Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Redditissä tuli vastaan. Onko joku huomannut tässä muutosta? Ehkä paras muutos tässä päivityksessä jos on totta. Pitää kyllä testata ite jossain välissä.Someone on twitter said the disc spinning sound has been reduced and it no longer randomly spins up every 15 minutes even when not playing.
Huomasin juu. Ääni on huomattavasti hiljentynyt. Oma levyasemallinen yksilö tykkäsi ennen päivitystä noin tunnin välein puhista ja pyöritellä levyä, mutta nyt ainakin tuo puhinan ja pyörityksen ääni on huomattavasti hiljaisempi. Vielä en ehtinyt sen enempää tutkailla, että onko tuon ilmiön toistumistaajuus muuttunut, mutta ainakin hiljentynyt on.Redditissä tuli vastaan. Onko joku huomannut tässä muutosta? Ehkä paras muutos tässä päivityksessä jos on totta. Pitää kyllä testata ite jossain välissä.
Vahvistan tämän havainnon. Aiemmin oma PS5 DE piti lepotilassakin pientä mutta hitusen ärsyttävää käämivinkunaa, mutta nyt sekin on poissa. Eli jotain ovat lepotilan suhteen selvästi tuunanneet parempaan päin.Näköjään tuuletinkin pysähtyy nyt lepotilassa jos on usb virransyöttö päällä. Aikasemmin se jäi pyörimään pienillä kierroksilla ja piti just sen verran ääntä että rupes ärsyttään ja otin virransyötön pois.
Olet ymmärtänyt oikein, ja LG C9:ni kyllä tuota asetusta tuntui tottelevan kiltisti. Esim. Controlin PS5-versiossa ei ole HDR:ää, joten telkkarikin vaihtui SDR-tilaan pelin käynnistyessä.Olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin, kun tuli tuo ”HDR only when supported” vaihtoehto niin luulin että kun pelaat peliä joka ei tue HDR:ää niin peli olisi SDR tilassa, mutta oma tv on ainakin HDR tilassa vaikka pelaisi SDR peliä. Ainut millä TV menee SDR tilaan on kun pistän PS5 HDR off.
Olet ymmärtänyt oikein, ja LG C9:ni kyllä tuota asetusta tuntui tottelevan kiltisti. Esim. Controlin PS5-versiossa ei ole HDR:ää, joten telkkarikin vaihtui SDR-tilaan pelin käynnistyessä.
Voisiko tästä johtua se että mielestäni control pyörii nyt paremmin?Olet ymmärtänyt oikein, ja LG C9:ni kyllä tuota asetusta tuntui tottelevan kiltisti. Esim. Controlin PS5-versiossa ei ole HDR:ää, joten telkkarikin vaihtui SDR-tilaan pelin käynnistyessä.
Ehkä periaatteessa, jos sulla on HDR-moodissa jotain kuvankäsittelyjä päällä, joita SDR-tilassa ei ole. Mutta noin muuten vaikea uskoa, että pelin suorituskyky olisi pelkällä käyttöjärjestelmäpäivityksellä miksikään muuttunut - etenkin kun se taisi olla varsin vakaa 30 fps siinä RT-tilassa jo muutenkin.Voisiko tästä johtua se että mielestäni control pyörii nyt paremmin?
Ei ole välttämättä edes bugi, vaan ilmeisesti FFXIV:n PS5-versiossa on HDR-tuki toisin kuin PS4:llä.Oli oma vika, kokeilin vain kahta peliä, Ratchet and clank 2016 ja Final FANTASY XIV. En tiennyt että Ratchetissä on HDR koska ei siinä ole edes mitään asetuksia, mutta FF XIV olen satavarma ettei ole HDR:ää mutta jää silti päälle, joten voi olla ps5 betan bugi.
En kyllä ole huomannut muutoksia suuntaan tai toiseen, mutta hyvä, kun päivittävät.Uusimman päivityksen myötä konsoli toimii paljon nopeemmin ja todella paljon sulavammin. Kaikki viiveet ja tökkimiset on poissa.
Ero on ihan huomattava siis todella iso. Aikaisemmin kun kesken pelin menit vaikka chattiin tai tekeen jotain muuta, niin käyttöliittymä takkusi todella rankasti.En kyllä ole huomannut muutoksia suuntaan tai toiseen, mutta hyvä, kun päivittävät.
Minulla ainakaan ollut moista ongelmaa edes ennen päivitystä.Ero on ihan huomattava siis todella iso. Aikaisemmin kun kesken pelin menit vaikka chattiin tai tekeen jotain muuta, niin käyttöliittymä takkusi todella rankasti.
Tämä käyttöjärjestelmän päivitys parantaa järjestelmän suorituskykyä.
Langattoman DualSense-ohjaimen laiteohjelmistoa on päivitetty vakauden parantamiseksi.
Tiettyjen näyttöjen toimintaa näytönlukuohjelman kanssa on parannettu.
Ongelma, jossa PS4:llä piilotetut pelit eivät olleet piilotettuina PS5:llä, on korjattu.
Pelien kopiointi laajennetusta USB-tallennustilasta konsolin tallennustilaan pelikirjastossa on vakaampaa.