Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rottamopo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Rottamopo

KonsoliFIN Alumni
Nimi: R.U.S.E.
Lajityyppi: Reaaliaikainen strategia (RTS=Real Time Strategy)
Kehittäjä: Eugen systems
Julkaisija: Ubisoft
Julkaisuaika: 09.09.2010
Moninpeli: 2-4 pelaajaa. (1vs.1, 2vs.2)
Tekstitys: Englanti

Viralliset kotisivut:R.U.S.E. Experience | Official Site | Ubisoft

Youtube: YouTube - R.U.S.E. Exclusive Trailer

Muuta: R.U.S.E. on totuttua hidastempoisempi sotanaksuttelu, jossa taktiikka näyttelee pääroolia. Mukana on toisen maailmansodan kalustoa panssarivaunuista lentokoneisiin. Erityispiirteenä ovat taktiset kyvyt joita voi asettaa karttasektoreille tuomaan apua taktikointiin. Kyvyt lisäävät tiedustelutietoa, nopeuttavat etenemistä, nostavat tai laskevat taistelumoraalia ja piilottavat yksiköitä. Peli sisältää kamppanjatilan lisäksi skirmish tyylisiä tehtäviä ja taisteluita.

Peli sisältää kivi-paperi-sakset asetelman lisäksi rakennusten sijoittelua, raaka-aineiden hankintaa, yksiköiden tuottoa ja niiden kehittämistä. Tärkeässä roolissa on tiedustelu ja tätä pelimekaniikka tuetaan erityisellä Fog Of War -efektillä. Karttatilassa, joka voidaan zoomata aina joukkojen läheltä koko kartan kattavaksi näkymäksi, näkyy vihollisen ryhmittymisestä tietoa, mutta tarkkaa informaatiota varten viholliseen on saatava näkökontakti tai käytettävä SPY -kykyä.

Peliä voi pelata perus ohjaimen lisäksi myös Move -ohjaimella. PC -versiossa käytössä on myös kosketusnäyttö mahdollisuus.

Verkkopelistä:
Verkkopelissä voit ottaa osaa Ranked match -peleihin joista saadut pisteet nostavat tasoasi. Tasosi noustua Ranked match -moodissa pääset pelaamaan yhä tasokkaampia pelaajia vastaan. Host game -moodissa pelaaja voi luoda erityylisiä pelejä ja kutsua mukaan ystäviä tai muita pelaajia.

Wikipedia: R.U.S.E. - Wikipedia, the free encyclopedia

Ohjeita aloitteleville: RUSE General Guide - for R.U.S.E.

KonsoliFIN -foorumilla ennen julkaisua jauhettua hypetystä: R.U.S.E. [PS3 HYPE]

R.U.S.E. -peliseuraa tarjolla: R.U.S.E - peliseura
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Eilinen ilta(kröhöm yö) meni aika koukuttavasti pelin parissa. Kamppanja tuntui todella vaikealta ja uusintayrityksiä tuli monia, ennenkuin pelimekaniikka alkoi mennä selkäytimeen. Turhautumista ei toistaiseksi esiintynyt, mutta vaikeaa oli ihan keskitasollakin. Kamppanjan käsikirjoitetusta touhusta poikkeamisesta rankaistiin ankarasti, eikä peli antanut anteeksi pieniäkään virheitä. Kokoajan sai varoa ja antaa käskyjä. Siirtymävaiheet saattoivat tarjota aikaa taktiikkojen hiomiseen. Vaikka ajoittain meno äityi hektiseksi, niin silti matsien kokonais saldo oli noin 6 käskyä minuutissa.

Vähäsen panssarin torjujana häiritsi tuo AT-pyssyjen pitkä kantama. Selvää on, että AT-tykkien kantamaa on nostettu yli tuon ajan realistisen kantaman, jotta on saatu aikaan balanssi. Tuon ajan Saksalaiset panssarinyrkit kun olivat semmoista 150m luokkaa ja nyt ne ovat pelissä heti tykistä seuraava. Voin kyllä tuon antaa anteeksi balanssin vuoksi.

