Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rottamopo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Ok. Tahtoisin kuitenkin tietää, että pelataanko kampanjassa yhellä armeijalla, vai vaihtuukoarmeija tehtävä kerrallaan? Entä netissä? Mitkä maat on käytössa ja onko siellä jotai rajoituksia?

Yksiköiden määrä vaihtuu. Eli jos olet luonut 100 tankkia niin ne eivät ole seuraavassa tehtävässä. Netti puolen pelaamisesta löytyy hyvin tietoa täältä:

RUSE General Guide
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Rusesta on nyt otettu savut move+navi -yhdistelmällä. Tunnin mittainen skirmish tehtävä kahta helppoa vastustajaa vastaan pisti nöyrtymään vastustajan edessä pahasti jo heti alussa. Napit olivat hivenen hukassa, mutta osoittelu ja sijoittelu oli heti toimivaa. Vihu rynni hitaasti, mutta se meinasi riittää, kun tuo kuvakulman pyöritys ja zoomailu heitti välillä ties minne. Ennen restart napin painoa kävin kuitenkin säätämässä moven herkkyyttä ja päätin, että perkule niin ainakin tapellaan loppuun asti.

Vähän lisää herkkyyttä ja tämä sohvaperuna aloitti kostonsa kun jäljellä oli vain tankkitehdas ja kaikki varat ympäriltä tuhlattu. Pikainen basen siirto operaatio ja splizziä supply rekoille. Barracsit vihollisen selän taa, täyttämään lähimetsiä miehillä ja toista vihollista niskaan jäljelle jääneillä tankeilla. Kentän laitaan unohtunut reconi, at-tykki ja kolme ilmatorjutatykkiä keskustaan sotkemaan lentoliikettä. Kyllä, kolmen rintaman sotaa, joskin vähäisin yksiköin. Kitkuttaen eteenpäin mars!

No olihan tuo vastustaja helppo, mutta aika naksutteluksi meni. puolituntia sain tehdä töitä vain sen eteen, että joukot pysyivät elossa. Tuona aikana vain kaksi tankkia jysähti ja loppuviimein olin vallannut keskustasta kaksi koskematonta supply depottia, eli ne viimeiset. Sitten loppui aika, ja niukka voitto tuli. Yht'äkkiä hoksasin, että kylläpäs on hyvä pelata tuolla movella. Pelin lopussa en enää edes hoksannut miettiä koko movea, vaan naksuttelin ihan tottuneesti menemään. Splizit jakoi pikana kartalle ja samassa sekunnissa oli jo rivittämässä tervetulotoivotuksia puskatasolla. Laajemmat siirto-operaatiot menivät isommaltakin kartalta nappiin ja joukot löysi itsensä lopulta sieltä metsästä piileksimästä, mihin ne tarkoittikin, eikä vain sinnepäin sijoiteltuina.

Taidan piruvie tykätä tästä movesta. Tuo kuvakulman kääntö/zoomaus yhdessä navin liikkeen kanssa on vielä vaikeaa, mutta ei liian. Zoomatessa lähemmäs tulee usein zoomattua niin, että kuvakulma hyppää reilusti tarkoitetun alueen yli ja yksiköt joita yritti zoomata jäävät ruudun ulkopuolelle. Saattaisi jopa olla parempi jos movella pelatessa olisi free-look. Jotenkin helpotti kun herkensi kapulaa entisestään ja zoomista/rotaatiosta tuli sellainen nopea käännähdys haluamaansa suuntaan. Enää tuo sivu/pystysuunta liikuttelu tuntuu hitaalta suhteessa muihin pelin kontrolleista. Jokatapauksessa tällä movella pystyy kevyesti tuplaamaan käskyjen määrän minuutissa jo ensimmäisellä peluukerralla, mikä tosin ei ole tämän pelin tärkein asia osattavaksi. Ihan yhtä hyvin ei kuvakulman hallinta onnistu kuin padilla. Sellainen lentely ja tilanteen seuranta ei enää onnistu, mutta toisaalta tässäkin asiassa movella on mahdollisuus olla nopeampi.

Jos vielä ei mennyt perille, nii summa summarum: Pirun hyvä fiilis jäi moven, rusen ja navin testistä. Move ei välttämättä takaa voittoa, mutta hyvin onnistuneen pelikokemuksen se näemmä pystyy takaaman.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Samanlaisia ajatuksia kuin Rottamopolla. Itselläni oli vain Move ja padi (ilman tärinää ,kevyempi pitää kädessä). Aluksi ajattelin et miten pystyy pitämään yhdellä kädellä padia, painamaan nappeja, liikuttamaan tattia ja käden väsymisestä puhumattakaan.
Yllättävän hyvin meni, ei sitä siinä pelin tuoksinnassa edes ajatellut ja kädessä ei tuntunut mitään väsymisen merkkiä. Ainoa miinus on tuo zoom-toiminto se jos pitää tehdä nopeasti ja tarkasti niin siinä on vielä opettelemista. Muuten yksiköiden liikuttaminen ja valitsiminen oli helppoa ja nautittavaa, verrattuna puhtaaseen padi pelaaminen. Move kapula on ihan hyvä mutta ehkä itse olisin suunnitellut napit niin et Move-näppäin pikkasen alempana ja pikku napit oikeissa paikoissa Move näppäimen ympärillä. (kolmio ylhäällä, rinkula oikealla jne....)

Sitten itse pelistä kommenttia. Yksi minkä haluaisin olisi se et kun komennat lentokoneet takaisin baseen niin sen jälkeen ei tarvitisisi painaa deselectiä.
Jalkaväen kun siirtää johonkin niin se menisi lyhintä reittiä eikä niin et tietä pitkin niin pitkälle kun pääsee ja sit jalan.
Nyt on muutaman kerran käynyt niin et jalkaväki painelee suoraan vihollisen tulen alle kun lähtevät aluksi tietä pitkin ja sit tasankoa pitkin kun lyhyempi reitti olisi mennyt suoraan tasangon läpi.
Pelaajia kutsuttaessa peliin olisi hyvä jos kaveri listan alussa olisi pelin parissa olevat pelaajat.
Hirveästi ei ole vielä kokemusta eri mapeistä mutta enemmän vaihtelua voisi olla.
Tahtoo pioneeri porukan joka rakentaisi sillat ja myös sillat pystyisi tuhoamaan.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Sitten itse pelistä kommenttia. Yksi minkä haluaisin olisi se et kun komennat lentokoneet takaisin baseen niin sen jälkeen ei tarvitisisi painaa deselectiä.
Jalkaväen kun siirtää johonkin niin se menisi lyhintä reittiä eikä niin et tietä pitkin niin pitkälle kun pääsee ja sit jalan.
Nyt on muutaman kerran käynyt niin et jalkaväki painelee suoraan vihollisen tulen alle kun lähtevät aluksi tietä pitkin ja sit tasankoa pitkin kun lyhyempi reitti olisi mennyt suoraan tasangon läpi.

Nuo lentokoneet bugailee mulla välillä. Vaikka ne komentaisi takaisin, osa niistä jää joskus pyörimään taivaalle. Homma on muutenkin vähän outo, sillä joskus ristiohjain valikkoon tulee hangarin koneiden lisäksi taivaalle turhaan päivystämään jääneet ja joskus ei. Pikavalikossa pitäisi aina olla käskyttämättömät koneet jotka ovat hyökkäys valmiudessa. Myöskin recon lenssikka bygää jos niitä on kaksi. Vaikka olisit juuri antanut toisella käskyn mennä päivystämään jonnekkin ja panat deselect. Sitten pikavalikosta yrität painaa uudestaan reconia, niin valitsee piruvie saman lenssikan. Kokonaisuudessaan ei ihan täydellisesti toimiva tuo lentsikoiden pikavalikko.

