Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Cube+GBAadapteri=WiiU! Ja miinä taidan olla ainoa jolla on koko GBA adapteria edes olemassa: niin suosittu lisälaite se oli. Ja sitten menivät Nintendolla rakentamaan kokonaisen konsolin tämän idean ympärille. Hei haloo? Nousiko kusi ja ylimielisyys hattuun DS:n ja Wiin myötä ja sitten kokeiltiin vielä kerran uudestaan josko se vaikka sittenkin löisi läpi? Kai ne nyt jostain tilastoistaan näkivät että GBA-adapteria meni jollekin promillelle kaupaksi.

Cube+GBA Adapteri+GBA (219€+69€+119€=407€) = WiiU (249€)

No ovat ainakin hinnassa petranneet :o

Kyllä siinä Nintendossa/Wii U:ssa riittää vihattavaa ilman, että mennään näin idioottimaisiin kärjistyksiin. Hei haloo

Miks et samantien vetänyt Dreamcastia mukaan tähän? Saihan siihenkin näytön ohjaimeen ja vieläpä PELKÄN MUISTIKORTIN HINNALLA!!!
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Miks et samantien vetänyt Dreamcastia mukaan tähän? Saihan siihenkin näytön ohjaimeen ja vieläpä PELKÄN MUISTIKORTIN HINNALLA!!!
Segaltahan useimmat Nintendon "innovaatiot" tosiaan useimmiten taitavat alunperin olla lähtöisin.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Kyllä siinä Nintendossa/Wii U:ssa riittää vihattavaa ilman, että mennään näin idioottimaisiin kärjistyksiin. Hei haloo!
Voi hyvänen aika kun pitää ottaa konsolit näin henkilökohtaisesti.

Ihan oikeasti: kuinka väärässä olin? Sen tosiaan näkee vasta sitten kun Wind Waker pauhaa WiiU:n uumenissa että mikä se ero lopulta Cuben versioon on ja mitä lisäarvoa tabletti siihen peliin lopulta tuo. Ihan pelimiesliike Nintendolta että Cuben pelit olivat yhteensopivia Wiin kanssa mutta eivät enää toimi WiiU:ssa. Mutta toisaalta Wiin pelit sitten toimivat WiiU:ssa. Saatiin edeltävän sukupolven pelit uudelleen kierrätykseen.

Ihan vain kysymyksenä fanaatikoille: pitääkö meikäläisen marssia kauppaan ja ostaa WiiU, että olen oikeutettu kritisoimaan, vai mikä on oikeutettua. Kuitenkin latonut firman tuotteisiin ja peleihin about 3000€ viimeisen kymmenen vuoden aikana.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Voi hyvänen aika kun pitää ottaa konsolit näin henkilökohtaisesti.

Näinpä, ja sitten ihmetellään kun pelaamista harrastavia aikuisia ihmisiä pidetään lähinnä kummallisina.
Henkilökohtaisesti en ole samanlaista kiihko raivoa kohdannut muualla, kuin uskonnollisilla ja poliittisilla foorumeilla.
Eipä siinä. Itsekin olen sortunut tällaiseen huuteluun nuorempana, ja vieläpä nimen omaan konsolifinissä.
Yhden jutun me pelittäjät tunnumme silloin tällöin unohtavan:

Koneella ei ole tunteita(eikä edes minkäänlaista ihmiseen verrattavaa kykyä todelliseen "ajatteluun", ennen kuin ollaan virallisesti todettu jonkun masiinan läpäisseen kunnollisesti 1950 -luvulla kehitetyn turingin testin), joten sen maineen puolustaminen on yksinkertaisesti ajanhukkaa.

Jottei tämä menisi täydellisesti offtopiciksi, tässäpä hiukan luettavaa niille, jotka haluavat tietää lähemmin Metro: Last Light -pelin luomisprosessista(saatavilla muun muassa xboxille ja pleikkarille). Ei syntynyt kovinkaan ruusuisissa oloissa. Täytyy nostaa hattua näille ukrainalaisille tyypeille:

http://www.gamesindustry.biz/articl...etro-last-light-is-the-triumph-of-an-underdog
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Minä en näe hirveästi eroa fanaattisen puolustelemisen ja fanaattisen dissaamisen välillä. Yhtä epäkypsää toimintaa kumpikin.

