Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5:n tulevat pelit (huhut, uutiset)

Paljon on kyllä huhuja Socomin paluusta. Saa nähdä.. Olisi kyllä eeppinen julkistus. Kunnes trailerissa näkee, että pelissä on Socomia lähinnä nimi :p

Olisihan se melkoinen pommi, jos ilmoittaisivat Socomin paluusta. Huhuja on ollut jo pitkään Guerrillan tiimistä nyt viimeisimpänä Sony San Diego Studioon. Uskotaan vasta kun ilmoittavat asiasta virallisesti.

Pleikkari kaipaa omaa kilpailullista verkkopeliä. Socom jos mikä voisi sitä olla.
 
Näillä olisi kai jotain merkitystä, jollei omistaisi merkittävimpiä konsoleita, tai jos omistaisi vain yhden ja olisi nykymaailman hengen mukaisesti äärimmäisen kärsimätön pelaaja?

Nämä ajalliset yksinoikeudet voivat olla osa syy siihen, miksi Sony korjasi PS5 myyntiennusteita merkittävästi ylöspäin.
 
Nämä ajalliset yksinoikeudet voivat olla osa syy siihen, miksi Sony korjasi PS5 myyntiennusteita merkittävästi ylöspäin.
Tuohon nyt voi sinänsä vaikuttaa vaikka kuinka moni asia. Vaikkapa se, että on huomattu koronan jatkuvan vielä pitkään ja pitävän ihmisiä enemmän kotona kuin ennen. Kotona enemmän ollessa konsolipelaaminen tulee varmaan kasvamaan entisestään maailmassa. Toki olettaen, että työttömyyskuviot saadaan kohtuullisesti hallintaan. Laaja työttömyys kun kuitenkin voi rajoittaa kalliiden uusien konsoleiden myyntiä omalta osaltaan. Asiaan vaikuttavia muuttujia on joka tapauksessa valtavasti, joten mitäpä tuollaisella spekuloimaan. Todellinen vahvistettu tieto noiden myyntiennusteiden kasvun perusteista olisi paljon mielenkiintoisempaa tietää toki.
 
Ilmoitetaankohan asiasta suoraan että on Ajallinen vai pitääkö pelaajien itse päätellä mikä peli kyseessä?
 
Ilmoitetaankohan asiasta suoraan että on Ajallinen vai pitääkö pelaajien itse päätellä mikä peli kyseessä?
Tuntuu että molempien uusien konsolien kohdalla saa tehdä aika paljon salapoliisityötä mitkä on ajallisia yksinoikeuksia ja mitkä sitten täysiä yksinoikeuksia. Esim Godfall. Missään ei mainita että olisi tulossa muille kuin PS5:lle ja tietokoneelle, mutta sitten trailerin lopussa sanotaankin pienellä präntillä että "Console exclusive for a limited time. Also available on PC."
playstation-timed-exclusive-godfall.jpg

Samaan hengenvetoon myös Microsoft puhuu console launch exclusiveista.

En oikein tykkää tästä suuntauksesta. Kummankaan valmistajan osalta. Olisivat sitten ihan oikeita yksinoikeuksia, eikä tällaisia että pitää etsiä tietoa että onko nyt tulossa muille alustoille ja jos on niin milloin.
 
Parempi se kuitenkin ajallinen on kuin ikuinen yksinoikeus. Aina parempi kun saa valita millä alustalla pelaa.
Tämä on tietysti ihan totta. Jotenkin sen vaan kääntää mielessään jotenkin niin että ihan oikeat yksinoikeudet ovat tavallaan itsestäänselvyys joita valmistajat tekevät ja haluavat, mutta sitten nämä ajalliset yksinoikeudet tuntuu vain perseilyltä kuluttajia kohtaan.
 
Sen kuvan mitä olen itse asiasta saanut, niin jos peli ei selvästi ole yksinoikeus (kuten esim. Ghost of Tsushima ja TLOU2) niin sitten on iso mahdollisuus että peli ei sellainen ole.

Tarkoitan siis, että kyllä ne yksinoikeudet mainostetaan ihan äänekkäästi yksinoikeuksina.

En kyllä kaikkien näiden uusimpien pelien mainosten ja infoamisen suhteen ole välttämättä ajan tasalla mutta näin siis yleensä on asiat olleet.

Mikäli oikea yksinoikeus niin sitä exclusivea mainostetaan selvemmin ja enemmän. Jos ei ole, niin ei sanota niin suoraan. Tästä voisi vetää johtopäätökset että jos asiaa ei suoraan sanota, niin se ei sitä ole. Kannattaahan ne yksinoikeudet tehdä selviksi ja taas jos peli ei sellainen ole, niin ei voida valehdella ja se on vähän erilaista infoamista. Sellaista kikkailua.

Oikeiden yksinoikeuksien kanssa siis yleensä ei ole ollut mitään epäselvyyksiä onko vaiko ei.
 
Sen kuvan mitä olen itse asiasta saanut, niin jos peli ei selvästi ole yksinoikeus (kuten esim. Ghost of Tsushima ja TLOU2) niin sitten on iso mahdollisuus että peli ei sellainen ole.
....
Oikeiden yksinoikeuksien kanssa siis yleensä ei ole ollut mitään epäselvyyksiä onko vaiko ei.
Itse olen ainakin kovasti miettinyt tuleeko esim. uusin Half-Life PS-VR:älle, ja jääkö Deadly Premonition 2 Nipan yksinoikeudeksi.

Kuitenkaan pelien kohdalla muille alustoille porttaus ei ole mikään itsestäänselvyys, vaikkei varsinaista yksinoikeusdiiliä olisikaan.
 
Hood: Outlaws & Legends.

Kaksi neljän hengen tiimiä tavoitteena ryöstää kruunun aarrearkku. Vartijat ovat koneen ohjaamia. Kyseessä on siis PvPPvE=hybridi.

Julkaisu 2021. Alustoilla PS5 ja PS4.

 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom