Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Joka tapauksessa mitä lähemmäs julkaisua mennään, sitä enemmän vuotoja tulee ja sitä varmemmiksi huhutut speksit muuttuvat (tai tietyt asiat kumoutuvat täysin).

Nimenomaan ja taulukko elää kaiken aikaa. Tuo ketjussa esillä ollut on jo ehtinyt päivittymään ja on tietysti toisen polun takana. Jotain pohjaa pitää kuitenkin olla kahden eri konsolin välisiä eroja tarkastellessa. Tässä vaiheessa mennään vielä spekseillä, jotka avautuvat tai jäävät avautumatta. Monelle riittää kun suurempi luku parempi kuin > pienempi. Vaikka asia ei olisi välttämättä ihan näin yksioikoinen, on se kuitenkin tarpeeksi viitteellinen tarvittavan johtopäätöksen vetämiseen. Loput onkin sitten kiinni minkälaisen kokonaisuuden käyttöliittymän rakentajat ja pelintekijät saavat tehtyä. Loppujen lopuksi näiden kohdalla melkeimpä sama mitä sieltä konepellin alta löytyy, kun käyttäjäkokemus on erinomainen. Ennenkuin sinne asti päästään, mennään kuitenkin luvuilla. Huhutuilla ja varmennetuilla.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Valaiskaapa hieman tätä MS:n pilvipalvelu-storagea.

Trophyt ja käyttäjätiedothan ovat jo PS3/360 pilvessä, eli uudet ominaisuudet taitavat olla siis entertainment ja games.

Aloitetaas peleistä...

Eli olet ostanyt fyysisen kopion vaikkapa Halo 5:sta. Asennat pelin kovalevylle ja rupeat pelaamaan. Voit lähettää asennustiedostot nyt myös siis pilveen? Itse asennustahan sinne ei taida pystyä viemään, koska palataan taas viiveasioihin. Eikö pelit juuri sen takia asenneta kovalevylle, että ne saadaan sieltä nopeasti sitten myllyn suorittimien pyöritettäväksi. Jos asennustiedostot ovat vain pilvessä (ei siis omalla kovalevyllä) ei homma taida kovin sulavasti pyöriä.

No nyt kun MS veti drm-jutun takaisin, tarvitsee ilmeisesti myös boksilla sitä pelilevyä pelin pyörittämiseen? Eli mikä tarkalleen ottaen tämä hyöty on viedä pelit "pilveen" ? Minä ei ymmärrä.

Tuo entertainment taas kuulostaa paljon paremmalta. Jos tosiaan MS antaa loputtoman pilvitallennuspaikan jonne viedä tera tolkulla kuvia, musiikkia ja videoita (ja vieläpä fiksut softat niiden katseluun / pyörittämiseen) niin onpa helmi ominaisuus. Jotenkin en jaksa tähän uskoa. Jos näin tosiaan on, niin pikku hiljaa suosittelisin MS:n pr-heräämään ja alkaa rummuttamaan tätä ominaisuutta!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei niitä sun pelejä nyt oikeesti sinne pilveen tallenneta, vaan ihan vaan lista mitkä pelit oot ostanut ja sitten voit ladata ne marketplacesta ja aloittaa pelin kesken latauksen.
Ja uskoisin että tämäkin toimii vaan marketplacen kautta ostettuihin peleihin, eli siis todellisuudessa ei mitään uutta. On jopa mahdollista että tuossa tuo games tarkoittaa vain pelitallennuksia.

E:Ja ei tarvitse goldia? Ei mene kauaakaan kun joku ryhmä päättää kokeilla että pidetäänkö lupaukset ja pistää monta sataa teraa päivässä sinne pilveen :D Entertainment tuskin tarkoittaa sen takia että sinne voi jotain videoita laittaa talteen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei mene kauaakaan kun joku ryhmä päättää kokeilla että pidetäänkö lupaukset ja pistää monta sataa teraa päivässä sinne pilveen :D Entertainment tuskin tarkoittaa sen takia että sinne voi jotain videoita laittaa talteen.

