Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5-ongelmat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5
Vein takaisin jälleenmyyjälle konsolin ja sain rahat takaisin. Tämmöset naarmut huollon jälkeen on iso NOPE. Onneksi Gigantin edustaja oli ymmärtäväinen ja heidän kanssaan koko prosessi meni täysin mutkattomasti joka vaiheessa joten iso kiitos heille.

Sonya edustamat firmat taas saavat gigantilta reklamaatiota, että miten meni.
Aivan järkyttävän näköinen. Näyttää että tossa on vedetty talttapääruuvaria edestakas kiiltopintaa vasten ihan vaan huvin ja urheilun vuoksi.
 
Jäin ilman konsolia kyllä vaan.
Myymälät eivät saa tuotetta hyllyyn mistään ja siksi kaikki myydään nettikauppojen kautta. Tämän myötä myymälät eivät voi myöskään tehdä vaihtoa uuteen tuotteeseen koska sama sääntö estää myymälöitä tilaamasta paikan päälle konsolia seuraavasta erästä.
Vaihdoin kännykkä liittymän elisalta telialle jonka tarjouksena sai tilata itselleen levyllisen uuden konsolin. Katsotaan milloin sieltä tulee pakettia.

Konsolin tuuletin oli korjattu, en tiedä mitä sille oli tehty, vaihdettu uuteen vai joku piuha laitettu vain paikalleen. Koneen levyasema päästi kyllä saha ääntä asentaessa pelejä hetken ja sitten rauhottui (en tiedä mitä sellainen käytös lupaa).

Kun valkoiset siivet otti irti, oli imukuppimäisiä jälkiä laitteessa sielä täällä.
 
Kun tuo uusin "v3.00"-päivitys toi mahdollisuuden siirtää PS5-pelejä USB:lle jemmaan, heräsi heti kysymyksiä siitä, miten se mahtaa hanskata peliin tulevat päivitykset. No, sain siihen nyt vastauksen, koska kaukaa viisaana ennustin Warframeen saavan piakkoin päivityksen ja siirsin sen jo eilen USB-levylle talteen. Tänään päivityksen saapuessa konsoli ei tuntunut olevan millään lailla pelin uudesta versiosta tietoinen, eikä siellä "kylmävaraston" puolella olevalla pelillä ole myöskään Check For Update -toimintoa. Niinpä päätin aloittaa kopioinnin takaisin PS5:n omaan tallennustilaan.

Operaatio meni epäilyttävän hitaasti, ja arvelin, että se taitaa nyt salaa taustalla ladata päivitystä, vaikkei käyttöliittymä sitä mitenkään ilmaissut. Kun homma oli lopulta valmis, käynnistyi peli automaattisesti ohjaimeen koskematta, ja toden totta, se oli valmiiksi uusimmassa versiossaan. So far so good, mutta sitten halusin testata päivitetyn pelin siirtoa takaisin USB:lle. Sepä ei onnistunutkaan, koska siirron loppumetreillä tuli todella selkeä "Something went wrong" -virheilmoitus sekä virhekoodi, jota en siinä kohtaa älynnyt ottaa ylös.

Edes konsolin uudelleenkäynnistyksen jälkeenkään Warframe ei suostunut USB-levylle enää menemään. Tiedostonhallinnan mukaan ulkoisessa tallennustilassa ei ole kyseisestä pelistä jälkeäkään, mutta kun siirtoa yrittää uudestaan, näkyy pelin kokona vain reilu gigatavu. Eli oletettavasti se sai alunperin n. 30 gigaa siirrettyä, jonka jälkeen jotain kyrvähti, ja nyt ne vaillinaiset datat estää tekemästä siirtoa loppuun.

Poistin nyt pelin PS5:ltä kokonaan ja laitoin uudestaan lataukseen. Sen jälkeen voisin kokeilla siirtoa vielä kertaalleen.

