 tabletin joka sisältää täysverisen kännykän normi gsm puheluineen.
varmasti joko samsung tai apple julkaisee "puhelimen" 32 tuumaisella näytöllä ennen vuotta 2018 jossa on ps4 tehot niin ei niitä konsoleita enään mihinkään tarvitse. :D

Ja ihmiset kehtasivat naureskella orginaalin n-gagen "taco" sidetalking tyylille, kohta sitä puhutaan televisiot korvalla :p
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Kun Molyneux avaa suunsa, siirtyy vastuu kuuntelijalle. Savolainen veri on vahva tässä suvussa. :D

Sonylta on tulossa 4K Videopalvelu, jonka kautta pääsee käsiksi materiaaliin 3840 x 2160 resoluutiolla. Leffojen koot voivat olla jopa yli 100 Gb. Alkuvaiheessa koko on ongelma, mutta ajan kanssa keksitään ratkaisuja joilla tiedoston koko menettää merkitystään. Liekö siellä samat ideat käytössä kuin pelipuolella, imuroidaan valmiiksi ym? Kesällä Yhdysvalloissa avautuva imurointipalvelu tulee arvatenkin liittymään vahvasti myös Playstation 4 ja sen 4K tukeen.

Tämän jokakodin 4K boksin muotokieli voi kenties jo paljastaa jotain pleikka nelosesta? Vai olisiko Facebook-mylly helpommin lähestyttävissä jollain toisilla väri valinnoilla ja muodoilla?

Näytä liitetiedosto 10743

Molyneux said that typical 4K movies would be "100 gigabytes and plus" depending on length, and added that file size and average broadband speeds are "challenges that we have to work through... we've got some very good ideas that will make that a comfortable consumer experience." That sounds like overnight downloading of huge files, which Sony already does for PS3 games — and Sony CEO Kaz Hirai called adjusting to long download times "a journey" for consumers when we asked him about it at CES. Molyneux did say that work on improved compression for smaller files was "in active progress," but it seems the first generation of 4K products will involve huge files.

[video=youtube;Oc3VscyXJTg]http://www.youtube.com/watch?v=Oc3VscyXJTg&feature=share&list=UUddiUEpeqJcYeBxX1IVBKvQ[/video]


Lähde: Sony 4K movie service will work with PS4, require 100GB-plus downloads | The Verge
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Millä tavalla se kehitysalusta vaikuttaa siihen pelin visuaaliseen ilmeeseen?

Ja siis ymmärsinkö oikein että sun mielestä multiplattarit on tällä hetkellä huonompia grafiikoiltaan kuin yksinoikeuspelit PC:n takia? :D

No ihan siten että ei pelin kehitys ole että ohjelmoidaan "kehitysalustalla" ja ladataan parhaat grafiikat systeemiin ja painetaan export nappia ja sitten putkahtaa parhaat mahdolliset versiot xbox,ps3,pc peleistä :)

Multiplattari on aina kompromissi joillekin alustoille, kompromissi sen suhteen miten hyvän siitä olisi saanut tähtäämällä suoraan kyseiseen alustaan. Jokainen tietää ps3-xbox multiplattari pelien eroja, harvat on identtisiä, eroja on ihmeen paljon kun alustoilla on kuitenkin tehot aika lailla samanoloiset. Siihen kun lisätään että PC olisi pääalusta niin sovitus on kaukana ideaalista.
Näissä tulevissa ps4:ssa ja boxissa on kuitenkin isoja eroja alustalle optimoinnin kannalta jos vertaa PC rakenteeseen.

PC pelit tuppaa näyttämään PC peleille ja konsolien yksinoikeus tai konsoli pääkehitys alustana tuotetut pelit erilaiselta. Iso syy on että PC kehityksessä eletään PC puolen ehdoilla jotka on kuitenkin erilaiset kuin nykyinen tai tuleva konsoli sukupolvi.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

No ihan siten että ei pelin kehitys ole että ohjelmoidaan "kehitysalustalla" ja ladataan parhaat grafiikat systeemiin ja painetaan export nappia ja sitten putkahtaa parhaat mahdolliset versiot xbox,ps3,pc peleistä :)

No ei tietenkään, mutta porttaaminen toisilta alustoilta toisille on helpompaa. PS3:lta porttaaminen boksille ja PC:lle on vaikeampaa kuin PC:ltä boksille tai boksilta pleikkarille, afaik. Toki en itse ole kehittäjä mutta näin muistan kyllä lukeneeni useampaan otteeseen eri lähteistä.