Voihan tuossa olla samanlainen toteutustapa kuin Applen iTunes Matchissa. Eli koko musiikkikirjastoasi ei oikeasti siirretä pilveen, vaan koneella olevaa musaa verrataan iTunesin palvelimilla oleviin biiseihin. Jos vastaava biisi löytyy, ei sinun koneeltasi siirretä juurikaan dataa Applelle. Pelkästään se tieto, että käyttäjällä on oikeus streamata kyseinen biisi/levy. Eikä levyn tarvitse olla iTunesista ostettu. CD:ltä ripattu käy myös. Applen palvelimille tuntemattomat biisit ladataan sitten ihan oikeasti pilveen.

Eiköhän MS voisi käyttää samantyylistä toteutustapaa. Jos nyt ensinnäkin tiedettäisiin, mitä sinne pilveen edes saa. :p
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Esimerkiksi nämä on helkkarin hyvät luurit (Suomessa hinta noin 230 euroa, tuolta Zavvista nykykurssilla 116 euroa sisältäen postikulut):
Turtle Beach XP500 Pro Gaming Headset Games Accessories | Zavvi.com

Noi toimii sekä PS3, Xbox 360, PC että mitä suurimmalla todennäköisyydellä myös PS4 ja Xbox Onessa johtuen siitä että ääni kulkee oman yksikkönsä kautta joka liitetään konsolin optiseen äänilähtöön joka ainakin X1:ssä on vahvistettu olevan. Puhe kulkee PS3:een bluetoothilla ja X360:ssä ohjaimeen liitetään dongeli (bluetooth sekin). Turtle Beach on vahvistettu X1:n lisensoiduksi kuulokevalmistajaksi, joten vahvasti uskon (=toivon) että laittavat myyntiin irtodongelin joka sopii X1 ohjaimeen. Täysin langattomista kuulokkeista tossa on ylivoimaisesti paras hintalaatusuhde, sitten on makuasia kummasta tykkää omilla kovillaan, Trittoneissa vissiin on vähän pehmeämmät pehmusteet.

Kiitti vinkistä, varmasti perkuleen hyvät luurit, mutta en itse ole valmis maksamaan noin paljoa headsetista, joten päädyin ostamaan Anttilasta Turtle Beach PX21 merkkiset luurit. Ei ollut pahan hintaisetkaan. Täytynee nyt toivoa, että ne toimivat sitten PS4:lla tai XOnella...tavalla tai toisella! :D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

^ En tiedä taitaa paukkua jo pahasti offtopikiksi, mutta itse en kyllä jaksa uskoa langattomiin kuulokkeisiin ja sanaan hyvä samassa lauseessa. Kaikki langattomat kuulokkeet mitä itse olen kokeillut jää kyllä äänenlaadullisesti kauaksi langallisista. Itse huomannut toimivimmaksi ratkaisuksi ~150e (menee myös leffat ja musiikki) langalliset kuulokkeet ja bluetooth mikki roikkumaan paidan kauluksesta siitä korvakiemurasta. Sitten vain säädät herkkyydet kohdilleen ja avot.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Täytynee nyt toivoa, että ne toimivat sitten PS4:lla tai XOnella...tavalla tai toisella! :D

Ainakaan suoraan px21 et saa ps4 toimimaan kanssa, koska noi px21 ottaa peliäänet RCA-liitännästä. PS4 äänet optisella/HDMI vahvistimeen ja sieltä RCA ulostulo px21.

^ En tiedä taitaa paukkua jo pahasti offtopikiksi, mutta itse en kyllä jaksa uskoa langattomiin kuulokkeisiin ja sanaan hyvä samassa lauseessa. Kaikki langattomat kuulokkeet mitä itse olen kokeillut jää kyllä äänenlaadullisesti kauaksi langallisista.