Ja vinkkinä aloitteleville. Kohdelkaa AT-tykkejä kuin tykistöä muissa peleissä.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Hyvä aloitusviesti Rottis! Moveen liittyen vielä tämä video ihan pakko lisätä, koska antaa varsin hyvän kuvan Move-kontrolleista.

Eilinen ilta meni saunaillan merkeissä hyvin pitkälti, eikä kerenny tarkemmin uuteen peliin perehtyyn. Mutta pakkohan se oli vielä myöhään illalla RUSE muoveista poistaa ja parin matsin verran moninpeliä kokeilla. Ensifiilareita moninpelin tiimoilta vähän tässä siis.

Hyviä ja huonoa uutisia, aloitetaan vaikka huonoilla:

- Replay toiminto on heivattu konsoliversioista. Pelivideoiden tekoa ajatellen harmi homma ja muutenkin replaytä on kiva joskus katsella ja mm. todeta, että mikä meni pieleen? Tai muuten vaan fiilistellä mahtavia taisteluita katsellessa.

- Mikäli oikein osasin katsastaa saunaillan sumentamalla näkökentälläni, niin 2 vs 2 ranked matsiin ei pysty joinaan kaverin kanssa. Jollain PS3 chatissä sopimisella ehkä osuu säkällä samaan peliin, mutta pystyykö sitten lobbyssä vaihtaan puolta jos joutuu eri puolille? Suattaapi olla hiljastakin? Tosin täytyy myöntää, että jos pystyisi niin hyvin yhteen pelaava vakio-aisapari mikit naamalla kahta random-pelaajaa vastaan olisi varsin huono ja epätasainen lähtökohta pelaamiselle kaikkien kannalta.

- Unit cap 2 vs 2 pelissä 50. (Tässä muuten herää kysymys, että mitä tapahtuu jos tiimikaveri lähtee kesken pelin? Unit capin olisi syytä siinä kohtaa nousta 100 tai muuten peli on aivan epätasapainossa. 1 vs 2 peli on ihan mahdollista hoitaa oikeella taktiikoilla, mutta jos 50 cappi jää voimaan niin sitten ei välttis kovin helppoa? Kun vastustajilla saattaa olla kaksinkertainen määrä vastassa tavaraa)

Sitten ne hyvät uutiset:

+ No siis tässä ei kai ole mikään pakko ranked pelejä pelata ja siitä ei kai mitenkään hyödy paitsi jos tykkää leaderboardeista ylenpalttisesti? Eli toivottavasti puplasta tulee se kansan suosikki pitkällä tähtäimellä, jota sitten pelataan eikä rankediin ole mikään pakko änkeä aina? Puplassa asetuksia voi myös rukata järkevämmäksi, esim. lisää aikaa.

+ Zoomailu ei enää aiheuta siinä määrin maan tekstuurien piirto-ongelmia kuin demossa. (tosin demossa oli enemmän sälää ruudussa, täytyy tätä asiaa vielä tarkistella kun tulee isommat mätöt)

+ Unit cappi 1 vs 1 pelissä 100

+ Mappeja on PALJON, peräti 21 kappaletta, niistä 11 on mahdollista pelata 2 vs 2.

Ensikosketuksen perusteelta jäi kyllä todella hyvät fiilikset. Tärkein eli 2 vs 2 on testaamatta, toistaiseksi katselin vaan valikoita ja hostin optiot. Sekä katsoin tuon unit capin. Tänään sitten toivottavasti kerkeis 2 vs 2 testailtua.

PS. Voicet kuulosti toimivan hyvin. Ei tosin olllut mikkiä kiinni, mutta vastapuolen mölinä kuului vähän liiankin hyvin kajareista. Asian laita varmistunee tänään jos saa jonkun suomalaisen tiimikaveriksi ja tulee siinä jotain pölistyä.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Noniin, muutama tunti peliä takana ja aika laittaa ensimmäisiä fiiliksiä.

