Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5-ongelmat

Onko jotain nopeempaa tapaa jolla vois poistaa useita kerralla?
Ainakin my.playstation.com-sivuston kautta onnistuu suht. nopeasti ja näppärästi. Vaatii kolme klikkausta per poistettava käyttäjä, eli kyllä siinä toki jonkin verran saa kliksutella.
 
Pitäisi putsata kaveri listaa, mutta PS5:llä se ei oikeen onnistu. Yhden kaverin poistamiseen menee noin 3-5min kun kone jäätyy ihan ihan totaalisesti ja hävittää välillä osan kavereista ja vaatii uudelleen käynnistyksen. Onko jotain nopeempaa tapaa jolla vois poistaa useita kerralla? En viitsi käyttää 100h siihen että voin poistaa muutaman sata pois listalta.
Virallinen PS app.
 
Minä tein myös pientä karsintaa kaverilistalle ja ihan konsolilla ilman mitään ongelmia. Ei tuossa kauaa mennyt.
 
Auttaisiko joku hölmöä tän uuden tekniikan kanssa?
Elikkäs ps5 saapui viimein ja asennellessa huomasin että HDR ei mene päälle. Antaa vain ilmoituksen että televisiosi ei tue HDR:ää.
Televisioni on parisen vuotta vanha 65" Samsungin Q8F QLED (tuotekoodi: Qe65q8fam ). Televisiosta pitäisi löytyä HDR1500 (mikä sitten onkaan), sekä television asetuksista löytyy ainakin HDR+ asetus.
Missä vika? Käyttäjässä? HDMI kaapelissa tai portissa? Asetuksissa? Vai onko oikeasti että tuo pari vuotta vanha pari kiloa maksanut töllö jossa piti olla "kaikki" herkut ei aikuisten oikeesti tuekkaan HDR:ää ps vitosessa?
Ja ratkaisuhan löytyi taas heti kun kerkesi apua pyytää.. Tv asetuksista täytyi laittaa itse päälle ne hdmi portit jotka tukevat tätä.. Kiitos ja anteeksi
 
Viimeksi muokattu:
Se pelko tässä vähä onki että tulee sama takasi, siitä nyt riemu repeis jos väittää että tällänen on ihan normaalia. :rolleyes:Näytä liitetiedosto 6183
Tulee näköjään bumerangina takas kone, ainaki ilmoitettu sarjanumero on sama kuin minkä lähetin, voi vi**u!

Viestin loppu on kuitenkin outo:

”PlayStation tuotteesi on lähtenyt huoltokeskuksestamme ja se on matkalla sinulle.

Tuotepalautuksen viitenumero: *********

Seurantanumero: *************Sarjanumero: *************

Lähetämme sinulle uuden sähköpostiviestin, kun konsolisi on korjattu tai vaihdettu ja se on valmis palautettavaksi sinulle.”

Eli mitä tää nyt tarkottaa? :rolleyes:

edit: on tulossa, nyt sitte sormet ristissä että uusi kone tulee takasi.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen tuli ensimmäistä kertaa ongelma PS5 kanssa, joka on ollut käytössä jo julkaisuviikosta asti.

Käynnistin konsolin ohjaimen PS näppäimellä valmiustilasta. Konsoli pyysi herättyään normaalisti painamaan vielä kertaalleen PS näppäintä ja valitsemaan käyttäjän.. no eipä ohjaimen komennot menneet perille. Käynnistin koneen uudestaan - ei toiminut, ja yritin jos kytkisin ohjaimen usb kaapelilla konsoliin - ei toiminut.

Onneksi redditistä löytyi vastaus ongelmaan. Eli PS5 piti sammuttaa virtanapista siten että sitä virtanappia pitää 5-10sek pohjassa jotta kuuluu 2 piippausta. Tämän jälkeen ohjaimet toimivat taas normaalisti.

Olipas outo bugi.
 
Onkohan tuo levyn ”pölyyntyminen” koneessa kuitenkin ominaisuus, pojan koneessa ollut rdr2 oli juuri samanlainen kuin omassani, pölykerros ja siinäkin näkyi rengas. o_O Kattokaa nyt muutkin uudestaan levynne esim. kattovalaisimen alla jos on koneessa pidempään pyörinyt.
 
