Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PSPgo (PSP-N1000)

Vastaus: PSPgo (PSP-N1000)

Ostin keväällä PSPgo:n, ja latasin siihen kampanjaan kuuluvat 10 ilmaista peliä. Nyt olen myymässä laitetta, joten pystyykö uusi omistaja pelaamaan noita laataamiani pelejä omalla käyttäjätunnuksellaan?
 
Vastaus: PSPgo (PSP-N1000)

Ostin keväällä PSPgo:n, ja latasin siihen kampanjaan kuuluvat 10 ilmaista peliä. Nyt olen myymässä laitetta, joten pystyykö uusi omistaja pelaamaan noita laataamiani pelejä omalla käyttäjätunnuksellaan?

Ei pysty. Pelejä pystyy pelaamaan vain sillä tunnuksella millä hankittu/ladattu.
 
Vastaus: PSPgo (PSP-N1000)

12 päivä menossa eikä ole koodia kuulunut. Huonosti hoidettu Sonyn puolelta tämä touhu, paitsi jos tarkoitus onkin että ihmiset ostavan kasan pelejä PSN:stä ilmaisia pelejä odotellessa. Minäkin sorruin jo 4 ostamaan.

Muuten laite on aika kiva, näyttö on tarkka, ei kuolleita pikseleitä, pelit näyttävät paremmilta hieman pienemmältä ruudulta. Pelit latautuvat nopeasti sekä sisäiseltä että M2 muistilta. Napit toimivat huomattavasti paremmin kuin vanhassa phatissani, jonka säästin homebrewia varten. Half-byte loader on kyllä ilmeisesti tällekin tulossa, Wagic, Half-Byte Loader, PSP Hacking, and Homebrews · Wololo.net Minna no golfista löytyneen aukon avulla, ostinkin pelin jo siltä varalta jos tuo sattuu vaikka PSN:stä häviämään/patchitaan.
 
Vastaus: PSPgo (PSP-N1000)

Nyt lähtee kyllä pspgo pois ja otan tilalle vanhan mallisen psp:n. Jaa miksikö? No sen yhden tietyn pelin takia mitä tässä on jo odoteltu parikin vuotta eli siis kingdom hearts: birth by sleepin, joka ei tule ps storeen. Itse pidän go:sta enemmän kuin normista mutta minkäs sille nyt voi.
 
Vastaus: PSPgo (PSP-N1000)

Käväisin viikonloppuna Berliinissä ja ainakin Saturn ketju myi tätä PSP Go pakettia 189 eurolla. Pelit olivat kuitenkin erit mitä Suomessa, joten jos ostan Saksasta vaikkapa Amazonilta (saakos sieltä edes Suomeen?) niin saanko Saksan kampanjassa olevat pelit vai Suomen?

Saksan pelilistassa oli ainakin Eye of Judgment Legends, joka kiinnostaisi minua ja näytti korvautuvan jollain muulla Suomen listalla.
 
Vastaus: PSPgo (PSP-N1000)

Pelit olivat kuitenkin erit mitä Suomessa, joten jos ostan Saksasta vaikkapa Amazonilta (saakos sieltä edes Suomeen?) niin saanko Saksan kampanjassa olevat pelit vai Suomen?
Käsittääkseni tuo menee PSN-tunnuksen mukaan, eli jos PSN-tunnuksesi kotimaaksi on merkitty Suomi, saat Suomen tarjouksen mukaiset pelitkin.
 
Vastaus: PSPgo (PSP-N1000)

Innostuin PSPn yksinoikeuspeleistä ja nyt olen hankkimassa kyseistä laitetta. PSPgon "mukana" tulee 16 GB tilaa peleille, onko PSP-3000 kokonaan ilman tätä ominaisuutta (eli tuleeko sille ostaa erikseen muistikortti pelien PS-storesta lataamista varten?)

Onko jotain muita syitä miksi ehdottomasti kannattaisi ennemmin ostaa Go yli kolmetonnisen? 10-peliä tarjouksesta ehkä 2 kiinnosti...

