Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rottamopo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: R.U.S.E. [PS3] - keskustelu pelistä

Kertokaahan mikä on hyvä lääke jos kaverilla jalkaväki piilossa vaikka joen sillan toisella puolella. Miten ne hoidetaan parhaiten pois päiviltä. Tankeilla on turha mennä siitä tulee lähtö. Onko pari yksikköä enemmän jalkaväkeä paras?

Jos ne on piilos vaikka mettäs, niin älä mene millään lähelle ilman reconia. Paitsi pommittajalla tai tykkitulella. Muuten itse menisin (reconin lisäksi) light tankeilla, koska huonommasta panssaristaan huolimatta ne jurnuuttavat tehokkaammin jalkaväkeä ja ovat tietenkin halvempia, joten muutaman voi jopa uhrata.

Jos jalkaväkeä laitat jalkaväen kimppuun, niin kannattaa zekata onko toinen upgradettanut. Jos ei niin kaksi riittää yhtä kohtaan. Jos vastustaja on mettässä ja itse ei pääse metsän kautta selustaan, niin sitten pitää hyökkiä vähintään neljällä.

Eihän tuo silta tuo tietääkseni mitään etua tai häviötä, paitsi tietenkin sen, että siinä ei voi olla tankkeja vierekkäin.

Täällä jotkut olis maininnu jo omistavansa tän pelin, mutta eihän tätä mun tietojen mukaa oo viel suomes julkastu. Lisäksi kysyisin et kui pakolline toi move on

Tosiaan julkaistiin viime torstaina. Ainakin VPD oli noita vielä ja tuntuu ettei tätä hirveästi kauppiaat ole hyllyynsä ottaneet.

Move ei ole pakollinen. Itse omistan Moven, mutta nyt pelaillut normi ohjaimella. Tuo on vähän kaks piippunen juttu. Movella saa joukkoja klikattua tarkemmin, mutta itselläni taas zoomaus ja kameran kääntö menee ohjaimella paremmin. Vähän tullut siihen tulokseen, että ohjaimella hommat hoituisi paremmin. Pitää nyt sitten vielä testailla, kun tuon Navin saa.

Tosiaan julkaistiin viime torstaina. Ainakin VPD oli noita vielä ja tuntuu ettei tätä hirveästi kauppiaat ole hyllyynsä ottaneet.

Move ei ole pakollinen. Itse omistan Moven, mutta nyt pelaillut normi ohjaimella. Tuo on vähän kaks piippunen juttu. Movella saa joukkoja klikattua tarkemmin, mutta itselläni taas zoomaus ja kameran kääntö menee ohjaimella paremmin. Vähän tullut siihen tulokseen, että ohjaimella hommat hoituisi paremmin. Pitää nyt sitten vielä testailla, kun tuon Navin saa.

Minulle tulossa Move niin kiinnostaisi tämä ohjaus tapa enemmän. Miten se zoomaus tapahtuu Movella. Mitä muita +/- olet huomannut vrt padiin.

Minulle tulossa Move niin kiinnostaisi tämä ohjaus tapa enemmän. Miten se zoomaus tapahtuu Movella. Mitä muita +/- olet huomannut vrt padiin.

Zoomaushan tapahtuu liikuttamalla Movea (Siis kallistetaan päätä ylös/alas) yläs/alas ja kääntyminen taas oikealle/vasemmalle. Homma hoituu vain nopeammin ja tarkemmin ohjaimen tatilla. Movella nuo hoituu vähän liian nopeasti, eli sen oikean zoomin/kulman hakemisessa menee aikaa, kun ei tuppaa saada esim sitä haluttua korkeutta heti kohilleen. Tulee sitä zoomailua ylös/alas kunnes haluttu korkeus löytyy. Ohjain on hitaampi ja tavallaan sitten tuntuu tarkemmalta. Tosin en ole asutuksia katsonut, saako Moven nopeutta säädettyä. Ehkä tohonkin tottuu, mutta tällä hetkellä fiilikset että ohjain vie voiton.

Sitten taas Movella löytää joukot nopeammin, kun saa suoraan tähtäimen nopeasti päälle. Ohjaimella ei oikeaa joukkoa saa niin hyvin valittua.

