Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Psychonauts

jeejeepete

New Member
XBOXFINin uutisista näin ensimmäiset kuvat tästä mielenkiintoisen oloisesta pelistä. Pelin takanahan oli vissiin Full Throttlenkin luonut jannu?
Jotenkin olen onnistunut ohittamaan kaikki muut peliä koskevat jutut.. Onko jollakin tietoa tästä pelistä, julkaisuajankohtaa kenties? :confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jeejeepete
julkaisuajankohtaa kenties?

Peli julkaistaan tämänhetkisten tietojen perusteella kuluvan vuoden kolmannella neljänneksellä eli joskus heinäkuun alun ja syyskuun lopun välillä. Voi tosin hyvinkin olla, että julkaisu viivästyy joulumarkkinoille tai jopa vuoden 2004 alkuun.
 
Vaikuttaa tuo peli kyllä aika hauskalta. Visuaalinen ilme tuntuu olevan kyllä hallussa. Omaperäisen oloinen peli.
Odotukset tämän pelin kohdalta nousivat.
 
Kuten etusivulta käy ilmi, Psychonauts ei enää kuulu Microsoftin 1st party -julkaisusuunnitelmaan. En saata ymmärtää, miksi yhtiö heittää kaikki muut kuin typerät urheilut ja räiskinnät romukoppaan. Ensin Tork (vuosi sitten), sitten Oddworld Stranger ja nyt Psychonauts. Ehkäpä MS luulee, että pelit eivät myy. Mutta jos ne ovat todella hyviä ja niitä markkinoidaan hyvin, ne varmasti myisivät. Ehkä saattaisivat houkutella myös uusia pelaajia Xboxin pariin – sellaisia, jotka eivät konsolin nykyisestä pelitarjonnasta pidä...
 
Juuri tämän takia pitää omistaa 2 konsolia, cubella ne erikoisemmat/kekseliäämmät pelit ja xboxilla sitten taas auto/urheilu pelit. Tosin nykyisin tulee pelattua molempia aikalailla yhtä paljon. Omistan myös pelikuntoisen pc:n, mutta en sillä juuri pelaa mitään "konsolipelien" tapaisia pelejä ollenkaan. Lähinnä juuri lentely/ammuskelu pelit uppoavat. Ikävää sinänsä, että massasta erottuvat pelit jäävät ilman julkaisijaa. Kohta xboxin pelitarjonta on sitä samaa mössöä mitä saa ihan mille alustalle tahansa.....
 
Vastaus: Psychonauts

Uutisista:

Majesco nappasi Psychonautsin 03.08.2004

GameSpot on saanut vihiä luotettavana pitämistään lähteistä, että muun muassa BloodRaynesta tuttu Majesco olisi hankkinut julkaisuoikeudet arvostetun pelisuunnittelija Tim Schaferin Psychonautsiin. Pelissä seikkaillaan Raz-nimisellä meediolla mitä eriskummallisempien otusten mielissä ja hyödynnetään erilaisia psyykkisiä voimia selvitettäessä meediolasten aivoja varastavan voron mysteeriä.

Psychonauts jäi aiemmin tänä vuonna ilman julkaisijaa Microsoftin yllättäen päätettyä purkaa julkaisusopimuksensa pelistä vastaavan Double Fine Productionsin kanssa. Pelin oli määrä ilmestyä yksinoikeudella Xboxille tänä jouluna, mutta nyt julkaisua on siirretty ensi vuodelle. Psychonautsin lopulliset julkaisualustat selvinnevät vasta virallisessa tiedotteessa, mutta Xboxin omistajien tuskin täytyy jäädä nuolemaan näppejään onhan peliä kehitetty Xboxille jo vuosien ajan.

Toivo elää yhä... :)
 
Vastaus: Psychonauts

Hyvä, että joku otti tämänki projektin työn alle. Mielenkiinnolla odotan miten peli edistyy. Toivotaan ettei sentään veny yhtä pitkäksi projektiksi kuin Galleon. ;)
 
Vastaus: Psychonauts

Majescolta tuli tänään virallinen tiedote asiasta. Eipä mitään yllättäviä paljastuksia.

