Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Quake IV - Quake II:n jatko-osa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Quake IV - Quake II:n jatko-osa

Mulla demo tuli 35 minuutissa :eek: Peli ei kyllä ollut hyvä ja live puolella ei ollut montaa pelaajaa, joten siitä ei voi paljon sanoa mitään ja ei ollut kuin se yksi mappikaan tietysti. Tuli sitä DM kerran pelatattua kuuden porukalla ja oli se sillon ihan kivaa Quake meininkiä.
 
Vastaus: Quake IV - Quake II:n jatko-osa

Ei toi nyt niin heikko esitys ollu mitä joka paikassa haukutaan, mutta tuskinpa tota tulee hommattua jos ei nyt sitten oikeen halvalla irtoa joskus tulevaisuudessa. (Jotenkin tuntu kuitenkin että mieluummin olisin jatkanut Quaken pelaamista kun PDZ joka on nyt pölyttynyt parin ekan kentän jälkeen hyllyssä... )Eniten pelissä häiritsi todella munattomat aseet ja tökerön näköiset viholliset. Erityis maininta todella naurettavalle katoamis efektille heti ötön kuoltua. Kuten mainittua ruudunpäivitys olisi saanut olla hieman sulavampaa, mutta ei tämäkään häirinnyt ihan mahdottomasti. Tiedä sitten millaseksi diashowksi menee kun pelissä pääsee pidemmälle ? Tuli muutes meikäläisellekkin yllättävän hyvää vauhtia toi demo verrattuna edellisiin..
 
Vastaus: Quake IV - Quake II:n jatko-osa

Joo pelihän on moninpeliltään ihan kuin Quake 3 Arena ja se on hyvä se, eli todella perinteistä sinkohippaa. Koko version kävin pari päivää sitten ostamassa peli toimii todella hyvin euro pelaajia vastaan jenkkejä kun on kehissä niin pikkusen pätkii silloin tällöin, mutta paljon on hostista tieteskin kiinni. Yksinpelikin on ihan maittavan oloinen ainakin paremmin mukaansa temmannu kuin PDZ:n yksinpeli joka oli loppujen lopuksi aika mitään sanomaton. Servu systeemitkin on huomattavasti paremmin toteutettu kuin Activisionin toisessa julkasupelissä COD2 jossa ei voi edes omaa servua tehä. No täytyy nyt vie paljon enemmän pelata ennekuin moninpelistä voi mitää suurempia sanoa, mutta semmosta miehistä menoohan moninpeli on :D naulapyssy on mun ratto
 
Vastaus: Quake IV - Quake II:n jatko-osa

Oleanteri sanoi:
Kuten mainittua ruudunpäivitys olisi saanut olla hieman sulavampaa, mutta ei tämäkään häirinnyt ihan mahdottomasti. Tiedä sitten millaseksi diashowksi menee kun pelissä pääsee pidemmälle ? Tuli muutes meikäläisellekkin yllättävän hyvää vauhtia toi demo verrattuna edellisiin..

Ihmettelen kyllä kovin että mihin sitä on totuttu jos ei joku 5 fps ole häiritsevää?
 
Vastaus: Quake IV - Quake II:n jatko-osa

No eipä tuo ruudunpäivitys ole meikäläistä vie kyllä häirinny sitä en tie taipuuko peli pahemmin camppanian loppupuolella, mutta ei nyt ainakaan vie ole tullut vastaan mitää suurempaa. Tuntuu että peli on saanut aikas paljon turhaa porua ruudunpäivityksestä meinaan, kun vertaa yleisesti konsolipuolen FPS peleihin. Kun otetaan huomioon suht. toimiva moninpeli/live toteutus ja sentää pystyy tekeen privaservun!!! mitä ei Call of Dutyssä ole laisinkaan, mutta pelimedia ei ottanut CODin hyvin laihaa Live toteutusta huomioon arvosteluissaan vaan lätkittiin 9 mennen tullen.
 
Vastaus: Quake IV - Quake II:n jatko-osa

Cassano sanoi:
No eipä tuo ruudunpäivitys ole meikäläistä vie kyllä häirinny sitä en tie taipuuko peli pahemmin camppanian loppupuolella, mutta ei nyt ainakaan vie ole tullut vastaan mitää suurempaa. Tuntuu että peli on saanut aikas paljon turhaa porua ruudunpäivityksestä meinaan, kun vertaa yleisesti konsolipuolen FPS peleihin. Kun otetaan huomioon suht. toimiva moninpeli/live toteutus ja sentää pystyy tekeen privaservun!!! mitä ei Call of Dutyssä ole laisinkaan, mutta pelimedia ei ottanut CODin hyvin laihaa Live toteutusta huomioon arvosteluissaan vaan lätkittiin 9 mennen tullen.
Aivan ansaitusti tuo 9 tulee.