Multiplattari on aina kompromissi joillekin alustoille, kompromissi sen suhteen miten hyvän siitä olisi saanut tähtäämällä suoraan kyseiseen alustaan. Jokainen tietää ps3-xbox multiplattari pelien eroja, harvat on identtisiä, eroja on ihmeen paljon kun alustoilla on kuitenkin tehot aika lailla samanoloiset.

Kompromissien teko lienee itsenstäänselvyys kun monialustapelistä on kyse, ja entistä enemmän se korostuu kun portataan konsoleilta PC:lle. Silloin ei voida hyödyntää läheskään koko PC:n potentiaalia jos ei tehdä helvetisti ylimääräistä duunia ja mikä firma näin tekisi, kun se tulee kalliiksi?

PS3 ja Xbox on niin erilaisia vehkeitä että siitä tulee pakostikin ongelmia porttauksessa.

Siihen kun lisätään että PC olisi pääalusta niin sovitus on kaukana ideaalista.
Näissä tulevissa ps4:ssa ja boxissa on kuitenkin isoja eroja alustalle optimoinnin kannalta jos vertaa PC rakenteeseen.

Tulevat konsolit on lähempänä PC:tä raudaltaan kuin koskaan aiemmin, joten voisi olettaa että ensi sukupolvessa porttaaminen on helpompaa kuin koskaan ennen.

PC pelit tuppaa näyttämään PC peleille ja konsolien yksinoikeus tai konsoli pääkehitys alustana tuotetut pelit erilaiselta. Iso syy on että PC kehityksessä eletään PC puolen ehdoilla jotka on kuitenkin erilaiset kuin nykyinen tai tuleva konsoli sukupolvi.

Annahan jotain esimerkkejä, mun mielestä tuommoisia eroja ei juurikaan ole, ainakaan semmoisia mitkä millään tavalla johtuisi siitä mikä on ollut pääkehitysalusta. Ehkä mä vaan en tajua mitä ajat takaa joten esimerkit voisi selventää asiaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

varmasti joko samsung tai apple julkaisee "puhelimen" 32 tuumaisella näytöllä ennen vuotta 2018 jossa on ps4 tehot niin ei niitä konsoleita enään mihinkään tarvitse. :D

juuri päinvastoin. Jos pelaamisen tulevaisuus on kuvailemasi kaltainen, niin minä siirryn kyllä täysin retropelaajaksi
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

4k striimit ovat kyllä aika utopiaa. Nyt. Ideana toki digidigi on parasta, mutta nytkin saa tapella, että lataus Steamista tai Netflixistä ei takkuaiI. Jo Spotifyn selaaminen vähänkään ripeämmin saa alustan no comprende tilaan. Se, että järjestelmä prosessoisi 4k fileä mitenkään järjellisesti - eli että laatu pysyisi ja ei putoaisi johonkin 480phen - on aika kaukaista ajattelua. Jos onnistuvat niin mikäs siinä. Tässä yksi asiakas heti.

Sonyllä on paljon lupauksia, mutta luvattiinhan sitä PS3n kanssa myös vaikka mitä.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

No ei tietenkään, mutta porttaaminen toisilta alustoilta toisille on helpompaa. PS3:lta porttaaminen boksille ja PC:lle on vaikeampaa kuin PC:ltä boksille tai boksilta pleikkarille, afaik. Toki en itse ole kehittäjä mutta näin muistan kyllä lukeneeni useampaan otteeseen eri lähteistä.

Ainakin jossain vaiheessa yleisempi näkemys oli, että PS3 -> X360 porttaus on helpompi kuin toisinpäin. Kompleksisemmasta on helpompaa laventaa yksinkertaisemmalle arkkitehtuurille kuin toisinpäin.

PC:ltä portattaessa ongelmana on se, että PC:llä on yleensä vähemmän coreja käytössä kuin konsoleilla, mutta ne ovat tehokkaampia. Näin ollen optimointi pitäisi tehdä usemman coren näkökulmasta, koska optimointimielesssä periaatteessa on helpompaa siirtää koodi ajettavaksi vähemmissä thredeissä kuin toisinpäin ja joutua miettimään koko arkkitehtuuri uusiksi. Tämä pätee myös tulevaan sukupolveen, jossa ainakin PS4:ssa on kahdeksan corea käytössä normi-PC:n neljää vastaan. PS3:ssa on seitsemän corea, mutta niistä vain 1 on verrannollinen X86 coreihin.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

PC:ltä portattaessa ongelmana on se, että PC:llä on yleensä vähemmän coreja käytössä kuin konsoleilla, mutta ne ovat tehokkaampia. Näin ollen optimointi pitäisi tehdä usemman coren näkökulmasta, koska optimointimielesssä periaatteessa on helpompaa siirtää koodi ajettavaksi vähemmissä thredeissä kuin toisinpäin ja joutua miettimään koko arkkitehtuuri uusiksi. Tämä pätee myös tulevaan sukupolveen, jossa ainakin PS4:ssa on kahdeksan corea käytössä normi-PC:n neljää vastaan.