Kampanjaa aloitellessa valitsin heti uhmakkaasti vaikeimman vaikeustason. Pieni katumuksen poikanen hiipi kuitenkin mieleeni, kun jäin jumiin aavikolle heti yhdessä alkupään tehtävistä. Muutaman epäonnistuneet checkpointin kelauksen jälkeen totesin tilanteen olevan toivoton ja siirryin kokeilemaan yksittäistä kahakkaa tekoälyä vastaan ja turpaan tuli sielläkin. Onneksi jonkin ajan päästä pelastava enkeli Moolle saapui ja vei minut pois ilkeän AI:n luota ihanaan online-maailmaan. Yksi 2vs2 peli pelailtiin ja varsin yksipuolisen matsin lopulla pari ulkomaalaista sai tunnustaa suomalaiset paremmikseen. Aikamoista nykimistä ja lagailua pelin aikana esiintyi, mutta eiköhän se siitä.

Ensikosketuksen perusteella odotetun loistava peli kyseessä. Kampanja ei varmaankaan loppua kohden ainakaan helpommaksi muutu, mikä on tietenkin pelkkää plussa, tunteepa sitä ainakin saavuttaneensa jotain, jos hardilla tuon joskus onnistuu läpäisemään.

-Eeppisiä KFIN:n 2vs2 vääntöjä odotellessa!
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Kampanja ei varmaankaan loppua kohden ainakaan helpommaksi muutu, mikä on tietenkin pelkkää plussa, tunteepa sitä ainakin saavuttaneensa jotain, jos hardilla tuon joskus onnistuu läpäisemään.

Itse vedän kampanjan heti, ja vaikeimmalla, tottakai... Sitten kun pääset ranskaan -> Normandiaan, tehtävät muuttuvat todella vaikeaksi (omalta osalta) normandian 2 missionin pääsin niukuasti (jäi 2 stauria vai mikä se oli? :D) kun loppui resurssit ja tuli kokoajan vihollis Tigruja jotka ovat pelin varmasti top 2 unitti, aivan varmasti.

Hirmu halu päästä koittamaan 2vs 2...
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Kamppanja tuntui todella vaikealta ja uusintayrityksiä tuli monia, ennenkuin pelimekaniikka alkoi mennä selkäytimeen. Turhautumista ei toistaiseksi esiintynyt, mutta vaikeaa oli ihan keskitasollakin.

Kuulostaa lupaavalta. Useampaan otteeseen pelasin demoa ja tykkäsin. Ainoastaan tuo jatkuva metsän hyödyntämisen mahdollisuus häiritsi. Siis oli helppo nöyryyttää Wargamer tasollakin vastustajaa, kun pumppasi joka ryteikön ja risukasan täyteen jalkaväkeä, joka sitten järjesti lämpimän vastaanoton viholliselle suojasta käsin. Kokoversiossa homma ei ilmeisesti hoidu kuitenkaan ihan tuota rataa erinäisistä syistä.

Suurin este minulla R.U.S.E.n hankinnalle on epätietoisuus tuosta yksinpelin tuntimääräisestä kestosta. Moninpelin puolella sitä tekemistä varmaan riittäisi maailman tappiin asti. Kuitenkin jonkinasteista ymmärrystä omaavana henkilönä en kuvittelekaan eksyväni tuonne verkkopelin ihmemaahan. Välttyypähän näin pahemmilta ahdistuksen ja raivon puuskilta kun ei tarvitse nauttia jatkuvasta altavastaajan asemasta. Eli haastetta saa ja pitää olla mutta ainakin tässä asiassa tiedän rajoitukseni.

Siispä olisi hyvä tietää kannattaako peliä hankkia pelkästään tuon yksinpelin varjolla kun erinäiset arvostelut vihjaavat, että varsinainen R.U.S.E. alkaa vasta verisen verkkomätön myötä.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Siispä olisi hyvä tietää kannattaako peliä hankkia pelkästään tuon yksinpelin varjolla kun erinäiset arvostelut vihjaavat, että varsinainen R.U.S.E. alkaa vasta verisen verkkomätön myötä.