Ja tuo reitinhaku on selvä miinus pelille. Homma pissii monessakin kohtaa. Esim. kun laitan splizzit ja radiohiljaisuuden joukoille, jotta pääsisivät metsään, niin eiköhän nämä käy tietäpitkin väärällä sektorilla antamassa itsensä ilmi. Ja valittua tietähän ei voi tietää. Sekin ärsyttää, että jos laitat joukot suoraan tieltä tien vieressä olevaan metsään, niin joskus menevät tietäpitkin metsän sivustalle ja vasta siitä metsään. Ei tuo mitään, mutta jos sattuvat kuolemaan siinä matkaa tehdessä... :mad: Arpomisen sijasta pelissä voisi olla vaihtoehtoiset reitit -määritys vaikka sixaxista tai movea kiertämällä. Ensiksi pitäisi aina olla viivasuora reitti ja siitä kapulaa kiertämällä haluttuun suuntaan tulisi vaihtoehtoiset tie reitit näkyviin.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Muutaman kerran kaivannut sellaista checkpoint systeemiä. Kun ghost:ia laittaa niin voisi painaa aluksi jotain toista näppäintä millä merkitsee reitin minkä pisteiden kautta yksikön voisi laittaa ja sitten viimeinen piste normaalisti joka on päätöspiste.
Tämä olisi hyödyllinen ainakin pommittajille jotta voisi kiertää selustaan IT-rintaman taakse. Samoin saisi ukot menemään suunilleen sitä reittiä pitkin mitä haluaa.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Eilen tuli Rottamopon viestin innoittamana ladattua R.U.S.E.-demo.
Ja voi mahtavuutta, tämähän on tosiaan Movella pelatessa erittäin mukavaa.

Pieniä ongelmia oli itsellänikin tuon zoomailun kanssa, mutta pääpiirteissään liiketunnistus toimii tässä erittäin hyvin.

RTS-naksujen pelaaminen padilla on ollut vähän ikävää, mutta nyt Ubisoft todistaa pelillään, että Move on paikkansa (minunkin) sydämessä ansainnut.

Reitityspisteitä kaipailemaan jäin itsekin, muutaman kerran väijytykset menivät harakoille, kun uljaat sotilaani marssivat tienmyötäisesti suoraan tankkien keskelle.

Ja tuo ympyrän vemppaaminen vaihtaessa yksikköä vähän nakersi.
Oman järjen mukaan toteutus olisi voinut mennä niinkin, että ensin valitaan esimerkiksi sotilaat -> määrätään minne menevät, sitten vain L2-liipasin pohjaan Navissa ja maalaamaan tankkirykelmää.

Mutta ehdottomasti on peli hankittava, pahimpaan naksun nälkään.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Tullut itsekin tuota vähän Movella nyt testailtua, tosin oikean Navin sain vasta tänään mutta mun mielestä normi ohjain suoritti Navin virkaa aivan hyvin eli siitä ei jäänyt mikään kiinni.

Aikalailla samoilla linjoilla Rottiksen ja Vonrampen kansa, MUTTA zoomaus toimii mielestäni vaan tosi huonosti ja on epämukava käyttää. Tässä nimittäin nyt peli kärsii kun sä joudut irrottaan ajatuksia pelistä ja käyttään aivoja siihen, että saa zoomin meneen oikein. Ja kun tässä pelissä pitää olla kokonaiskuvasta koko ajan kartalla, muuten ei hyvä heilu. En tiedä oppisko tuon joskus niin hyvin, että se ei enää vaadi erityistä keskittymistä mutta nyt ainakin tällä hetkellä sellanen kutina, että pelaan huonommin Movella moninpeliä?

Ottaisin Movella luultavasti Padillä pelaavalta Gimble-replikalta ihan selkeesti pataan, koska se pystyisi keskittyyn pelaamiseen ilman häiriöitä ja pysyy paremmin tilanteen tasalla. Tämä siksi, että kartalla siirtyily, zoomailu on ihan automaatio ja sitä ei tarvi edes ajatella.