Itse en ole pelannut kuin quaken demon läpi ja hieman livessä. Live puoli oli positiivinen yllätys mutta ei tuollaista nopeatempoista sinkohippaa pysty pelaamaan paskalla FPSllä ja pädillä. FPS jos olisi kunnossa niin voisi olla ihan pätevä.
 
Vastaus: Quake IV - Quake II:n jatko-osa

Joo CODin käännöshän on todella hyvin tehty ja peli pyörii todella sulavasti ja tunnelma on loistava.
Mutta toisaalta moninpeli on kyllä todella laiskasti ja kiiressä kustu ja mun mielestä tämän genren peli pitää toimii myös netissä ja lujaa. Eihän sitä yksinpelii nyt hirveen montaa kertaa läpi viitti tempoo. Ainakin mulle riitti se kerta + muutama missio Veteranilla läpi. Olis pitäny mun mielestä näkyä arvosteluissa tämä moninpelin surkeus.
 
GameSpot: Most Aggravating Frame Rate / Best Slideshow

And the winner is... Quake 4

On the PC, Quake 4 was a great-looking game. The Doom 3 engine was already a strong starting point, and Quake 4 took that engine in some interesting new directions while still sticking with the things that the engine does best--realistic lighting and shadowing, for example. The Xbox 360 version of Quake 4, however, doesn't look so hot. While it manages to capture most of the lighting effects and general feel of the game, it also turns into a slideshow whenever you're in a large area, whenever enemies attack...or really just whenever it feels like it. It's easily the most crippling frame rate problem in 2005. In some spots, the game chugs so badly that you can hear the rate of fire slowing down, right along with everything else. This goes beyond dropped frames and crosses over into some very ugly territory.
 
Vastaus: GameSpot: Most Aggravating Frame Rate / Best Slideshow

fDiamond sanoi:
And the winner is... Quake 4


Joo ylivoimainen voittaja on kaakki 4. Syy: kaikista hauskin/pelattavin livepeli julkasupeleistä pelattavuudessa hakkaa muut ihan mennen tullen ja myöskään läheskään kaikissa mp mapeissa ei ole mitään ruudunpäivitys ongelmia vaan pyörii todella hyvin. Yksinpeliä enemmänkin vaivaa nämä ruudunpäivitys ongelmat, mutta toisaalta eipä nuo ole yksinpelissä kuin kosmeettinen haitta.
Pelissä on omat vikansa jotka selvästi johtuu kiirestä itte pelimekaniikka toimii kuin häkä moninpelissä.
 
Vastaus: Quake IV - Quake II:n jatko-osa

Nyt on viimeistään pakko hehkuttaa Quake 4:ää X360:lle, kun en uskaltanut vielä demon läpipelattuani alkaa niin hirveästi saarnaamaan, vaikka demokin jo rokkasi sukkiani monen kymmenen läpipeluukerran myötä. Mutta nyt on siis peli omistuksessa, ja ollut höylän alla jo pari viikkoa.

Alustus:

Eli; Olen itse lähes FPS-neitsyt: melkein ainoastaan jotain Doom:ia (PC) ja Quake 2:sta (PC ) on aikoinaan tullut pelailtua. Tykkäsin näistä peleistä kyllä, mutta olen aina ollut paljon enemmän konsoleihin päin, kuin PC-pelaamiseen. Ymmärrettävästi konsolien FPS-pädi-kokemukset ovat olleet ohjaus mielessä pitäen melko heikkoa antia, ainakin PC:n hiireen verrattuna. Analogitatti kun tuli kehiin vasta N64:n myötä, ja tupla-analogit sitten vasta perässä. Tupla-analogitatteja ennen sitä kun tarvi strafettaa olkanäppäimillä, ja vapaaseen D-padi tähtäämiseen tarvitsi lukittaa jokin annettu nappi, joka samalla kuoletti liikkumisen tähtäämisen aikana. Eli ei niin herkkua ollut nämä FPS:ssät konsoleilla IMO. :D

Quake 4:än X0-portin hypetys:

-Koska pädi on edelleenkin epätarkempi & hitaampi hiiri/näppis-comboon verrattuna, niin silloin tarvitsee PC:lle suunnitellun FPS:n konsoliportissa muistaa antaa helpotuksia pädi-tähtäämisiin ja -osumisiin. Tämä onkin Quake 4:ssä X0-versiossa otettu loistavasti huomioon "tähtäin avun" (Aim Assist) muodossa. Eli vihuun ei tarvitse nyt onnistua tähtäämään aivan pikselin tarkasti, vaan osuma-alueena toimii ~kymmenen X kymmenen pikselin osumahaarukka, johon peli sitten arpoo osuvia kuteja, jos tähtääminen on ollut hieman vaikeampaa. Harkkore pädittäjät voivat kuitenkin pistää helpotuksen pois päältä, jos eivät tahdo avitusta!