Jeps. Itseäkin tuo kiinnostaisi, samoin se että onko kampanja vain siis Allied-kengissä? Onkos pelissä Skirmishiä AI:ta vastaan, jossa siinä ainakin voisi olla joku muukin kuin Allied?
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Jeps. Itseäkin tuo kiinnostaisi, samoin se että onko kampanja vain siis Allied-kengissä? Onkos pelissä Skirmishiä AI:ta vastaan, jossa siinä ainakin voisi olla joku muukin kuin Allied?

Kampanjaa alottelin ihan pikkasen, en tiedä mutta jos wanhat merkit pitää paikkaansa niin Allied näkövinkkelistä mennään ja ei pääse ilkeiden natsien saappaisiin.

Mutta onhan tuossa paljon yksinäänkin hakattavaa kampanjan ulkopiuolelta. Jotain haaste tehtäviä näky olevan johon en vielä ehtinyt tutustuun. (Myös Co-op) Lisäksi se "skirmish" löytyy, eli voit kaikissa 21 mapissa laittaa AI pelaajia (3 vaikeustasoa) kentälle miten haluat ja määrittää mitä maat. Kyllä siinä hierottavaa riittää keskenäänkin siis. Tällöin tietenkin pääsee pelaan ihan millä vaan maalla itsekin. Ja sitten kun AI:n koijaaminen tylsistyttää, niin ei muuta kun onlineen kaverin kanssa ihmisaivoja haastamaan. Ihan hemmetin hauskaa, 1 vs 1 tietty myös.

- Unit cap 2 vs 2 pelissä 50. (Tässä muuten herää kysymys, että mitä tapahtuu jos tiimikaveri lähtee kesken pelin? Unit capin olisi syytä siinä kohtaa nousta 100 tai muuten peli on aivan epätasapainossa. 1 vs 2 peli on ihan mahdollista hoitaa oikeella taktiikoilla, mutta jos 50 cappi jää voimaan niin sitten ei välttis kovin helppoa? Kun vastustajilla saattaa olla kaksinkertainen määrä vastassa tavaraa.

Vastaan nyt itse itselleni, tämän kauhuskenaarion koin kuinkas muutenkaan kun ensimmäisessä 2 vs 2 ranked ottelussa. Unit cap onneksi muuttui sataseksi, sen jälkeen kävi tankkitehtaalla kuhina ja tein nipun King Tigereita. Total victoryhän siitäkin sitten lopulta tuli kun Tigerit tunki naapurin basen pihalle parkkiin.

1 vs 2 ei ole aivan katastroofi tässä pelissä, mutta vähän kiire voi tulla jos vastustajat on tilanteen tasalla. Varsinkin jos quitannut pelaaja on ehtinyt rakentaan ison basen, niin se on kiusallista kun sulle tulee se puolustettavaksi ja et ole yhtään kartalla että mikä siellä on tilanne ja kun tämä tulee ihan yllättäen ilman varoitusta. Vähän siis menee pakka sekasin ja oma peli häiriintyy.

Mitä tulee tuohon vaikeustasoon yksinpelissä, niin suoraan Wargamerin otin kans ettei nyt ihan läpiajelua olisi. Aika sopivalta mun mielestä taso vaikuttaa, mutta katotaan nyt miten käy jatkossa? Ei kaikkia tehtäviä kuulukaan päästä laakista, sillon se on just sitä tylsää läpiajelua. Eli hyvä juttu vaan jos restarttia pukkaa ja joutuu muutteleen takuja.

PS. On kyllä aivan mahtava paketti, taitaa olla ainakin henkilökohtaisesti "vuoden peli" ja ei tee edes tiukkaa.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Gimblelle kiitoksia nopeasta vastauksesta. Vielä se tuli mieleen että mitkä nuo eri maa-vaihtoehdot ovat mitä voi yksin AI:ta vastaan pelatessa valita?
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Gimblelle kiitoksia nopeasta vastauksesta. Vielä se tuli mieleen että mitkä nuo eri maa-vaihtoehdot ovat mitä voi yksin AI:ta vastaan pelatessa valita?