Lisäksi "mustuneiden" unittien turvaan siirtely taistelun tiimellyksessä vaatii nopeaa zoomailua ja siinä jos aikailet, niin mustunut = tuhoutunut unitti.

Eli oikeestaan loppupeleistä ei sitten juuri lämmitä, että pystyy jonkun reconin metsän reunaan siirtää nopeemmin/tarkemmin kuin padilla :( Toivottavasti joudun perumaan puheeni myöhemmin, mutta ainakin tässä kohtaa en uskalla aivan varauksetta suositella Movella pelattavaksi, onhan se toki ainakin mukavaa vaihtelua pelaamiseen jos ei muuta? Täytyy nyt vielä kokeilla eri senssejä jne. mutta jotenkin se zoomailu menee vaan liian usein metsään ja siihen ei ole aina vaara.

PS. Samoilla linjoilla Vonrampen kansa routefindingista. Voisi olla esim. niin että pitkä painallus tarkoittaa lyhintä reittiä kohteeseen ja normi painallus nopeinta. Tuon voisi melkein Ubia foorumilla palauteketjuunkin postata.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

PS. Samoilla linjoilla Vonrampen kansa routefindingista. Voisi olla esim. niin että pitkä painallus tarkoittaa lyhintä reittiä kohteeseen ja normi painallus nopeinta. Tuon voisi melkein Ubia foorumilla palauteketjuunkin postata.

No voi hemmeti Gimble! Tuo ja meinaan just noin, niin homma on bueno. Jos tuollaista eivät saa peliin niin on kyllä ihme touhua. Nykyinen doctriini "Road to death" on kieltämättä suunnitteluvirhe pelissä johon nopat ei kuulu.

Edit: Nojuu. Laitoin senssit tappiin asti movesta ja johan alkasi toimimaan tuo zoomailu. Nyt se on tarkan oloinen ja tekee mitä pitää. Ja tyhmänä tajusin vasta nyt, että zoomatessa pitää kohdistin viedä vaikka jonkun yksikön tai rakennuksen päälle ja vasta sitten zoomata niin se zoomaa juurikin siihen. Ja huom. yksikköä ei tarvitse valita, vaan ainoastaan osoittaa. Homma toimii vielä tuosta puskatasoltakin niin, että jos kaukana näkyy kohde, niin eikuin kursori sen ylle ja T-nappi pohjassa kiskaisut. Näkymä rullaa maatapitkin osoitetulle kohteelle. Käytännössä tämä ei ole yhtä sulavaa kuin padilla, mutta mielestäni jopa toimivampaa ja ainakin nopeampaa. Senssit voisivat olla vieläki kovemmat, kun edelleen tarvitaan isoja liikkeitä. Olo on kuin kapellimestarilla, mutta toisaalta sodan sinfoniaahan tässä ohjataan. Tiukemmat senssit olisi ehkä sitten siinä illan pikkutunneilla paremmat kun sohvaperuna alkaa olla yhtä sohvan kanssa. Mutta testatkaa noi senssit tapissa. Ja voi olla, että olen ainoa joka ei tota kohdistamis temppua tiennyt, mutta jos en ollut, niin kokeilemaan siitä mars mars.

Editx2:Perun puheitani tuosta senssistä. Se olikin vain psykologinen juttu. Laitoin ne täysille kun pelasin ekaa kertaa täänään ja tuntui taas paremmalta kääntyillä ja heti piti tulla tänne innoissaa selittämään. Mutta kokeilin sitten laskea alas, niin ei se tunnu vaikuttavan kääntymiseen yhtään. Jokatapauksessa sain tuon zoomailun hallintaan, enkä enää vaihtaisi senkään suhteen padiin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Vielä tuosta Move-kontrollista lisäkommenttia. Pelasin eilen muutamia matseja. Eri senssitki oli kyllä koitettu ja tosiaan auttaa jos laittaa senssiä lisää. Mulla oli myös jotenkin väärin Movekin välillä kalibroituna välillä kun tuntui että tarvii kattoon osoittaa, kun laittoi sen kuntoon niin myöskin auttoi.

