Yritin tuossa omalla konsolilla toistaa tilannetta, mutta en onnistunut. Toisaalta mulla ei ole EA Playta, joten tyydyin siihen, että laitoin lataukseen The Crew 2:n, joka tulee yhtenä 54,8 gigan könttänä. Siinä ei siis ole PlayGo käytössä, joka mahdollistaisi sen, että pelaamaan pääsee jossain määrin jo pienemmän alkulatauksen jälkeen.
Vapaata tilaa PS5:n SSD:llä on n. 39 gigatavua ja USB-levyllä vähän yli 80 gigaa. Eli ainakin teoria siitä, että peli todellisuudessa ladataan joka tapauksessa ensin PS5:n sisäiseen tallennustilaan ja vasta lopuksi vaivihkaa siirretään ulkoiselle levylle, ei nyt näyttäisi selittävän alkuperäistä ongelmaasi.
Se tässä toki jää nyt kokeilematta, että onko EA Play sitten se syypää. Joka tapauksessa on selvää, että Sonylla riittää vielä paljon tekemistä PS5:n tiedostonhallinnan kanssa. Itse uskonkin, että tuon keskeneräisyys ja bugisuus on myös sen takana, miksei konsolin M.2-paikkaa tueta vielä lainkaan. Todennäköisesti ovat omissa testeissään löytäneet liikaa bugeja, kun pitää hanskata jopa kolmea erilaista tallennustilaa. Vaikka tällaisten asioiden pitäisi periaatteessa olla ihan käyttöjärjestelmien peruskauraa, ja jopa Xbox 360 pystyi hoitamaan hommat kahden ulkoisen tallennustilan kanssa.
PS. Näemmä tuo uusin päivitys ei ole korjannut sitä, että PS4-pelin poisto jättää sen kummittelemaan päävalikkoon Store-ikonin vasemmalle puolelle. Huoh, on se softakehitys Sonylle joskus niin vaikeaa.