Ne on USA, Germany, UK, France, Italy, USSR. Sopivasti vähän erilaisia, mutta perusidea ja pelimekaniikka on kaikilla about sama.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Kuinkas paljon eri yksiköitä pelissä on suunnilleen sanottuna ja onko pelissä mitään yksiköiden kustomointi-vaihtoehtoja/yksiöiden level up-systeemiä?
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Ne on USA, Germany, UK, France, Italy, USSR. Sopivasti vähän erilaisia, mutta perusidea ja pelimekaniikka on kaikilla about sama.

Ihan tismalleen samaa eivät ole. Esimerkiksi neuvostoliitolla ei ole konekivääri/at -pesäkkeitä vaan stationaariset puollustus tykit.

Ja noista yksiköistä D3L... Uniitteja voi upgradettaa vähäsen tehokkaammiksi. Jokaista uniittiluokkaa löytyy useampia esim. tankeista löytyy light, medium, heavy ja superheavy. Luokkia on, jalkaväki, tykistö, ilmatorjunta, tankintorjunta, lentokoneet, tankit, reconit ja stationaariset bunkkerit. Näistä on vielä eri sisäisiä luokkia, jotka ei perustu pelkkään tehokkuus jaotteluun esim. at/it-kalustosta löytyy panssaroituja ja jalkaväkityyppisiä versioita (joita voi sijoittaa myös metsään). Reconeista löytyy jalkaväki, panssari ja lentokoneluokista. Yksikertaistettuna uniittien sekamelska on niin monimuotoinen, ettei sitä jaksa kokonaisuudessaan mahduttaa tähän viestiin.

Ja tuosta yksinpelistä kyselijöille: Tuo yksinpeli on kyllä varsin kattava. Kamppanja on ihan eri touhua kun moninpeli, sillä siinä on ihan eri aspektit. Kamppanjassa meno on rajattua ja tehtävät ohjattuja, mikä on ihan hauskaa vaihtelua. Sitten on vielä kaksi muuta vaihtoehtoa joita en ole testannut. Ilmeisesti toisessa on erilaisia tehtäviä ja toisessa nuo mainitut skirmish touhut jotka vastaavat moninpeliä, mutta tietokonetta vastaan.

Mutta omalla kohdalla suola taitaa löytyä tuosta moninpelistä. Yritän vain saada kamppanjan alta pois, niin pääsee ottamaan turpiin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Demoa nyt pariin otteeseen veivanneena(pleikkarilla) pitää ottaa hiukan sanoja takaisin, sillä tämä peli taitaa olla juuri parhaimmillaan Moven kanssa(mikäli se on optimoitu pelin kanssa toimimaan kunnolla). Fiilis on hieno, mutta padin kanssa tätä ei missään nimessä pysty, ainakaan meikäläinen, pelittämään ilman hiusten lähtöä.

Eli pakko kai se on Move hankkia, jos tämän kanssa haluaa pärjätä(ellen vaihtoehtoisesti hommaa PC:lle). 25 euroa suostunen maksamaan kapulasta, joten joutuu vähäsen odottelemaan noita hintojen tippumista valotatin julkaisun jälkeen.

Millonkona tulee arvostelua Konsolifiniltä?

Sellaisen haluaisin lukea odotellessani nettikauppojen kivoja aletarjouksia.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Factions - R.U.S.E. Wiki

Tuolta löytää tietoa pelistä. Myöskin uniitit voi sieltä käydä opiskelemassa. Itse olen niin laiska, että en jaksa opetella ulkoa kaikkea. Pitää vaan luottaa perstuntumaan.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä on varsin positiivisen ensivaikutelman luonot RUSE ja se on nähdäkseni ehdoton ykkönen konsoli-RTS rintamalla ja luultavasti saa patsastella ykköspallilla hyvin pitkään. Ehkä useamman vuoden?