Kuinka moni peli oikeasti hyödynsi tuota GC-GBA connectivityä? Kuinka moni näistä peleistä onnistui siinä, Zelda Four Swordsin ja Pac-Man VS:n lisäksi? Epäonnistuiko GBA-GC connectivity sen takia, koska kahden ruudun-konseptissa ei ollut potentiaalia, eikä esim. sen takia, että tuo homma liimattiin päälle aika myöhäisessä vaiheessa jo huonosti menestyvän GC:n elinkaarta? Eikä esim. sillä ollut mitään vaikutusta asiaan, että jouduit hankkimaan 2 konsolia ja piuhan (tai 5 konsolia ja 4 piuhaa, jos halusit hommasta kaiken irti), ja vielä ottaen huomioon, että tätä kokoonpanoa tuki ehkä 5 peliä? Oliko tämä kahden ruudun konseptin toimivuus ja kysyntä todellakin niin perinpohjaisesti testattu GC-GBA connectivityssä, ettei sen pohjalta olisi enää kannattanut lähteä kehittämään uutta alustaa?

Onko se Zelda WW sitten se mittapuu, jonka pohjalta Gamepadin konseptin onnistuminen mitataan? Jos kyllä, niin miksi? Mitä muita GC remakeja Wii U:lle on tulossa, kun nyt kerta Nintendo on lähtenyt rahastamaan niillä oikein urakalla?

Asiallinen kritiikki on toki aina tervetullutta, mutta joku järki näihin juttuihin. En voi sanoa, että olisin itsekkään täysin tyytyväinen Wii U:hun, mutta kuten tuolla ylhäällä mainitsinkin, niin siinä riittää kyllä kritisoitavaa, ilman että oikein hakemalla haetaan, kuten tuossa GBA connectivity-rinnastamisessa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

...ilman että oikein hakemalla haetaan, kuten tuossa GBA connectivity-rinnastamisessa.
Taidan olla sen verran hitaalla sytytyksellä varustettu tykistön jätkä, että satuin vain kirjoittamaan mitä parin päivän aikana kotona olen ihmetellyt. Sorry.

Itse hakemalla haen muutakin syytä WiiUn ostamiseen kuin Lego City Undercoverin (valitettavasti myös 3DS:lle saatavilla ja sinne se näillä näkymin päätynee junnun iloksi, yksi syy vähemmän ostaa WiiU) ja PS360 pelien porttaukset eivät valitettavasti riitä (niinkin hieno peli kuin Deus Ex oli/on) ja Nintendon konseptit (Nintendolandia lukuunottamatta) on jokseenkin nähty eikä mitään ultimaattista vautsivauvau efektiä ole tulossa Pikmin3, uuden Marion, Zeldan taikka Metroidin myötä. Huikeita pelisarjoja, mutta hiukan sama kuin Gran Tourismo 6 on itselleni täysin meh tälla hetkellä ja toiveet next generation autopelistä on ladattu DriveClubin yhteyteen. Eihän se tee minusta ultimaattista Gran Tourismo vihaajaa?
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Ihan oikeasti: kuinka väärässä olin? Sen tosiaan näkee vasta sitten kun Wind Waker pauhaa WiiU:n uumenissa että mikä se ero lopulta Cuben versioon on ja mitä lisäarvoa tabletti siihen peliin lopulta tuo. Ihan pelimiesliike Nintendolta että Cuben pelit olivat yhteensopivia Wiin kanssa mutta eivät enää toimi WiiU:ssa. Mutta toisaalta Wiin pelit sitten toimivat WiiU:ssa. Saatiin edeltävän sukupolven pelit uudelleen kierrätykseen.