Hinnastakaan en ole ihan varma, onko Citymarketin tarjous 159€ 3000-mallista halpa?
 
Vastaus: PSPgo (PSP-N1000)

Itse ostaisin 3 tonnisen. Fyysisiä pelejä saa halvalla ja kannattaa varautua, että osa peleistä ei tule ollenkaan PSN:ään, kuten tuo uusi Kindom hearts. Muistaakseni noissa 3000-paketeissa tulee ihan pieni muistikortti, joka on vain tarkoitettu saveille, mutta nykyään nuo 16 gigaset kortit ovat melko halpoja.

Ja kyllä 159€ on halpa hinta. Itse annan äänen 3 tonniselle.
 
Vastaus: PSPgo (PSP-N1000)

PSPgon "mukana" tulee 16 GB tilaa peleille, onko PSP-3000 kokonaan ilman tätä ominaisuutta (eli tuleeko sille ostaa erikseen muistikortti pelien PS-storesta lataamista varten?)
Vain PSPgo:ssa on sisäistä tallennustilaa, muut luottavat puhtaasti muistikortteihin. Ja ilman muistikorttia tosiaan edes pienimmätkään pelien tallennukset eivät onnistu, eli PSP-3000:ssa kortti on pakko olla.
 
Vastaus: PSPgo (PSP-N1000)

Kuinka paljon muistikortista kannattaa maksaa? Onko oleellista ostaako Sonyn oman vai third partyn valmistaman? Mihin asti 2/4/8/16gb riittää? Vertaa 20gb Xbox-kovon riittämättömyys jos aiot asentaa pelit kovolle.

Offtopickin puolelleha mennään :)
 
Vastaus: PSPgo (PSP-N1000)

Kuinka paljon muistikortista kannattaa maksaa?
4 euroa per giga vois olla aika hyvä nyrkkisääntö pienemmille korteille. 16 gigan ja etenkin 32 gigan kortit ovat edelleen aika hintavia.

Onko oleellista ostaako Sonyn oman vai third partyn valmistaman? Mihin asti 2/4/8/16gb riittää?
Oleellista on, että se on virallisella lisenssillä tehty, eli joko Sonyn, Sandiskin tai Lexarin valmistama ja Magicgate-tuella. PSP-3000:n kanssa 8 gigaa on riittänyt ihan kohtalaisesti, vaikka jatkuvasti tuokin kortti on kyllä täynnä. 16-gigaisen hankinta jossain vaiheessa edessä.

Mutta jos pääasiassa ostaa pelinsä UMD-versioina, eikä aio täyttää muistikorttia esim. musiikilla tai videoilla, riittää helposti pienempikin kepukka. Minis-pelit ovat joka tapauksessa max. 100 megaa, mutta PS1-pelit (esim. Final Fantasy VII-IX) haukkaavat jokainen puolisentoista gigaa. Helpostihan noita kopioi vaikkapa tietokoneelle väliaikaisesti talteen, mutta jos tietää olevansa kova pelimies, kantsii satsata kerralla niin isoon muistikorttiin kuin kukkaro antaa myöten.
 
Vastaus: PSPgo (PSP-N1000)

Kiitti, I got just what I needed. Harmi vaan ettei tääl Kemissä taida löytyä muistikortteja, pitänee tilata netistä. Jää pelaaminen ens viikkoon :(
 
Vastaus: PSPgo (PSP-N1000)

Olen nyt 27 päivää odottanut ilmaisiin peleihin oikeuttavaa koodia. Viikonloppuna tulee tuo 30 päivää täyteen. Mihin kannattaa valittaa? Lähetin jo Nordisk Filmin tukeen sähköpostia mutta eivät ole vaivautuneet vastaamaan. On kyllä yksi huonoimmin järjestettyjä promootioita koskaan.

Onneksi eilen julkistettiin tuo half-byte loader firmwarelle 6.31, pelailin jo illalla Doomia tovin.
 
