kopolanpoika
Well-Known Member
Oliko tosiaan pleikalla vaan vuoden takuu?
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Jep, samanlainen surkea takuu kuin esim. Applella.Oliko tosiaan pleikalla vaan vuoden takuu?
Menee joo. Kaikki Euroopan PS5:det korjataan yhdessä ja samassa paikassa. Kannattaa varautua noin kuukauden odotteluun tuon kanssa. Ensin Verkkokauppa käy keskustelut Sonyn kanssa, varmaan joutuvat tuosta takuun loppumisesta keskustelemaan keskenään, vaikka asianhan pitäisi olla ihan selvä. Siitä hetkestä, kun Sony näyttää vihreää valoa huollolle, menee yleensä 3-4 viikkoa siihen, että paketti on takaisin siellä, mistä se huoltoon lähetettiin, eli siis tässä tapauksessa Verkkokaupalla. Viikko matkaan Ranskaan ja viikko takaisin plus kauanko siinä huollossa/laitteen vaihdossa sitten menee aikaa. Toki logistiikka on aina logistiikkaa, että matkassa voi mennä kauemminkin, mutta viikko vähintään per suunta.Meneekö noi sitten tuonne Ranskaan kaikki huoltoon?
Eli pitkä odotus on edessä. No, pakkohan toi on hoitaa kuntoon. Parasta tässä on se, että poika haluaa mun SeriesX:n lainaan sen ajaksi kun Ps5 on huollossa. No, näin se menee ja isä pelaa sitten vanhalla PC:llä pasianssiaMenee joo. Kaikki Euroopan PS5:det korjataan yhdessä ja samassa paikassa. Kannattaa varautua noin kuukauden odotteluun tuon kanssa. Ensin Verkkokauppa käy keskustelut Sonyn kanssa, varmaan joutuvat tuosta takuun loppumisesta keskustelemaan keskenään, vaikka asianhan pitäisi olla ihan selvä. Siitä hetkestä, kun Sony näyttää vihreää valoa huollolle, menee yleensä 3-4 viikkoa siihen, että paketti on takaisin siellä, mistä se huoltoon lähetettiin, eli siis tässä tapauksessa Verkkokaupalla. Viikko matkaan Ranskaan ja viikko takaisin plus kauanko siinä huollossa/laitteen vaihdossa sitten menee aikaa. Toki logistiikka on aina logistiikkaa, että matkassa voi mennä kauemminkin, mutta viikko vähintään per suunta.
Kannattaa nyt sitten tarkasti katsoa missä kunnossa se sieltä huollosta palaa. On nimmittäin tällä foorumilla ollut ihmisillä huollosta palautettuja konsoleita, jotka ovat olleet esteettisesti huonomassa kunnossa huollon jälkeen kuin ennen huoltoa.Eli pitkä odotus on edessä. No, pakkohan toi on hoitaa kuntoon. Parasta tässä on se, että poika haluaa mun SeriesX:n lainaan sen ajaksi kun Ps5 on huollossa. No, näin se menee ja isä pelaa sitten vanhalla PC:llä pasianssia
Olen lukenut joo, ei kyllä paljoakaan lisää luottoa Sonyn suuntaan. Mutta pitää olla toiveikas, että kaikki menee hyvin.Kannattaa nyt sitten tarkasti katsoa missä kunnossa se sieltä huollosta palaa. On nimmittäin tällä foorumilla ollut ihmisillä huollosta palautettuja konsoleita, jotka ovat olleet esteettisesti huonomassa kunnossa huollon jälkeen kuin ennen huoltoa.
Itse itselleni vastaten. Nyt käyttänyt ihan oikeaa shut down intead rest mode ja ollut kertaakaan mitään ongelmia konsolin käynnistyksen kanssa.Itsellä pieni tarina tänne, toivottavasti ei tarvitse toistamiseen tänne kirjoitella.
Eli käytän tuota 'rest mode' tilaa melkeinpä aina ja monasti sammuu konsoli itsestään kun olen liipaissut tiesminne kesken pelailun. Varsinkin näissä tapauksissa missä konsoli menee itsekseen lepotilaan se käynnistettäessä valittaa ettei sitä mukamas olla sammutettu oikein mistä seuraa database rebuild -> External USB disk repair ja nämä perinteiset toiminnot.
No, nyt tänään sitten taas jäi päälle yksikseen ja mennyt lepotilaan ja ei käynnistynyt enää lainkaan alun playstation logoa pidemmälle.