Ei se nyt huono ole, se on oikeestaan kyllä tosi hyvä. Mutta edelleen tulee virhe zoomauksia ja se vissiin johtuu siitä, että se "auto snap" on niin hemmetin voimakas ja se nappaa kiinni johonkin ei toivottuun kohteeseen juuri ennen zoomausta? Tuo on nyt vissiin ainoa ongelma tässä. Jotain pientä fiilausta se kaipaisi, ettei tulisi niin usein virheitä ja pystys keskittyyn kympillä pelaamiseen. Mä uskon, että asia on Eugenilla tiedossa ja käsittelyssä. Ubin foorumilla on jo näkynyt palautetta aiheesta.

Kai tuota kuitenkin oppii välttään kun reenaa lisää. Eilen kun pelasin, niin alkoi sujumaan taas paremmin ja välillä jopa voitinkin matseja.

Edit: Ainiin sellaisen pointin voisin vielä mainita, että Move kylläkin mahdollistaa RUSEssa hyvin lepposan ergonomian pelaamisen suhteen. Sohvalla voi melkein vaikka maata ja samalla ohjastaa armeijaansa ihan sujuvasti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Aikalailla samoilla linjoilla Rottiksen ja Vonrampen kansa, MUTTA zoomaus toimii mielestäni vaan tosi huonosti ja on epämukava käyttää. Tässä nimittäin nyt peli kärsii kun sä joudut irrottaan ajatuksia pelistä ja käyttään aivoja siihen, että saa zoomin meneen oikein. Ja kun tässä pelissä pitää olla kokonaiskuvasta koko ajan kartalla, muuten ei hyvä heilu. En tiedä oppisko tuon joskus niin hyvin, että se ei enää vaadi erityistä keskittymistä mutta nyt ainakin tällä hetkellä sellanen kutina, että pelaan huonommin Movella moninpeliä?

Tänään tapahtui se mitä tässä varovasti toivonutkin salaa. Eugenin heppu ilmoitti Ubin foorumilla, että zoomaukseen liittyvä parannus on työnalla. Onhan tuon kanssa nyt jotenkin oppinut elämään, mutta ei siitä mihinkään pääse että virheliikkeitä tulee väistämättä. Sitten vaan peukut pystyyn, ettei ihan jouluun saakka tarvisi pätsiä venailla. Raportoin Ubin foorumilla myös siitä routefindingista ja tällä hetkellä mietintämyssyssä muhii ehdotelma ranked pelien vaihtelua lisäävistä asioista. Ajattelin myös ehdottaa, että jos jollain on ballsseja lähtee pelaan random factionilla, niin sitä pitäs tulla jokin bonus? Eipä noilla pisteillä nyt väliä ole, mutta olishan se hauska lisä. Ehkä osa ainakin käyttäisi tuota, niin ei tulisi aina jenkit tai sakut vastaan. Ne tuntuu olevan aika kovia ja suosittuja. Jenkit varsinkin on ehkä jopa vähän OP. Vähänkö puskee pommittajaa ja super pershing tankkeja? Noh, onneksi kaikki factionit on kyllä voitettavissa millä tahansa factionilla kun on vaan takut kunnossa ja sopivasti munkkia matkassa.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Saksako ei ole yhtään op ? Ihan mukavasti pommareita kyl puskee saksaa vastaan pelatessa niskaan (varsinkin niitä päivitettyjä jet versioita). Muutenkin lähes kaikki saksan yksiköt on pelin parhaita.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

No joo, saksalla on tankkien osalta parhaat yksiköt pelissä, mutta niistä joutuukin maksamaan muita enemmän ja lisäksi niiden valmistuskin kestää muita kauemmin.