Samoin muistin kanssa tulee ongelma.. PS4/X720 kanssa voisin kuvitella että grafiikalle voi kaikkinensa varata jopa sen 5-6Gt muistia kun PC tapauksessa se on utopiaa kuluttaja lähtöisesti. Samoin prossa ja grafiikkayksikkö (APU) voivat olla tiiviimmin tietojen vaihdossa/käsittelyssä kuin PC tapauksessa, eli vaikka piirit on periaatteessa jopa samaa kamaa mutta tekniikka millä ne mehut rutistetaan irti voi vaihdella suuresti PC-konsoli tapauksessa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Ainakin jossain vaiheessa yleisempi näkemys oli, että PS3 -> X360 porttaus on helpompi kuin toisinpäin. Kompleksisemmasta on helpompaa laventaa yksinkertaisemmalle arkkitehtuurille kuin toisinpäin.

PC:ltä portattaessa ongelmana on se, että PC:llä on yleensä vähemmän coreja käytössä kuin konsoleilla, mutta ne ovat tehokkaampia. Näin ollen optimointi pitäisi tehdä usemman coren näkökulmasta, koska optimointimielesssä periaatteessa on helpompaa siirtää koodi ajettavaksi vähemmissä thredeissä kuin toisinpäin ja joutua miettimään koko arkkitehtuuri uusiksi. Tämä pätee myös tulevaan sukupolveen, jossa ainakin PS4:ssa on kahdeksan corea käytössä normi-PC:n neljää vastaan. PS3:ssa on seitsemän corea, mutta niistä vain 1 on verrannollinen X86 coreihin.

Itsellä ollu käytössä jo kolmatta vuotta intel 6 core 12 thread prossu ja koko ajan noita tulee lisää
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Se että PC jotenkin olisi pelikehityksen esteenä alkaa olla yhtä kaukana aiheesta kuin Harri Olli mäestä.

Jokaisen mummon sähköpostikoneenkin tuotekertomus alkaa malliin MULTIMEGACORES.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Onko noissa uusissa konsoleissa muuten "oikeita" coreja 8 vai 4? AMD:n uusissa prossuissahan toi menee niin et moduuli on sama asia kuin core Intelillä ja core on sama asia kuin looginen suoritin Intelillä. Eli esimerkiksi AMD:n FX-8150:ssä on 8 corea ja 4 moduulia, vähän samaan tapaan kuin Intelin Core i7 2700K:ssa on 4 corea ja 8 loogista suoritinta HyperThreadingin ansiosta.

Wikipedia kertoo asiasta näin:

Bulldozer is the first major redesign of AMD’s processor architecture since 2003, when the firm launched its K8 processors, and also features two 128-bit FMA-capable FPUs which can be combined into one 256-bit FPU. This design is accompanied by two integer clusters, each with 4 pipelines (the fetch/decode stage is shared). Bulldozer will also introduce shared L2 cache in the new architecture. AMD's marketing service calls this design a "Module". A 16-threads processor design would feature eight of these "modules",[7] but the operating system will recognize each "module" as two logical cores.
The "module", described as two logical cores, can be contrasted with a single Intel core with HyperThreading. The only difference between the two approaches is that Bulldozer provides dedicated schedulers and integer units for each thread, whereas in Intel's core all threads must compete for available execution resources.

Käsittääkseni APU-piireissä asia menee jotakuinkin samalla tavalla myös? En ole jaksanut noita pleikkarin teknisiä speksejä kovin tarkasti lukea (kun en niin paljoa prosessoriarkkitehtuureista ymmärrä) niin ei tosiaan ole mitään tietoa onko nuo oikeita coreja vai ei.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Onko noissa uusissa konsoleissa muuten "oikeita" coreja 8 vai 4?
VG Leaksin muutama päivä sitten vuotamien tietojen mukaan ainakin seuraavassa boksissa olevassa CPU:ssa on kaksi neljän ytimen moduulia, eli yhteensä 8 yhden threadin ydintä.

