Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PSN-tili hakkeroitu?

Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

Öööö.. Oli tullut yöllä kolmelta viesti, että mun sign-in tunnus on onnistuneesti vaihdettu. En oo vaihtanut ja olin ite nukkumassa :confused: Pieni paniikki tässä päällä ja selvittelen asiaa just. Ajattelin tämän viestin kirjoittaa jos joku tietävä voisi opastaa, mitä tehdä. Tuossa viestissä oli linkki, mihin mennä jos ei ole itse vaihtanut tunnusta (eli joku haksannut), niin se linkki ei toimi. Sitten löysin Sonyn sivuilta tukipuhelinnumeron, niin sekään ei näemmä toimi :D Voi v*ttu..

Otin muuten 2-osaisen tunnistuksen käyttöön pari viikkoa sitten, ja silti käy näin?
 
Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

Öööö.. Oli tullut yöllä kolmelta viesti, että mun sign-in tunnus on onnistuneesti vaihdettu. En oo vaihtanut ja olin ite nukkumassa :confused: Pieni paniikki tässä päällä ja selvittelen asiaa just. Ajattelin tämän viestin kirjoittaa jos joku tietävä voisi opastaa, mitä tehdä. Tuossa viestissä oli linkki, mihin mennä jos ei ole itse vaihtanut tunnusta (eli joku haksannut), niin se linkki ei toimi. Sitten löysin Sonyn sivuilta tukipuhelinnumeron, niin sekään ei näemmä toimi :D Voi v*ttu..

Otin muuten 2-osaisen tunnistuksen käyttöön pari viikkoa sitten, ja silti käy näin?
Aika erikoiselta kuulostaa, koska ei tuon pitäisi olla mitenkään mahdollista ilman sitä puhelimeesi saapuvaa varmistuskoodia. Laittaisitko mulle privana sen linkin, joka siinä viestissä oli? Ihan siltä varalta, ettei kyseessä kummiskin olisi perinteisempi phishing-yritys, eli koko meili on puijausta.

Joka tapauksessa kannattaa soittaa pikimiten viralliseen tukeen (09 424 50 803) ja selvittää tilanne heidän avullaan. Jos soitat DNA:n liittymästä tai numerosta, joka on joskus ollut DNA:n liittymä mutta sittemmin siirretty toiselle operaattorille, laita puhelimesta oman numeron näytön esto päälle tai muutoin puhelu ei jostain jännästä syystä mene läpi.
 
Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

Juu oma psn tunnus kans viime yönä hakkeroitu, eli sp-vaihdettu eikä enää sisään pääse. Maili tuli viime yönä kanssa. Tyhmänä ei kaksivaiheista ollu päällä.
 
Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

Juu oma psn tunnus kans viime yönä hakkeroitu, eli sp-vaihdettu eikä enää sisään pääse. Maili tuli viime yönä kanssa. Tyhmänä ei kaksivaiheista ollu päällä.
Samat ohjeet kuin tuossa ylempänä: soita pikimiten tonne viralliseen tukeen, ja kun saat tunnuksesi takaisin, ota kaksivaiheinen varmistus heti käyttöön.
 
Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

Aika erikoiselta kuulostaa, koska ei tuon pitäisi olla mitenkään mahdollista ilman sitä puhelimeesi saapuvaa varmistuskoodia. Laittaisitko mulle privana sen linkin, joka siinä viestissä oli? Ihan siltä varalta, ettei kyseessä kummiskin olisi perinteisempi phishing-yritys, eli koko meili on puijausta.

Joka tapauksessa kannattaa soittaa pikimiten viralliseen tukeen (09 424 50 803) ja selvittää tilanne heidän avullaan. Jos soitat DNA:n liittymästä tai numerosta, joka on joskus ollut DNA:n liittymä mutta sittemmin siirretty toiselle operaattorille, laita puhelimesta oman numeron näytön esto päälle tai muutoin puhelu ei jostain jännästä syystä mene läpi.

Joo voin laittaa kohta privana tietoa.