Onkohan tuo levyn ”pölyyntyminen” koneessa kuitenkin ominaisuus, pojan koneessa ollut rdr2 oli juuri samanlainen kuin omassani, pölykerros ja siinäkin näkyi rengas. o_O Kattokaa nyt muutkin uudestaan levynne esim. kattovalaisimen alla jos on koneessa pidempään pyörinyt.
Odotan mielenkiinnolla miten sinun konsolillesi käy.

Itsellä ei ollut levy pöllytystä vaikka Sekiron levy oli sisällä viikon, vaan oma tuuletin lakkasi toimimasta kokonaan.
Oma konsoli lähti Gigantin kautta huoltoon 17.3 , paketti lähti Tampereelta 18.3.

Playstation sivuston mukaan saapunut huoltokeskukseen 26.3
Sen jälkeen seuranta ei ole edennyt. Koska huolto on järjestetty Gigantin kautta, tuumin tuleekohan upsilla takaisin Giganttiin noudettavaksi, ja varmaan heidän sähköpostiin tulee väliaikatiedot, kuten sähköposti jonka sinä kun huolto valmistui jossa seurannat yms.

Samoin Playstation sivuston seurantaan kuulemma ei voi luottaa joten ei hajua missä vaiheessa oma konsoli on, muutakuin että se on vastaanotettu keskukseen. Gigantti arvioi että ei tule ennen pääsiäistä.

Lukeeko sinun Playstation sivuston seurannassa että paketti on matkalla sinulle?

Tuli kyllä super v-mäiseen aikaan kun lockdown ympärillä päällä. Konsoli kerkesi olla minulla 13 päivää käytössä ennenkuin loru loppui siihen. Piti sitä kuuluisaa ujeltavaa "ufo" ääntä joka johtui tuulettimesta. Kun tuuletin kosahti, oli konsoli todella hiljainen, jos tästä voi jotkut naurut repiä.
 
Onkohan tuo levyn ”pölyyntyminen” koneessa kuitenkin ominaisuus, pojan koneessa ollut rdr2 oli juuri samanlainen kuin omassani, pölykerros ja siinäkin näkyi rengas. o_O Kattokaa nyt muutkin uudestaan levynne esim. kattovalaisimen alla jos on koneessa pidempään pyörinyt.
Änäri pyörinyt koneessa kuukauden verran, eikä jäljen jälkeä. Eli tuskinpa tuo on konsolin ominaisuus. Eikä kyllä pitäisikään olla.
 
Odotan mielenkiinnolla miten sinun konsolillesi käy.

Itsellä ei ollut levy pöllytystä vaikka Sekiron levy oli sisällä viikon, vaan oma tuuletin lakkasi toimimasta kokonaan.
Oma konsoli lähti Gigantin kautta huoltoon 17.3 , paketti lähti Tampereelta 18.3.

Playstation sivuston mukaan saapunut huoltokeskukseen 26.3
Sen jälkeen seuranta ei ole edennyt. Koska huolto on järjestetty Gigantin kautta, tuumin tuleekohan upsilla takaisin Giganttiin noudettavaksi, ja varmaan heidän sähköpostiin tulee väliaikatiedot, kuten sähköposti jonka sinä kun huolto valmistui jossa seurannat yms.

Samoin Playstation sivuston seurantaan kuulemma ei voi luottaa joten ei hajua missä vaiheessa oma konsoli on, muutakuin että se on vastaanotettu keskukseen. Gigantti arvioi että ei tule ennen pääsiäistä.

Lukeeko sinun Playstation sivuston seurannassa että paketti on matkalla sinulle?

Tuli kyllä super v-mäiseen aikaan kun lockdown ympärillä päällä. Konsoli kerkesi olla minulla 13 päivää käytössä ennenkuin loru loppui siihen. Piti sitä kuuluisaa ujeltavaa "ufo" ääntä joka johtui tuulettimesta. Kun tuuletin kosahti, oli konsoli todella hiljainen, jos tästä voi jotkut naurut repiä.
Tuo seuranta tuntuu tulevan pahasti jäljessä, sielä viimesin merkintä on edelleen että ovat vastaanottaneet konsolin, sain sähköpostin sonylta pari päivää sitten otsikolla, ”Sony playstation-tuotepalautus: Laite lähetetty” ja hetken päästä tuli ups:lta sähköpostia tulevasta lähetyksestä.
 
