Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Itseä kyllä kovasti kiinnostaa OR+kinect-kombo :)

Näet laseilla raajasi joiden liikkeen tunnistaa(ja välittää kuvana) kinectin kamera, immersio alkaisi olemaan aika sykähdyttävä jo.

Itse en näe mitään hyötyä kinectistä sen jälkeen, kun Oculukset on silmillä. Liikkuminen peleissä on kuitenkin paljon kätevämpää padia käyttäen, kuin tekemällä liikekomboja keholla. Valikkojen selaamiseen Kinect on varmasti ihan jees, mutta pelillisesti järkeviä ominaisuuksia sillä ei olla saatu aikaan, kuin vain tanssipelien alueella, jossa laite on parhaimmillaan. Edellä mainitussa peligenressä taasen oculuksen kaltainen vekotin olisi vain tiellä. Olen toki mielelläni väärässä uuden Kinectin kohdalla. :)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Siinä saa akka ja maljakot turpaan eteen sattuessa, kun sokkona huitoo kämpillä :D

Niin. Tuo voi hyvinkin olla eräänlainen lopputulos, mikäli Oculukseen ei rakenneta jotain Illumiroom -järjestelmää, joka mahdollistaa näkyvyyden lasien "läpi" pelatessa.

Hiukan siis vaarallinen yhdistelmä nykyisessä muodossaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Niin. Tuo voi hyvinkin olla eräänlainen lopputulos, mikäli Oculukseen ei rakenneta jotain Illumiroom -järjestelmää, joka mahdollistaa näkyvyyden lasien "läpi" pelatessa.

Hiukan siis vaarallinen yhdistelmä nykyisessä muodossaan.

Erikoiskengät ja 360 asteen juoksumatto mukaan: Virtuix Omni + Oculus Rift: the full VR experience | The Verge
(hauska keksintö, mutta voin lyödä vetoa ettei koskaan pääse massatuotantovaiheeseen)

Ongelma itse Oculuksessa on siinä kuinka laaja tuki sille tulee. Ovat parantaneet sitä kyllä huimasti, mutta hinta tullee olemaan semmoinen että päätyy liian harvoihin koteihin, jotta pelitukea olisi tarpeeksi. Äkkiseltään ajateltuna lentopeleissä yliveto, alle 100e ni hankin ittekin hyvän lentopelin kaveriksi.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Erikoiskengät ja 360 asteen juoksumatto mukaan: Virtuix Omni + Oculus Rift: the full VR experience | The Verge
(hauska keksintö, mutta voin lyödä vetoa ettei koskaan pääse massatuotantovaiheeseen)

Samat sanat. Seurannut olen tämänkin projektin etenemistä ja tykkään valtavasti tuosta ideana.
Pelkään vain pahoin, että Omnilla ei ole edessään yhtä positiivista tulevaisuuden näkymää, kuin Oculuksella, jonka prototyyppi version on voinut saada itselleen jo 300 dollarilla.

http://en.wikipedia.org/wiki/Oculus_Rift

In August 2012, Oculus announced that the "dev kit" version of the Oculus Rift would be given as a reward to backers who pledged $300 or more on Kickstarter, with an expected shipping date set of March 2013. There was also a limited run of 100 unassembled Rift prototype kits for pledges over $275 that would ship a month earlier. Both versions were intended to include Doom 3 BFG Edition, but Rift support in the game wasn't ready, so to make up for it they included a choice of discount vouchers for either Steam or the Oculus store.[4] Dev kit preorders were made available for $300 on their website starting on 26 September 2012. These kits sold at a rate of 4–5 per minute for the first day, before slowing down throughout the week

Tämän lisäksi Sonyn taholta ollaan kerrottu, että heillä on hallussaan dev kitit Oculusta varten, joten toivoa ainakin Playstation 4 -tuesta on, mikäli tuo "datakypärä" myy hyvin:
http://www.engadget.com/2013/06/12/playstation-4-oculus-rift/

EDIT. Final Bosmanin tänään ilmestynyt uusi episodi tekee viikonlopun odottelusta vähemmän raskaampaa:
http://www.gametrailers.com/videos/bo01b6/the-final-bosman-fighting-the-future
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Taas lisää hyviä Xbox-uutisia: Microsoft no longer charges developers to patch their Xbox 360 games • News • Xbox 360 • Eurogamer.net

Microsoft lopettaa maksujen perimisen kehittäjiltä patcheistä. Tai siis oikeastaan on jo lopettanut aiemmin tänä vuonna.