Ei ollut tosiaan tullut, ku yks ainoa maili. Oon yrittänyt soittaa, mutta on ruuhkaa. Ja piti tosiaan oma numero piilottaa. En usko, että on phishingiä, koska kokeilin heti kirjautua pleikkarilla sisään, niin en pääse kirjautumaan.

11 päivää sitten olin laittanut tuon 2-osaisen tunnistuksen. Mietin kyllä sitäkin nyt, että onnistuiko sen päälle laittaminen eli mokasinkohan jotain siinä :confused: En kyllä usko, että näin olisi käynyt, mutta kun toi tili on nyt ehkä haxattu, niin pakko sitäkin vaihtoehtoa miettiä.

Voikohan tässä olla jotain isompaa taustalla, jos muillakin on juuri viime yönä haxattu.
 
Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

Samat ohjeet kuin tuossa ylempänä: soita pikimiten tonne viralliseen tukeen, ja kun saat tunnuksesi takaisin, ota kaksivaiheinen varmistus heti käyttöön.

Juu kiitos sain tuolta hoidettua ja taas pääsee sisään :)
 
Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

11 päivää sitten olin laittanut tuon 2-osaisen tunnistuksen. Mietin kyllä sitäkin nyt, että onnistuiko sen päälle laittaminen eli mokasinkohan jotain siinä :confused: En kyllä usko, että näin olisi käynyt, mutta kun toi tili on nyt ehkä haxattu, niin pakko sitäkin vaihtoehtoa miettiä.
Se voi olla ihan mahdollista, että 2SV:n käyttöönotto ei oo mennyt putkeen ja varmistus ei ole todellisuudessa ollut edes päällä. Mutta teknisessä tuessa näkevät kyllä senkin sitten varmasti.

Voikohan tässä olla jotain isompaa taustalla, jos muillakin on juuri viime yönä haxattu.
Maailmalla tapahtuu ja paljastuu jatkuvasti isoja tietomurtoja, viimeksi lähti 412 miljoonan tunnuksen tiedot, ja niillä sitten robotit yrittävät puskea muihinkin palveluihin varastamaan tilejä ja tietoa. PSN ei sinällään ole mitenkään poikkeuksellinen.
 
Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

Mulla fiksusti myös sama tunnus ja salasana originiin mutta siellä 2-vaiheinen tunnistus, sinne oli myös yritetty päästä muutama tunti tuon psn:n jälkeen. Täs onkin menny aamupäivä kun on vaihdellu vähän kaikkeen salasanoja :)
 
Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

Juu kiitos sain tuolta hoidettua ja taas pääsee sisään :)

Oho.. Mulla valittaa ruuhkaa ja heittää enkkupuolelle koko ajan. Sanon, että haluaisin ennemmin suomeksi palvelua, nii pyytää soittaa 10-15min päästä uudelleen. Miten sä hoidit homman? Ja mistä johtu koko juttu?
 
Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

Oho.. Mulla valittaa ruuhkaa ja heittää enkkupuolelle koko ajan. Sanon, että haluaisin ennemmin suomeksi palvelua, nii pyytää soittaa 10-15min päästä uudelleen. Miten sä hoidit homman? Ja mistä johtu koko juttu?

Juu sama mullakin, hoidin sen sitten englanniksi.
Ei se mitään selitelly, enkä kyllä kysellykään, vaikutti vähän rutiinihommalta :)
 
Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

Juu sama mullakin, hoidin sen sitten englanniksi.
Ei se mitään selitelly, enkä kyllä kysellykään, vaikutti vähän rutiinihommalta :)

Selvä :D Valitettavasti en oo mikään kielimies, niin suomeksi haluaisin hoitaa :confused: Kyllä enkuksikin menisi jos olisi pakko :rolleyes:

EDIT: Jotenkin sellainen käsitys jäänyt tässä aamulla, että onko tuolla suomipuolella edes ketään töissä vastaamassa, tai jos on, niin varmaan ruhtinaallinen yhden hengen miehitys :confused:
 
Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

No nyt tuli sitten Thank you for your Purchase ja tilillä olleet 42 eur käytetty FIFA 17 Points Pack:eihin. Sitten kyselemään rahoja takas :(
 
Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

Jotenkin sellainen käsitys jäänyt tässä aamulla, että onko tuolla suomipuolella edes ketään töissä vastaamassa, tai jos on, niin varmaan ruhtinaallinen yhden hengen miehitys :confused:
Taitaa olla tilanteesta riippuen yks tai kaks tyyppiä töissä, eli aivan alimiehitettyjä ovat.
 
Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

Taitaa olla tilanteesta riippuen yks tai kaks tyyppiä töissä, eli aivan alimiehitettyjä ovat.

Soitin erääseen toiseen Sonyn numeroon ja siellä sanottiin aivan samaa. Eipä sitä apua saa kuin tuota kautta. Ei voi kovin hyvää arvosanaa antaa Sonylle näistä jutuista. PSN-katkoja usein ja sitten vielä tällainenkin puoli ettei asiakaspalveluun tahdo saada yhteyttä.
 
Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

Täs onkin menny aamupäivä kun on vaihdellu vähän kaikkeen salasanoja :)
Kannattaa nähdä vielä ylimääräinen vaiva ja ottaa käyttöön 1Password, LastPass tai jokin muu salasanojen hallintaohjelma.
 
Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

Nyt olis mielenkiintoista tietää vähä yksityiskohtia, nopeella googlella en ainakaa löytänyt mitään suurta hälytyskelloja herättäviä uutisia. Oletteko koskaan antaneet psn tunnuksia/emailia/salasanaa kaverille? Esim jos haluu sharettaa jotain, mummolle, vaarille, äidille? Josta se mahdollinen vuoto voisi lähteä, paras kaveri voi myös tahtomatta kertoa jotain mitä ei pitäis kertoa vaikka ei sillä paha tarkoita, kuitenkin nyt kun näin monelle näin tapahtunut niin onko kyseessä joku suurempi homma vaiko mitenkä? Jos tämä olisi joku maailmanlaajuinen ongelma olisi varmasti tullut enemmän haloota google haulla.

Jotenki vaan älytöntä, varsinki jos on kaksivaiheinen hommeli päällä että silloinki muka voi tapahtua näin. Ite kun laitoin sen päälle, niin testasin kirjautua ulos ja takas että varmasti tulee se varmistuskoodi puhelimeen ettei varmasti jäänyt jotenki vahingossa pois päältä tai jotain. Mutta, hakkerimaailmassa jotenki tuntuu että tämä kaksivaihenen hommeli on pikkuhomma ohittaa, mene ja tiedä?!
 
Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

Eiköhän se yleisin syy ole saman sähköpostin ja salasanan käyttö PSN:n ulkopuolellakin? Näitä kokeillaan tietovuodon jälkeen eri palveluihin, ilmeisellä menestyksellä.
 
Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

Äsken sain itsekin toimimaan. Soitin aspaan ja sieltä "kuulusteltiin", että mitä oon ostanut viimeksi, ja niin edelleen. Laittoi sitten passun resetointiviestin mailiin. Eli loppu hyvin, kaikki hyvin - toivottavasti. Vieläkin vähän kuumottaa, että onko tili nyt varmasti turvattu.

Eipä muuten ollut 2-osanen tunnistautuminen päällä. Olin sen pari viikkoa sitten päälle laittanut mukamas, mutta ei ollut mennyt päälle. Kännykässä oli tallessa se aktivointikoodi, mutta nyt kun laitoin sen "uudelleen" päälle, niin sain vielä erikseen vahvistusviestin. En tiedä, mitä olin silloin aiemmin hassannut, koska silloin en saanut vahvistusviestiä (enkä sellaista osannut odottaakaan) ja luulin, että se oli minulla toiminnassa. Nyt oon vaihtanut lähes kaikki passut ja laittanut 2-osasen kirjautumisen muuallekin päälle, esim. mailiin.