Tosi useita kuulokkeita testanneena uskaltaisin jopa väittää, että Astro A50 langattomat pesee kyllä aika monet 100€ hintaluokassa painivat langalliset. Tosin A50 hinta jo yli 300€. A50 omistajan uskoisin näidän toimivan PS4/Xbox Onen kanssa, koska itse lähettimen ja kuullokkeiden firmwaren pystyy päivittämään.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

^ En tiedä taitaa paukkua jo pahasti offtopikiksi, mutta itse en kyllä jaksa uskoa langattomiin kuulokkeisiin ja sanaan hyvä samassa lauseessa. Kaikki langattomat kuulokkeet mitä itse olen kokeillut jää kyllä äänenlaadullisesti kauaksi langallisista. Itse huomannut toimivimmaksi ratkaisuksi ~150e (menee myös leffat ja musiikki) langalliset kuulokkeet ja bluetooth mikki roikkumaan paidan kauluksesta siitä korvakiemurasta. Sitten vain säädät herkkyydet kohdilleen ja avot.

Sennheiser RS 170, kuulokkeet alk. 131€ - Hintaseuranta.fi

Parhaimmat langattomat kuulokkeet ikinä... On tullut testailtua useita malleja ja nämä olleet jo pari vuotta käytössä tietokoneella. Siis kuulokkeet. Ilman mikkiä. Vastaa hyvin langallisia kuulokkeita äänenlaadussa ja täysin häiriötön.
Käyttää Kleer tekniikkaa niin ole samassa verkossa kuin wifit ja muut langattomat laitteet eikä ole niin häiriöherkkä kuin sinihammas.

Nuo aikaisemmin linkatut kuulokkeet on varmasti ihan hyvät taloudessa missä ei käytetä paljon langattomia verkkoja. Muuten en suosittele sillä tuo 2.4ghz taajuus on sama mitä esim wifi käyttää. Turtle Beachilta löytyy noita 5ghz kuulokkeita mitkä olisi paremmat tai Astro A50 joka käyttää tuota kleeriä... hinta vain on aika kova. Toisaalta ei johtoja ja häiriötön ääni.

joo off topic.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

E:Ja ei tarvitse goldia? Ei mene kauaakaan kun joku ryhmä päättää kokeilla että pidetäänkö lupaukset ja pistää monta sataa teraa päivässä sinne pilveen :D Entertainment tuskin tarkoittaa sen takia että sinne voi jotain videoita laittaa talteen.
Vaatii kuitenkin Live-tunnuksen, joten "väärinkäyttöepäilyissä" voidaan rajoittaa tiedonsiirron nopeutta automaattisilla toiminnoilla.

Muutenkin useammat pilvitallennuspaikat tosiaan tutkii tiedostojen sisältöä, ja merkitsevät kopiot, jolloin palvelimilla on vain yksi kopio samoista tiedostoista.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

^ En tiedä taitaa paukkua jo pahasti offtopikiksi, mutta itse en kyllä jaksa uskoa langattomiin kuulokkeisiin ja sanaan hyvä samassa lauseessa. Kaikki langattomat kuulokkeet mitä itse olen kokeillut jää kyllä äänenlaadullisesti kauaksi langallisista. Itse huomannut toimivimmaksi ratkaisuksi ~150e (menee myös leffat ja musiikki) langalliset kuulokkeet ja bluetooth mikki roikkumaan paidan kauluksesta siitä korvakiemurasta. Sitten vain säädät herkkyydet kohdilleen ja avot.

No en menisi vannomaan, itselläni oli ennen Senheisserin HD 448 kuulokkeet ja sen jälkeen kun pistin Sonyn Pulse langattoman headsetin niin omasta mielestäni tuo langaton ollut paljon parempi. Myönnän tosin, että PC:ssä kun ovat kiinni, niin en käytä langattomana niitä kuin silloin, kun tarvitsen sen mikin. Muuten menee tuolla 3.5mm jackilla, mutta äänenlaatu on huonompi, koska koneeni oma äänikortti on emolevyn vakio. Parempi äänenlaatu siis silloin, kun käyttää langattomana. Mutta näissäkin hommissa pääsee äkkiä hifistelemään kun lyö sitä rahaa tiskiin ensin 100€ sitten 200€ sitten 1000€. Laatu maksaa. Omaan korvaan siis nuo Sony Pulset voittaa ainakin siis HD 448 ja ne Sonyn vanhemmat kuulokkeet. Lisäksi toimivat PS4 kanssa suoraan. Näin jostain pleikkari foorumilta luin, ei ole lähdettä tähän hätään mutta näin luvattiin.