Ihan vain kysymyksenä fanaatikoille: pitääkö meikäläisen marssia kauppaan ja ostaa WiiU, että olen oikeutettu kritisoimaan, vai mikä on oikeutettua. Kuitenkin latonut firman tuotteisiin ja peleihin about 3000€ viimeisen kymmenen vuoden aikana.

Ihan aiheellista kritiikkiä se oli. Wii U:n Gamepad saattaa olla Nintendon pahin virhearviointi sitten Gamecuben ja juuri sen hankalan GBA-yhteyshässäkän.

Nyt Nintendo ehkä ajatteli, että kun tekniikan saa ujutettua jokaisen konsolin mukaan, siitä tulee väistämättä hitti. Asiassa on yksi pulma: ihmisiä ei kiinnosta tämä tekniikka, ei ainakaan näillä peleillä eikä tällä hinnalla. Gamepadin ominaisuudet voivat olla ihan mukavia lisäominaisuuksia, mutta niillä yksin ei myydä konsolia. Wii U olisi kipeästi tarvinnut julkaisuunsa sen jatkuvan sarjan uusia ja mielenkiintoisia pelejä, jollainen Wiillä aikanaan oli. Pelit olisivat voineet kääntää Wii U:n kurssin ja voivat yhä, kunhan Nintendo ei vaivu Gamecube-tyyliseen horrokseen.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Nyt Nintendo ehkä ajatteli, että kun tekniikan saa ujutettua jokaisen konsolin mukaan, siitä tulee väistämättä hitti. Asiassa on yksi pulma: ihmisiä ei kiinnosta tämä tekniikka

Siitä, kiinnostaako tämä tekniikka ihmisiä laajemmalti emme tiedä vielä mitään. Ihmiset eivät halua ostaa kyseistä teknologiaa, jos sitä tukevia kiinnostavia pelejä ei löydy riittävästi. Jos niitä löytyisi, ja pelien massakuluttajat oltaisiin tehty tietoiseksi niiden olemassaolosta, jonka jälkeen negatiivinen ostopäätös olisi tehty, voisimme puhua tilanteesta, jossa teknologia ei kiinnosta ihmisiä. Tässä on aivan vissi ero. Ongelma ei ole ensisijaisesti teknologiassa, vaan siinä, ettei tälle teknologialle ei ole riittävästi mielenkiintoisia pelejä, eikä sitä ole markkinoitu riittävästi, jotta massakuluttajat edes tietäisivät laitteen olemassaolosta. Veikkaan, että laadukkaiden pelien puute olisi ollut vähintäänkin yhtä suuri ongelma, vaikka Nintendo olisi päättänyt kierrättää suoraan Wiin konseptin pakkaamalla sama konsoli uuteen "HD-pakettiin"

Wii U:n potentiaalia ei olla vielä muuta kuin raapaistu pinnasta, katsotaan mikä tilanne on sitten, kun sieltä alkaa valumaan niitä hittipelejä. Laite ei todennäköisesti pääse koskaan nauttimaan samankaltaisesta menestyksestä, mitä vanha Wii, mutta laadukasta, tuoretta ja innovatiivista pelattavaa se pystyy silti tarjoamaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei menetetyt pelit Wii U:ta haittaa, kun keksitään muita rahasampoja.

Nintendo now claiming ad revenue for YouTube Let's Play videos • News • Wii U • Eurogamer.net