At the time Fez developer Phil Fish praised Steam, explaining that the PC platform's model would have alleviated the problem. "Had Fez been released on Steam instead of XBLA, the game would have been fixed two weeks after release, at no cost to us," he said. "And if there was an issue with that patch, we could have fixed that right away too!"

Fish declined to comment when contacted by Eurogamer about this latest development.

Korjaavatkohan viimein Fezin XBLA-version?

54.gif
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Itselleni on aivan sama vaikka ei tulisikaan indiepelejä, yhtään kiinnostavaa ei ole tullut XBLA:ssa vastaan ja nekin mitä on tullut pelattua, ovat C-64 ajan eläneelle vanhanaikaisia ulkonäöltään sekä pelimekaniikaltaan. Sen ajan pelien on parempi elää muistoissa koska nykyaikana niitä ei kiinnosta pelata enää.

En tiedä mitä olet pelannut, mutta kyllä tilanne yleisellä tasolla on tyystin toinen kuin tuo kuvailemasi. Konsolivalmistajat tappelevat näistä hikipajoista vielä tosissaan. Digijakelussa matalan hintaluokan, tai jopa ilmaiset free-to-play -pelit sopivat erittäin hyvin hankittavaksi hetken mielijohteesta. Sieltä voi pajan pöytälaatikosta löytyä yllättäen huomisen massojen lempilapsi. Tekee pelaamisesta värikkäämpää ja monisyisempää. Nämä nokkelat ja usein myös hyvin luovat "minipelit" voivat viedä valtaosan arjen peliajasta, kuten on käynyt mobiilipuolella. Siellä suomalaiset indiekehittäjät menestyvät. Ehkä tämä sama noste tulee laajenemaan jatkossa yhä useammin myös konsoleille. Tervetuloa elokuun Assemblyyn seuraamaan GameDev-kompoa. Sieltä voi löytyä huomisen Rovio, mobile game development competition voittaja vuodelta 2003.

Omassa kulutuksessa Housemarguen Super Stardust HD (Delta PSVitalla) on ollut suurimmassa kulutuksessa. Indiepaja sekin. Viime vuosien näkyvimpiä esimerkkejä on kuitenkin ollut palkittu ja kiitelty Journey.

[video=youtube_share;bKqeD7ojynw]http://youtu.be/bKqeD7ojynw[/video]

Väitän näiden pelien nousevan vielä konsolibrändäyksen kruunun jalokiviksi.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mitä luulette, tullaanko uuden sukupolven pelejä kehittämään XOnella vai PS4:llä? On tullu huomattua, että kaikki multi plattarit on aina tehty Xbox 360:llä. Tuleekohan tähän muutosta seuraavassa sukupolvessa. Ilmeisesti tästä johtuu, että esim. CoD pelisarjan nettipeli on paljon parempi Xboxilla.:confused:
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mitä luulette, tullaanko uuden sukupolven pelejä kehittämään XOnella vai PS4:llä? On tullu huomattua, että kaikki multi plattarit on aina tehty Xbox 360:llä. Tuleekohan tähän muutosta seuraavassa sukupolvessa. Ilmeisesti tästä johtuu, että esim. CoD pelisarjan nettipeli on paljon parempi Xboxilla.:confused:
Ei, vaan pelit kehitettiin(kehitettään) "Pc:llä", josta johtuen osa peleistä toimi "paremmin" Xbox360:lla näiden samankaltaisuuden vuoksi. Samasta syystä Xonen ja PS4:n multiplattapelit tulevat hyvin todennäköisesti olemaan hyvin lähellä toisiaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mitä luulette, tullaanko uuden sukupolven pelejä kehittämään XOnella vai PS4:llä? On tullu huomattua, että kaikki multi plattarit on aina tehty Xbox 360:llä. Tuleekohan tähän muutosta seuraavassa sukupolvessa. Ilmeisesti tästä johtuu, että esim. CoD pelisarjan nettipeli on paljon parempi Xboxilla.:confused:

Millä tavalla? Party chat? Peliyhteydet? Tarkennusta tarvitaan.

ainoa COD minkä olen PS3:lla pelannut, oli COD4. Olettaisin että PSN on sen jälkeen mennyt eteenpäin. COD4:n prestiget tuli vedettyä täyteen molemmilla konsoleilla, eikä peliyhteyksissä ainakaan ollut mitään valittamista kummallakaan konsolilla. Ainoa ero noiden kahden version välillä oli kädessä pidetty ohjain.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Millä tavalla? Party chat? Peliyhteydet? Tarkennusta tarvitaan.