Ja ei tuo tiedostohallinta muutenkaan tunnu vieläkään ihan kunnossa olevan, sillä aamupäivällä ladattu PS4-peli Saints Row The Third Remastered ei suostunut siirtymään USB:ltä SSD:lle päin, koska kyseinen nimike oli olevinaan Installing-tilassa. Tarkempi katsastus Options-napilla pelin Information-näkymään kertoi Download statuksen olevan 59.12/59.14 GB, eli tuntemattomasta syystä latauksesta puuttui parisenkymmentä megatavua. Kuitenkaan mitään tapaa latauksen jatkamiseen ei ollut, ja konsolin restartin jälkeen samainen status näytti 19.25/59.14 gigaa. Peli kyllä käynnistyi ihan normaalisti, eikä valittanut puuttuvasta datasta. Varmuuden vuoksi kuitenkin poistin koko roskan ja laitoin vielä kerran uudestaan lataukseen.

En siis edelleenkään ihmettele, miksei Sony ole halunnut M.2-paikkaa aktivoida käyttöön, kun tiedostohallinnassa on puolen vuoden jälkeenkin noin räikeitä käpysiä.

Update! Warframen siirto uudelleenlatauksen jälkeen meni vieläkin mönkään. Virhekoodina tällä kertaa CE-107552-0. Ja vaikka Information-näkymän mukaan pelin koko 32,74 gigaa, ei peli suostu enää käynnistämään, vaan sylkäisee "Can's start the game or app" -virheen. Ja siirtoa kun yrittää uudestaan, tulee nyt virhekoodi CE-100002-3, joka viittaa päivityksen epäonnistumiseen. Pah.
 
Viimeksi muokattu:
Tiedostoja on siirrelty eri tallennusmedioilta toiselle maailman sivu. Ihan perusasioita tietotekniikan saralla, ihme etteivät saa toimimaan. Enpä lyö PS5:een ulkoista kovoa vieläkään kiinni.
 
Tiedostoja on siirrelty eri tallennusmedioilta toiselle maailman sivu. Ihan perusasioita tietotekniikan saralla, ihme etteivät saa toimimaan. Enpä lyö PS5:een ulkoista kovoa vieläkään kiinni.
Itsellä ollut 2tb -limppu lähes täynnä ps4 -pelejä kiinni koneessa pari kuukautta vailla ongelmia. Siirto sisäiselle, sekä sieltä takaisin limpulle ei ole tuottanut mitään erroreita. Tosin en ole ps5 -pelejä sinne asennellut, enkä näe mitään syytä miksi niin koskaan tekisinkään.
 
Tuo "something went wrong" on kyllä niin surkuhupaisaa.

Täällä ei toiminut yksi ilta ollenkaan netti PS5:ssa. En saanut muuta infoa kuin tuon yllämainitun "info"-tekstin. Piti sitten poistaa kokonaan wlanin tiedot ja laittaa uusiksi.

Samoin toisena päivänä pelatessa Ghost of Tsushimaa, tuli virheilmoitus että ei voida lukea levyä, että tarkista onko likainen tai naarmuinen. Joo, oli edellisenä päivänä ostettu levy ja laitettu kerran sisään laitteeseen, että varmasti on "likainen tai naarmuinen". Onneksi tästä selvisi poistamalla levyn ja laittamalla takaisin sisään.

Melko rasittavia juttuja kun ovat kuitenkin perusasioita, joissa ei pitäisi tulla mitään erityisempiä ongelmia.
 
Tuo "something went wrong" on kyllä niin surkuhupaisaa.

Täällä ei toiminut yksi ilta ollenkaan netti PS5:ssa. En saanut muuta infoa kuin tuon yllämainitun "info"-tekstin. Piti sitten poistaa kokonaan wlanin tiedot ja laittaa uusiksi.

Samoin toisena päivänä pelatessa Ghost of Tsushimaa, tuli virheilmoitus että ei voida lukea levyä, että tarkista onko likainen tai naarmuinen. Joo, oli edellisenä päivänä ostettu levy ja laitettu kerran sisään laitteeseen, että varmasti on "likainen tai naarmuinen". Onneksi tästä selvisi poistamalla levyn ja laittamalla takaisin sisään.