The Durango CPU is structured as two modules. A module contains four x64 cores, each running a single thread at 1.6 GHz. Each core contains a 32 KB instruction cache (I-cache) and a 32 KB data cache (D-cache), and the 4 cores in each module share a 2 MB level 2 (L2) cache. In total, the modules have 8 hardware threads and 4 MB of L2.
Varsin oletettavasti myös PS4:n CPU on samaa maata.

Lähde: VG Leaks
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Huhhuh mitä tekstiä täällä lukee. Ottaa pumpusta. Itse tosiaan toivon että ei mennä täysin digitaaliseen jakeluun ainakaan niiden pääpelien kohdalla. Nämä ladattavat kuriositeetit sitten erikseen tietysti. Onkohan itselläni jopa 6 ladattua PS3 peliä? Näistä 2 täyttä peliä kun halvemmalla sai mitä fyysisen mallin. Tämä voisi olla se syy miksi minäkin voisin harkita vakavasti siirtymistä digitaaliseen muotoon, hinnan halpuus. Steamista olen PClle ostanut joitain pelejä kun on saanut niin naurettavan halvalla ettei ole kannattanut edes piraatti keekoiluun ryhtyä. MUTTA! Itselläni ja varmasti monella muulla kuten puhetta on ollut, nettiyhteyden nopeus on ongelma. Tällä hetkellä ihan oma mokkula puskee parhaimmillaan 8-12Mb (MB?) nopeudella ja antaa sen 2 ulos. Naapurin kanssa tosin on sopimus kun hän on töissä voi käyttää hänen 20/1 nettiä. Mutta niin, peli käytössä huomaa että mokkulan latenssi on 75-999ms välillä. Heittely näkyy peleissä välillä pahasti.
Kuitua tähän asujaimistoon on suunnitteilla... 5-10v sisällä. (rivitalo) että en kyllä itse näe noita supernopeuksia kuin isoissa kaupungeissa mahdollisena.

Tämähän tosin riippuu palvelimista toisaalta. Välillä oikeasti tuntuu ja varmasti näin onkin sillä olen kokeillut niin omalla kuin naapurin netillä ladata PSN storesta saman demon/pelin niin yhtä kauan siinä vaan tuppaa menemään latauksessa, ehkä minuutin parin ero ollut parhaillaan. Uskon siis syyn olevan siellä palvelin päässä. Joten tämä striimaaminen mistä kovasti Sony toitottaa, ei varmaan koske minua. Ei näillä nopeuksilla. Tietysti voi olla että yllättävät.

Niin ja kyllä, olen keräilijä luonteeltani. Nyt on iskenyt itselle läpi Blu-Ray elokuvat. Hinnat ovat tippuneet, saa koko sarjoja halvalla etc. Alkaa olla hyllyssä jo parisenkymmentä elokuvaa ja pikkuhiljaa tulee lisää. Peleissä myös sama.
Olen myymässä yksittäiset kappaleet pois ja ostamassa trilogioita tai tetralogeja esim killzone ja mass effect. Minä pidän siitä kun hyllyä koristaa hieno kotelo, joissakin voi suorastaan olla taiteellisuutta mukana. Saa hipelöidä välillä jos siltä tuntuu jotain peliä ja kenties vuosien päästä. Pystyy tekemään saman kuin noille klassisille Nintedo peleille. Ottaa hyllystä, pistää NESsin sisään ja pelaa. Hetken hipelöi muistojen maassa ollessaan "kuinka sitä tätäkin tuli silloin nuorena pelattua". Voihan se tosin olla etteivät nämä levy formaatit toimi sitten 10v kuluttua tai varsinkaan pitemmän ajan kuluttua. Mutta siinä on jotain mitä voit siirtää jälkipolville. Nyt sitten olisi konsoli, joka on käyttäjä kohtaisesti sitonut pelit johonkin järjestelmään jota ei kenties ole enää 30v kuluttua ollenkaan. Siinä meni ne pelit jotka digitaalisena ostit kuin pieru saharaan, oli kivaa niin kauan kuin palvelin oli pystyssä, kiitos hei.

