Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Quantum Break

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stammy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Quantum Break [Hype]

Ei tule Steamille? No nyt veti hiljaiseksi..
Alan Wakeen kun pääsin tutustumaan sitä kautta vasta viime vuoden puolella ja todella mielenkiintoinen kokemus.
Ja vain Win10? Psshhh...

Taitaa silti Boxit jäädä hankkimatta.
 
Vastaus: Quantum Break [Hype]

Toivottavasti lisäävät tähän jonkun oikeasti haastavan vaikeustason tai sivumoodin. Alan Waken nightmare oli turhan kesy. Jotain, mikä vaatii venymiskykyä ja ulkoaoppimista ym., että uudelleenpeluuarvo olisi mahdollisimman korkea. Yksi tällaisista peleistä oli Max Payne 3. Sitä sai paukuttaa kauan ja vähän repiä hiuksia, mutta huhhuh oli hienot fiilikset kun ne kaikki onnistui läpäisemään.
 
Vastaus: Quantum Break [Hype]

[video=youtube;eU17_kd-e4w]https://www.youtube.com/watch?v=eU17_kd-e4w[/video]

Ei kyllä millään jaksais odottaa enään :D
 
Vastaus: Quantum Break [Hype]

Yllättävää, kuinka moni teistä on hypettynyt Quantum Breakistä vain Remedyn aikaisempien pelien perusteella. Mielestäni Max Payne, Max Payne 2 ja Alan Wake eivät kuitenkaan ole mikään tae tulevan Quantumin laadusta, varsinkaan kun Alan Waken julkaisusta alkaa olla jo kuusi vuotta. Tuona aikana Remedyn kokoonpanokin on varmasti muuttunut siinä määrin, ettei voida sokeasti luottaa vanhojen konkarien osaamiseen: ei Remedy sentään tee pelejään enää kaveriporukalla vanhempien kellarissa, josta alkuperäinen Death Rally sai alkunsa. Kyllähän nuo huikeat trailerivideot osoittavat, ettei sieltä sysipaskaa räiskintäpeliä ole tulossa, mutta mielestäni huomio keskittyy liikaa alkuasetelmaan (aikamanipulointihype), grafiikoihin ja Remedyyn. Toivottavasti myös pelattavuuteen eli kolmannen persoonan räiskintään on panostettu, eikä kontrolleja ole pilattu esim. Alan Waken idioottimaisella väistönapilla. Paino sanalla toivottavasti, sillä minulla ei ole mitään valtavirran toimintaseikkailuja kuin Microsoftiakaan vastaan.

Moni uskoo senkin, että Remedy tekee Quantumista Breakistä erinomaisen PC-version, kun kerran Alan Waken PC-versio oli moitteeton. Älkää pliis sitten syyttäkö Windows Storea, jos Quantum ei pyöri Windowsilla kuin Skyrim konsanaan!
 
Vastaus: Quantum Break [Hype]

Nimenomaan pelillisesti peli vaikuttaa helposti monipuolisimmalta ja parhaalta Remedy-peliltä tähän asti. Samaa ovat sanoneet previkat.

Juonellinen kiinnostavuus on mielestäni enemmän auki, mutta toisaalta siitä en haluakaan tietää etukäteen.

Mielestäni pelintekijästä hypettyminen on ihan luonnollista. Kyllähän monet seuraavat samoja bändejä tai elokuvaohjaajia vuodesta toiseen. Mutta toki sitten aina julkaisussa mitataan, että onko tuote vielä entisten tasolla.
 
Vastaus: Quantum Break [Hype]

Digital Foundryn testin perusteella peli on saatu rullaamaan sulavalla 30fps nopeudella ja resoluutiosta ei ole vielä varmaa tietoa mutta epäilykset kääntyvät 720p suuntaan:

[video=youtube;BSg3opLozkw]https://www.youtube.com/watch?v=BSg3opLozkw&ebc=ANyPxKpQl5c1ngHzgUvsvbwbumnBTtyJPIdCi3O3lFpC7P J1ibqnG2tbmZhU8TRNul7G6DjxBOZ1ZU8maL77gLfwProbFLCJ iA[/video]





[video=youtube;-HUaba-o5_c]https://www.youtube.com/watch?v=-HUaba-o5_c[/video]

Vaikka peli tulee ostettua niin pakko silti sanoa, 720p@30fps.. Paska suoritus Remedy.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vaikka peli tulee ostettua niin pakko silti sanoa, 720p@30fps.. Paska suoritus Remedy.
Tekstimuodossa: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-hands-on-with-quantum-break

Pelin visuaalit saavat pääasiassa ihan kehua. Remedyn jälkiprosessointi on sitä luokkaa, että pelkkä reson määrä ei kerro koko kuvaa.
 