Tässä vähän hypeä:

Richly humorous and intricately delightful, Psychonauts is unlike any game to date and we are excited to be working with Double Fine to bring their unique vision to interactive reality. - Jesse Sutton, Chief Executive Officer, Majesco

I'm really excited to be working with Majesco because I can tell they understand what Psychonauts is all about, and that they believe in giving developers the creative freedom they need to fully realize their ideas. Together we are going to make what could conservatively be called the greatest game of all time ever, and I think that's awesome. - Tim Schafer, founder of Double Fine

"Created by Tim Schafer, the visionary designer of award winning titles Grim Fandango and Full Throttle , Psychonauts thrusts players into a third-person psychic odyssey across thirteen incredibly unique levels: three set in the real world and 10 set inside the mental worlds of misfits, monsters and madmen. Once inside a mind, players can rise in rank by collecting figments of other peoples imaginations; sort through their emotional baggage; clear out their mental cobwebs and crack open their memory vaults. As their rank rises, players are endowed with new psychic powers such as telekinesis, invisibility, pyrokinesis, clairvoyance and confusion.

Featuring a humorous storyline filled with unforgettable characters and non-linear gameplay of incredible depth, Psychonauts offers players multiple paths throughout wildly imaginative settings. Along the way, players must conquer an array of c hallenging puzzles with alternate solutions that self-tailor themselves to the players own strengths and abilities."

Tulossa Xboxille ja PC:lle ensi vuoden aikana! Dumdidum, toivottavasti ei flopsaa. :rolleyes:
 
Vastaus: Psychonauts

Uutisissa on videoita ja kuvia pelistä. Vieläkö kiinnostusta löytyy Schaferin tuoreimpaan?

Taiteellinen tyyli näyttää kyllä aika hauskalta, mutta toisaalta samalla viriää pelko siitä, että teknisesti peli on vain sekamelskaa. Varsinkin jotkut kovin liioitellut hahmot näyttävät polygonipuutoksessaan epämääräisiltä kuin Halo 2:n Gravemind.

P-Amerikan julkaisu on ensi kuussa, toivottavasti kaikki toimii. Omaperäisiä pelejä ei ole koskaan liikaa...
 
Vastaus: Psychonauts

Joo... mitäny tästä on mielipiteitä ja ennakoita lukenu, niin pelkkää hyvää on sanottu, varsinkin teamxboxin viimesin hands-on lupaa hyvää tarinan suhteen.
 
Vastaus: Psychonauts

Imuroin juuri PC-version demoa. Se on saatavilla ainakin GameSpotista (en ole muita lähteitä jaksanut etsiä).

Enää viikko jenkkijulkaisuun. Aijai... :rolleyes:
 
Vastaus: Psychonauts

Hakkiz sanoi:
Imuroin juuri PC-version demoa. Se on saatavilla ainakin GameSpotista (en ole muita lähteitä jaksanut etsiä).

Ite kokeilin kanssa demoa eilen, ja kyllähän sen huomaa että Schaferin pelistä on kyse... omituinen hybridi tasoloikkaa ja seikkailupeliä. No tosta demostahan on nyt vaikea vetää päätöksiä koko peliä koskien, mutta hyvältä näyttää... ja itehän en yleensä tämän tyylisiä pelejä pelaa.

Ilman Schaferin seikkailu taustaa, ei tästäkään pelistä olisi mihinkään.

Kyllä toi OXM:n 9.5 kuulostaa aika oikealta. Ite rokottaisin muutaman pisteen graffoista tosin.
 
Vastaus: Psychonauts

Ensiksi: Psychonauts EI ole aluekooditon. :(

Toiseksi: Psychonauts on ensifiilisten perusteella peli, jota Xbox-alusta on aina tarvinut.
 
Vastaus: Psychonauts

Hakkiz sanoi:
Toiseksi: Psychonauts on ensifiilisten perusteella peli, jota Xbox-alusta on aina tarvinut.
Mitä? Kerrankin peli jota odottaa lähes 3 vuotta ja sitten se ei floppaa? Käsittämätöntä.
 
Vastaus: Psychonauts

Näin. 15 tuntia ja 45 minuuttia peliä takana, ja sanoisin sen olevan siinä. Itse tarina otti noin 15 tuntia, 45 minuuttia kiertelin vanhoja paikkoja uudelleen metsästämässä cobwebbejä, figmenttejä yms.

Psychonauts on hyvä peli. Se tukeutuu kyllä aivan tuiki tavalliseen platformer-runkoon, mutta runko on vuorattu omalaatuisella tavalla. Graafinen tyyli on hauska, äänimaailma lähes virheetön ja jokainen mieli tarjoaa pulmia, maisemia ja vihollisia, joita missään muualla ei tapaa -- mieleen kuin mieleen tunkevia sensoreita lukuun ottamatta. Peli on humoristinen, mutta samalla mielenkiintoinen tulkinta ihmismielestä.