Menee jo offtopicin puolelle, mutta vastataan silti. Infinity Wardin kaikki Modern Warfaret ovat melko identtisiä molemmilla koneilla, mutta Treyarchin tuotoksissa Sonyn konsoleilla joutuu kärsimään enemmän yhteysongelmista: lagia esiintyy selkeämmin, pelit katkeilevat useammin, partyissa pelinhaussa on outoja ongelmia jne. Tieto perustuu ihan käytännön kokemukseen, sillä Black Ops 2:ta lukuun ottamatta kaikkia noita olen molemmilla konsoleilla pelaillut.

Jostain syystä Treyarch ei ole koskaan päässyt oikein sinuiksi PS3:n kanssa, sillä muutoinkin yleisilmeessä on eroja Xboxin hyväksi (tasaisempi ruudunpäivitys, tarkemmat tekstuurit mm. aseissa jne).

Mielenkiintoista nähdä miten kuppi kallistuu seuraavassa sukupolvessa, jos PS4 on se tehokkaampi laitteista. CODit kuitenkin liitetään vahvasti Xbox-puolelle.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Noinhan se on, kuten termoz sanoikin. Entisenä, ns. Competitive pelaajana huomas, kun pelas pleikalla BO2:sessa esim portugalilaisia vastaan, niin niitten hostilla oli ihan sama pelaako vai ei, kun host etu on niin valtava. Boxille siirryttyä luulin että noista yhteyseduista pääsisi eroon, mutta eipä ne boxillakaan kovin hyvät olleet. Tietenkin pleikkaan verratessa paljon paremmat..
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei ehkä täydellisin paikka tälle uutiselle, mutta suht lähellä.

NSA has total access via Microsoft Windows

Itseänihän tuo Windowseihin asennettu NSA:n pikku vasikointi -ohjelmisto ei haittaa lainkaan, mutta onpahan mielenkiintoista tietoa.

Mahtanevatko laajentaa mokomaa konsolipuolelle. Vastaan, että: Tuskin.

ReviewTechUSA, jonka arvioita katselen silloin tällöin, esittää yllä olevaan uutiseen liittyen oman näkemyksensä, joka voisi mahdollistaa samanlaisen tekniikan käytön Xbox Onessa(En tosin usko Microsoftin olevan niin tyhmä, että mokomaan sortuisi, ottaen huomioon kaiken sen negatiivisen PR:än, jota he ovat joutuneet kestämään):
https://www.youtube.com/watch?v=yBINsZTUUjQ&list=UU__Oy3QdB3d9_FHO_XG1PZg
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei ehkä täydellisin paikka tälle uutiselle, mutta suht lähellä.

NSA has total access via Microsoft Windows

Itseänihän tuo Windowseihin asennettu NSA:n pikku vasikointi -ohjelmisto ei haittaa lainkaan, mutta onpahan mielenkiintoista tietoa.

Mahtanevatko laajentaa mokomaa konsolipuolelle. Vastaan, että: Tuskin.

ReviewTechUSA, jonka arvioita katselen silloin tällöin, esittää yllä olevaan uutiseen liittyen oman näkemyksensä, joka voisi mahdollistaa samanlaisen tekniikan käytön Xbox Onessa:
https://www.youtube.com/watch?v=yBINsZTUUjQ&list=UU__Oy3QdB3d9_FHO_XG1PZg

Huoh.. Kannattaako moista kuraa tänne linkata? Lähdekritiikki?

Guardian olisi luultavasti julkaissut tämän paperin ensimmäiseksi. Jos NSA:lla olisi backdoor Windows koneisiin niin sen tuskin tarvitsisi turvautua zero day aukkojen ostamiseen
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Guardian olisi luultavasti julkaissut tämän paperin ensimmäiseksi.

