Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PSN-tili hakkeroitu?

Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

Varmastikin sosiaalinen hakkerointi sopivan nyyhkytarinan kanssa joko Sonyn tai puhelinoperaattorin asiakaspalveluun on kriminaaleille se hedelmällisin lähestymistapa, jolla rekisteröidyn puhelinnumeron saa käytännössä helpoimmin vaihdettua. Onneksi tätä on ainakin vielä toistaiseksi hankala automatisoida.

Samaa mieltä. Soitin Playstation-tukeen kun itselläni oli ongelmia 2SV -aktivoinnin kanssa ja henkilöllisyyden varmistamiseksi kysyttiin sarja kysymyksiä. Kysymykset olivat luonteeltaan sellaisia, että jokaiseen niistä saa vastauksen kaiveltua kuka tahansa kehen tahansa liittyen kohtuullisella vaivalla.

Aukotonta accountin turvamekanismia tuskin on olemassa siten etteikö sitä pysyisi jollakin lailla kiertämään, mutta 2SV tekee tilin kaappaamisesta kuitenkin monin verroin hankalampaa koska hyökkääjän pitää yksilöidä kohde ja tehdä taustatyötä; sokea hakkeroidun loginID/passu -kombon yrittäminen eri palveluihin ei enää riitä.
 
Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

Harva hakkeri on niin tyhmä että alkaa 2SV tiliä hakkeroimaan, kun löytyy miljoonia tilejä missä sitä ei ole käytössä.
Tuommoisessa tapauksessa pitää varmaan olla hakkerin tiedossa että tilillä on tuhansia rahaa, että maksaa vaivan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

Vice kirjoittaa kaapattujen PSN-tilien kaupasta:

Here's how PSN Games, which claims to offer "legal and genuine digital downloads, but sent in the form of an account," works. Let's say you want to play Mass Effect: Andromeda, but don't want to pay the game's full price, $60. Right now, PSN Games is offering it for $41.99. After checking out, PSN Games sends you the login information for an account, complete with email address and password. You then sign into that account and mark your PlayStation 4 as the primary device, which grants you access to play the game locally on your machine. After downloading the game, you're supposed to log out of the account and switch back to yours.

On a PlayStation 4, if a game is locally installed, you can play it, even if you're logged into a different account. PSN only kicks someone person off if they're on the same account. This is why PSN tells you to log out. That way, PSN has no way to verify what's happening. Additionally, Sony doesn't notify you, via email or notification, if the primary device for an account has changed, so if you're the original owner of the account, you likely won't notice that this has happened.

It doesn't take much to become an amateur PSN hacker, either. (Though hacker might be a generous term, in this case.) A simple Google search, which I'm not going to share here, can bring up software that will scrape databases of compromised accounts, automatically test them against the PSN login page, and if it works, compile how many games are tied to the account.
https://waypoint.vice.com/en_us/art...orld-of-playstation-network-account-resellers
 
Mulle on tullut jo kolme kertaa kyseinen viesti puhelimeen:
XXXXXX is your verification code for your Sony Entertainment Network account.
Yrittääkö joku murtautua mun pleikkarin?
 
Mulle on tullut jo kolme kertaa kyseinen viesti puhelimeen:
XXXXXX is your verification code for your Sony Entertainment Network account.
Yrittääkö joku murtautua mun pleikkarin?
Salasana vaihtoon mahdollisimman nopeasti, koska kyllä tuo siltä vaikuttaa, että joku yrittää saada tiliäsi kaapattua.

Toivottavasti sama salasana ei ole missään muualla käytössä.
 
Mulle on tullut jo kolme kertaa kyseinen viesti puhelimeen:
XXXXXX is your verification code for your Sony Entertainment Network account.
Yrittääkö joku murtautua mun pleikkarin?

En lähtisi panikoitumaan. Joku siellä kolkuttelee turhaan. Jatkossa vaihda sähköpostisi, jolla PlayStation-verkkoon kirjaudut.
 
En lähtisi panikoitumaan. Joku siellä kolkuttelee turhaan. Jatkossa vaihda sähköpostisi, jolla PlayStation-verkkoon kirjaudut.
Toi sähköpostin vaihto on kyllä hyvä neuvo ja itse käytänkin pleikkarin tilissä sähköpostia, joka ei ole missään muualla käytössä, eikä ainakaan vielä ole kukaan käynyt kolkuttelemassa tiliä :D
 
Jaahas. En enää pääse edes omaan sähköpostiin salasanan vaihdon takia mitä en itse tehnyt. Mikäs se Sony tuen puhelinnumero olikaan?
 
Jaahas. En enää pääse edes omaan sähköpostiin salasanan vaihdon takia mitä en itse tehnyt. Mikäs se Sony tuen puhelinnumero olikaan?
09 424 50803. Palveluajat: ma–pe 10.00–18.00

Kysymyksesi mukaan pyydämme sinua antamaan joko PSN-tilin tiedot tai konsolin sarjanumeron. Selvitä nämä tiedot ennen puhelua.

Eli kannattaa konsolin sarjanumero onkia hollille ennen kuin soittaa.
 
Ei varsinaisesti liity PSN tilin hakkerointi on, mutta tänään tuli sähköpostiin viesti, että joku on kirjautunut Ubisoft tililleni Malesiasta. Enpä edes muistanut, että tällainen tili edes on olemassa, mutta tosiaan sinne olen joskus rekisteröitynyt Driveria pelatessani ja viimeksi käyttänyt sitä joskus 2014. Pitihän se käydä kirjautumassa sisälle ja siellä kirjautumishistoriassa tosiaan oli yksi Malesian Kajangista kirjautuminen. Itse toki on turha toivo päästä kirjautumaan omalle tilillensä ennen kuin olet kirjoittanut salasanan uudestaan 20 kertaa ja välillä sivusto ei hyväksy passwordia, vaikka kirjoittasit oikein. Sitten pitää jatkuvasti olla vahvistamassa tiliänsä ja lähettää turvakoodeja sähköpostiin, mutta näille "varkaille" levitetään punainen matto. Sanomattakin selvää että tilin poistaminen ei onnistu noin vain, vaikka et sitä mihinkään enää tarvitse. Linkkien ja klikkausten kautta sivusto lopulta ohjasi tekemään jonkun anomuksen tilin poistamisesta, mutta saa nähdä poistavatko vai alkavatko jankkaamaan jotain.

Eihän tämä jäänyt tähän, vaan huomasin, että joku on ilmeisesti yrittänyt päästä sisälle EA tililleni. Yksi yritys ei toki ole riittänyt vaan näitä yrityksiä on ollut viikottain, kahden kuukauden ajan.Sähköpostiin oli siis tullut näitä "security koodeja" eli ilmeisesti nämä 50 kirjautumisyritystä eivät ole tuottaneet tulosta. Vaikea vain ymmärtää mitä joku kuvittelee saavuttavansa sillä, että pääsisi tällaiseen tiliin edes kirjautumaan. EA:nkin sivuilta on aivan turha etsiä mitään asiakaspalvelua, johon voisi mainita asiasta. Viestiä toki laitoin, mutta EA:n tuntien siihen vastaa joku botti kuukauden päästä.

Erityisesti vituttaa, että pakotetaan tekemään näitä EA tilejä sun muita ja sitten tehdään niin hemmetin vaikeaksi tilin poistamiset ja muut jutut ja asiakaspalvelut loistavat poissaolollaan.

:mad::mad:
 
Ylös Bottom