Voi olla että se on vain omassa pienessä päässäni tämä pelko mutta, kyllä siinä iso mies itkisi jos vaikka steamin palvelu kaatuisi ja pelit katoaisivat bitti avaruuteen. Fear the future!
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Siinä meni ne pelit jotka digitaalisena ostit kuin pieru saharaan, oli kivaa niin kauan kuin palvelin oli pystyssä, kiitos hei.
Tällaiset kauhukuvat voi mielestäni tumpata roskikseen. Nettiyhteys ei ole vaatimus digilatausten toimivuudelle (ainakaan PS3:lla, tuskin PS4:lläkään). Sitä ei tarvita sen enempää pelien käynnistämiseen kuin päällä pitämiseenkään. Toki ne pari harmillista poikkeusta löytyy, eli Capcomilla on pari PSN-peliä, jotka tsekkaavat netistä jotain ennen kuin suostuvat käynnistymään.

Lisäksi PS3:lla ja Vitalla (ja varmaankin myös PS4:llä) voi ottaa täyden backupin kiintolevyn/muistikortin sisällöstä, joten matskut ovat sieltä tarpeen tullessa palautettavissa. Ja jos nyt kuitenkin kävisi niin, että PSN/Live jonain päivänä siirtyisi ajasta ikuisuuteen, viimeistään innokkaat harrastavat keksivät keinot poistaa DRM-kahleet.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Vaikka Xbox maailmasta tällä hetkellä vähän pihalla olenkin, niin heitetääs omaa veikkausta mitä tässä tai viimeistään ensi kuussa paljastuu (näin kai uskaltanee sanoa). Arvauslista koostuu omasta mutuilusta sekä ympäri nettiä luetuista huhuista, joista en viitsi lähteitä heitellä, koska luotettavuus on naurettava.

Yksinoikeuspeleihin Microsoft lähtee ryminällä ja korvaa vaisua ilmettään sillä rintamalla. Seuraavilta pelitaloilta tippuu joko vanhoja tai uusia IP:tä.
Rare
Epic Games
Turn 10 Studios
343 Industries
Lionhead Studios
crytek(ryse)
Respawn (toimii shock-pommina lehdistötilaisuudessa)

Lisäksi EA:n kanssa ollaan "pariuduttu" sillä menestyksellä, että joihinkin peleihin tipahtelee näitä yksinoikeus / aikaraja DLC-paketteja.

Puhtaassa teholaskennessa jäädään vähän Sonyn jälkeen, mutta sitä ei jäädä murehtimaan. Kinect on näyttävästi esillä (vaikka tähän en itse haluaisi uskoa) ja toivotaan, ettei liian moni uusista yksinoikeuspeleistä ole suunnattu pelkästään tälle osa-alueelle. Vaikka itse en Kinect/move/wii-kapula hommeleista välitäkkään, niin tässä voi silti olla Microsoftin salainen ase konsolimyynteihin ympäri maailman.

Mahdollisesti noin 100 dollaria edullisempi.

Ilmestyy samoihin aikoihin PS4:n kanssa.

Liveä viety huomattavasti eteenpäin ja taistelee kiivaasti uusista ominaisuuksista PS4:n kanssa. Pystyykö se sitten huutoon vastaamaan ?

Gaikain kilpailijaksi esitellään OnLive / oma pilviteknologia.

Mahdollisia sudenkuoppia (ainakin minulle).
- pakollinen nettiyhteys koko ajan
- Windows 8 soveltuvuus pelikonsolin käyttöjärjestelmänä (muistin syönti tms)
- ei käytettyjä pelejä
- liika painoarvo kinectille
- yksinoikeuspeleihin ei olekaan panostettu täysillä
- palvelut eivät toimi Europpassa / muu pelkästään jenkeille tarkoitettu

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mukava katsoa kuukauden parin sisällä kuinka pihalla sitä Microsoftin leiristä olikaan :D
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Haaso on näköjään MS:n leiristä samaa mieltä itseni kanssa. Uskoisin taas kerran hinnan näyttelevän aika merkittävää osaa, voi olla että kytkykaupat tulee vielä sotkemaan pakkaa. Mielenkiintoista.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Mitä ilmeisimmin Sonykin päätti viime hetkillä nostaa muistin neljästä gigasta kahdeksaan.

Ja asiasta enemmän tietävät saa korjailla, ettei jää vääriä tietoja leijumaan.

Kun Sony oli valinnut muistitekniikakseen GDDR5:n niin ilmeisesti se oltiin aina toteuttamassa kuudellatoista palikalla. Alunperin oli saatavilla vain 1Gb palikoita jolloin muistimäärä olisi ollut vain 2GB. 2012 julkaistavaan konsoliin olisi ehkä jo saatu 2Gb kammoilla 4GB. Q1 2013 tulee tarjolle 4Gb GDDR5 jolla päästään 8GB.

