Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5-ongelmat

Onko teillä kaatuilleet pelit? WRC9 tilttasi kesken pelin ja halusi lähettää virhersporttia. Sitten kaatui Astro Playroom mustaan ruutuun ja eteenpäin pääsi sulkemalla ja käynnistämällä pelin. En ole tottunut siihen että Playstation pelit kaatuilevat.
 
Viimeksi muokattu:
Onko teillä kaatuilleet pelit? WTC9 tilttasi kesken pelin ja halusi lähettää virhersporttia. Sitten kaatui Astro Playroom mustaan ruutuun ja eteenpäin pääsi sulkemalla ja käynnistämällä pelin. En ole tottunut siihen että Playstation pelit kaatuilevat.
Astro ei kaatunut kertaakaan pelasin sen platinalle asti, mutta eilen days gone kaatui, laitoin virhe raporttia menemään.
 
Ihmettelen kyllä kovasti sonyn nihkeää päivitystahtia tuon ps4 levypeli (jos jo ps5 päivitys on) automaatti asennus bugin suhteen, ei voi niin vaikeaa olla, jo on/off säätö sille että asennetaanko levypeli automaattisesti vai ei hoitaisi tuon pois.
 
Ihmettelen kyllä kovasti sonyn nihkeää päivitystahtia tuon ps4 levypeli (jos jo ps5 päivitys on) automaatti asennus bugin suhteen, ei voi niin vaikeaa olla, jo on/off säätö sille että asennetaanko levypeli automaattisesti vai ei hoitaisi tuon pois.
Päivitystahti on ollut jopa hieman parempi kuin PS4:n alkutaipaleella. PS5:lle on ehditty julkaista jo neljä käyttöjärjestelmäpäivitystä, kun vastaavassa ajassa PS4:lle tuli kolme.

Sony kuitenkin jatkanee jo muutaman vuoden voimassa olleella kaavalla, jossa vuoden aikana tulee kaksi isompaa päivitystä sekä N kappaletta pienempiä bugifiksauksia. Isompaa parantelua voinee siis odotella helmi-maaliskuussa vasta.
 
Aa ok, luulin että jäi ikuiseen looppiin virtojen sammutuksen jälkeen.
Onko kenelläkään ohjaimen yhteys konsoliin tiltannut kesken pelin? Pelasin pojan kanssa eilen fortnitee niin yhtäkkiä kesken pelin tuli ihan järjetön viive ohjaukseen, pelaamisesta ei tullut mitään eikä myöskään ohjaimen mikki toiminut, kun ääni pätki niin pahasti, ohjaimen sammutus ja uudestaan päälle laitto korjasi ongelman. ps4:lla ei ikinä laginut ohjain.
Tuohan on ollut ps4:n ohjaimissa ongelmana jo parivuotta säännöllisen epäsäännöllisesti, todella ärsyttävää. Ikävä kuulla et se jatkuu vitosellakin.
 
Vielä ei ole heitetty pyyhettä kehään! :D Tämä vielä selvitetään ja selätetään!
Noniin! Nyt on saanut kovalevykeissini uusia käänteitä eli Toshiban takuuseen lopulta lätty lähti ( kiitos eräälle foorumistille joka käytti omaa aikaansa levyn kanssa pähkäilyyn sekä selvitti, että takuu hoitaa ja vielä toimittikin lätyn sinne.)Rispect! Ja tänään sain sähköpostia, että tällä viikolla pitäisi paketti saapua kotiin. Toivottavasti kyseessä on uunituore kovalevy eikä valohoitoa saanut samainen kiusankappale.

Eli hyvinhän tässä sitten loppujen lopuksi (luultavasti) käykin.
Nyt vain pitää saada varmistus Sonyn puolelta, että tämä PS5:n ulkoisten kovalevyjen tappohalut on saatu lannistettua ennen kuin uskallan uudestaan lättyä siihen kiinnittää. :)
 
Noniin! Nyt on saanut kovalevykeissini uusia käänteitä eli Toshiban takuuseen lopulta lätty lähti ( kiitos eräälle foorumistille joka käytti omaa aikaansa levyn kanssa pähkäilyyn sekä selvitti, että takuu hoitaa ja vielä toimittikin lätyn sinne.)Rispect! Ja tänään sain sähköpostia, että tällä viikolla pitäisi paketti saapua kotiin. Toivottavasti kyseessä on uunituore kovalevy eikä valohoitoa saanut samainen kiusankappale.

Eli hyvinhän tässä sitten loppujen lopuksi (luultavasti) käykin.
Nyt vain pitää saada varmistus Sonyn puolelta, että tämä PS5:n ulkoisten kovalevyjen tappohalut on saatu lannistettua ennen kuin uskallan uudestaan lättyä siihen kiinnittää. :)
Muista, ettet käytä sitä adapteria enää (jos sen takia hajosi/sekosi) :D
 
Siis hetkinen. Hajottaako ps5 ulkoisia kovoja? Mulla on kaikki ps4 pelit ulkoisella ja tarkoitus on näitä sieltä pelailla kunhan joskus ps5 saan mutta eihän sitä uskalla tyrkätä kiinni ennen kuin tästä on varmistus saatu
 
Siis hetkinen. Hajottaako ps5 ulkoisia kovoja? Mulla on kaikki ps4 pelit ulkoisella ja tarkoitus on näitä sieltä pelailla kunhan joskus ps5 saan mutta eihän sitä uskalla tyrkätä kiinni ennen kuin tästä on varmistus saatu
Vaikka tuossa Kainin tapauksessa USB-kiintolevy vikaantuikin sen ollessa PS5:een kytkettynä, on PS5:n osuus tapahtuneeseen mielestäni silti kiistanalainen.