-Isompi osumahaarukka takaa yhtä intensiivisen kokemuksen konsolilla, kuin mitä hiiren voisin kuvitella antavan PC:llä. Kaikkia tarjolla atm. olevia X0:n PC-porttien demoja/pelejä X0:lle olen kokeillut, ja useasti näitä riivaa juurikin se hiiri-tarkan tähtäyksen tuominen puhtaana kankeammalle pädille. Quake 4:n pädi-tähtääminen on ainakin itselleni tuonut maksimaalisimman nautinnon osumisissa, kun puhutaan PC:ltä portatusta pelistä.

-Graffat ovat loistokkaita, kentät tarpeeksi pitkiä, ja virkistävästi välissä kuljetaan mechoilla/tankeilla yms. : Quake-sarjassahan (kuten varmasti monessa muussakin klassikko-sarjassa) siirtymiset kenttien välillä kuitattiin tekstein tyyliin "You now complete stage! Arrr! Here is next stage!" tai jotain yhtä kankeata. Noh, mutta Q4:ssä siirtyminen tasosta seuraavaan todellakin vaatii itse siirtymistä. Joka lisää immersion tuntua koko Q4 pelissä hurjasti.

-Ympäristöiltään vaihtelevat ja mielenkiintoiset kentät. Jokainen alue on siis muistettavissa, ja jokaisessa alueessa on omat mielenkiintoiset yksityiskohtansa. BTW Tällaisen vaatimuksenhan pitäisi olla lähes selviö, mutta nykyisissä peleissä se ei silti aina valitettavasti vaan ole. :/

-Miehekkäimmät aseet X0:n FPS tarjonnassa IMO. Eli tuntuu selkärangassa, kun rankaisee örrejä. Esim. paljon kehutussa Preyssä en itse hlö.kohtaisesti saanut kertaakaan tätä fiilistä.

-Peli liimaa pelaajan sohvaan. Nykyään 90%:ttia peleistä ei jaksa pelata yli kymmentä minuuttia, mutta Quake 4 liimasi ainakin minut sohvaan kymmeneksi tunniksi. :D Ja pelkän yksipeli-moodin voimalla!

-Quake 2 bonus discillä. JEEE! Tätä jaksaa aina, ja varsinkin kunnon X0-pädillä!

Quake 4:än miinukset IMO

-Ruudunpäivitys ei ole sitä parasta mahdollista koko pelin aikana. Eipä sitä tahmaamista kuitenkaan koko ajan ole, kuten joistain arvosteluista voisi ymmärtää. Mind me; "ainoastaan" 2 kertaa on peli IMO tahmannut Campaign-moodissa niin paljon, että on ajatellut pelin olevan hidastuksella. Ruudunpäivitysongelmat ovat kuitenkin IMO todella paljon liioiteltuja X0-portin suhteen.

-Törkeät latausajat save-gamea ladattaessa jne. Tätä seikkaa en voi oikein puolustella: latuu on kyllä suakerin hidasta & rasittavaa hommaa. :D

-Vain kahdessa aseessa kiinnitetty taskulamppu. Vituttaa vaihtaa asetta taskulampulliseen vain siksi, ettei näe eteensä. >:(

Eli onhan se hienoa, että nykyraudalla saa tehtyä silmiä hiveleviä valaistus-efektejä, mutta tuskin kukaan tilasi valaistuksesta riippuvaa peli-mekaniikkaa? Ainakaan räiskinnässä?

Ja jos vaikka tilasikin, niin eipä tämä valaistuksesta riippuva suhde pelikokemusta ainakaan Q4:n kohdilla IMO paranna.

-Ei subtitle-mahdollisuutta, vaikka NPC-hahmot jauhavat random paskaa minkä kerkiävät. Olisi varmasti paljon syvällisempi pelikokemus, jos saisi paremmin selvää NPC:ien puheista.