Sekä itse aiheesta. Itseäni ihmetyttää, mikseivät nämä mikkisofta ja Sony hio käyttöjärjestelmiään käyttämään vähemmän muistia. Ellei nyt sitten tietenkin ole tehty kuten Android puhelimissa. Mitä enemmän muistia käytössä, sitä paremmin toimii. Tai jotain sen suuntaista. Windows 8.1 käytössä koneessa ja muistia 8Gb, siitä on työpöytä käytössä, ohjelmia päällä etc. 35% tällä hetkellä muistin käyttö. Sekä mystisesti tämä minun selaimeni on se muisti syöppö. Yleensä siis itsellä menee vain reilu giga jos ei ole mitään muuta päällä. Tietysti sitä ny pitää olla kaikki steamit, palomuurit, virusturvat, emolevyn juttujutut sun muut päällä.

Mutta niin, haluaisin siis tietää että vaikuttaako se oikeasti mitenkään sitten peleihin, jos kerta sitä muistia on varattu pelkkään järjestelmään 3Gb?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eikös TT-2k aiemmin spekuloinut, että julkaisussa ei välttämättä käytetä koko kolmea gigaa. Muistia on varattu tulevaisuutta varten, ettei käy kuten 360:llä ja etenkin PS3:lla eli joidenki ominaisuuksien lisääminen jälkikäteen on mahdotonta liian vähän muistin takia. PS3:lla ainakin party chat kaatui juurikin tuohon.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ja vielä, aika hauskaa että väität ettei pelien käyttämän muistin putoaminen 7 gigasta 5 gigaan vaikuta suorituskykyyn. Itse väittäisin että muistimäärä on äärimmäisen tärkeä osa kokonaissuorituskykyä.

Mutta vaikka näin olisi, niin eihän Xbox Onella ole muistia sen enempää? Eli jos PS4:n mahdollinen "muistinalennus" vaikuttaa todella paljon peleihin ja suorituskykyyn, niin sitten sinun pitäisi varmaan olla huolissaan myös kotipesästäsi eli tulevasta Boksista? Pääasia että ollaan tosi huolissamme jostain shaa**na! Näähän vedättää meitä nää firmat. :D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tällaista tänään:
Toisin kuin PS3:n (yleisesti väärin ymmärretty*) kymmenvuotissuunnitelma, Xbon Onen kohdalla tuon pitäisi oikeasti tarkoittaa itse laitteen käyttöikää. Ja sehän on erittäin positiivinen uutinen. Nykyaikana 10 vuoden käyttöikä tuntuu olevan melkein mille tahansa kuluttajaelektroniikalle varsinainen haaste, joten on loistavaa kuulla, että tällä kertaa Microsoft on vähintään yrittämässä luoda pitkäikäistä laitetta.

* PS3:n "10 year life cycle" on aina tarkoittanut Sonyn puheissa vain sitä, että laitetta tuetaan peleillä ja palveluilla vähintään 10 vuoden ajan. Valitettavan moni on kuvitellut tuon kuitenkin tarkoittavan sitä, että yksittäisen konsolin pitäisi toimia 10 vuotta hajoamatta aamuihinsa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Valitettavan moni on kuvitellut tuon kuitenkin tarkoittavan sitä, että yksittäisen konsolin pitäisi toimia 10 vuotta hajoamatta aamuihinsa.

Jep. Minä olen aina nähnyt sen niin, että Sony nimen omaan TUKEE konsoliaan tuon tietyn elinkaaren ajan, eikä takaa että se vekotin kestää lähes ikuisuuden kasassa.

Olen vähän pessimistinen tämän Microsoftin lausunnon kohdalla. Mikään rauta ei ole niin luotettavaa tänä päivänä, että sen voisi olettaa pysyvän ehjänä varsinkaan MS:n ilmoittaman lukeman verran.