Vastaus: Quantum Break [Hype]

Vaikka peli tulee ostettua niin pakko silti sanoa, 720p@30fps.. Paska suoritus Remedy.

Tosta on neogafin puolella paljon puhetta ja ilmeisesti peli on 1080p@30fps, mutta varjot ja jotkut efektit ovat 720p (tai ainakin näin meikäläinen sen käsitti)
 
Vastaus: Quantum Break [Hype]

Tosta on neogafin puolella paljon puhetta ja ilmeisesti peli on 1080p@30fps, mutta varjot ja jotkut efektit ovat 720p (tai ainakin näin meikäläinen sen käsitti)

Joo vähän sekavasti on tietoa molemmin puolin että mikä on todellinen resoluutio, mutta jos se todellakin on 720p luvatusta 1080p:stä niin olen kyllä hämilläni että onko tämä next geniä.
 
Vastaus: Quantum Break [Hype]

Nyt on Remedy antanut vastauksen koskien resoluutiota:

Quantum Break’s 1080p output is a temporal reconstruction from four previous 720p 4xMSAA frames. This approach gets us high pixel quality in combination with complex shading and effects, allowing us to achieve a cinematic look. However, varying sample counts between passes and temporal upscaling makes talking about resolution, as it is traditionally understood, complicated in the case of Quantum Break. Since the start of “Quantum Break’s” development, the most important thing for Remedy and Microsoft has been delivering a compelling gaming experience with superior artistic quality. This is what Remedy is renowned for. We’re confident that we have achieved this, and can’t wait to hear what fans think on April 5 when they play the game.

http://www.inquisitr.com/2911665/qu...quantum-break-hold-up-in-its-opening-moments/
 
Vastaus: Quantum Break [Hype]

Mielenkiintoista, kuinka Uncharted ja Quantum Break sattuvat julkaisultaan niin lähelle toisiaan, vaikka Uncharted viivästyikin. Toki Quantumin televisiosarja tekee kokemuksesta erilaisen, mutta onhan näissä peleissä tiettyä samankaltaisuutta. Vertailuilta ei valmasti vältytä, kunhan molemmat on julkaistu.

Joo vähän sekavasti on tietoa molemmin puolin että mikä on todellinen resoluutio, mutta jos se todellakin on 720p luvatusta 1080p:stä niin olen kyllä hämilläni että onko tämä next geniä.

Tässä vaiheessa ei varmaan enää taaskaan kannata käyttää termiä next-gen. Voin kuitenkin suositella pelaamaan peliä vaikka kaverilla, jos boksia ei itsellä ole ja Quantum Break kuitenkin kiinnostaa.
 
Vastaus: Quantum Break [Hype]

Tässä vaiheessa ei varmaan enää taaskaan kannata käyttää termiä next-gen. Voin kuitenkin suositella pelaamaan peliä vaikka kaverilla, jos boksia ei itsellä ole ja Quantum Break kuitenkin kiinnostaa.

Ilmeeni, kun nex-gen -termiä saa käyttää vain 1080p -resoluution kanssa. Onhan tuossa ulkoasussa nyt herran jestas muutakin kuin resoluutio. Quantum Break näyttää helvetin upealta. Ei last-genissä olisi ollut mitään toivoa saada pelejä näyttämään tuolta.
 
Vastaus: Quantum Break [Hype]

Mielenkiintoista, kuinka Uncharted ja Quantum Break sattuvat julkaisultaan niin lähelle toisiaan, vaikka Uncharted viivästyikin. Toki Quantumin televisiosarja tekee kokemuksesta erilaisen, mutta onhan näissä peleissä tiettyä samankaltaisuutta. Vertailuilta ei valmasti vältytä, kunhan molemmat on julkaistu.

Eli nähdään sama tilanne kuin 2010, kun Heavy Rain ja Alan Wake julkaistiin samoihin aikoihin. Näkisin vain positiivisena asiana mitä vähemmän UC:sta puhutaan QB ketjussa ja vice versa. Kuusi vuotta takaperin oli sangen rasittava seurata kumpaakin peliä (HR ja AW), kun taustalla sodittiin kumpi yksinoikeuspeli onkaan nyt parempi.
 