Melko rasittavia juttuja kun ovat kuitenkin perusasioita, joissa ei pitäisi tulla mitään erityisempiä ongelmia.
Sama homma täälä tsushiman kanssa, seuraavana päivänä levyn laitosta koneeseen sama virheilmo. Jostain syystä juuri tuon pelin kanssa on itsellä ollut eniten näitä lukuongelmia.
 
Ps4 ja cod mw levyllinen versio. Uusimman päivityksen jälkeen on alkanut joka kerta kun käynnistän pelin, kopiomaan 27,835Gt kokoista lisäosaa. Miten saan sen niin että alkaa peli samantien ilman tota puolen tunnin odottelua.?
 

Liitetiedostot

  • 20210417_110047.jpg
    20210417_110047.jpg
    616,3 KB · Lukukerrat: 7
Onko oikeasti totta että PS5:lla ei saa chatin ääniä televisioon?! Ihan käsittämätöntä.

Tänään ensimmäistä kertaa pelailin sellaista peliä että menin ihan porisemaan chattiin ja olin ihan innoissani että saan puhella ohjaimen mikkiin ja kuunnella ääniä kalliista BT-kuulokkeistani mutta ei. Ääneni meni kyllä ohjaimen läpi perille mutta minä en kuullut kuin peliäänet. No, kuulokkeet pois korvilta ja siellähän ne pelikaverit puhelee ohjaimen sisällä. Tästä ei vain ihan kauheasti ole hyötyä kun korvilla on kuulokkeet, joiden läpi ei niitä kuule.

Asetuksista ei löydy mitään mikä auttaisi. Mikin tasoa saa säädettyä, chatin ja peliäänien tasapainoa säädettyä mutta ei voi siirtää chatinkin ääniä televisioon (johon kuulokkeeni on liitetty).

Lopulta ratkaisin tämän sillä, että laitoin erillisen halvan mikkikuulokkeen ohjaimeen kiinni, asetuksista äänten ulostulo tv:ehen. Eli mikkikuuloke on turhanpanttina ohjaimessa kiinni koska mikkinä toimii tässä tapauksessa ohjain ja äänet menee televisioon (ja sieltä bt-kuulokkeisiin). Eli chattiäänet siirtyy nyt televisioon muiden äänien mukana mutta ei silloin kun ohjaimessa ei ole mitään kiinni. Miksi? Ja miksi missään vaiheessa ei lue edes mitään erikseen chat-äänistä mutta toisessa tapauksessa ne jätetään pois ja toisessa menevät mukana?

Ihan käsittämätöntä logiikkaa.

Joku tähän tulee varmasti ehdottamaan että yhdistä suoraan bt-kuulokkeet konsoliin mutta kun helpompi pitää kuulokkeiden muistissa kaksi televisiota, johon jokainen konsoli ja pc on kiinni, joten ei tarvitse kuin hyväksyä yhteys sen sijaan että aina parittaisi 3-4 laitteen välillä niitä uusiksi sen mukaan mitä käyttää.

En toisaalta tiedä onko asia yhtään parempi kilpailijankaan puolella kun ei näitä chattailuja kauheasti tule harrastettua ja pääosin PS4:lla (jolla nämä pelikaverit nytkin pelasivat).

Linkkiä tähän kyseiseen probleemaan ja sama ratkaisu tässä tehty:

Sama homma täälä tsushiman kanssa, seuraavana päivänä levyn laitosta koneeseen sama virheilmo. Jostain syystä juuri tuon pelin kanssa on itsellä ollut eniten näitä lukuongelmia.
Minulla jäänyt tähän mennessä yhteen kertaan ja nyt olen pelin toisessa chapterissa jo hyvän matkaa. Vielähän tässä ehtii tosin virheilmoituksia tupsahdella...
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä surkean buginen laite tämä PS5 - varsinkin tiedostonhallinnan suhteen. Kaksi viimeisintä ulkoiselle kovolle lataamaani peliä, eli Hunt: Showdown ja Killing Floor 2, eivät lataa peliä aivan loppuun asti, vaikka ilmoitus pelien asentumisesta on tullutkin ja pelit näyttäisivät ainakin päällisin puolin käynnistyvän ja toimivankin. Tämä tilanne aiheuttaa ainakin sen varsin kiusallisen tilanteen, että pelejä ei pysty siirtämään sisäiselle kovolle niin halutessaan, koska käyttiksen tiedostonhallinta ilmoittaa, että pelit ovat edelleen asentumassa. Ja ei ole sekään auttanut mitenkään, että olen jo kolmeen kertaan ehtinyt poistaa ja uudelleen ladata kyseiset pelit. Sama homma vain jatkuu joka kerta. Käsittämätöntä toimintaa kyllä Sonyn osalta tämäkin.
 
Tämä tilanne aiheuttaa ainakin sen varsin kiusallisen tilanteen, että pelejä ei pysty siirtämään sisäiselle kovolle niin halutessaan, koska käyttiksen tiedostonhallinta ilmoittaa, että pelit ovat edelleen asentumassa.
Törmäsin samaan ongelmaan muutama päivä sitten. Konsolin täydellinen uudelleenkäynnistys kuitenkin auttoi sen verran, että siirto tiedostohallinnan kautta onnistui, vaikka Information-näkymän mukaan Saints Row The Third Remasteredista oli ladattuna 59.12/59.14 gigatavua. Outo bugi kertakaikkiaan, mutta toisaalta saattaa osaltaan selittää sitä, miksi Sony ei ole vieläkään M.2-liitäntää avannut käyttäjille; konsolin tiedostonhallinta on vielä tuon v3.00-päivityksen jälkeenkin buginen.
 
Törmäsin samaan ongelmaan muutama päivä sitten. Konsolin täydellinen uudelleenkäynnistys kuitenkin auttoi sen verran, että siirto tiedostohallinnan kautta onnistui, vaikka Information-näkymän mukaan Saints Row The Third Remasteredista oli ladattuna 59.12/59.14 gigatavua. Outo bugi kertakaikkiaan, mutta toisaalta saattaa osaltaan selittää sitä, miksi Sony ei ole vieläkään M.2-liitäntää avannut käyttäjille; konsolin tiedostonhallinta on vielä tuon v3.00-päivityksen jälkeenkin buginen.
Kiitos vinkistä! Tuo konsolin täydellinen uudelleenkäynnistäminen tosiaan auttoi siihen, että pelit pystyi sitten lopulta siirtämään kovolta toiselle. Edelleen tuo tiedoston koko näkyy kuitenkin hieman vajaana, joten sinänsä vähän arveluttaa, että toimivatko pelit sitten ihan loppuun asti kunnolla, vai puuttuuko sieltä kuitenkin jotain dataa, joka voisi aiheuttaa pelin toimimattomuutta jossain vaiheessa? Joka tapauksessa eihän tämänkään homman näin pitäisi olla.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vinkistä! Tuo konsolin täydellinen uudelleenkäynnistäminen tosiaan auttoi siihen, että pelit pystyi sitten lopulta siirtämään kovolta toiselle. Edelleen tuo tiedoston koko näkyy kuitenkin hieman vajaana, joten sinänsä vähän arveluttaa, että toimivatko pelit sitten ihan loppuun asti kunnolla, vai puuttuuko sieltä kuitenkin jotain dataa, joka voisi aiheuttaa pelin toimimattomuutta jossain vaiheessa? Joka tapauksessa eihän tämänkään homman näin pitäisi olla.

Tämä on itselläkin käynyt muutaman kerran, @TT-2k kerkesi apuun nopiampaa ja hyvä niin. Mulla tapahtui tota pelin asennuksen aikana kun sitä teki levyltä. Onko sulla millainen se ulkoinen kovo?
 