Muistakaahan tylsyttää miekkanne kun Nintendoa kritisoitte!1

Mä oon käsittänyt että tätä samaa tekee jotkut muutkin julkaisijat. Toki eihän se oikein ole, mutta vasta nyt on nousemassa paskamyrsky kun Nintendo alkaa tehdä samaa...
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Siitä, kiinnostaako tämä tekniikka ihmisiä laajemmalti emme tiedä vielä mitään. Ihmiset eivät halua ostaa kyseistä teknologiaa, jos sitä tukevia kiinnostavia pelejä ei löydy riittävästi. Jos niitä löytyisi, ja pelien massakuluttajat oltaisiin tehty tietoiseksi niiden olemassaolosta, jonka jälkeen negatiivinen ostopäätös olisi tehty, voisimme puhua tilanteesta, jossa teknologia ei kiinnosta ihmisiä. Tässä on aivan vissi ero. Ongelma ei ole ensisijaisesti teknologiassa, vaan siinä, ettei tälle teknologialle ei ole riittävästi mielenkiintoisia pelejä, eikä sitä ole markkinoitu riittävästi, jotta massakuluttajat edes tietäisivät laitteen olemassaolosta. Veikkaan, että laadukkaiden pelien puute olisi ollut vähintäänkin yhtä suuri ongelma, vaikka Nintendo olisi päättänyt kierrättää suoraan Wiin konseptin pakkaamalla sama konsoli uuteen "HD-pakettiin"

Wii U:n potentiaalia ei olla vielä muuta kuin raapaistu pinnasta, katsotaan mikä tilanne on sitten, kun sieltä alkaa valumaan niitä hittipelejä. Laite ei todennäköisesti pääse koskaan nauttimaan samankaltaisesta menestyksestä, mitä vanha Wii, mutta laadukasta, tuoretta ja innovatiivista pelattavaa se pystyy silti tarjoamaan.

Pakko sanoa, että WII U:n tekniikka kiinnostaisi ainakin allekirjoittanutta enemmän kuin mikään Nintendon tuote pitkään pitkään aikaan. Wiimoten olisi voinut omasta mielestäni tunkea jonnekin syvälle, mutta touchpad-ohjain on oikeasti mielenkiintoinen. Valitettavasti Nintendon omiin sarjoihin on samanlainen ähky kuin mitä Baron tuossa aiemmin kuvaili. En halua pelata uutta CODia, en tulevaa Unchartedia, en Gran Turismoa. Sama pätee Marioon. Se ei tarkoita, etteikö Mariot olisi laadukkaita pelejä. Jossain vaiheessa vaan mitta tiettyjä pelihahmoja kohtaan tulee täyteen.

Esimerkiksi jossain GTA V -tyylisessä pelissä tuosta padista voisi olla paljonkin iloa. Pelikenttä kun on aika valtava ja karttaa on ärsyttävä kurkkia, mutta jos se olisi ohjaimessa kiinni niin sehän olisi loistava lisä pelille. Mutta ei, 3rd partyista ei pidetä huolta ja WII U versiota ei tästä(kään) pelistä ole tulossa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Pakko sanoa, että WII U:n tekniikka kiinnostaisi ainakin allekirjoittanutta enemmän kuin mikään Nintendon tuote pitkään pitkään aikaan. Wiimoten olisi voinut omasta mielestäni tunkea jonnekin syvälle, mutta touchpad-ohjain on oikeasti mielenkiintoinen.

Jokseenkin samaa mieltä täällä. Wiimotella oli ehdottomasti hetkensä, mutta veikkaan, että dramaattinen enemmistö Wiin omistajista yhtyy mielipiteeseen, että pelit, jotka hyödynsivät tuota kontrollimetodia luovasti ja toimivasti olivat loppupeleissä melko harvassa. Kontrollimetodi oli ilmeisesti loppupeleissä liian puutteellinen/epätarkka, jotta se olisi voinut palvella useampaa eri pelityyppiä minipelikokoelmien, urheilu- ja tanssipelien yms. lisäksi. Ehkä kontrolleille oli niin haastavaa kehittää toimivia pelikonsepteja, ettei sitä hallinut muut, kuin Nintendo itse. Mene ja tiedä, mutta idean uutuusarvo ja viehätys on laskenut viimeisen parin/kolmen vuoden aikana, kuin lehmän häntä, eikä asiaa ole helpottanut sekään, että kilpailijat ovat tuoneet omat liikkeentunnistusohjaimet markkinoille iät ja ajat sitten.