Hieman viimeistelyä peli olisi vielä voinut tarvita, sillä ruudunpäivitys tökkii paikoin ja kamera ei ole kaikkein paras mahdollinen.

Jos on jotain kysyttävää, kysykää...
 
Vastaus: Psychonauts

Ite kans pelasin juur läpi, mut onko näin ettei sinne "tavalliseen maailmaan" pääse enää millään kun on läpäissyt pelin? Pari aivoo olis vielä hukassa..
 
Vastaus: Psychonauts

jeejeepete sanoi:
Ite kans pelasin juur läpi, mut onko näin ettei sinne "tavalliseen maailmaan" pääse enää millään kun on läpäissyt pelin? Pari aivoo olis vielä hukassa..

Ilmeisesti näin on. Auki ovat vain mielet, mutta ei itse leiri. Tämä taitaa johtua siitä, mitä pelin loppuvideossa käy...
 
Vastaus: Psychonauts

Pelin loppua olisi voinut ehkä hioa hieman. Viimeinen kenttä oli ehdottomasti pelin tylsin ja mielikuvituksettomin ja tuntui jotenkin ylimääräiseltä juonen kannalta, olisi voinut hyvin loppua jo edellisen jälkeen.
Ja tavaroiden keräämisestä pitäisi palkita jotenkin mielenkiintoisemmin, etenkään kaikkia figmenttejä ei ole oikein mitään syytä lähteä metsästämään kentistä läpipelaamisen jälkeen, se on lähinnä tylsää.
Peli oli mielestäni selkeästi Xboxin parhaimmistoa, mutta näin jälkikäteen jäi tosiaan harmittamaan tuo tylsä viimeinen kenttä ja että läpipeluun jälkeen ei jää juurikaan tekemistä.
Noh, täytyy varmaan jossakin vaiheessa aloittaa alusta ja kerätä kaikki ennen kuin menee viimeiseen kenttään...
 
Vastaus: Psychonauts

jeejeepete sanoi:
Pelin loppua olisi voinut ehkä hioa hieman. Viimeinen kenttä oli ehdottomasti pelin tylsin ja mielikuvituksettomin ja tuntui jotenkin ylimääräiseltä juonen kannalta, olisi voinut hyvin loppua jo edellisen jälkeen.
Ja tavaroiden keräämisestä pitäisi palkita jotenkin mielenkiintoisemmin, etenkään kaikkia figmenttejä ei ole oikein mitään syytä lähteä metsästämään kentistä läpipelaamisen jälkeen, se on lähinnä tylsää.
Peli oli mielestäni selkeästi Xboxin parhaimmistoa, mutta näin jälkikäteen jäi tosiaan harmittamaan tuo tylsä viimeinen kenttä ja että läpipeluun jälkeen ei jää juurikaan tekemistä.
Noh, täytyy varmaan jossakin vaiheessa aloittaa alusta ja kerätä kaikki ennen kuin menee viimeiseen kenttään...

Joo viimeinen kenttä oli ... suoraan sanottuna kamala. "Bunny, bunny, bunny" vielä kerran ja minun pääni sanoo bäng. :) Se oli oikeastaan ainoa paikka, jossa pelissä tunsin turhautuvani, vaikka näin jälkikäteen kenttä ei kovin vaikea ollutkaan -- kunhan sen vain hahmotti.

Mahdollisesti lievä spoileri lopusta:

Eniten lopussa kismitti se, että peli tuntui olevan jo monta, monta kertaa lopussa ennen sitä viimeistä, viimeistä loppuvastusta. Aivotankin kukistamisen jälkeen ja ennen aivojen sotkeutumista olin jo valmis julistamaan pelin loppuneeksi, mutta se jatkui vielä sen jälkeen. Taas tuli loppuvastus, ja kuvittelin sen olevan viimeinen. Mutta sepä ei ollutkaan. Sitten sama kaveri uudelleen, erilaisena. Joko nyt loppuu? Ei! Vielä yksi... :mad: Peli jatkui ja jatkui, vaikka se käytännössä oli jo saavuttanut pisteen, jossa se olisi ollut paras lopettaa.

Mutta kokonaisuudessa tosiaan Xboxin ylivoimaisesti paras platformeri. Psychonauts on taidetta.
 
Ylös Bottom