Tämä on itselläkin käynyt muutaman kerran, @TT-2k kerkesi apuun nopiampaa ja hyvä niin. Mulla tapahtui tota pelin asennuksen aikana kun sitä teki levyltä. Onko sulla millainen se ulkoinen kovo?
Minulla on käytössä Western Digitalin 8 terainen My Book 25 EE. Minkälainen sulla?
 
Minulla on käytössä Western Digitalin 8 terainen My Book 25 EE. Minkälainen sulla?

Western Digitalin my passport ultra 1TB, tämä oli pitkään PS4 pron kyljessä enkä siihen yhtään peliä edes siirtänyt. Vikoja kyllä ja ongelmia silläkin saatiin tohon kovolle sähkökatkojen aikaan :D ajatellutkin että oisko nämä jättänyt jälkensä mutta tiedä sitten.
 
Mulla on itellä SATA-USB-adapterin päässä oleva Sandiskin terainen SSD. En sinällään usko, että kiintolevyllä tai muullakaan on tässä merkitystä, vaan se on jokin yleinen tiedostohallinnan ja/tai tiedostojärjestelmän käpynen.
 
Tästä on melko varmasti jo kysytty, mutta en osannut etsiä oikeaa ketjua. Mikähän avuksi, kun PS4 pelit kaatuilevat PS5:llä jatkuvasti? Horizon, Hitman yms. RE7 on toiminut lähes moitteetta, Warzone myös kohtuudella. Mutte Hitman ja Horizon kaatuvat poikkeuksetta, oli sitten tunnin tai kahden minuutin sessarit. Olen kokeillut näiden kaatuilevien kanssa uudelleen asennusta sekä olen myös tehnyt tämän ”rebuild database” säädön. Kiitos jo etukäteen avusta
 
Ei kyllä herätä hilpeyttä tää Dualsense säätimen kestävyys, alle puoli vuotta ja entinen. Oikeasta takanäppäimestä haptinen palaute ja vastus hävinnyt kokonaan. Pelottavinta tässä on se, että Spidermaneja ja Astroa lukuunottamatta säätimen moottorivastukset eivät ole joutuneet edes minkäänlaiselle rasitukselle, koska muissa pelaamissani peleissä se on vaan ollut säätimen tärinänä esim. kävellessä. Saa nähdä minkälaista tahtia näitä menee siinä vaiheessa kun PS5 pelejä saadaan markkinoille enemmän, jotka oikeesti hyödyntävät näitä liipaisimien vastuksia luodakseen immersiota. :oops::mad:
 
Ei kyllä herätä hilpeyttä tää Dualsense säätimen kestävyys, alle puoli vuotta ja entinen. Oikeasta takanäppäimestä haptinen palaute ja vastus hävinnyt kokonaan. Pelottavinta tässä on se, että Spidermaneja ja Astroa lukuunottamatta säätimen moottorivastukset eivät ole joutuneet edes minkäänlaiselle rasitukselle, koska muissa pelaamissani peleissä se on vaan ollut säätimen tärinänä esim. kävellessä. Saa nähdä minkälaista tahtia näitä menee siinä vaiheessa kun PS5 pelejä saadaan markkinoille enemmän, jotka oikeesti hyödyntävät näitä liipaisimien vastuksia luodakseen immersiota. :oops::mad:
Eikä vielä ole julkaistu yhtään ohjainta mitä ei rikki saataisi...
 
Eikä vielä ole julkaistu yhtään ohjainta mitä ei rikki saataisi...
Se on totta. Olisi eri asia jos ohjain olisi saanut osumaa, tippunut tai vitutuksissa lentänyt game overin kohdalla, mutta tällaiset välttääkseni olen jättänyt Demon's soulsin väliin, eikä ohjaimella ole pelattu edes mitään Warzonea ynm, jossa nuo liipaisimien vastukset olisivat jatkuvan rasituksen alla.

Ensimmäinen säädin oman pleikka historian aikana joka lähti huoltoon. Tilalle Gigantin Outletista dualsense ohjain 50e, ainoat käytön jäljet on vaurioitunut pahvilaatikko.
 
Ylös Bottom