Uuden konsolin pohjustaminen ensisijaisesti tähän samaiseen ideaan ei olisi ollut pelkästää äärimmäisen ennalta arvattava ja tylsä ratkaisu, mutta typerä veto myös bisnesmielessä. Kaltaisiani Wiin omistajia, jotka ovat joutuneet toteamaan kyseisen kontrollimetodin rajoitteet ja puutteet on paljon. Ainakin allekirjoittaneelta HD Wii olisi saattanut olla ensimmäinen Nintendo-konsoli pitkiin aikoihin, joka olisi jäänyt väliin julkaisussa.

Wiimote-kontrolleja ei ollut toisaalta taas mitään järkeä hylätä täysin, sillä joihinkin tiettyihin pelityyppeihin se soveltui erinomaisesti. Tästä johtuen on ehdottomasti hyvä homma, että Wii U sisältää mahdollisuuden käyttää myös wiimote-kontrolleja tapauksissa jossa siitä olisi hyötyä päähuomion kontrolleissa silti ollessa muualla, uusissa ja tuoreissa konsepteissa.

Vaikkei Wii U:n taival tähän mennessä ole ollut kovinkaan ruusuinen, arvostan Nintendoa silti siitä, että he tajusivat tietyn aikakauden päättyneen ja lähtivät rohkeasti kehittämään uutta. Gamepadissa on valtava potentiaali, joka saadaan valjastettua laadukkailla teknologiaa innovatiivisesti hyödyntävillä peleillä. Niitä odotellessa..
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Mä oon käsittänyt että tätä samaa tekee jotkut muutkin julkaisijat.
Ei ilmeisesti. Jos esim. mä teen videoarvostelun jostain pelistä ja julkaisen sen Konsolifinin Youtube-kanavalla, mahdolliset mainostulot tulevat Konsolifinille. Jos arvosteltava peli on Nintendon, mainostulot menevätkin Nintendolle.

Isoin ongelma toi on kokopäivätoimisille Let's Play -videoiden tekijöille, jotka saavat leipänsä -- tai ainakin jonkinmoisen osan siitä -- laadukkaan sisällön tuottamisesta peleistä kiinnostuneille, koska LP-videot Nintendon peleistä satavat jatkossa Nintendon laariin.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei ilmeisesti. Jos esim. mä teen videoarvostelun jostain pelistä ja julkaisen sen Konsolifinin Youtube-kanavalla, mahdolliset mainostulot tulevat Konsolifinille. Jos arvosteltava peli on Nintendon, mainostulot menevätkin Nintendolle.

Isoin ongelma toi on kokopäivätoimisille Let's Play -videoiden tekijöille, jotka saavat leipänsä -- tai ainakin jonkinmoisen osan siitä -- laadukkaan sisällön tuottamisesta peleistä kiinnostuneille, koska LP-videot Nintendon peleistä satavat jatkossa Nintendon laariin.

Sanopa tuo Sega-faneille:

Remember last December when Sega was priming itself for a PSP Shining Force game and thought the best way to advertise the upcoming release was to take down anything and everything Shining Force-related on Youtube? Good times those, what with the takedowns and strikes against accounts and the hundreds of videos (some of which didn't even contain footage of the game) replaced with the well-known slash-mouthed emoticon and a quick "Sorry about that."

Now that the Shining Force game has been released, it appears that Sega is going to let things return to normal, or at least as normal as things can be after a massive takedown effort. Sega of America's Brand Manager offered the following apology diversionary statement of contrition half-hearted thanks and not-quite-promises.

Hey everyone,

Thank you to all of our fans for waiting while we worked hard to get this issue solved. While SEGA may need to remove videos in rare cases, we’re happy to confirm that there are no further plans to remove Shining Force videos uploaded to Youtube by users living in North American and European territories. Additionally, if you live in these territories and your video was removed, please get in touch with us at communityteam@sega.com so that we can look into it for you.

SEGA believes strongly in our fans and we apologize for any inconvenience. You all are what keep us going – thank you!

"Issue solved?" There was really no issue until the massive takedown effort began. Before that, everything seemed to be running fine. "Solved?" Once again, the issue was Sega's own making. It hardly seems proper that it take credit for "solving" it.

