Luulen että teet saman virheen kuin moni muukin... Ensiksi se silmikko edestä ihan auki.....sitten vedät kypärän päähän siten että se takaosa tulee sun niskaan niin alas kuin vaan pystyt...sitten kiristys. Se kypärä jää leijumaan sun silmien eteen. Mikään ei todellakaan kosketa lähellekään nenää. Siinä vaiheessa näet sen tekstin edessäsi!!! Vedät laseja niin eteen kun on hyvä etäisyys.Ei kannata vetää ihan kiinni asti. Sen jälkeen käyt tekemässä sen silmienväli jutun uudelleen et saat ihan keskelle ja tarvittaessa silmienseuranta uudelleen. Jos vielä blurrinen ja epäterävä kuva niin mars optikolle.Okei ehdin pienen koeajon ottaa ja pitää sanoa, että toivon todella vian olevan käyttäjässä eikä koneessa. En meinaan saa mitenkään aseteltua kypärää päähän siten että saisin sen pysymään siten kuin opastevideossa näkyy. Ohjetekstit näyttävät aika epäselvältä kuten oli PSVR1 kanssa myös. Kädellä kun mallaan niin saan naamion paikalleen mutta vaikka kuinka sitä asettelen ja väännän sen niin kireälle että päätä jo puristaa niin heti kun päästän irti niin kypärä liikahtaa sen verran että sumeeta taas on.
Testasin nopeasti Horizonin demoa ja olin kyllä pettynyt visuaaliseen antiin. Ihan PSVR1 tasolta näyttää suttuisen kuvan ja mustan kanaverkon kanssa. Tämä toivottavasti johtuu säädöistä. Voiko olla että mulla on liian pieni pää ettei kypärää vaan saa aseteltua kunnolla vai enkö vain osaa? Ei tää nyt mitään rakettitiedettä kuiteskaan ole.
Haluan että tää tekee sen wow efektin jonka aikanaan sain kun ekaa kertaa kokeilin vr laitetta puhelimella. Nyt ollaan kaukana siitä.
Noissa laseissa toi sweet spot on tosi pieni ja niitä ei saa laittaa yhtään liian ales edestä että osuu nenään kiinni...menee heti kuva ihan paskaksi.
Ja kun on takaanta panta vedetty muutenkin ihan niskaan ales ja koko paino tulee otsalle niin noi tuntuu muutenkin tosi mukavilta. Ei ole liian etupainotteiset.