Joku oli laittanut mulle kaveripyynnön pleikalla lähes tulkoon samaan aikaan, kun toi mun tilin sähköpostiosoite oli vaihdettu. Katoin tavatut pelaajat, jne., niin ei ollut kukaan niistä eli vaikuttaa joltain randomilta. Väkisin tulee mieleen, että onkohan se se tyyppi, joka oli haksannut mun tilin :confused: :mad: Jos tulee sellanen tunne, että tilit on nyt turvattu, nii pitäsköhän sitä vaan laittaa sit uhkausviestejä perään, tms. :confused:

Mulla oli laitettu sub accountiksi joku tili ja sille ostettu mihin rahat riitti.

Saatkohan noita rahoja sit mitenkään takasin? Mulla oli onneks vaan 10 senttiä pleikkatilillä, kun just muutama päivä sit käytin viimeset sieltä.
 
Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

Mulla oli laitettu sub accountiksi joku tili ja sille ostettu mihin rahat riitti.

Saatkohan noita rahoja sit mitenkään takasin? Mulla oli onneks vaan 10 senttiä pleikkatilillä, kun just muutama päivä sit käytin viimeset sieltä.

Toivotaan, mutta eipä tohon maailma kaadu.


Ei näkynyt lisättyjä kavereita tai pyyntöjä, enkä ole muutamaan viikkoon pelaillukaan.
Enkä myöskään koskaan antanu kenellekään salasanaa ym.

Liian helppo salasana (ehkä sitten) ja 2-vaiheisen puuttuminen, oma vika :)
 
Vastaus: PSN-tili hakkeroitu?

Eipä muuten ollut 2-osanen tunnistautuminen päällä. Olin sen pari viikkoa sitten päälle laittanut mukamas, mutta ei ollut mennyt päälle. Kännykässä oli tallessa se aktivointikoodi, mutta nyt kun laitoin sen "uudelleen" päälle, niin sain vielä erikseen vahvistusviestin. En tiedä, mitä olin silloin aiemmin hassannut, koska silloin en saanut vahvistusviestiä (enkä sellaista osannut odottaakaan) ja luulin, että se oli minulla toiminnassa.
"Hyvä" homma. Siis hyvä siinä mielessä, että koska se kaksivaiheinen varmistus ei oikeasti ollut päällä, tilin kaappaus selittyy erittäin todennäköisesti juuri sillä, että sama sp-osoite ja salasana on ollut käytössä jossain toisaalla korkatussa palvelussa. Vähemmän hyvä juttu tietysti sen kannalta, että jos 2SV:n käyttöönotto ei ole niin ilmeinen, että käyttäjät varmasti ymmärtävät, että menihän se päälle.

Saatkohan noita rahoja sit mitenkään takasin? Mulla oli onneks vaan 10 senttiä pleikkatilillä, kun just muutama päivä sit käytin viimeset sieltä.
Kyllä tällaisissa tapauksissa rahatkin varsin todennäköisesti saa takaisin.

Mutta, hakkerimaailmassa jotenki tuntuu että tämä kaksivaihenen hommeli on pikkuhomma ohittaa, mene ja tiedä?!
Oikein toteutettuna kaksivaiheista varmistusta on erittäin hankala ohittaa tai huijata. Toki hölmöjäkin toteutuksia löytyy, esimerkkinä vaikkapa tuo yli 500 miljoonan tunnuksen varkauden kohteeksi joutunut Yahoo. Ja myös Netflixillä oli tässä aivan vasta oma tietoturva-aukkonsa, jonka kautta 2SV:llä suojatut tilitkin sai kaapattua.

Netflix recently fixed an account takeover vulnerability involving automated phone calls and caller ID spoofing. The issue? An attacker could use Netflix’s “forgot email/password” feature to reset an account’s password by directing the reset code to a voice call. In order to force the code to voice mail, the attacker would need to call the account holder’s phone at the same time, and then, the code could be retrieved from the account holder’s voicemail via caller ID spoofing (which something that many operators are vulnerable to even though it’s 2016).

Lähde: F-Secure
 
Ylös Bottom