Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia
Mä olin tosta linkistä eka pettyny että jos toi tosiaan onkin noin, sitten huomasin että hetkinen. Kaksi vuotta sitten oli nähtävillä ekat taipuisien puhelimien prototyypit ja silloin sanottiin niiden olevan markkinoilla 5-10 vuoden päästä. Ens syksynä ekat on tulossa myyntiin useammalta eri yhtiöltä. 5-10 vuotta on mahdottoman pitkä aika, jos joku oikeesti osaa ennustaa elektroniikkateollisuuden näkymät noin pitkälle, olisi hän multi-biljonääri. 5-10 vuotta on helkutin pitkä aika, edelleen. Illumiroomista tulee "public demo"
SIGGRAPH messuilla heinäkuun 21-25 päivä, sen jälkeen tiedetään varmaankin enemmän. Mä veikkaan että IllumiRoom tulee myyntiin 1-2 vuoden sisällä, mutta se tulee maksamaan noin 400-500 euroa. Mä maksaisin vaikka tonnin, mahdollisesti kaksikin.
Toivottavasti joku kertoo tästä Yhdysvaltain armeijalle, etteivät turhaan polta hihojaan. Lehti nimeltä Army Times nimittäin piti Microsoftin linjausta läpsäyksenä armeijan kasvoille ja epäili sotavoimien vyöryvän voimalla Playstation-leiriin.
New Xbox 'a sin against all service members' | Army Times | armytimes.com
Ongelmahan ei ole edes internet-yhteydessä, vaan siinä, että Xbox One ei toimi kuin niissä aiemmin ilmoitetuissa 21 maassa. Jos siis ei ole sijoitettuna Saksaan tai Britteihin, niin boksi ei suostu pyörittämään pelejä.
Amerikkalaiset muuten jumaloivat armeijaansa. Suomalaisen silmin katsottuna se on jotain ihan käsittämätöntä. Tässä kytee vielä yksi potentiaalinen PR-katastrofi.
Xbox One julkaistaan marraskuussa 21 maassa, loput maat tulevat sen jälkeen! Näin se on aina ollut ja tulee aina olemaan! Ihan kaikissa asioissa! Itse olin tosi pettynyt kun Nokia ei koskaan julkaissut E7 puhelinta oranssin värisenä Suomessa ja ulkomailta sitä olisi saanut vain 2 vuoden operaattorikylkiäisenä, mutta mä nyt kuitenkin tajusin olematta kiukuttelematta siitä asiasta julkisesti. On tosi paha juttu että Microsoft ei julkaise konsoliaan maailman jokaisessa maassa samana päivänä ja niin edelleen, on meillä kamalat ongelmat kun tääkin on kauhee ongelma. Herranjestas.
Mutta ensin sä siis sanoit että USAn armeijan tukikohdissa ei pysty pelaan Xbox Onella koska niissä ei ole internettiä ja nyt muutit sen siihen että siellä ei voi pelata Xbox Onella koska kyseinen maa ei ole ensimmäisten julkaisumaiden joukossa. Ainakin sulla on selkee agenda, että X1 on paha.
Yhdysvaltojen armeijan aktiivi miesvahvuus on 1,43 miljoonaa, joista 1,137 miljoonaa sijaitsee Yhdysvaltojen omilla alueilla. Laivoissa palvelee 84600 sotilasta ja Afganistanissa on 68000 sotilasta, joita kotiutetaan siten että 2014 jäljellä on noin 10-20k solttua. Tuosta saa hieman mittakaavaa minkä verran tuo Xbox Onen online-vaatimus vaikuttaa.
Ai kaikki amerikkalaiset jumaloivat armeijaansa? Kaikki irlantilaiset on juoppoja ja kaikki suomalaiset pelaa pesäpalloa. On ihan varmasti yksi "potentiaalinen PR-katastrofi" jos heti julkaisusta ei ole saatavilla ainakin yhtä juopottelupeliä ja yhtä pesäpallosimulaattoria. Aika hakemalla haettuja on nää X1:n miinuskohdat monien kirjoituksissa.
Referenssinä, oon asunu tavallisessa yhdysvaltalaisessa perheessä kulttuurivaihdon merkeissä (no ryyppäämistähän se pääasiassa oli) ja viiden eri reissun myötä nähny Hawajia ja Alaskaa lukuunottamatta joka kolkan. Armeijan jumalointi ei ny ihan mitään käsittämätöntä ole, monet kunnioittaa varmasti, tuskin yksikään jättää X1:stä ostamatta sen takia että serkun kummin kaima palvelee sukellusveneessä.