Löytyy Guardianiltakin oma juttunsa, joka käsittelee tätä Windows jupakkaa(ja paljon muuta NSA touhuiluun liittyen).
NSA scandal: what data is being monitored and how does it work? | World news | The Guardian

Ketä sitten tuollainen monitorointi haittaa, onkin eri asia.
Aika kovan luokan informaation keräyksestä on kuitenkin ollut kyse.


Microsoft tekisi mielestäni mahtavan pelivedon, mikäli he jossain vaiheessa korvaisivat Kinectin Oculus Riftillä(henkilökohtaisesti tosin toivon Sonyn kietovan näppinsä tuohon vekottimeen ensimmäisenä, jolloin saattaisin säästää muutaman pennosen). Siinä olisi selainen Must have -tuote, jota meikäläinen ei pystyisi vastustamaan. Jeah, aika mehevä keskustelun vaihtoliike, mutta oli pakko datailla tähän viestiin mukaan, sillä nuo virtuaali kakkulat kiinnostavat itse asiassa enemmän, kuin kumpikaan joulun paikkeilla julkaistavista konsoleista. :D


EDIT. Xbox Onen kehittelyssä ollaan ilmeisesti todella kovasti haluttu keskittyä mainostus ominaisuuksien kohdentamiseen käyttäjille. Toisin sanottuna: Microsoft toivoo ihmisten avittavan heitä saamaan tuloja naamioimalla mainosbannerit mahdollisimman näkymättömiksi, jotta käyttäjät erehtyisivät vahingossa klikkailemaan näitä ja tuottamaan lisää rahaa Microsoftille:
http://www.escapistmagazine.com/news/view/125523-Xbox-One-Designed-With-Advertising-in-Mind

En olisi yllättynyt, jos Sony seuraa perässä. Henkilökohtaisesti en pidä lainkaan tuollaisesta taktiikasta käyttää ostajakuntaa hyväksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Löytyy Guardianiltakin oma juttunsa, joka käsittelee tätä Windows jupakkaa(ja paljon muuta NSA touhuiluun liittyen).
NSA scandal: what data is being monitored and how does it work? | World news | The Guardian

Ketä sitten tuollainen monitorointi haittaa, onkin eri asia.
Aika kovan luokan informaation keräyksestä on kuitenkin ollut kyse.
Käsi nyt ylös joka oikeasti uskoo Microsoftin luovuttaneen NSA:lle yhtään mitään tietoa ilman oikeuden päätöstä!
Sama henkilö on sitten varmaankin sitä mieltä että myös EU antoi luvan asentaa salakuuntelulaitteita EU:n toimistoihin ja suurlähetystöihin.
Der Spiegel: Yhdysvallat vakoili EU:ta | Ulkomaat | Kaleva.fi


EDIT. Xbox Onen kehittelyssä ollaan ilmeisesti todella kovasti haluttu keskittyä mainostus ominaisuuksien kohdentamiseen käyttäjille. Toisin sanottuna: Microsoft toivoo ihmisten avittavan heitä saamaan tuloja naamioimalla mainosbannerit mahdollisimman näkymättömiksi, jotta käyttäjät erehtyisivät vahingossa klikkailemaan näitä ja tuottamaan lisää rahaa Microsoftille:
The Escapist : News : Xbox One Designed "With Advertising in Mind"

En olisi yllättynyt, jos Sony seuraa perässä. Henkilökohtaisesti en pidä lainkaan tuollaisesta taktiikasta käyttää ostajakuntaa hyväksi.
Mä olisin kyllä mielissäni jos kohdentavat mainontaansa paremmin. Alkaa hiukan tökkimään kun Youtubessa on nähnyt saman IE-mainoksen nyt noin 200 kertaa. Noh, ainakin Microsoft on ansiostani maksanut sievoisen summan rahaa suosimilleni YT-kanavoille!
Xboxin dashboardissa kuitenkin liikutaan ohjaimen sauvoilla aktivoiden eri tiilejä, joten "ohiklikkaukset" on paljon vaikeampi tehdä kuin tietokoneen hiirellä navigoiden.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Yllättäen täällä on vain linkitelty jotain NSA-paskaa joka ei liity asiaan mitenkään ja jätetty oikeat uutiset noteeraamatta :rolleyes:

MS:n insinöörit on ilmeisesti saanut pikkasen muistin suorituskykyä parannettua, ja nyt mennäänkin jo pleikkarista ohi teoreettisessä maksimissa, joka onkin nyt 192GB/s. Näin ainakin väittää Eurogamer: Xbox One memory performance improved for production console • News • Eurogamer.net
 
PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Viime vuosien näkyvimpiä esimerkkejä on kuitenkin ollut palkittu ja kiitelty Journey.