Ja itelle ei ole sakemanneja vastaan pelatessa sattunut noita pommikoneita yhtä tai kahta poikkeusta lukuunottamatta ollenkaan, kyllä sieltä tankeilla suurin osa tulee.

Jos minulta kysytään, niin jos joku faction on OP, on se joka osa-alueella toiseksi tai kolmanneksi parhaat yksiköt omaavat jenkit.

P.S. Mitäs ladderille kuuluu, milloin aloitellaan haasteiden heittely? :D
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Oli muuten vaikea löytää tätä peliä. VPD myi eioota. Vasta kolmas kauppa tärppäsi (GameStop, Jumbo, Vantaa). Tässä sitten pikkuhiljaa aloittelen kampanjaa, että opin pelimekaniikkaa.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Jos minulta kysytään, niin jos joku faction on OP, on se joka osa-alueella toiseksi tai kolmanneksi parhaat yksiköt omaavat jenkit.

USA:lla onkin justiinsa keskinkertaset yksiköt. Ei erityisen hyviä eikä huonoja. Eiks saksalla oo parhaat hävittäjätkin (ME262) ? Saksan tankit taas onkin paljon parempia kuin joidenkin maiden (esim voittaa 100-0 brittien ja italialaisten tankit) Omasta mielestä Saksa on op, kun sillä ei oo mitään heikkoutta (no yksikköjen valmistus aika ja hinta, mutta Saksalla ei olekaan huonoja yksikköjä).
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Kamppanja meni kovalla taktikoinnilla läpi. Pikkuisen jäi harmittamaan se, että vimosten kenttien vaikeus tuntui hivenen keinotekoiselta. Onnistuin parissa tehtävässä eristämään viimeisen kohteen jo melko alussa ylivoimaisilla taktiikoilla, mutta keskustasta puski aivan käsittämätöntä määrää armeijaa. Olisi ehkä pitänyt aloittaa helpolla, jotta olisi ehtinyt tutustumaan yksiköihin paremmin. Hyvin anteeksiantamaton tuo kamppanja normaalitasolla. Ei ole ollenkaan huonompi idea aloittaa helpolla.

Skirmishejä on nyt rushattu ja hemmetti niin on mukavempaa touhua kuin itse kamppanja. AI on soppelisti säädettävissä ja välillä on kiva pistää randomiakin tulemaan vastaan. Nettipeli on vähän jäänyt ja saa nähdä jos joudun jäämään pois ladderistakin ajanpuutteen vuoksi. Koitan järjestää aikaa, sillä nettimatsit on kyllä melkoista hupia.

Mitään overpower touhua ei vielä ole tullut vastaan. Ehkä Italia vähän ärsyttää kun sillä taktikointi on melko ohutta rushausta. Ei mitenkään ylivoimaista, mutta tylsää.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Omasta mielestä 2 viimeisintä missionia oli hauskimmat, vaikka joutuu käyttäämään hieman aivoja mietiskelyyn.

Itseä hivenen harmittaa kun ei tuo 1vs1 ota mitenkään maata alle, tuntuu aivan tylsältä pelata 1vs1. Mutta kun 2vs2 (AIJAI!) mikäs sen mukavampaa. :D
Jotenka kyllä tuo KFin 1vs1 turnaus jää omalta osalta pelaamatta (valitettavasti).
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Jos minulta kysytään, niin jos joku faction on OP, on se joka osa-alueella toiseksi tai kolmanneksi parhaat yksiköt omaavat jenkit.

Peli on aika loistavasti tasapainossa, mutta täydellistä tasapainoa nyt on mahdoton saada. Se on kuitenkin vähän valitettavaa, että USA todellakin on ihan selvästi OP muiden factionien ollessa aika tasavahvoja. Jokaisella muulla on vahvuudet ja heikkoudet. USA sen sijaan rokkaa joka osa-alueella. Ja kun yksiköt ei maksa niin paljon kuin muilla factineilla, niin mikäs siinä lentokoneita spämmiessä toisen baseen.