Juuri äsken PS5-konsoliin yhdistetty PS4-ohjain jäi päälle, ei reagoi painalluksiin (myös USB-kaapelilla kokeiltu). Konsoli käynnistetty uudelleen, mutta ohjaimessa palaa jatkuvasti sininen valo. Ilmeisesti tuo nyt kuluttaa akun loppuun, ennen kuin saa väkisin sammutettua. Konsolin sai sammutettua PS5-ohjaimella.
 
Eikö edes PS-napin pitäminen pohjassa sellaiset 10-15 sekuntia auta?

Kiitos, tämä tepsi! Jollain Jeesuksen voimalla tuo ohjain oli pysynyt päällä koko yön, eli sellaiset 8+ tuntia :eek: Mielestäni PS4-ohjaimen akku ei ole koskaan kestänyt itselläni noin pitkään aiemmin.
 
Kiitos, tämä tepsi! Jollain Jeesuksen voimalla tuo ohjain oli pysynyt päällä koko yön, eli sellaiset 8+ tuntia :eek: Mielestäni PS4-ohjaimen akku ei ole koskaan kestänyt itselläni noin pitkään aiemmin.
Sen ohjaimen saa myös nollattua jos ei mikään muu auta. Ihan vinkkinä vaan jatkoon.

Langattoman DUALSHOCK 4 -ohjaimen nollaaminen

  1. Sammuta PS4-järjestelmä ja irrota se virtalähteestä.
  2. Etsi ohjaimen takaosasta pieni nollauspainike, joka on lähellä L2-olkanäppäintä.
  3. Paina pienen reiän sisällä olevaa painiketta pienellä työkalulla. Pidä painiketta painettuna noin 3–5 sekunnin ajan.
  4. Yhdistä ohjain PS4-järjestelmään USB-kaapelilla ja paina PS-näppäintä.
  5. Jos valopalkki muuttuu siniseksi, ohjaimen yhdistäminen onnistui.
 
Näitä "pölylevy"-juttuja luettuani laitoin jännityksen säestämänä ensimmäistä kertaa levyn PS5-konsolini sisään ja... Ei mitään ihmeellistä. Varsin maltillinen humina, mihin on tottunut muillakin levynpyörittimillä kuulemaan. Kenties saa huokaista helpotuksesta että se kenties viimeinenkin mahdollinen korjauskierroksen aikaansaava ominaisuus on nyt testattu toimivaksi.

Kaikki sympatia vain heille, joiden konsoli on korjauskierrokselle lähtenyt. Toivottavasti saatte pikaisesti uuden tilalle tai korjattuna takaisin. Oma Xbox 360 kävi kerran Saksan reissun levyaseman takia ja mieluusti olisin senkin ajan pelaillut. Nykyisin kyllä on vaihtoehtoisia konsoleitakin sen verran että ei niin järkyttävä ongelma olisi mutta aina sitä jokin teos on jokaisella laitteella kesken. Nyt lähti viimeinen Ghost of Tsushima pelaukseen ja harmittaisi kyllä kovasti jättää se jonkin korjauksen vuoksi tauolle.
 
Sen ohjaimen saa myös nollattua jos ei mikään muu auta. Ihan vinkkinä vaan jatkoon.

Langattoman DUALSHOCK 4 -ohjaimen nollaaminen

  1. Sammuta PS4-järjestelmä ja irrota se virtalähteestä.
  2. Etsi ohjaimen takaosasta pieni nollauspainike, joka on lähellä L2-olkanäppäintä.
  3. Paina pienen reiän sisällä olevaa painiketta pienellä työkalulla. Pidä painiketta painettuna noin 3–5 sekunnin ajan.
  4. Yhdistä ohjain PS4-järjestelmään USB-kaapelilla ja paina PS-näppäintä.
  5. Jos valopalkki muuttuu siniseksi, ohjaimen yhdistäminen onnistui.

Hyviä vinkkejä. Tuhansien PS4-pelituntien aikana ei ole tullut tarvetta näihin temppuihin ohjaimen kanssa, mutta nyt PS5:n kanssa tuli tarve jo aika alkutaipaleella.
 
