Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia
PlayStation 4:n käyttöjärjestelmä varaakin 8 gigasta huomattavasti paljon suuremman osuuden kuin tähän asti on huhuiltu. Digital Foundry selvitti, että PS4:n OS:n osuus on peräti 3,5 gigatavua, ja tuon päälle varataan vielä gigatavun verran "joustavaan käyttöön". Eli pelikehittäjille on takuuvarmasti käytössään aina "vain" 4,5 gigatavua, ja sen lisäksi voivat saada maksimissaan gigan verran lisää riippuen siitä, mitä kaikkea lisäominaisuuksia käyttävät.
HOX! Artikkeli on toistaiseksi julkaistu vain Eurogamerin portugalinkielisellä versiolla, mutta englanninkielinen versiokin ilmestynee tuota pikaa.
Update! Päivitetty lähdelinkki ja lisätty lainaukset eng.kielisestä artikkelista.
Lähde: Eurogamer
	
		
			
		
		
	
				
			PlayStation 4:n käyttöjärjestelmä varaakin 8 gigasta huomattavasti paljon suuremman osuuden kuin tähän asti on huhuiltu. Digital Foundry selvitti, että PS4:n OS:n osuus on peräti 3,5 gigatavua, ja tuon päälle varataan vielä gigatavun verran "joustavaan käyttöön". Eli pelikehittäjille on takuuvarmasti käytössään aina "vain" 4,5 gigatavua, ja sen lisäksi voivat saada maksimissaan gigan verran lisää riippuen siitä, mitä kaikkea lisäominaisuuksia käyttävät.
PlayStation 4 reserves 3.5GB of its 8GB GDDR5 memory for the operating system, leaving 4.5GB of space for game code, according to current PlayStation 4 documentation shown to Digital Foundry by a well-placed development source. However, further sources suggest that an additional 1GB of "flexible memory" may be reclaimed from the OS reservation, based on availability.
HOX! Artikkeli on toistaiseksi julkaistu vain Eurogamerin portugalinkielisellä versiolla, mutta englanninkielinen versiokin ilmestynee tuota pikaa.
Update! Päivitetty lähdelinkki ja lisätty lainaukset eng.kielisestä artikkelista.
Lähde: Eurogamer
 
				 
 
		 
 
		 , esim. Burnout Paradisessa (jonka vein aikoinaan vaihtoon nopeasti kun peli olikin yhtä törmäilyä, kuten pelin yberarcade-henkeen kuuluukin (oma vika!). Itse yritän ajopeleisssä ajaa siististi maaliiin asti ilman kolareita. Kyseisessä pelissähän auton sai halutessaan niin ruttuun kuin mahdollista. Eli kyllähän nykykonsolit mahdollistavat näyttävät vauriomallinnukset, ei siihen uutta sukupolvea tarvita. Onko ajo-peli arcadea vai ei, ei ole riippuvainen enää raudan tehosta vaan kohdeyleisöstä.
, esim. Burnout Paradisessa (jonka vein aikoinaan vaihtoon nopeasti kun peli olikin yhtä törmäilyä, kuten pelin yberarcade-henkeen kuuluukin (oma vika!). Itse yritän ajopeleisssä ajaa siististi maaliiin asti ilman kolareita. Kyseisessä pelissähän auton sai halutessaan niin ruttuun kuin mahdollista. Eli kyllähän nykykonsolit mahdollistavat näyttävät vauriomallinnukset, ei siihen uutta sukupolvea tarvita. Onko ajo-peli arcadea vai ei, ei ole riippuvainen enää raudan tehosta vaan kohdeyleisöstä.