Moollenkin kannattaa mennä joskus pelaan ranked matseja, niin tuut huomaamaan että varsinkin isommilla leveleillä "huorataan" jenkeillä ja varsinkin niiden 35 maksavilla heavy bombereilla. Ainakin viidessä matsissa kymmenestä on OP-jenkit vastassa. Saksa ei ole mitenkään OP. Toki unitit on hyviä, mutta siinä on vaan sellanen pikku juttu että ne tarvii vaan ensin saada ennen kun niillä voi taistella. Ne on hyvin kalliita ja on hidas rakentaa. Jenkeillä on vähän huono omatunto vetää, en tosin ajatellut ottaa niitä ainakaan JOKA_kerta niinkun tietyt plessuhousut jotka keikkuu leaderboardsien kärjessä. Voisivat välillä vaihtaa levyä, tosin helpompihan niille on pärjätä kun aina tulee sama pararush + lentokonespämmi taku. IT-tykkiä vaan mehtään niin nopeasti kun mahdollista ja camoa depoteille alussa.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Nojuu, kehuin tuossa skirmishejä (battles). 1 vs. 1 mapeissa AI on melkoinen heittopussi kaikissa tilanteissa. Vähän tottunut jo Warhammer 40k AI-mod tasoiseen naksuvastukseen (lue: lähes voittamatomaan), joten pakkohan tässä on vissiin lähteä haastelemaan netissä porukkaa. Kolmenhengen mapeissa kuitenkin voi jo tulla sattumankaupalla aikamoista hönkää päälle jos molemmat AI:t päättää hyökätä kimppuun yhtä aikaa. Se on jo jotain se, mutta olisin kyllä mieluusti treenannut 1 vs. 1 taktiikoitakin jotain oikeasti hyvää AI:tä vastaan.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

USA:lla onkin justiinsa keskinkertaset yksiköt. Ei erityisen hyviä eikä huonoja.

Niinpä niin, USA:lla ei ole heikkouksia. Saksa antaa tasoitusta esim. lentokoneissa ja siinä, että sen armeijan kokoamisessa menee saksalla paljon muita kauemmin. Tietysti jos istuu omassa basessa parin at-bunkkerin takana rakentamassa admin buildingeja niin kyllä ne tigerit sieltä jossain vaiheessa tulevat ja jyräävät yli.

Eiks saksalla oo parhaat hävittäjätkin (ME262) ?

Pientä nopeuseroa lukuunottamatta ei ole sen parempi, kuin esim. brittien tai jenkkien vastaavat. Maksaa vain enemmän ja on hitaampi valmistaa.

Saksan tankit taas onkin paljon parempia kuin joidenkin maiden (esim voittaa 100-0 brittien ja italialaisten tankit)

Näin on. Briteillä tarkoitus ei olekaan spämmiä tankkeja, vaan käyttää hyväksi sen ilmavoimia, joille ei jenkkejä lukuunottamatta löydy vastustajaa. Ilmaherruus haltuun, Typhooneilla vihun tankit matalaksi ja sitten tykistöä tai pommarit hoitamaan loput.

Olisiko parempi, jos Italialla olisi yhtä hyvät tankit kuin Saksalla? Makaroonit kun saavat parissa minuutissa sellaiset 20 medium tankkia basesi ovelle. Tankkien valmistus ei kestä juuri mitään ja ne ovat melkein kaksi kertaa halvempia kuin Saksan vastaavat.

Ja vielä tosta Gimblen heittämästä random bonarista: Eikös homma voisi mennä niin, että random factionilla pelaavan maata ei saa tietää, ennen kuin itse näkee jonkun hänen yksikkönsä? Siinä olisi kiire saada scouttia paikalle, että tietää pitääkö varautua pararushiin, tankkijyrään vai kenties neukkujen rakettiautoihin?
 
Ylös Bottom