Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PSVR 2 - seuraavan sukupolven PlayStation VR

Kiinnostaako pleikkarin seuraavan sukupolven VR-lasit?

  • Kiinnostaa! My eyes are ready.

  • No jaa, tarkkailen tilannetta vielä kepin mitan matkan päästä.

  • Ei kiinnosta. Katse pysyy tiukasti television ruudussa.


Tulokset nähtävillä äänestämisen jälkeen.


Tämän mukaan Pavlov ei ilmesty pohjoismaissa vielä. Lokalisointien takia wtf? Tää on aika pettymys jos näin on. Onneksi on uudet lasit ja paljon pelejä kohta niin ei yksi peli pääse pilaamaan intoa. Tulee kun tulee storeen
 
Toi mainos olis ollu vielä parempi jos ne ei olis jättäny tota tvtä tohon, pelkkä Ozzy huitomassa ja huutamassa "this is amazing"
 


Kovasti arvostamaltani YongYea:lta tuli myös indepth arvostelu, paljon hyviä asioita ja erittäin kattava arvostelu. ainut mikä vähän itseäni huolestuttaa on tuo että jos nappuloista on tehty liian jäykät. sanoi tuossa että joillakin voi kipeytyä sormet niiden jäykkyyksien takia. eniten tuossa huolestuttaa tosiaan nuo L1-R1 nappulat. Toinen on sitten kritiikki tuota Horizon Call of the Mountainia jos se on 90% kiipeilemistä ja 10% actionia. yhdistettynä tuohon nappuloiden jäykkyyteen.
 
Ennakkotilasin powerilta joulukuun alussa, saapa nähä koska saan lasit. Tilaus vielä käsittelyssä, 2 kaveria tilas perjantaina powerilta noudolla myymälästä ja heillä jo toimituksessa... Talviloma ens viikolla ja odotus niin kova, ettei mikään "normi"peli oikeen tahdo kiinnostaa tällä hetkellä.
 
tosiaan tuossa aiemmin kun kirjoitin (poistin kirjoituksen) että postilakko jatkuisi huomiseen asti, mutta se olikin sitten omalta osaltani False Information joten pahoittelut siitä, käsitin aluksi siis että posti on mukana siinä ATK:n lakossa, mutta eihän se ollut siinä muuta kun tukemassa sitä ja tukeminen päättyi tänään. joten tänään pitäisi postilta lähteä myös paketit liikkeelle, niissä paikoissa joissa tarkoitus laittaakin paketti lähetykseen ennen julkaisupäivää.
 
Viimeksi muokattu:
tosiaan tuossa aiemmin kun kirjoitin (poistin kirjoituksen) että postilakko jatkuisi huomiseen asti, mutta se olikin sitten omalta osaltani False Information joten pahoittelut siitä, käsitin aluksi siis että posti on mukana siinä ATK:n lakossa, mutta eihän se ollut siinä muuta kun tukemassa sitä ja tukeminen päättyi tänään. joten tänään pitäisi postilta lähteä myös paketit liikkeelle, niissä paikoissa joissa tarkoitus laittaakin paketti lähetykseen ennen julkaisupäivää.
Just näin, mutta huomioitava, että paketteja kasaantunut järjettömän määrät säilytykseen ja tätä pullonkaulaa aletaan purkamaan, joten helposti voi viikko vierähtää. Selvittelin minne oma (ei peleihin liittyvä) paketti oli hukkunut kun toimitus piti olla 15.1.


Itsellä on valtava kiinnostus tätä VRää kohtaa, mutta tuntuu, että tämä VR homma on aika elitistien harrastus tällä hetkellä kun hintaa laitteilla enemmän kun itse konsolilla.

Myönnän että hinnan takia olen vähän pudonnut pulkasta pelitarjonnan suhteen, mutta aina kun joku mielenkiintoinen peli julkaistaan ja luen arvostelut niin jää vähän kuva, että pelit on DLC kokoluokkaa, tällänen mielikuva jäi Horizonin VR arvosteluita lukiessakin. En sano ettei niitä olisi, ei vaan omaan silmään ole sattunut.

Kuitenkin hinta vs oma suppea käsitys peleistä tekee VR-lasien hankkimisesta aika etäisen haaveen.

Tosin lasit ja pelikonsolin tehot lienee ollut iso rajoittava tekijä aiemmin, joten varmasti tällä uudella PSVR2 ja PS5 aikakaudella voidaan nähdä isojakin hyppyjä pelien kehityksessä
 
Just näin, mutta huomioitava, että paketteja kasaantunut järjettömän määrät säilytykseen ja tätä pullonkaulaa aletaan purkamaan, joten helposti voi viikko vierähtää. Selvittelin minne oma (ei peleihin liittyvä) paketti oli hukkunut kun toimitus piti olla 15.1.


Itsellä on valtava kiinnostus tätä VRää kohtaa, mutta tuntuu, että tämä VR homma on aika elitistien harrastus tällä hetkellä kun hintaa laitteilla enemmän kun itse konsolilla.

Myönnän että hinnan takia olen vähän pudonnut pulkasta pelitarjonnan suhteen, mutta aina kun joku mielenkiintoinen peli julkaistaan ja luen arvostelut niin jää vähän kuva, että pelit on DLC kokoluokkaa, tällänen mielikuva jäi Horizonin VR arvosteluita lukiessakin. En sano ettei niitä olisi, ei vaan omaan silmään ole sattunut.

Kuitenkin hinta vs oma suppea käsitys peleistä tekee VR-lasien hankkimisesta aika etäisen haaveen.