-Joskus menee hermo NPC:iden avittamiin tehtäviin, sillä sitä usein kuitenkin huomaa toivovansa olevan ainoa tilivelvollinen kentän läpäisyyn & suorituksiin per kenttä. Joskus näjet NPC:t ovat omnipotentteja, ja esim. tällöin alkaa usein miettiä miksi edes tuhlata omia patruunoitaan, ja joskus taas joku tampio vaan tulee tielle koko ajan ja pahasti.

Arvosana:

Ongelmista huolimatta Quake 4 on IMHO ysin peli kymmenestä.

Suosittelen, varsinkin kun pelin saa jo käytettynä 20-30€:n hintaan pelikaupoista & nettihuutiksista!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Quake IV - Quake II:n jatko-osa

Testasin tämän demoa ja oli kyllä niin järkyttävä että oksat pois. Hirveä grafiikka, kökösti toteutettu juoni ja animaatiot, kuiva idea ja kuivat kentät, huono äänimaailma. Viisi minuuttia sain väkisellä väännettyä kys. peliä ja sitten piti pistää häpeänurkaan mokoma.
 
Vastaus: Quake IV - Quake II:n jatko-osa

Tuomas_M sanoi:
Testasin tämän demoa ja oli kyllä niin järkyttävä että oksat pois. Hirveä grafiikka, kökösti toteutettu juoni ja animaatiot, kuiva idea ja kuivat kentät, huono äänimaailma. Viisi minuuttia sain väkisellä väännettyä kys. peliä ja sitten piti pistää häpeänurkaan mokoma.

Hirveä grafiikka mittee kettua? Ja ilmeisesti tämä idea on sitten kaataa kaikki fps pelit ala-arvoisiksi, kuten hl2 ynnä muut. Kyllä tuo minusta ainakin näyttää miltei identtiseltä pc version kanssa. (hd tykin kanssa)
 
Vastaus: Quake IV - Quake II:n jatko-osa

Heh, juuri kun KultaPaavo on päässyt kunnolla hehkuttamasta tulee Tuomas, joka mollaa oikein olan takaa. Tälläistä tämä on. Totuus löytyy melko tarkoin näiden kahden ääripään
puolivälistä, eli Q4 on ihan toimiva ja viihdyttävä perusräiskintä jos ei odota mitään nex-gen
grafiikoita. Pidän tästä paljon enemmän kuin pahvi-Preystä (josta jo onneksi pääsin eroon).
 
Vastaus: Quake IV - Quake II:n jatko-osa

Tuomas_M sanoi:
Testasin tämän demoa ja oli kyllä niin järkyttävä että oksat pois. Hirveä grafiikka, kökösti toteutettu juoni ja animaatiot, kuiva idea ja kuivat kentät, huono äänimaailma. Viisi minuuttia sain väkisellä väännettyä kys. peliä ja sitten piti pistää häpeänurkaan mokoma.

Hauskaa. Grafiikka hirveää? Aika kovat standardit sulla sitten. Kökkö juoni? Tuota... demon perusteella koko juonen sait selville? Aika hyvä. Ja sitten kun Q4:n juonta vertaa vaikka... no Oblivioniin, niin väitätkö että jälkimmäinen olisi jotenkin monimutkaisempi? Ehkä siinä on käytetty enemmän turhaa lisäketta kuten "1000 vuotta vanha käärö puun latvassa" yms. fantasiashittiä...

Kuiva idea... nojoo, taas joku Oblivionkin on idealtaan täysin uusi ja täysin ennennäkemätön. Kuivat kentät? Niin... aivan... ihan mistä tykkää. Huono äänimaailma? Täh? Kuunteletko sä jonkun monosysteemin läpi noita? Tuon perusteella Oblivionissa äänimaailmaa ei ole ollenkaan. Hitto, Q4:ssa on sentään ihan helevetin monta eri ääninäyttelijääkin, Oblissa ehkä 3 miehille ja 2 naisille.

Tästä tulee mieleen tällainen "hohhoijaa" -asenne mieleen. "Ei se voi olla hyvä koska se on Q4". Mielipide on vapaa, mutta yleensä sitä saisi perustella, koska nyt tuo vaikuttaa jotenkin naiivilta sanoa tuolla tavoin.:confused:
 
Vastaus: Quake IV - Quake II:n jatko-osa

Pawe sanoi:
Hauskaa. Grafiikka hirveää? Aika kovat standardit sulla sitten. Kökkö juoni? Tuota... demon perusteella koko juonen sait selville? Aika hyvä. Ja sitten kun Q4:n juonta vertaa vaikka... no Oblivioniin, niin väitätkö että jälkimmäinen olisi jotenkin monimutkaisempi? Ehkä siinä on käytetty enemmän turhaa lisäketta kuten "1000 vuotta vanha käärö puun latvassa" yms. fantasiashittiä...

