Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

PS4 pelit toimivat Vitalla internetin yli eli laitteella ei tarvitse olla omassa lähiverkossa vaan Black Flagin tai Watch Dogsin pelailu onnistuu tarvittaessa mökin laiturilta (kärjistetysti) jos 3G yhteysnopeus riittää siihen... Tulee Vitan 3G yhteydellekin hyötykäyttöä (vaikka liittymä itsessään on ilmainen 4G liittymä 100M kaapelilaajakaistan kylkiäisenä)... Tai sitten päivitettyä Vitan LTE-versiota odotellessa...

Eikös tämä ollut jo tiedossa? Tai näin muistelin jostain lukeneeni. Mutta jokatapauksessa tämä on positiivista ja vihdoin kunnollinen syy ostaa PS Vita tähän talouteen. Varsinkin kun hintakaan ei enää päätä huimaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Pähkinänkuoressa ero perinteisten dedicated servereiden ja Xbox Live Cloudin välillä:

Microsoft tarjoaa pelikehittäjille Azurea halvemmalla.

Todella positiivista tekstiä Titanfall kaverilta. M$ cloud vaikuttaa hyvälle, toivottavasti pelintekijät käyttävät mahdollisuutta hyväksi ja unohtavat player housti hommat kokonaan. Ainakin itsestä tuntuu siltä etten ole varma kumman konsolin ostan. Suurin kriteeri on verkkopelaaminen ja nyt vain odotellaan onko merkeissä eroja.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Pähkinänkuoressa ero perinteisten dedicated servereiden ja Xbox Live Cloudin välillä:

Microsoft tarjoaa pelikehittäjille Azurea halvemmalla.
Eipäs vaan Microsoft tarjoaa tuotteistetumpia palvelinratkaisuja. Eli pelintekijät voivat keskittyä enemmän pelien tekemiseen, ja vähemmän palvelinten konffailuun.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eipäs vaan Microsoft tarjoaa tuotteistetumpia palvelinratkaisuja.
Ei tuosta tekstistä ainakaan käynyt ilmi, miten tuo tuotteistus olisi lainkaan edellä siitä, mitä Amazon tekee. Esimerkiksi Supercell hyödyntää dynaamista skaalausta Amazonin pilvessä. Kirjastot tuohon ovat ihan yleisesti saatavilla. Teknisesti AWS on kehittynein pilvialusta, joten Azure ei oikeasti tarjoa muuta kuin hintaedun.

Case Study: Supercell
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Pähkinänkuoressa ero perinteisten dedicated servereiden ja Xbox Live Cloudin välillä:
...
Ei tuosta tekstistä ainakaan käynyt ilmi, miten tuo tuotteistus olisi lainkaan edellä siitä, mitä Amazon tekee.
Niin, mutta perinteisiin dedikoituihin palvelimiin (tai ainakin niihin, jotka itse miellän perinteiseksi :) ) verrattuna Azure tarjoaa tuotteistetumpaa ratkaisua. Siinähän se Respawnin tyyppi kertoo, ettei tarvitse itse päivitellä palvelimille uusia versioita, vaan koko homma on automatisoitu, ja voi keskittyä pelin tekemiseen, eikä kikkailemaan servereiden kanssa. Totta kai Amazonin palvelut tekee saman, koska periaatteessa ovat hyvinkin pitkälle samanlainen tuotteistettu palvelu. Sen sijaan perinteinen dedikoitu serveri on enemmänkin vain bulkki palvelin, jota joudutaan ronklaamaan itse.

Tietenkin jos puhutaan dedikoiduista palvelimista, niin pilvipalveluthan luonnollisesti pyörittävät myöskin dedikoituja palvelimia siinä samalla... Tosin sitä en nyt itse ihan miellä perinteisenä dedikoituna palvelimena.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Se että Xbox live ja cloud kuuluvat M$:llä samaan pakettiin on varmasti pelien tekoa helpottava asia. Systeemi toimii varmasti hyvin ja saumattomasti keskenään, tämä voi vaikuttaa myös verkkopeli kokemukseen. Cloud systeemiä ei voi mitenkään mieltää negatiiviseksi. Eri asia on kuinka paljon paketti vaikuttaa pelaamiseen, vai vaikuttaako ollenkaan.

Nythän on ensimmäinen kerta kun ps on pääsemässä samalle tasolle verkkopelien saralla xboxin kanssa (IMO), tämän takia myös ensimmäinen kerta kun mietin PS:n ostamista.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Nythän on ensimmäinen kerta kun ps on pääsemässä samalle tasolle verkkopelien saralla xboxin kanssa (IMO)
Voisitko valaista asiaa.

Eli vielähän ei tiedetä mitään verkkopelin laadusta(?), toisaalta Pleikkarilla voi olla vaikka koviakin uudistuksia, mitkä eivät pelkästään liity suoraan pelaamiseen, vaan voi olla jotain täysin uuttakin tiedossa.

Oikeastaan mitään ihmeellistä ei ole verkkopeleistä kerrottu, mitä nyt käyttöliittymä-videolla näytetty mockup-kuvaa peliin liittymisestä yms. chättäämisestä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Oikeastaan mitään ihmeellistä ei ole verkkopeleistä kerrottu, mitä nyt käyttöliittymä-videolla näytetty mockup-kuvaa peliin liittymisestä yms. chättäämisestä.

On kerrottu. Pleikkarilla ei ole maksumuuria estämässä free-to-play verkkopelaamista, jokaiselle jaetaan konsolin mukana headset ja ilmaispalveluihin kuuluu niin ikään myös partychat. Siinä alkaa olla pohjaa jo jonkinlaiselle verkkopelaamiselle, mm. PlanetSide 2 kaltaisiin ympäristöihin. Myös EverQuest Next on mainittu näissä yhteyksissä huhujen tasolla.