Paljon hyvää tässä on tullut julki, mutta jotain huonoakin sitten selvinnyt kun tuossa moninpeliä pelailtu. Eli tiettyjen pelaajien seurassa on ylenpalttista pätkimistä 2 vs 2 peleissä. Myös suomipelissä siis, mistään liian suuresta pingistä tuskin on kysymys siis. Lienee taas johtuvan tietyntyyppisestä konfiguraatiossa modeemiin liittyen, melko salettia että "ongelmapelaajilla" on NAT päällä modeemissaan.

Tuntuu, että hostillakaan ei ole väliä. Jos yhdellä tökkii, niin kaikilla tökkii. On aika sietämätöntä pelata tökkivässä pelissä, se haittaa ihan nappien painamista kun esimerkiksi teet useampia unitteja ja "ajan pysähdys" osuu siihen kohtaan. Paljon tulee virhepainalluksia muutenkin, lisäksi siinä kärsimysessä ei pysty keskittyyn pelaamiseenkaan enää kunnolla. Jos joku keksii jonkun workaround kikan tuohon pätkimiseen, niin olisi aika aika jeppis homma ja sankariteko! Pahaa vaan pelkään, että tässä ei mitkään kikkailut auta ja vaatii nettikoodiin jotain optimointia tai korjausta. Ubin foorumilla ja muualla on annettu tästä paljon palautetta. Vielä en ole nähnyt mitään "virallista tiedonantoa" kehittäjien taholta, että palaute on vastaanotettu ja asia sisäistetty, mutta tutkat on päällä tämän suhteen. Toivotaan, että ottavat asian suurennuslasin alle hetimiten. 1 vs 1 pelissä tämä ongelma ei ainakaan läheskään yhtä pahasti pääse vaivaamaan.

PS. Upin Youtubeen ensimmäisen videon PS3 version moninpelistä kun siellä ei tainnut olla vielä lainkaan sellaista. Pelaaminen videossa on aika häröilyä ja kaappausasetusten takia en nähnytkään oikein kunnolla pelata. Mutta jos jotakuta kiinnostaa vilasta miltä moninpelaaminen näyttää niin se toki onnistuu tuosta. Tuo oli ranked peli, niin mitään lobbyhommia tuossa ei nyt näy. Pupla ja Custom peleissä toki sitten on lobby.

YouTube - RUSE Multiplayer 1 vs 1 map Blitz 1/2 [PS3]

YouTube - RUSE Multiplayer 1 vs 1 map Blitz 2/2 [PS3]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä on varsin positiivisen ensivaikutelman luonot RUSE ja se on nähdäkseni ehdoton ykkönen konsoli-RTS rintamalla ja luultavasti saa patsastella ykköspallilla hyvin pitkään. Ehkä useamman vuoden?

Samat fiilikset. Nyt tuli viikonloppuna kaikenmaailman kissan ristiäisiä sun muuta, niin en ole kehdannut nettimatseihin liittyä, kun niitä ei voi pauselle laittaa. Pätkissä on kuitenkin tullut vedettyä kamppanjaa ja sekin on ollut aivan taivaallisen koukuttava. Alussa oli fiilis, että ei tuota sekamelskaa pysty tajuamaan, mutta pikkuhiljaa alkaa olemaan armeijan metkut hallussa.

Vihdoinkin saatiin oikeasti taktinen RTS peli ja vielä konsolille. Voin ihan rehellisesti sanoa, että tätä on odotettu kuin kuuta nousevaa.