Kuiva idea... nojoo, taas joku Oblivionkin on idealtaan täysin uusi ja täysin ennennäkemätön. Kuivat kentät? Niin... aivan... ihan mistä tykkää. Huono äänimaailma? Täh? Kuunteletko sä jonkun monosysteemin läpi noita? Tuon perusteella Oblivionissa äänimaailmaa ei ole ollenkaan. Hitto, Q4:ssa on sentään ihan helevetin monta eri ääninäyttelijääkin, Oblissa ehkä 3 miehille ja 2 naisille.

Tästä tulee mieleen tällainen "hohhoijaa" -asenne mieleen. "Ei se voi olla hyvä koska se on Q4". Mielipide on vapaa, mutta yleensä sitä saisi perustella, koska nyt tuo vaikuttaa jotenkin naiivilta sanoa tuolla tavoin.:confused:

Noniin, taasko alkaa tämä "Tuomaksen mielipide voi olla vain peeloilua". Minusta yksinkertaisesti grafiikat olivat rumat, olen tottunut Oblivion ja DOA 4 tason grafiikkaan ja sitten lyödään tuommoista shittiä naamaan. Idea ja juoni ovat tosiaan pitkälti muuttujia henkilön oman mielipiteen mukaan, mutta jos minä olen sitä mieltä että ne ovat huonot niin eiköhän heti aleta valittaan. Ja äänimailmaa kuuntelen Procaster AV-4330 vahvistimen ja Tannoy Fusion 2 kaiuttimien läpi, en minkään muovipurkkien jotka muussaavat äänet niin mössöksi ettei erota puhetta kirkaisusta. Eikä tässä mitään "Ei se voi olla hyvä koska se on Q4" mielipidettä sanottu, tämä oli ensimmäinen kerta kun pelasin jotain Quakea ja kun niitä aiempia on kehuttu kovin niin oletin tämänkin olevan hyvä. Toisin kävi... Animaatiotkin ovat pleikkari yksi ajoilta tuttua "pätkii ja nykii" tavaraa, mutta ehkä se ei paista niin pahasti läpi sd-tv:llä...
 
Vastaus: Quake IV - Quake II:n jatko-osa

Juu tuo Quake 4 näyttää aika persoonattomalta hutulta kieltämättä. Kakkonen on viimeinen hyvä Quake imo. Saa nähä miltä sarja näyttää jatkossa, jos se vielä jatkuu.
 
Vastaus: Quake IV - Quake II:n jatko-osa

Tulipa vedettyä yksinpeli läpi.
Aika yksitoikkoista menoa, mutta ihan pelattavahan se oli.
Aika paljon samoja asioita Preyssä, kuin tässä

Onneksi mukana tuli 2osa, sitä kokeiltua pidin siitä enemmän, kuin itse 4:sta;)
 
Vastaus: Quake IV - Quake II:n jatko-osa

Wille__90 sanoi:
Onneksi mukana tuli 2osa, sitä kokeiltua pidin siitä enemmän, kuin itse 4:sta;)

Kappas, millainen grafiikka tuossa sitten on? Toinen osa olisi aivan loistava jos on ihan toimiva. Demon perusteella neljäs ei iske sitten ollenkaan.
 
Vastaus: Quake IV - Quake II:n jatko-osa

Fiend sanoi:
Kappas, millainen grafiikka tuossa sitten on? Toinen osa olisi aivan loistava jos on ihan toimiva. Demon perusteella neljäs ei iske sitten ollenkaan.
En ole PC:llä pelannut, mutta selkeät ne ainakin ovat ja boxin ohjaimella sen pelaaminen tuntuu hyvältä. Eikä ainakaan tähän mennessä tämä ole ollut niin synkkää kuin 4:nen.
 
Vastaus: Quake IV - Quake II:n jatko-osa

Hehee, oli hyllyssä vaikka mitä, mutta nappasin hetken mielijohteesta Quake 4:sen 360:lle. :) Pakko myöntää (pelasin pelin läpi), että vanhahtavasta "PC shooter" -tyylistään ja maailmastaan huolimatta ihan ok menoa. Eivät ne graffatkaan nyt mitään huttua olleet, vaikka sitä pelkäsin..

Mukavasti pelitietämys lisääntyy ja "avartuu", kun välillä nappaa jonkun vanhemman pelin hyllystä. Harmi, ettei Doom 3 ehtinyt aikoinaan 360:lle (Xbox-versio tosin sillä toimii), mutta ehkä senkin veivaan jonain päivänä..
 
Ylös Bottom