Xbox One on tosin aika isohko, joten mikäli jäähdytys ei ole kunnossa, niin johan on ihme ja kumma.

Jos MS todella luottaa Xbox Onen elinvoimaan, ei liene vaikeaa lätkäistä koneen kylkeen kymmenen vuoden takuuta. Siinä olisi hyvä diili.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jep. Minä olen aina nähnyt sen niin, että Sony nimen omaan TUKEE konsoliaan tuon tietyn elinkaaren ajan, eikä takaa että se vekotin kestää lähes ikuisuuden kasassa.

Olen vähän pessimistinen tämän Microsoftin lausunnon kohdalla. Mikään rauta ei ole niin luotettavaa tänä päivänä, että sen voisi olettaa pysyvän ehjänä varsinkaan MS:n ilmoittaman lukeman verran.


Xbox One on tosin aika isohko, joten mikäli jäähdytys ei ole kunnossa, niin johan on ihme ja kumma.

Jos MS todella luottaa Xbox Onen elinvoimaan, ei liene vaikeaa lätkäistä koneen kylkeen kymmenen vuoden takuuta. Siinä olisi hyvä diili.
Eiköhän tässä nyt kuitenkin maalaisjärjellä tarkoiteta sitä, ettei laite ylikuumene toimintakelvottomaksi jo vuorokaudessa-parissa, vaan että "normaaleissa olosuhteissa" laite voi olla päällä "jatkuvasti" (vrt. tietokone, joita useat eivät sammuta "ikinä"). Tietenkin pöly tekee tehtävänsä ajan saatossa ja mekaanisesti liikkuvat osat kuluvat, joten mikään laite ei ole ikuinen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kehittäjän kommenttia X1:sen pilviservoista, Forzan Drivatar säästää 10-20% konsolin tehoista kun tekoälyä ei tarvi laskea lokaalisti.[/url]

Samaan aikaan pleikkarilla kehittäjät kertovat mahdollisista nopean muistityyppi GDDR:n eduista. Tässä esimerkkinä helsinkiläinen Housemarque (mm. Super Stardust HD):

The PS4 will have you know, 8 gigabytes of GDDR5 memory that enables very high bandwidth. Many fans see this as a huge advantage over the Xbox One, which uses the same amount of DDR3 memory - with less bandwidth. How important is this memory bandwidth is actually now? And 8 gigabytes are the perfect amount for Next Gen?

Jere Sanisalo: The time will tell. The way how the PS4 uses GDDR5, offers a higher bandwidth for demanding tasks. These include obvious as the graphics display with higher resolution textures or more sampling and filtering for visual effects - such as volumetric lighting and global illumination in real-time. Also Processor cores and CUs use the same memory - Calculation results can thus be easily shared between them. This will make it easier to distribute some demanding calculations from the processor to the CUs. As for the 8 gigabyte, I'm not sure but I think the price of the memory modules since played a role. However, there is another important variable that you should consider: The load times. Blu-ray drives do not come with the transfer speeds and hard drives will have their effort to come along since. So when it comes to games, will be the big problem is how best to load all data into memory in order to use it effectively. When considered as an upgrade from 8GB to 16GB would provide a great advantage less than the upgrade from 4GB to 8GB.

Lähde: Google Übersetzer

Tahtoo sanoa sitä, ettei tiedetä vielä konkreettisella tasolla miten nämä hypetetyt uudet ominaisuudet tulevat käytännössä mitään liikuttamaan. Pilvipalvelu on juuri sopivan epämääräinen käsite mainosmiesten hämmennettäväksi. Molemmat niitä tarjoavat, mutta mitään maagisen hienoa eivät ole pystyneet käytännön tasolla meille esittelemään. Nopea muisti jaettuna sekä GPU:lle että CPU:lle on mahdollisuus, jota pelintekijät tulevat myös hyödyntämään. Miten se tulee näkymään multiplattereissä jää nähtäväksi.
 
Ylös Bottom