Microsoftin EDRAM ratkaisu näyttääkin hieman vanhentuneelta 2013 julkaistavaan konsoliin koska iso muistimäärä on nyt saavutettavissa myös nopeammalla muistilla. Iso EDRAM syö osansa APUn sisällöstä toisin kuin Sonylla.

Toki veikkaan että esim. Suomessa PS4:ää ei nähdä kuin yli vuoden kuluttua. GT6 julkaistaan PS3:lle juurikin joulun euromarkkinoille. Xbox ehtinee joulumarkkinoille rajoitetuissa määrin.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Microsoftin visio seuraavasta 5-10 vuodesta on liike- ja äänentunnistuksen yhdistelmä. Saman ekosysteemin laitteet jakavat informaation mukisematta keskenään ja käyttöliittymä on yhteinen. Tästä videosta voi jo ehkä nähdä mihin tuleva Xbox on suuntaamassa. Puheet mediakeskuksesta, mukana tulevasta Kinect 2.0 -kamerasta ja jatkuvasta nettiyhteydestä pilvipalveluineen loksahtaa tuohon kuvaan täysin. Kun vielä muistetaan tarve boostata Windows Phone 8 -puhelinta, alkaa visio olemaan pian todellisuutta.

[video=youtube;ho00x7ZvDLw]http://www.youtube.com/watch?v=ho00x7ZvDLw&sns=em[/video]
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos olen ymmärtänyt oikein niin teoreettinen ero Sonyn käyttämän GDDR5:n bandwidth:n ja huhutun Xboxin DDR3:n välillä on melkein kolmin kertainen. Sonyn muistit työntävät tavaraa +170 gb/s kun Boksin ratkaisu sitä antasivat +60 gb/s. En tosin tiedä miten tuo 20% on laskettu tuossa yhteydessä.


PSLifestylen artikkeli:

Sony has claimed a memory bandwidth of 176 GB/s for the GDDR5 memory they are using in the PS4.

According to the Durango leaks, the next Xbox will be sporting 8 GB of DDR3 main memory with bandwidth of 68 GB/s. Like the Xbox 360, to compensate for the lower memory bandwidth they’ve included 32 MB of embedded SRAM. SRAM is much faster than higher capacity DRAM, but also much more expensive. It is typically used for high speed caches. Durango’s ESRAM cache has a peak bandwidth of 102 GB/s.

Now, what doesn’t make sense here for Durango is the claim that the main memory and ESRAM communicate in parallel with the GPU, giving Durango a peak bandwidth of 170 GB/s. In theory, this is almost as fast as the PS4′s 176 GB/s bandwidth for its GDR5 main memory - - Likely, the majority of memory operations will happen over the slower DDR3 pipeline, with Durango capable of bursts up to 102 GB/s and 170 GB/s. But to achieve the higher numbers, Durango has some dedicated Data Move Engines to try to keep that ESRAM cache full of the right bits to keep bandwidth closer to that big 170 than the smaller 68. It’s likely that most of the ESRAM cache will be saved for latency sensitive operations, and general data will come directly from main memory.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Uuden sukupolven tullessa jonkun pelin soisi tekevän suuren vaikutuksen. Tyyliin "VAU! Tuo on seuraavaa sukupolvea, pakko saada". Minä en ainakaan jäänyt henkeäni haukkomaan minkään pelin kohdalla. Erittäin hyvä julkkari, mutta 'kliimaksi' jäi uupumaan. Tähänkö on nyt sitten tultu? Mikään ei tunnu enää miltään? Ehkä sitten E3:lla nähdään The Last Guardian tms joka räjäyttää pankin.

Kyllä täällä tuli tälläinen vahva "VAU"-fiilis, kun alkuhämmennyksen jälkeen alkoi mielestään ymmärtämään miten rajusti otetaan pesäeroa vanhaan teknologiassa ja palveluissa. Oikeastaan koko pelaaminen on mietitty uudestaan. Tuotu jotain hyvää sieltä yhteiseltä sohvalta, verkkopeleistä ja yksin puurtamisesta. Lyöty nämä samaan nippuun ja saatu kokonaan uudenlainen ilme siihen, minkä tulemme jatkossa mieltämään konsolipelaamiseksi. Raamit alkavat hahmottua, loppu on kiinni pelintekijöistä ja he tuntuivat innostuneen. Se pelikuva Battlefield 4:sta jäi kuitenkin saamatta ja sikäli olet kyllä oikeilla jäljillä.
 
Ylös Bottom