Logo ilmestyy, parinkymmenen sekunnin kuluttua se häviää jättäen pelkän musta ruudun ja konsolin siniset ledit alkaa hiljakseen vilkkumaan.
Tein mitä nyt päähän juolahti, ensimmäisenä tietysti virtajohdon irrottaminen toviksi, sitten software update (tämmöinen itse asiassa löytyi!), database rebuild jonka jälkeen cachen pyyhkiminen jotka kaikki tein siis huoltovalikosta (minne onneksi sentään pääsin). Jokaisen stepin välissä kokeilin josko alkaisi rakkine pelaamaan.
Kun nämäkään ei auttanut, niin eipä jäänyt muita vaihtoehtoja kun factory reset - joka siis onneksi auttoi! Nyt vaan lataamaan pelit takaisin.
Toivottavasti ei ole lopun alkua tuolle vehjekselle
Itselläni ei ainakaan ollut mitään ongelmaa. Oletko päivittänyt käyttiksen?Itsellä eilen ps5.ssa ongelma ettei yhdistänyt millään ps (ps+) tilille. Yhteystestillä internet toimi (ollut kyllä pari päivää aiemmin telian yhteyksissä ongelmia mutta ne nyt kunnossa(?) ja kaikki laitteet käynnistetty uudestaan). Uusin päivitys on asennettu joten ei johdu siitäkään ja vieressä läppärillä pääsi omalle tilille. Isoin ongelma oli että ei päässyt jatkaan far cry 6 (levyversio). Pelin alkuun tuli vaan se että tarkistetaan/verrataan pilvitallennustilaa (kun koitti käynnistää peliä niin ruudulla välkkyi vaan konsolin tallennustila ja pilvitallennustila vierekkäin). Millä ps5 konsolin saa tallentamaan pelit pelkästään konsoliin että voisi tämän välttää. En äkkiseltään löytänyt sellaista kohtaa.
Kokeilinkin tuossa jo ennen vastaustasi ihan täysin offlinessa. Eli vedin kirjaimellisesti netin irti seinästä. Konsolilla ei siis ollut internet- eikä myöskään PS Networkiin yhteyttä. Heitin AC: Valhallan levyn sisälle ja parin minuutin jälkeen jumittelu ja kaatuilu alkoi. Kävi itse asiassa niin, että kaatui useamman kerran putkeen sillä tavalla, että päävalikon pelikuvakkeet ehtivät tulla "puolittain" näkyviin ja saman tien uudestaan jumi.Teepä uusi käyttäjä kun olet taas alustanut koko systeemin kuten aiemmin teit ja kerro tapahtuuko senkin kanssa samaa. Älä käytä tunnusta jota olet nyt käyttänyt. En Sonyn purkkaviritysten* kautta ihmettelisi jos liittyy PSN-tunnukseen ja ainakin kertomasi mukaan ehdit kirjautua ennen jumitusta, joten voi siihen liittyä.
Tekeekö samaa sammuttamisen (ei siis lepotilaan laitto) ja uudelleen käynnistyksen jälkeen? Käykö laite oikeasti kuumana?mulla oli ps5 sammunut lepptilassa(oli ollut pari päivää) nyt käynnistin konsolin ja tuuletin huutaa kuin ps4, sama huuto jos käynnistää pelin. mikä avuksi? day1 konsoli kyseessä.
Ei lepotila ole turha, eikä se konsoleita tuhoa. Se mahdollistaa ne kaikki taustalla tapahtuvat lataukset ja päivitykset ilman älytöntä virrankulutusta, mitä aiheutuu jos laite olisi koko ajan päällä.Mun mielestä toi lepotila on aika turha. Konsoli on lähes äänetön niin sehän on sama vaikka se on käynnissä kokoajan jos vaikka pelejä lataa. Varsinkin jos lepotila tuhoaa konsoleita niin en todellakaan sitä käyttäisi. Jos virtaa haluaa niin vihreänä säästellä niin sammuttaa sitten kokonaan.
joo sammutin monta kertaa niin huuto jatkui joka kerta, käynnistyksen jälkeen ensimmäinen pelin kun käynnistää niin huutaa. jos mitään vaikutusta niin m.2 paikassa on siilillinen ssd.Tekeekö samaa sammuttamisen (ei siis lepotilaan laitto) ja uudelleen käynnistyksen jälkeen? Käykö laite oikeasti kuumana?