Turhan aikaisin saatoin kehua ongelmattomaksi konsoliksi kun jo toisella kertaa eli tänään jäi peli kesken kun tuli "ps5 cant continue using the game or app. This disc can't be read. Make sure the disc isn't damaged or dirty."

Eilen hain pelin kaupasta ja ei todellakaan ole "damaged" tai "dirty". Kyllä on Sonylla jotain pielessä kun levyaseman kanssa tuntuu olevan useammallakin ongelmia. Joku ongelma COD:n kanssa ainakin näytti olevan kun googlailin tätä omaa virheilmoitusta.

Saapa nähdä jatkuuko tämä homma ja pitää lähettää kone huoltoon.

Vai onko tämä vain Sonyn vastaus fyysisten pelien tulevaisuudelle? Ei niillä ole niin väliä, vaihtakaa vain digimalliin niin saadaan enemmän voittoja...
 
Oma konsoli lähetetty eilen matkaan ilmeisesti, sitten odotellaan millä tuloksilla, vanha fixattu vai uusi konsoli. Viikon se sonylla näytti viihtyvän syystä tai toisesta.

Tämä tieto tuli sonyn omaan korjaus ja seuranta sivulle. 2 viikkoa kestänyt prosessi tähän mennessä ja kolmas täyttyy ensi torstaina.

Edit: Torstaiksi myös lupaa että perillä ja ups:lla tulee giganttiin

Pohdin myös asiaa jonka Gigantin huoltomyyjä sanoi asioidessa, että periaatteessa kannattaa takuuhuollot hoitaa jälleenmyyjän kautta, jolloin "yritys juttelee yritykselle". Hän mainitsi etuina että heiltä lähtee tiedot ostopäivästä, serial numberista, mitä laatikko sisältää etc ja vikailmoitus/kuitit. Pohdin, että onkohan siinä ihan oikeasti perää että periaattessa kun yritykset neuvottelee, asiakas on "vahvemmilla" jos tulee ongelma tilanteita, kuin vastaavasti tilanteessa jossa asiakas hoitaa takuuhuolto juttunsa itse. Itse vein giganttiin laitteeni, jotta en ole vastuussa "riittävästä pakkauksesta" jos konsoli rikkoutuu lähetyksessä.

Kauhu tarinoita lukeneena redditistä (ei kannata btw), niissä ainakin kuluttuja vs sony on aika ikäviä tapahtumia jossa paketti hukkunu ja ei ole korjattu laitetta yms, joita tottakai on aina asiakkaan ja yrityksen välillä.
 

Liitetiedostot

  • Näyttökuva 2021-4-2 kello 16.57.18.png
    Näyttökuva 2021-4-2 kello 16.57.18.png
    36,5 KB · Lukukerrat: 36
Viimeksi muokattu:
Onkohan nappien jumiutuminen yleinenkin DualSensen ongelma? Ohjain ja konsoli olleet nyt muutaman viikon käytössä, ja nyt huomasin että ympyränappi ei tietystä kulmasta painettaessa aina palaudu välittömästi ylös. Ongelma ei ole suuri, mutta sellaiseksi se muuttuu jos jumiutuminen vielä pahenee. Voikohan asialle tehdä jotakin itse, vai kannattaako ottaa jo tukeen yhteyttä?
 
Onkohan nappien jumiutuminen yleinenkin DualSensen ongelma? Ohjain ja konsoli olleet nyt muutaman viikon käytössä, ja nyt huomasin että ympyränappi ei tietystä kulmasta painettaessa aina palaudu välittömästi ylös. Ongelma ei ole suuri, mutta sellaiseksi se muuttuu jos jumiutuminen vielä pahenee. Voikohan asialle tehdä jotakin itse, vai kannattaako ottaa jo tukeen yhteyttä?
Ittellä ollu ohjaimissa juuri näitä sinne napin väliin on voinu päästä jotain. Itte joskus saanu kuntoon kun ronkkinu esim. hammastikulla hellävarasesti sitä likaa sieltä napinvälistä. mut jos ei auta niin uutta ohjainta tai yhteyttä tukeen josko menee sit takuuseen.
 
Ylös Bottom