Vastaus: PSPgo (PSP-N1000)

Tuo Nordisk Filmin tuotetuki on käytännössä se ainoa oikea paikka. Jos mailiin ei kuulu vastausta, kannattaa sinne soittaa.

Eihän nämä Nordisk Filmin ahkerat asiakaspalvelun ammattilaiset vastaa edes tuohon maksulliseen palvelunumeroonsa, on tullut jo "muutamia" kertoja yritettyä. Seuraavaksi koitetaan sitten ilmeisesti kuluttaja-asiamiehen kautta.
 
Vastaus: PSPgo (PSP-N1000)

Olen nyt 27 päivää odottanut ilmaisiin peleihin oikeuttavaa koodia. Viikonloppuna tulee tuo 30 päivää täyteen. Mihin kannattaa valittaa? Lähetin jo Nordisk Filmin tukeen sähköpostia mutta eivät ole vaivautuneet vastaamaan. On kyllä yksi huonoimmin järjestettyjä promootioita koskaan.

Onko tämän asian kanssa ollut enemmänkin ongelmia?
Huomasin eilen että paikallinen Citymarket myy Go:ta 199,- ja mietin jos olis töiden jälkeen käynyt ostamassa...
 
Vastaus: PSPgo (PSP-N1000)

Tänään pelasin PSPgo:lla ja yhtäkkiä näyttöön kesken pelin tuli sellanen viiva leveys suunnassa reunasta reunaan. Kyseessä ei siis ole naarmu vaan vaikuttaisi softapohjaiselta jutulta. Osaisiko joku sanoa, mistä on kyse ja miten tuon viivan saa pois? Buuttaaminenkaan ei auta. :confused:

Itseäni lainaten totean, että Go kävi huollossa ja vaihdettiin takuusta uuteen. :)
 
Vastaus: PSPgo (PSP-N1000)

Olen nyt 27 päivää odottanut ilmaisiin peleihin oikeuttavaa koodia. Viikonloppuna tulee tuo 30 päivää täyteen. Mihin kannattaa valittaa? Lähetin jo Nordisk Filmin tukeen sähköpostia mutta eivät ole vaivautuneet vastaamaan. On kyllä yksi huonoimmin järjestettyjä promootioita koskaan.
Joko olet saanut koodin ja pelit ladattua?
 
Vastaus: PSPgo (PSP-N1000)

Joko olet saanut koodin ja pelit ladattua?

Nordisk Film vihdoin vastasi viestiini ja kertoivat että olin ladannut teeman väärin eli käyttänyt mediago:ta enkä itse konsolia, olen kyllä noin 99% varma että latasin teeman konsolillani enkä kyseisellä softalla. Itseasissa latasin teeman heti ensimmäisenä silloin kuin konsolin paketista kaivoin. En muista kertaakaan edes siirtäneeni tavaraa Mediago:lta konsoliin. Neuvoivat minua kuitenkin tekemään uuden tunnuksen ja lataavan teeman sillä, teinkin sitten uuden tilin,uudella gamertagilla ja emaililla. Kysyin tuelta pitääkö minun nyt jälleen odottaa se 30 päivää koodia johon vastasivatkin seuraavana päivänä, että eivät voi vaikuttaa jonotusaikaan. Siitä on nyt 10 päivää eikä ole koodia näkynyt. Helpottaisi kummasti jos voisivat edes infota olenko jonosssa koodia varten vai en. Eli olenko tehnyt kaiken oikein ladatessani teemaa. Sonyn EU-foorumilla näyttää olevan itkua ja parkua yli 140 sivua joten ei tämä maahantuojan vikakaan ole. Kolmisen viikkoa pitäisi nyt sitten taas vielä odotella koodia, en pidätä hengitystäni, mutta toivon parasta, hieno vehjehän se PSPgo on. Ehkä sitä MM-futistakin tosiaan olisin mieluummin tuossa kesän nurkilla vielä pelannut.
 
Ylös Bottom