Tässä on verkkopelaajalle jo useampi konkreettinen esimerkki
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Siinä alkaa olla pohjaa jo jonkinlaiselle verkkopelaamisellei

Niin, nykyään myös PlayStationilla on ne yleisimmät verkkopelit maksumuurin takana, mutta tästä ei varmaankaan ollut kyse, kun teknisesta puolesta keskusteltiin. Ainakin vaikkapa juuri Respawnin hehkutuksen jälkeen on helppoa uskoa, että MS:n puolella tuo tekniikka olisi sekä käyttäjän että kehittäjän kannalta toimivaa, joten eiköhän siellä puolella ainakin ole verkkopelaajilla kissanpäivät.


Ja tämäkin vielä. Kyllä tuntuisi MS sittenkin nousevan melko jyrkästi sieltä negatiivisen hypen kuopasta, jossa XOne vielä vain päiviä sitten oli.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia


Self-publishing ei ole ihan niin ihana asia kuten monet kuvittelee. Määrä ei korvaa laatua. Katsokaa iOS:n tarjonnanpaljoutta ja kuinka paljon siellä on ihan täyttä moskaa, ne hyvätkin pelit uppoo sekaan. Ilman kustantajaa kauppapaikka joutuu luottamaan pelistudioon että hoitavat asia kunnolla. Jos pelistudio lopettaa syystä tai toisesta toimintansa, kustantaja on edelleen vastuussa pelistä. Mitä jos pelistä myöhemmin löytyy koko laitealustan vaarantava bugi, kuka sen korjauksesta vastaa jos ei ole kustantajaa eikä pelistudio ole voimassa tai se yksi koodaaja ei pysty asiaa hoitamaan.

Suuri videopeliromahdus 1983-5 johtui sekä valtavasta määrästä heikkolaatuisia pelejä että siitä että konsolivalmistajat menettivät kontrollin alustoilleen myytävistä peleistä. Pelien myynti putosi 3.2 miljardista noin 100 miljoonaa, eli pudotusta oli 97%.
Tuota kontrollinmenetystähän nyt ei tapahdu vaikka julkaisijaa ei tarvittaisikaan ja ehkä laatuvaatimuksia edelleen pidettäisiin yllä, mutta pointti on se että kyllä ne parhaat indiepelit päätyy nykyiselläänkin konsoleille, määrä ei korvaa laatua.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Self-publishing ei ole ihan niin ihana asia kuten monet kuvittelee. Määrä ei korvaa laatua.

Itselleni on aivan sama vaikka ei tulisikaan indiepelejä, yhtään kiinnostavaa ei ole tullut XBLA:ssa vastaan ja nekin mitä on tullut pelattua, ovat C-64 ajan eläneelle vanhanaikaisia ulkonäöltään sekä pelimekaniikaltaan. Sen ajan pelien on parempi elää muistoissa koska nykyaikana niitä ei kiinnosta pelata enää.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ameriikan puolellahan on se Indie osastokin noille. Jotain demoja sieltä joskus testaillut ja ihan kivoja. Soisin myös tulevan tänne meillekin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ameriikan puolellahan on se Indie osastokin noille. Jotain demoja sieltä joskus testaillut ja ihan kivoja. Soisin myös tulevan tänne meillekin.
XBLIG eli Xbox Live Indie Games yhdistyy XBLA:han Xbox Onella.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Sille on sellainen nappula! Sitä ei ollut ~5 vuotta sitten, mutta se on! Ja Live Goldin irtisanominen on nykyään ihan yksinkertaista! Ilman irtisanomista se an henkilön toimesta

Kaksi tapaa irtisanoa.
1. Jonottaa maksullisessa puhelinpalvelussa ja hitaasti irtisanoa diili.

2. Xbox.comin kautta. Viimeksi 2kk sitten meni tällä tavoin yli 1h irtisanoa, kun piti alkaa kännykällä ja sähköpostilla varmentamaan.

Älyttömän hankalaahan tuo on ja tyhmää, että se jäsenyys jatkuu niin kauan kunnes tajuat irtisanoutua. Noh, jospa se olisi Xbonessa tehty fiksummin (LUE: ei ole).
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kaksi tapaa irtisanoa.
1. Jonottaa maksullisessa puhelinpalvelussa ja hitaasti irtisanoa diili.

2. Xbox.comin kautta. Viimeksi 2kk sitten meni tällä tavoin yli 1h irtisanoa, kun piti alkaa kännykällä ja sähköpostilla varmentamaan.

Älyttömän hankalaahan tuo on ja tyhmää, että se jäsenyys jatkuu niin kauan kunnes tajuat irtisanoutua. Noh, jospa se olisi Xbonessa tehty fiksummin (LUE: ei ole).

Se on kyllä ihan ilmainen...
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos liikkeentunnistuksella on edes jokin sija tulevaisuuden pelaamisessa, löisin rahani vetoa Oculus Riftin puolesta ja jättäisin Movet, Kinectit, jne kuolemaan:

Oculus Rift - tässäkö pelaamisen tulevaisuus? – Dome.fi

Nuo virtuaalilasit ja vanha kunnon padi yhdistettynä olisi itselleni todellinen WIN sohvapelaamisen saralla!

Itseä kyllä kovasti kiinnostaa OR+kinect-kombo :)

Näet laseilla raajasi joiden liikkeen tunnistaa(ja välittää kuvana) kinectin kamera, immersio alkaisi olemaan aika sykähdyttävä jo.
 
Ylös Bottom