Tosin lasit ja pelikonsolin tehot lienee ollut iso rajoittava tekijä aiemmin, joten varmasti tällä uudella PSVR2 ja PS5 aikakaudella voidaan nähdä isojakin hyppyjä pelien kehityksessä
Kyllä mulla system sellerit oli kyllä gran turismo 7 jota pääsee vääntämään ratin kanssa ja kypärä päässä sekä ressa village.... Molemmat vr nä kokopeleinä....kaikki muut plussaa mitä tulee nyt jatkossa... Myöskin tää uusi horizon mikä tulee bundlena mulle.

Quest 2 mulla noita pikkupelejä ihan tarpeeksi niin tuskin psvr lle hommailen kuon nämä kovimmat isot julkaisut ja riittää mulle mainiosti ja myös noitten flättipelien pelaamista kehuttu pirusti tällä ristikolla.
 
Myönnän että hinnan takia olen vähän pudonnut pulkasta pelitarjonnan suhteen, mutta aina kun joku mielenkiintoinen peli julkaistaan ja luen arvostelut niin jää vähän kuva, että pelit on DLC kokoluokkaa, tällänen mielikuva jäi Horizonin VR arvosteluita lukiessakin. En sano ettei niitä olisi, ei vaan omaan silmään ole sattunut.

Juu yleensä pelit on aika lyhyitä ja joku 5-7 tuntia on vr peleissä jo laskettavissa pitkäksi kokemukseksi.
Yleensä noiden hinta on kuitenkin jossain 25-35e välissä ja jos peli on muuten hyvä niin mun mielestä joku 30e vaikka 6 tunnin pelistä on ihan ok.
Mun mielestä kehittäjät sais enemmän miettiä sitä millä hinnalla peli mahtaa mennä kaupaksi ja esim 40e switchbackista on aivan naurettava hinta kun se on varmasti sellainen 1-1.5 tuntia kestävä vuoristorata räiskintä.
Samaan hintaan kuitenkin saa saints & sinnersin johon saa upotettua 20-40 tuntia pelaajasta riippuen. Mä olen pelannut sitä 40 tuntia.
Nykyään jopa resident evil villagen normi hinta näyttää olevan 40e.
 
Horizon Call of the Mountainista löytyy jo gameplaytä jos haluaa katsella miltä näyttää kun joku ei arvostelija pelaa peliä. tosin Twich Streamit ovat aina kuvanlaadun suhteen heikompia kun saman qualityn Youtube videot. ja onhan toisessa 4k 60fps kun streami on vaan 1080p.



 
Viimeksi muokattu:
Tilasin Gigantilta 17.päivä tätä kuuta ja nyt olis paketti noudettavissa matkahuollon pisteeltä lähikaupasta. Harmi että olen lomareissulla, joten ei pääse vielä kokeilemaan.

Telialta peruin ja DNAlta on myös tilaus sisällä, mutta postin kautta. Siitä ei ole mitään infoa tullut.
 
Viimeksi muokattu:


Kovasti arvostamaltani YongYea:lta tuli myös indepth arvostelu, paljon hyviä asioita ja erittäin kattava arvostelu. ainut mikä vähän itseäni huolestuttaa on tuo että jos nappuloista on tehty liian jäykät. sanoi tuossa että joillakin voi kipeytyä sormet niiden jäykkyyksien takia. eniten tuossa huolestuttaa tosiaan nuo L1-R1 nappulat. Toinen on sitten kritiikki tuota Horizon Call of the Mountainia jos se on 90% kiipeilemistä ja 10% actionia. yhdistettynä tuohon nappuloiden jäykkyyteen.

Yksi asia myös kannattaa huomata ohjaimista, että isoille käsille voivat olla vähän pienet. Sormet menee yli näppäimistä ja ohjaimen rinkulat voivat vähän häiritä mikäli on lihaksikkaat kädet.

Varmasti aika harvojen ongelma ja esim. melko lihaksikas Parris Lily sanoi sormien kyllä tottuvan asiaan, vaikka ei ihan optimi ole hänelle.
 
Toimiiko mikään vanhoista peleistä tällä?
Mikään PSVR-peli ei sellaisenaan toimi PSVR2:lla. Olemassaolevien ei-VR-pelien PS5-pelien versiot saavat PSVR2-tuen joko ilmaisella päivityksellä tai sitten se PS5-versio pitää ostaa ihan rahalla. Joidenkin PSVR-pelien kohdalla PSVR2-version saa tavallista halvemmalla, jos PSVR-version omistaa entuudestaan. Eli käytäntöjä on laidasta laitaan.
 
Yksi asia myös kannattaa huomata ohjaimista, että isoille käsille voivat olla vähän pienet. Sormet menee yli näppäimistä ja ohjaimen rinkulat voivat vähän häiritä mikäli on lihaksikkaat kädet.

Varmasti aika harvojen ongelma ja esim. melko lihaksikas Parris Lily sanoi sormien kyllä tottuvan asiaan, vaikka ei ihan optimi ole hänelle.
Yksi syy lisää (pahoinvointioireiden lisäksi) miksi näin kallista laitetta olisi kiva päästä testaamaan ennen ostoa. Tämä toki pätee oikeastaan kaikkiin VR-laitteisiin.

Olen isokokoinen niin käsistäni kuin pituudeltani ja päänympärysmitaltani :) ja esim. pleikkarin padi on aina tuntunut pieneltä. Joka sukupolvi on tosin menty parempaan suuntaan ja Dual Sense näyttää ehdottomasti pleikkarin parhaalta padilta, eikä syy ole sen sisältämässä tekniikassa, vaan nimenomaan isommassa fyysisessä koossa. Sitä olisi myös kiva päästä testaamaan. Voisi jopa ehkä tietokoneelle kakkospadiksi ostaa.
 
Ylös Bottom