Vastaus: Quantum Break [Hype]

Ilmeeni, kun nex-gen -termiä saa käyttää vain 1080p -resoluution kanssa. Onhan tuossa ulkoasussa nyt herran jestas muutakin kuin resoluutio. Quantum Break näyttää helvetin upealta. Ei last-genissä olisi ollut mitään toivoa saada pelejä näyttämään tuolta.

Varmaankin tässä viitattiin siihen, että "next genistä" puhuminen alkaa olla melkoisen kyseenalaista ylipäätään, kun nykyinen sukupolvi ollut markkinoilla jo vuodesta 2013. Ja hyvältä näyttää joo, ehdottomasti kevään odotetuin tapaus.
 
Vastaus: Quantum Break [Hype]

Varmaankin tässä viitattiin siihen, että "next genistä" puhuminen alkaa olla melkoisen kyseenalaista ylipäätään, kun nykyinen sukupolvi ollut markkinoilla jo vuodesta 2013. Ja hyvältä näyttää joo, ehdottomasti kevään odotetuin tapaus.
Totta, nyt kun otin rage-lasit päästäni, niin asian tietenkin voi tulkita noinkin. Pahoittelen äkkipikaisuuttani.
 
Vastaus: Quantum Break [Hype]

Eli nähdään sama tilanne kuin 2010, kun Heavy Rain ja Alan Wake julkaistiin samoihin aikoihin. Näkisin vain positiivisena asiana mitä vähemmän UC:sta puhutaan QB ketjussa ja vice versa. Kuusi vuotta takaperin oli sangen rasittava seurata kumpaakin peliä (HR ja AW), kun taustalla sodittiin kumpi yksinoikeuspeli onkaan nyt parempi.

Nooh, ei tässä ketjussa nyt vielä ainakaan ole niin paljoa trafiikkia ollut, että tarvitsi nitropurkkiin tarttua. Lähtöasetelmat ovat Quantum Breakille tietenkin siinä mielessä haastavammat kuin Alan Wakelle, että jälkimmäinen pääsi esiintymään heti suorilta suuremmalle konsoliyleisölle.

Totta, nyt kun otin rage-lasit päästäni, niin asian tietenkin voi tulkita noinkin. Pahoittelen äkkipikaisuuttani.

Hah, joo, tarkoitin siis juuri tuolla Termoksen avaamalla tavalla. En osannut tuota toista tulkintaa edes ajatella mielessäni, joten en osannut siinä mielessä edes viestiäni lukea, mutta olisihan tuon voinut selkeämmin kirjoittaa.

Ymmärrän, että teknisten numeroiden valossa pelejä on helpompi tulkita ja tietyissä asioissa ne ajavatkin hyvin asiansa (esimerkiksi ruudunpäivitys), mutta pelkän resoluution tuijottaminen ei ole yleensä fiksua. Tyylilliset valinnat ja tehosteet merkitsevät usein enemmän kuin puhdas pikselimäärä. Mielelläni toki kokeilisin peliä PC:llä asetukset yhteentoista väännettynä. Toisaalta myös ymmärrän, että alemman resoluution aiheuttama pehmeys saattaa häiritä, jos on tottunut täydellisen terävään kuvaan.
 
Vastaus: Quantum Break [Hype]

Harmi näitä yksinoikeuspelejä. Luulis pelitaloillekin olevan kannattavampaa julkaista molemmille alustoille. Tämä peli kiinnostais jonkin verran, ainakin enemmän kuin joku Uncharted. Hankkisin varmaan jos olis Xbox1.
 
Vastaus: Quantum Break [Hype]

Harmi näitä yksinoikeuspelejä. Luulis pelitaloillekin olevan kannattavampaa julkaista molemmille alustoille. Tämä peli kiinnostais jonkin verran, ainakin enemmän kuin joku Uncharted. Hankkisin varmaan jos olis Xbox1.
Olisi ja olisi. Onhan se varmasti kiva saada rahoitusta ja tukea suoraan Microsoftilta tai Sonylta jonkin joukkorahoituksen sijaan esimerkiksi. Vain isoimmilla pelitaloilla on paukkuja tehdä AAA pelejä ns. omasta pussista. Muut joutuvat hyppäämään konsolivalmistajan povitaskuun.
 
Ylös Bottom