Väitän näiden pelien nousevan vielä konsolibrändäyksen kruunun jalokiviksi.

Niin, voiko tuota varsinaiseksi indiepeliksi kutsua kun tekijällä oli sopimus Sonyn kanssa kolmesta pelistä joista tuo oli eka?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Käsi nyt ylös joka oikeasti uskoo Microsoftin luovuttaneen NSA:lle yhtään mitään tietoa ilman oikeuden päätöstä!

Älä koskaan ala kuvittelemaan, että Microsoftin kaltainen suuryritys on sinun ystäväsi, tai noudattaisi lakia, mikäli sitä on mahdollista kiertää. Koittivathan he jo tunkea käsittämättömän huonosti ideoitua systeemiä kuluttajien kurkusta alas,
mutta vaihtoivat strategiaansa, koska ihmiset päättivät alkaa ennemmin klikkailemaan ennakkotilauksia
Sonylle, joka olisi myös varmasti kehitellyt jotain samantyylistä. Heidän onnekseen Microsoftia kohtaan
kohdistui sellainen paskamyrsky, että Sonykin näki omaksi parhaakseen lähestyä rahahanoja(sellaisina me näiden firmojen silmissä
näymme. On täydellisen turhaa unelmoida MS:n tai Sonyn tekevän jotain vain hyvää hyvyyttään, vaikka se siltä välillä saattaa näyttääkin) paljon ystävällisemmällä tavalla.

Tässä nyt vielä yksi suomalainen uutinen, liittyen tuohon urkinta-aiheeseen:
F-Securen Hyppönen USA:n urkintakohusta: "Tämä on aikamoinen juttu" | Yle Uutiset | yle.fi

Tuli tuosta mieleen. 2014 vuosimallista alkaen(eli kun uudet konsolit on markkinoilla) poliisi voi laillisesti asentaa sinun koneellesi vakoiluohjelman:
Poliisi saa oikeuden asentaa vakoiluohjelmia - Kotimaa - Päivän lehti - Helsingin Sanomat

Toivottavasti tätä on valvomassa joku muu, kuin TTVK Ry:n riveihin kuuluva kaveri. Muuten ollaan takavarikoimassa taas jonkun pikku tenavan
läppäriä.

F-Securen Mikko Hyppösellä on tästä lakimuutoksestakin oma mielipiteensä:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012123016500940_uu.shtml

Ookoo. Tähän loppui Offtopic minun osalta. Kiitos ja hyvää huomenta. :)

kanbela:MS:n insinöörit on ilmeisesti saanut pikkasen muistin suorituskykyä parannettua,

Ihan mukava, jos Xbox Onen muistia ollaan saatu tehostettua. Tuskin kuitenkaan kovinkaan merkittävästi. Se kun kuitenkin on vain sitä DDR3 -mallistoa. Noh, puolen vuoden päästähän se nähdään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

MS:n insinöörit on ilmeisesti saanut pikkasen muistin suorituskykyä parannettua, ja nyt mennäänkin jo pleikkarista ohi teoreettisessä maksimissa, joka onkin nyt 192GB/s. Näin ainakin väittää Eurogamer: Xbox One memory performance improved for production console • News • Eurogamer.net

Tämä suorituskyvyn parantaminen tarkoittaa ESRAMia, jota käytetään kuvan renderöintiin. Eli se 32 megan pikku muistiköntti 8 gigan päämuistin kyljessä. PS4:ssähän koko kahdeksan gigaa siirtää dataa 176 gigabitin sekuntinopeudella, nyt Microsoftilla on saatu ESRAMin kellotaajuutta nostettua sen verran, että data voi liikkua joko 133 tai 192 gigabitin sekuntinopeudella. Kehittäjien vastuulla on käyttää ESRAMia suurta nopeutta vaativan datan puskurointiin.
 
Ylös Bottom