PS5:n kanssa ulkoinen kiintolevy on kieltämättä aiheuttanut jos jonninmoisia ongelmia etenkin Rest Modea käytettäessä, mutta se on mielestäni vielä toteen näyttämättä, että se ihan ”hajottaisi kovoja”.
 
Tämä oli sen verran mystinen keissi, että kai se pitää ottaa asiasta lopullinen selvyys. Nyt kun kerran sain uuden koviksen joka on nyt formatoitu ja todettu toimivaksi PS4:n kanssa niin isken sen tänään kiinni PS5:n persiiseen ja sittenhän sen näkee. Jos sama toistuu niin eikun takaisin takuuseen :D
Tässä omassa keississäni oli kaksi oleellista kohtaa jotka saattavat toki olla vaikuttavat tekijät koko roskaan. Tilannehan lähti siitä kun mun kovalevyssä ei ole usb-c päätä ja halusin saada sen siirrettyä takaa PS5:n eteen jotta saan takan olevan usb portin vapaaksi VR kalustolle.

Tähän tarkoitukseen hommasin usb-c adapterin jolla tämä piti onnistua. Ja kun tein ensimmäisen testauksen niin silloin huomasin kovalevyn olevan tyhjä. Tämä saattaa hyvinkin olla syynä. Toinen oleellinen saattaa olla myös syypää eli kun vaihdoin kovalevyn koneen takaa etupuolelle en tehnyt sitä irrota laite turvallisesti osaa joka ilmeisesti on hyvin tärkeää tehdä vaikka kone olikin täysin virrattomassa tilassa.

Lepotilasss en konetta käytä koskaan ellei ole joku lataus menossa niin lataan sen loppuun ja sammutan sitten konsolin. Se saattaa ilmeisesti olla myös yksi mahdollinen syypää näihin kovalevyongelmiin.

Eli hyvinkin on mahdollista, että syypään löytää kun katsoo peiliin. Jokatapauksessa asiasta sen verran edes viisastuneena vastedes irrotan kovalevyn aina turvallisesti enkä käytä konsolia lepotilassa. Enkä myöskään enää kokeile siirtää kovalevyn paikkaa :D Toivottavasti tämä riittää ja jos ongelmia yhä tulee niin raportoin asiasta välittömästi tänne.
 
Viimeksi muokattu:
Olen myynyt Valhallan pois jo jonkin aikaa sitten ja olen poistanut pelin, mutta yhä se haluaa mulle kummitella. Onko keinoa saada tämä pois häiritsemästä?
Löysin tämmöisen ohjeen tubesta, mutta eipä auta.
 

Liitetiedostot

  • 20210109_230655.jpg
    20210109_230655.jpg
    1,2 MB · Lukukerrat: 25
Viimeksi muokattu:
Olen myynyt Valhallan pois jo jonkin aikaa sitten ja olen poistanut pelin, mutta yhä se haluaa mulle kummitella. Onko keinoa saada tämä pois häiritsemästä?
Löysin tämmöisen ohjeen tubesta, mutta eipä auta.

Redditissä jollakin oli auttanut, kun oli käyttänyt sitä "restore licenses" toimintoa.
 
Olen myynyt Valhallan pois jo jonkin aikaa sitten ja olen poistanut pelin, mutta yhä se haluaa mulle kummitella. Onko keinoa saada tämä pois häiritsemästä?
Löysin tämmöisen ohjeen tubesta, mutta eipä auta.


Itsellä auttoi tuo videon tapa poistaa eka peli, mutta Cyberpunk poistui vasta kun peli deletoitiin tililtäni pois. Ärsyttävä ongelma kyllä.
 

Redditissä jollakin oli auttanut, kun oli käyttänyt sitä "restore licenses" toimintoa.
Eipä auttanut. Call of dutyn sain poistettua tuon videon tavalla, mutta Valhalla ei halua poistua sitten millään. Pitääköhän mun laittaa PS4 levy koneeseen, että onnistuu poistaminen sillä kun katson PS4 versiota niin sen kuvake näyttää samalta kuin PS5 version paitsi, että siinä on myös lukko?
 
Eipä auttanut. Call of dutyn sain poistettua tuon videon tavalla, mutta Valhalla ei halua poistua sitten millään. Pitääköhän mun laittaa PS4 levy koneeseen, että onnistuu poistaminen sillä kun katson PS4 versiota niin sen kuvake näyttää samalta kuin PS5 version paitsi, että siinä on myös lukko?
Onkos TT-2k viestistä mitään apua, kun oli samaa ongelmaa ollut myös siellä ilmeisesti? Jos se PS4 versio oli sinne myös asentunut ja olisi jäänyt sinne kummittelemaan?


Vaikuttaa kyllä ärsyttävältä bugilta, niin toivottavasti saat sen Valhallan sieltä pois :)
 
Ylös Bottom