Ja tuohon lagitus ongelmaan: Ilmoitelkaas, että kenellä/kenen vuoksi peli pätkii. Ei siksi, että osoiteltaisiin syyttävällä sormella, vaan siksi, että löydettäisiin asiayhteydet. Nähdään, että tökkiikö aina samalla kaverilla, vai onko se satunnaista. Sitten ne joiden yhteydestä näyttäisi lagitus aiheutuvan, niin laittakaa specsejä teidän nettiliittymistä, routereista, modeemeista, natista jne. Ziikataan jos löytyisi joku lääke.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Täällä jotkut olis maininnu jo omistavansa tän pelin, mutta eihän tätä mun tietojen mukaa oo viel suomes julkastu. Mistäs saitte? Rapakon takaa? Lisäksi kysyisin et kui pakolline toi move on

Jatko kysymyksiä pukkaa. Demon parinkymmenen minuutin pelailun jälkeen voin todeta, että kiinnostukseni peliin on suuri. Kuitenkaan en ole pelimekaniikasta ihan kartalla. Nyt siitä olisikin joku hyvä aloitteliaystävällinen selitys paikallaan. En ole rts pelejä ennen pelaillut
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä tätä jo kaupoista löytyy. Viime torstaina julkaistiin.

Ja tuo move ei tosiaankaan ole mikään pakollinen värkki. Pädi kelpaa todella hyvin, eikä ole edes hiirtä ikävä.

Tuosta pelimekaniikan selvityksestä ei mitään lyhyttä saa. Paras tapa oppia on pelata kamppanja läpi, jonka alussa opetetaan hommaa kädestä pitäen. Netistä löytyy muutamia opetus videoita jos etsit hakusanalla "how to play ruse". Lontoota pitää osata, eikä mitään tarkaa opastusta taida olla olemassa.

RTS:hän perustuu siihen, kerää massia - sijoita sitä rakennuksiin - sijoita lisää massia rakennuksissa valmistuviin yksiköihin - puollusta/hyökkää tuotetuilla yksiköillä -kaavaan. Kuten myös tämäkin peli.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Itse voin myös suositella tätä RTS-peliä. Olen pelannut kampanjaa eteenpäin ja kaikki pelin elementit tuodaan nokan eteen kuin tarjottimella eli et voi olla oppimatta niitä.
Vaikeustasoa ei kannata ainakaan easyllä pelata kun keskimmäinenkin taso tuntuu helpohkolta (ainakin vielä).
Eilen menikin siten aika tiukille peli, taisi olla D-DAy tehtävä missä piti suojella rannalla HQ:ta määrätysajan kun saksalaiset painaa päälle. Lopussa oli pystyssä enään yksi jalkaväki porukka ja kellossa vielä 10s kun saksalaiset olivat suurella massalla HQ:n ympärillä. Voi suoraan sanoa et jos olis kellossa ollut pari sekuntia enemmän olisi lähtö tullut.
Viikonloppuna Gimblen kanssa otettiin 2 vst 2 peli jotain random tyyppejä vastaa. Pelin muodostusvaiheessa ei kannata puhua muuten sitten suomea kaksistaan kun vastustajat kaikkoavat heti jos huomaavat että vastassa pari valjakko jotka puhuvat keskenään.
Suurin vatutus pelissä oli juuri tuo pätkiminen mutta kaikki muu olikin sitten mahtavaa vääntöä. Pelissä on vain niin eri fiilis kun vastassa on ihminen eikä kone. Kaikki reagointi on sen verran nopeampaa ja hereillä pitää olla kokoajan. Itse pelissä olin aluksi täysin pihalla kun ei ollut kokemusta muista RUSE:sta ja yksiköistä kuin mitä kampanjassa on tullut vastaan. Onneksi Gimblellä oli ja sieltä tuli hyviä neuvoja. Hyvät naurutkin saatiin aikaseksi kun minun "päävastustaja" keskittyi täysin minun moukaroimiseen niin sillä välin Gimble päättikin sitten tehdä keskelle sen tukikohtaa tämän bunkkerin missä tykki :D Kyllähän siinä poika varmaan ihmetteli et miten helkutissa voi "rakantaja reiskat" päästä rekalla rakentamaan vihollisen sydänmeen bunkkerin.
Kertokaahan mikä on hyvä lääke jos kaverilla jalkaväki piilossa vaikka joen sillan toisella puolella. Miten ne hoidetaan parhaiten pois päiviltä. Tankeilla on turha mennä siitä tulee lähtö. Onko pari yksikköä enemmän jalkaväkeä paras?
 
Ylös Bottom