Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia
Itsellä vaikeuksia hahmottaa mihin kaikkeen tämä "always online" tulisi arjessa ulottumaan. Onko todella niin, että pelin käynnistymiseen tarvitaan lupa verkon yli? Tämä tarkoittaisi käytännössä offline-pelaamisen tiputtamista kokonaan historiaan. Kuten myös nostalgiapappojen oldskool-osaston siirtymistä Youtuben pätkiin. Pelilevyllä kun ei ole enään arvoa peliyhtiön vetäessä lupaserveristä töpselin irti. Entäs miten kuluttajat, jotka ovat langattomien verkkojen varassa? Kolmen minuutin katkos verkkoyhteydessä ja pelaaminen loppuu siihen. Sonera purkaa kaapelointia periferiassa ja korvaa yhteydet langattomilla täällä Suomessa. Mitä lisäetua jatkuva verkkoyhteyden vaade tuo pelaajalle, jota ei voisi vähempää kiinnostaa verkkopelit ja muu sieltä tuleva tauhka? Paljon on pelifirmoilla tekemistä selittääkseen nämä järkeenkäyvästi pelaajille. Käytännössä oma konsoli ollut "always online" siitä lähtien kun on kaupasta kannettu. Sieltä tuleva data ollut kiinnostavaa tarinaa pelatessa, kuten nyt Sleeping Dogsissa. Siksi vaikeaa ottaa kovin mustavalkoista asennetta tähän, vaikka selviä uhkakuviakin toki on ilmassa. Sivistäkää.
Tässä Neogafista poimittu video, jossa kaveri pitää kyllä aiheellisen palopuheen aiheesta. Vierastan ainoastaan tuota henkilöön menevää kommentointia, annettaisiin yhden mokanneen duunarin jo olla ja siirryttään kommentoimaan itse asiaa. Tässä hän onneksi sitä tekee ja vakuuttavalla otteella. Kuluttajalla on nyt ratkaisun avaimet kädessä. Äänestetään lompakolla! Pleikka Nelosella tätä "always online" -periaatetta saattavat yksittäiset peliyhtiöt vaatia, vaikka Sony itsessään ei sitä tekisi.
[video=youtube_share;A2WZhJccOMs]http://youtu.be/A2WZhJccOMs[/video]
#DealWithIt