Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5:n tulevat pelit (huhut, uutiset)

Olen skipannut kaikki soulslike pelit Dark Souls 3 jälkeen koska ähky, mutta Demons Souls näytti niin upealta ettei sitä voi skipata. Huh huh.
 
remember remember the 19th of november. Cyberpunk ja PS5 samana päivänä :), lähtee jossain vaiheesssa ostoon tuo 399 versio, mutta kerta Cyberpunkin kanssa samana päivänä ja Demon soul's jonka julkaisupäivää ei julkaistu. (jos olisi ollut launch tittle ostohousut olisi jo jalassa) et voi olla ettei tuu ihan launchissa ostettua
 
Kovin ylläri oli kyllä Harry Potter, se näytti todella hyvältä. Parasta siinä on se että kaikki on uutta koska ei perustu kirjoihin. Mutta eniten innoissani olin kyllä FF 16.
 
Löytyy useampaa vaihtoehtoa ruuduunpäivitykselle ja resoluutiolle. Tuo turbo-mode kuulostaa juuri siltä miltä se meno näytti trailerissa. :D

 
Medieval teemaista Final Fantasya? Minulle kelpaa!
Olen pelannut ainoastaan kolmea FF-sarjan peliä, joten ehkä olen väärässä, mutta tämä FF-peli näytti paljon synkemmältä kuin nämä pelit yleensä, esimerkiksi tuo trailerin kohta jossa veret purskahtavat lapsen kasvoille kun ilmeisesti joku hänelle tuttu teurastetaan tuntui aika rajulta FF-sarjalle. Ei tuo siis itseäni haittaa, pikemminkin saa vain kiinnostumaan pelistä entistä enemmän, kun ei pelätä olla rohkeita tietyissä kohdissa joissa se sitä vaatii.

Anteeksi laiska vertauskuva, mutta pienet Noituri-vibat tuli tästä. :D Pelin tuottajanahan toimii Naoki Yoshida joka on tunnettu siitä, että pelasti FF14 aikanaan ottamalla inspiraatiota lännestä ja WoW:sta sen jälkeen, kun pelin alkuperäiset ohjaajat olivat tapoihinsa kangistuneina luoneet pelin pelkän japanilaisen MMORPG-näkemyksen perusteella joka oli tuolloin jo auttamatta vanhentunutta ideologiaa.

Eli mietin vain noinkohan ovat tähän peliin ottaneet isoja vaikutteita yhdestä 2010-luvun parhaista roolipeleistä esimerkiksi tuossa raakuudessa.
 
Olen pelannut ainoastaan kolmea FF-sarjan peliä, joten ehkä olen väärässä, mutta tämä FF-peli näytti paljon synkemmältä kuin nämä pelit yleensä, esimerkiksi tuo trailerin kohta jossa veret purskahtavat lapsen kasvoille kun ilmeisesti joku hänelle tuttu teurastetaan tuntui aika rajulta FF-sarjalle. Ei tuo siis itseäni haittaa, pikemminkin saa vain kiinnostumaan pelistä entistä enemmän, kun ei pelätä olla rohkeita tietyissä kohdissa joissa se sitä vaatii.

Jotkut FF-pelit ovat synkempiä kuin toiset. Esimerkiksi FF Type 0 on varmasti verisin FF tähän mennessä. Siinä ei edes Chocobot ole turvassa. FF2 on myös melko synkkä, vaikkei se ehkä nykystandardeilla herätä mitään fiiliksiä.

Missäköhän vaiheessa XVI taitaa olla? Julkaisua tuskin uskaltaa odottaa ensi vuoteen. Luotto Naokiin on kyllä vahva. Ei oikein vieläkään pysty käsittämään tätä pommia.
 
Jännä että Ratchet ei ihan yltänyt julkaisupeliksi, veikkaan että oli siinä 90% paikkeilla, ehkä se 60fps tila siirsi muutamalla kuukaudella.
 
Löytyy useampaa vaihtoehtoa ruuduunpäivitykselle ja resoluutiolle. Tuo turbo-mode kuulostaa juuri siltä miltä se meno näytti trailerissa. :D
Piti vähän tutkia, miten DMC5 on aikanaan pyörinyt PC:llä. Tuohon PS5:n 4K@30 fps:ään maksimiasetuksilla on riittänyt jopa kämäinen 1060-sarjan kortti, kun 2080 Ti:llä on vedetty keskimäärin 85 ruutua sekunnissa. Joo, PS5-versiolla 4K-tilassa on varmaan jotain uusia, "hienoja" ray-tracing-heijastuksia vesilammikoissa, mutta väitän silti, että DMC:n kaltaisessa nopeatempoisessa toimintapelissä se 60 fps olisi varmasti oleellisempi asia pelikokemuksen kannalta. Ja se että 60 fps:ää varten resoa pitää pudottaa niinkin alas kuin 1080p:hen asti ei kyllä kuulosta siltä, mihin uuden sukupolven konsolin pitäisi pystyä edellissukupolven pelin kanssa.

13105729649l.jpg


Lähde: OC3D
 
  • Like
Reactions: XYU
Johan se pyöri PS4 1080p/60 FPS. Joten ovat vaan laiskasti vetäneet tuon 60 FPS modin kans 1080p vaikka se on varmasti enemmän tuota 120 FPS modia varten. Ellei siinä sit ole 60 FPS modissa grafiikat rankasti paremmat kuin 120 FPS modissa niin ei ymmärrä.
 
Johan se pyöri PS4 1080p/60 FPS. Joten ovat vaan laiskasti vetäneet tuon 60 FPS modin kans 1080p vaikka se on varmasti enemmän tuota 120 FPS modia varten. Ellei siinä sit ole 60 FPS modissa grafiikat rankasti paremmat kuin 120 FPS modissa niin ei ymmärrä.
Niin, jopa perus-PS4:llä 1080p@60 fps, ja Prolla 1800p@60 fps. Mitähän ihmettä ne on tämän PS5-version kanssa tumpuloineet?



Update! Capcomin virallinen esittelyvideo kertoo, että se 1080p@60 fps on myös ray-tracingilla, eli sinne ne tehot on sit "kadonneet". Harmi, etteivät ole laittaneet mitään 4K@60 fps ilman säteenseurantaa -tilaa mukaan.

 
Viimeksi muokattu:
RDNA2 RT taitaa olla aika samaa luokkaa kuin Nvidian RTX2080. PC:llä 4k/60 onnistuu kunnolla vasta Nvidian uusimmilla
 
Nuo pelien hinnat. Miksi ne ovat ihan mitä sattuu?
Spiderman Miles Morales 59,99€
Demon's souls 79,99€
Destruction All Stars 79,99€
Sackboy: Big Adventure 69,99€

En tykkää tästä, että pelien hintoja ruvetaan ihan mielivaltaisesti määrittelemään pelikohtaisesti. Toki täysin sallittua tällainen on, mutta ei kuluttajan kannalta mitenkään optimaalista. Eikä siis nämä Sonyn pelit ole ainoita. Ubisoft sanoi ettei nextgen pelit maksa sen enempää kuin nytkään, kun taas NBA2K:n hinta pomppasi kympillä.
 
Ylös Bottom