And bully for "no further plans to remove Shining Force videos." That's rather specific, innit? "We have no further plans FOR THIS PARTICULAR TITLE, but we reserve the right to remove other videos of other games, but in rare cases only, mostly because our release schedule isn't quite as packed as it was 15 years ago."

This announcement was conveniently buried on the 28th page of the Sega forum post discussing the video takedowns. Not exactly shouting it from the rooftops, but I suppose whoever's manning the Sega email inbox is probably not in any hurry to be bombarded with demands SoA un-strike their Youtube accounts.

Sega Offers Half-Hearted Non-Apology For Massive Youtube Takedown; Promises Not To Do It Again (With Caveats) | Techdirt
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei ilmeisesti. Jos esim. mä teen videoarvostelun jostain pelistä ja julkaisen sen Konsolifinin Youtube-kanavalla, mahdolliset mainostulot tulevat Konsolifinille. Jos arvosteltava peli on Nintendon, mainostulot menevätkin Nintendolle.

Isoin ongelma toi on kokopäivätoimisille Let's Play -videoiden tekijöille, jotka saavat leipänsä -- tai ainakin jonkinmoisen osan siitä -- laadukkaan sisällön tuottamisesta peleistä kiinnostuneille, koska LP-videot Nintendon peleistä satavat jatkossa Nintendon laariin.

Ainakin NeoGAFin keskustelusta sain sellaisen kuvan että jotkut muutkin julkaisijat tuota toimintaa on harrastaneet, muttei toki kaikki ja uskoisin että aika harva ylipäänsä. Jokatapauksessa tämä on tietysti isoin juttu tähän mennessä kun Nintendo on systemaattisesti ruvennut noin tekemään kaikille (itsenäisille) kanaville. Isojen networkkien kuten Machiniman kanssahan Nintendolla onkin jo varmasti sopimukset olemassa jolloin mainostulot menee sinne minne ennenkin, näin ainakin luulisin.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Jokseenkin samaa mieltä täällä. Wiimotella oli ehdottomasti hetkensä, mutta veikkaan, että dramaattinen enemmistö Wiin omistajista yhtyy mielipiteeseen, että pelit, jotka hyödynsivät tuota kontrollimetodia luovasti ja toimivasti olivat loppupeleissä melko harvassa. Kontrollimetodi oli ilmeisesti loppupeleissä liian puutteellinen/epätarkka, jotta se olisi voinut palvella useampaa eri pelityyppiä minipelikokoelmien, urheilu- ja tanssipelien yms. lisäksi. Ehkä kontrolleille oli niin haastavaa kehittää toimivia pelikonsepteja, ettei sitä hallinut muut, kuin Nintendo itse. Mene ja tiedä, mutta idean uutuusarvo ja viehätys on laskenut viimeisen parin/kolmen vuoden aikana, kuin lehmän häntä, eikä asiaa ole helpottanut sekään, että kilpailijat ovat tuoneet omat liikkeentunnistusohjaimet markkinoille iät ja ajat sitten.

Uuden konsolin pohjustaminen ensisijaisesti tähän samaiseen ideaan ei olisi ollut pelkästää äärimmäisen ennalta arvattava ja tylsä ratkaisu, mutta typerä veto myös bisnesmielessä. Kaltaisiani Wiin omistajia, jotka ovat joutuneet toteamaan kyseisen kontrollimetodin rajoitteet ja puutteet on paljon. Ainakin allekirjoittaneelta HD Wii olisi saattanut olla ensimmäinen Nintendo-konsoli pitkiin aikoihin, joka olisi jäänyt väliin julkaisussa.

Tämä on tietenkin täyttä jossittelua, koska emme voi koskaan varmasti tietää, mitä vaihtoehtoisissa mahdollisuuksissa olisi tapahtunut.

Juuri niiden kilpailijoiden liiketunnistusmetodien jonkinasteinen suosio kuitenkin valottaa vähän sitä, mitä olisi voinut tapahtua.

Tuosta vähän aikaa sitten linkitetystä uutisesta tiedämme, että viime marraskuussa maailmalle oli levinnyt 15 miljoonaa Move-kapulaa vaikka PS3:n kauppojen hyllyille myyty laitekanta oli vain 70 miljoonaa.

Samaten tiedämme, että tämän vuoden helmikuussa maailmalle oli levinnyt yli 24 miljoonaa Kinectiä, eli melkein kolmannes sen verran mitä Xbox 360 -konsoleita:

Sales of Kinect have topped 24 million worldwide - more than Nintendo's GameCube (21.7 million) and equal to the original Xbox - according to the latest stats released by Microsoft.

Microsoft also says it has now shifted 76 million Xbox 360 consoles - suggesting an attach rate of nearly one Kinect to every three Xbox 360s.

Kinect sales equal the original Xbox, higher than GameCube - Eurogamer.net

Tästä ei ole mikään ihmeellinen hyppäys arvioida, että Microsoftin ja Sonyn liiketunnistusratkaisut ovat selvästi kiinnostaneet kuluttajia. Etenkin Yhdysvalloissa Kinect antoi Xbox 360:lle huomattavan lisämomentin, ja samalla on täysin selvää, että nämä liiketunnistusratkaisut veivät kuluttajia Nintendon Wiiltä. Kun Just Dance 3:n tai Dance Centralin saa myös Xboxille, tai PS3:lle Sports Championsin tai Move Fitnessin, niin selvästi osa kuluttajista on päätynyt valitsemaan kilpailijoiden laitteen ja pelit Wiin sijaan, ja liiketunnistusratkaisut toivat lisää myyntejä HD-konsoleille.

Osaksi ongelma on Nintendon pelituotannossa: Wiille ei tullut Wii Sports 3:a tai uutta Wii Fitiä vuoden 2009 jälkeen kilpailemaan HD-konsolien tarjontaa vastaan, joten osa kuluttajista yksinkertaisesti siirtyi kilpailijoille saadakseen lisää liiketunnistuspelejä ja itseään kiinnostavaa sisältöä.

MS:n ja Sonyn liiketunnistusmetodit ovat tahoillaan ongelmallisia, mutta niiden suhteellisesta menestyksestä voidaan päätellä, että liiketunnistus on monille kuluttajille se ensisijainen ominaisuus moderneissa peleissä. Liiketunnistus HD-grafiikalla on kuitenkin vielä parempi. HD-grafiikka yksistään on pelkästään mukava lisä, mutta nyt ei ole enää vuosi 2006, ja taulutelevisiot ovat hyvin laajalle levinneitä. Jos siis saa uutta liiketunnistussisältöä, joka vielä sopii natiivisti sille uudelle taulutelkkarille, niin nämä ominaisuudet yhdessä vievät asiakkaita pois Nintendolta.

Ja sitten kun Nintendo viimein julkaisee uuden konsolin vuonna 2012, niin tuleehan sille viimein ne uudet Wii Sports ja Wii Fit?.. No ei. Uusi Wii Fit on viivästysten vaivaama, ja uutta Wii Sportsia ei näy missään, koska sen pelikonsepti sopii paremmin Wiikakelle kuin Wii U:n Gamepadille.

Tässä tilanteessa ei ole ollenkaan vaikea uskoa, että vuotta aikaisemmin julkaistu "Wii HD", joka olisi tarjonnut liiketunnistuspelaamista HD:na, olisi menestynyt paremmin kuin Wii U Gamepadin kanssa. Se olisi myös sopinut erinomaiseen paikkaan kilpaillakseen Sonyn ja MS:n liiketunnistusratkaisuja vastaan, ja samalla ottanut merkittävän etumatkan näiden tuleviin konsoleihin. Osa Wii U:n viivästymisestä johtui nimenomaan Gamepadin teknologian vaatimasta viimeistelystä, ja se vaikeuttaa yhä pelinkehitystä. Nyt Nintendo on hankalammassa asemassa kuin mitä se todennäköisesti olisi ollut ilman Gamepadia.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Sallittakoon tähän väliin flashback vuoteen 2005; Music Television ja Elijah Wood. Kyse on siis Xbox 360 julkistusubileistä. Pitkään odotettu uusi konsolisukupolvi esittäytyy. Hypeä ilmassa ja valopalloa katossa. Tiedossa on jotain uutta ja mullistavaa, mutta mitä? Nyt lähes tasan kahdeksan vuotta myöhemmin on aika kääntää sivua. Ensi viikolla Microsoft esittelee uuden sukupolven konsolin.

