Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Digitaalinen äänilähde SPDIF tällä HDMI-jakajalla.


Katsoin muita jakajia tuossa aikaisemmin netissä, mutta ne olivat yleensä 4K30hz ja aika kalliita. Tuon pitäisi olla vähän parempi 4K60hz ja HDMI2.0b. Eikä varmaan edes paha hinta. Varmaan, jos jakajan tarvitsee ihan mihin käyttöön vaan niin tuo on hyvä vaihtoehto.

Tuli vaan koko ostosuunitelmille peruutus, kun huomasin etten itse tarvitsekaan enää SPDIF-liitäntää. Sain jo PS4:llä toimimaan DAC:n USB:n kautta, enää ei tarvita optista kaapelia. Ja taas Turtle Beachin pelikuulokkeilla olen valmis luopumaan chat sekä peliäänien erillisestä säätämisestä.
 
Itsellä on tv:ssä spdif ja ääni menee hdmi:llä tv:een jonka asetuksista saa läpiviennin spdiffillä sit vahvarille. Poistui kerralla kaikki ongelmat, kun voi lykkiä hdmi:llä vain töllöön laitteet kiinni.
 
Itsellä on tv:ssä spdif ja ääni menee hdmi:llä tv:een jonka asetuksista saa läpiviennin spdiffillä sit vahvarille. Poistui kerralla kaikki ongelmat, kun voi lykkiä hdmi:llä vain töllöön laitteet kiinni.
Tällä hetkellä itsellä menee samanlailla PS4:lla eli HDMI ja TV:n kautta, mutta mikäli Sonyn 3D Audiota PS5:lla ei vielä julkaisussa saa kulkemaan HDMI:n kautta (kuten blogissa väittävät) niin nyt pitäisi ainakin saada 3D Audio USB:n kautta.
 
Katsoin muita jakajia tuossa aikaisemmin netissä, mutta ne olivat yleensä 4K30hz ja aika kalliita. Tuon pitäisi olla vähän parempi 4K60hz ja HDMI2.0b. Eikä varmaan edes paha hinta. Varmaan, jos jakajan tarvitsee ihan mihin käyttöön vaan niin tuo on hyvä vaihtoehto.

Juuri tuon hinnan takia ovat adapterissa jättäneet HDMI 2.1 (4K/120 ja VRR) tukematta.

Supports:
  • HDMI 2.0b Pass-through
  • Max Resolution: 4k
  • Max 4k Frame Rate: 60Hz
  • HDR: Yes
  • HDCP Certified: Yes
  • HDMI Certified: Yes
Audio Extraction:
  • 2ch PCM
  • Dolby Digital AC3 / Bitstream (When Present)
Resolution / Frame Rates:
  • 720p / 120 Hz
  • 1080p / 240 Hz
  • 1440p / 120 Hz
  • 4k / 60 Hz
 
Viimeksi muokattu:
Vielä ei ole kuulunut jaetaanko täällä ennakkotilaajille lisävarusteet viikkoa ennen konsolin julkaisua kuten Pohjois-Amerikassa ja Englannissa tapahtuu.

Ek23cylXUAIHNyU
 
Vielä ei ole kuulunut jaetaanko täällä ennakkotilaajille lisävarusteet viikkoa ennen konsolin julkaisua kuten Pohjois-Amerikassa ja Englannissa tapahtuu.

Ek23cylXUAIHNyU
Minä uskon siihen, että koska olen 19.11 varannut vapaapäiväksi niin vietän sen päivän hypistellen uusia kuulokkeitani ja lataustelakkaa ja odotan innolla konsolin saapumista ehkä jo seuraavaksi maanantaiksi koska Postiin voi varmasti ainakin tässä asiassa luottaa. :D
 
Täällä PS4-ohjaimet olleet vastaavassa laturissa aina, ei pääse akku loppumaan eikä tarvitse vetää johtoja konsolin ja ohjaimen välille.

En mä ainakaan ole koskaan joutunut lataamaan ohjaimia konsolin kautta. Pistorasiasta jatkojohto sohvapöydän alle, josta sitten olen ladannut kännykät, ohjaimet yms.
 
En mä ainakaan ole koskaan joutunut lataamaan ohjaimia konsolin kautta. Pistorasiasta jatkojohto sohvapöydän alle, josta sitten olen ladannut kännykät, ohjaimet yms.
Toimii toki noinkin. Itse tykännyt pitää tuossa lataustelineessä ohjaimia: kun akku alkaa olemaan vähissä toisesta niin heitää sen telineeseen ja ottaa toisen siitä käyttöön täyteen ladattuna. Näin langaton ohjain on koko ajan langaton.
 
Kaukosäädin. Tämä on joukosta ainoa jonka jätin ennakkotilaamatta. Uuden television Sony XH90 kaukolla pääsee ohjaamaan myös PS5.

Ek-AVaWW0AEml4p
 
Kaukosäädin. Tämä on joukosta ainoa jonka jätin ennakkotilaamatta. Uuden television Sony XH90 kaukolla pääsee ohjaamaan myös PS5.

Ek-AVaWW0AEml4p
Tämä on itselläni yhä mietinnässä. Säädin on kyllä tilattuna, mutta ainakin PS4 tottelee Sampparin kaukoa kiltisti joten eiköhän seuraavankin luulisi. Kamera menee peruutukseen kun siitä ei mitään iloa ole VR laitteistolle. Oli kyllä pieni pettymys.
 
Kamera menee peruutukseen kun siitä ei mitään iloa ole VR laitteistolle. Oli kyllä pieni pettymys.

Mielellään olisi nähnyt jo tämän uuden kameran olevan osa PSVR:ää, parantamassa sen pelikokemusta. Patenttien pohjalta kamera on kuitenkin mukana PSVR2:ssa.

Uusi kamera tarjoaa striimaajille/pelivideon tekijöille mahdollisuuden tuoda itsensä helposti osaksi pelikuvaa, poistamalla taustan ilman vihreää kangasta.

VR-Patent-1-tracking-2-rotated.jpg
 
Mielellään olisi nähnyt jo tämän uuden kameran olevan osa PSVR:ää, parantamassa sen pelikokemusta. Patenttien pohjalta kamera on kuitenkin mukana PSVR2:ssa.

Uusi kamera tarjoaa striimaajille/pelivideon tekijöille mahdollisuuden tuoda itsensä helposti osaksi pelikuvaa, poistamalla taustan ilman vihreää kangasta.

VR-Patent-1-tracking-2-rotated.jpg
Noh hommataa tuo kamera sitten kun PSVR2 saapuu. Muuten jää maatumaan laatikon pohjalle kun itse en tuota pelistriimiä harrasta lainkaan. Ei se mitään. Käytetään ne rahat sitten vaikka peliin :)
 
Jaa empäs sitten olekaan tilaamatta kameraa sillä jos haluaisin peruuttaa sen tilauskasastani niin mun pitäisi peruuttaa koko tilaus enkä viitsi ottaa riskiä, että sen takia jää kuulolleet ja telakka saamatta ajoissa. Noh ainahan sen kameran voi myydä jos sille ei käyttöä keksi :D Tämä siis Telian kautta tilattuna.
 
Samaan kuvaan päässyt lisälaitteet konsolin kylkeen. Tuoreen kuvan on napannut itse Jeff Keighley.

Tämä setti on tulossa myös tänne, mikäli digimallia ei onnistu saamaan.
ElBezdHVkAALuhr
 
Viimeksi muokattu:
Austin avasi DualSensen myyntipaketin. Ohjain toimii ainakin osin PS4:lla ehkä myöhemmin täysin. Sekä myös Android-käynnykässä sekä PC:llä.

 
Jenkeissä lisävarusteet on jo hyllyssä. Siitä miten menettelevät täällä Euroopassa ei ole tietoa, tulemme ainakin viikon jäljessä.

ElIdjuUXYAAfD3x
 
Pystytuki tulee konsolin mukana. Sopii molempiin asentoihin.

EiQ1jRzXkAgK9zn
GtNDGwc.png

Vaikuttaisi halkaisija olevan kuvan perusteella noin 14cm. Harmi kun ei ole tarkkaa mittaa. Mahdoton tulkita tarkkaa mittaa tästä kuvakulmasta. Tällä hetkellä on suunnitelma sijoittaa PS5 TV:n taakse pystyyn. Tiukalle menee...
 
Ylös Bottom