[MEDIA]4597[/MEDIA]
http://www.konsolifin.net/media/media/4597/Xbox_360_julkaisubileet_vuodelta_2005_X360/
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

...
Tietoturva-asioista kiinnostunut käyttäjä havaitsi Skype-pikaviestittelyn jälkeen, että keskustelun aikana oli tapahtunut epäilyttävää verkkoliikennettä. Ilmeni, että Microsoftille kuuluvasta amerikkalaisesta ip-osoitteesta oli tehty toistohyökkäys (replay attack) ja urkittu jaettujen verkko-osoitteiden sisältöä, The H Security -blogi paljastaa.

Anteeksi että tartun edelliselle sivulle unohtuneeseen viestiin, mutta pyydän muistamaan että ilmanvaihdosta huolehtiminen on erityisen tärkeää foliokerrastoon pukeuduttaessa. Kun lippalakkia muistaa silloin tällöin raottaa ja päästää vaikkapa ne ajatuksetkin tuulettumaan niin avautuu samalla myös hieman.... maanläheisimmille näkökannoille:

Is Microsoft reading your Skype instant messages? | ZDNet

Teitä kavereita vedetätetään nyt sata-nolla ja joku kesäharjoittelija nauraa matkalla jätskibaariin kääriessään mainostulot näistä peloillanne ratsastavista, sensaationhakuisista artikkeleista. Jos todella pelkää joutuvansa urkinnan kohteeksi niin ainahan voi seurata valinnoissaan Richard Stallmanin esimerkkiä. Yhtäkään kuluttajaa olla väkisin vetämässä kuin pässiä narussa yhtikäs minnekään. Hintana vain on hieman kaveria vaatimattomampi aineellinen elintaso.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

134.jpg


Tällä hetkellä ei ole varsinaisesti mitään syytä, miksi PS4 ja seuraava Xbox tulisivat pärjäämään paremmin kuin Wii U. Wii U:n aloitusvaikeudet ja heikko menekki ovat huonoja merkkejä kaikille konsoleille.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Wii U:n aloitusvaikeudet ja heikko menekki ovat huonoja merkkejä kaikille konsoleille.

Tämä on sarjassa "nothing personal", mutta minua hieman kummastuttaa tyylisi puhua usein Wii U:n vaikeuksista (tai huonosta myynnistä, jne) tavallaan sitoen ne Sonyn tai MS:n tuleviin konsoleihin. Meinaan se ettei Wii U myy odotetusti voi toki olla merkki siitä etteivät konsolit ylipäänsä enää myy kuten "ennen", mutta kyllä Nintendo joutuu itse ottamaan vastuun omasta konsolistaan ja siihen liittyvistä asioista. Tiettyjä virheitä (luultavasti kiiireessä) on tehty sekä softa että hardispuolella. Kilpailijoiden myynnit ja menestykset selviävät sitten aikanaan.

Nintendolla on mielenkiintoinen teflon-maine, vaikka osa sen konsoleista ei menestynyt odotetusti (Nintendo 64 ja GameCube peräjälkeen). Nintendon omat pelit ovat olleet yleensä keskimääräistä laadukkaampia (myös niillä konsoleilla jotka eivät myyneet odotetusti), mutta en itse näe niitä syitä miksi Nintendon konsolien pitäisi automaattisesti menestyä markkinoilla. Eiväthän ne kaikki ole menestyneet aikaisemminkaan. Nintendo kulkee tavallaan omaa tietään, mutta aina tämäkään ei ole se fiksuin vaihtoehto. Markkina kuitenkin muuttuu koko ajan - tai ainakin sykleissä.
 
Ylös Bottom