Muuta +/- juttuja en ole rekisteröinyt, kun noita ohjaustapoja vertaa. Pitää tosiaan vielä testailla Moveakin lisää.

PS: Ja peliä pelaavat, liittykäähän Ladderiin :)

http://www.konsolifin.net/bbs/ladders.php?do=view&id=6

Lauantaina kävin sitten VPD hakemassa, kun ei muualta tahtonut löytää. Eikä jaksanut odotella :D

Itse voin myös suositella tätä RTS-peliä. Olen pelannut kampanjaa eteenpäin ja kaikki pelin elementit tuodaan nokan eteen kuin tarjottimella eli et voi olla oppimatta niitä.

Yksinpeliä olen nyt pelannut ja hyvältä on maistunut. Ja kannattaakin pelailla, kun tuossa nuo asiat tosiaan opetellaan.

Vaikeustasoa ei kannata ainakaan easyllä pelata kun keskimmäinenkin taso tuntuu helpohkolta (ainakin vielä).

Itse aloittelin helpoimmalla, kun ei vanha enään pärjää muuten :D Ja nytkin kuolema välillä korjaa :o

Itse aloittelin helpoimmalla, kun ei vanha enään pärjää muuten :D Ja nytkin kuolema välillä korjaa :o

Kyllä keskitasollakin on ahdasta. Melkein jopa liian...

Mutta tuota vaikeinta välttelisin alussa. Sillä ekalla peluu kerralla olisi hyvä jättää itselleen aikaa tehdä havaintoja, kuten yksikköjen tarkempaa vertailutusta jne. Jos meno on liian hektistä, niin siinä voi käydä niin, ettei ehdi havainnoimaan tärkeitä asioita.

Ja tuosta movesta. En muista mistä luin, mutta kehittäjät ovat kuulemma tehneet pc-versionkin videoita ja esittelytilaisuuksia padilla, koska sillä kamerakulmasäätö on ylivoimaisesti parhaasta päästä. Itse tosin pidän varsinkin tuota zoomausta liian hitaana padilla.

Kyllä keskitasollakin on ahdasta. Melkein jopa liian...

Tuli muuten mieleen et jos tosiaan tulee jokin stoppari case vastaan ettei vain yksinkertaisesti pääse eteenpäin / läpi niin pelissä ei tainnut olla mitään mahdollisuutta vaihtaa easylle? Joutuuko alusta asti alkamaan?

yksinpeliä tullut pelattua nyt 7tehtävän verran ja todettua että aika koukuttava peli on. Multiplayeriä alkoi tehdä mieli ja oli pakko kokeilla. Takkiin on tullut ja pahasti useamman kerran. Pari voittoa tullut kun vastustaja ollut vielä enemmän pihalla kuin minä. Luulen että parhaiten oppisi pelaamalla kaverin kanssa, siinä kun voi soveltaa vaikka mitä.

Tuli muuten mieleen et jos tosiaan tulee jokin stoppari case vastaan ettei vain yksinkertaisesti pääse eteenpäin / läpi niin pelissä ei tainnut olla mitään mahdollisuutta vaihtaa easylle? Joutuuko alusta asti alkamaan?

Eikös sen saa vaihdettua kun lopetat pelin ja otan campaing ja sieltä chapter select -> saat valita vaikeusasteen. Noista parista jumitus kohasta, ne jotka eivät ole kerenneet sinne asti
Talvi mappi jossa joutuu puolustautumaan saksalaiset hyökäyksiltä ja lisäksi saksalaiset ovat ottaneet amerikkalaisten varustukset ja näin pääsevät soluttautumaan. Oli älyttömän vaikeata saada puolustus pystyyn ja samalla käyttää 50$ päivittää 75mm tykkiin ja sen jälkeen tehdä niitä 75mm 8 kappaletta(50+80=130) ja oli käytössä 1 deploy (myöhemmin 2) kun lopulta sain sen tehtyä seuraava mappi oli puolustaa sitä kaupunkia saksalaisten hyökkäykselta, eka moukaroi tykistö ja sen jälkeen tulevat King tigerit... Kiva...

Yksi viimeisimmistä missioneista jossa pitää vallata HQ, kerkesin 2 sec ennen loppua saaman sen, KIITOS BLITZ! :)

Noista parista jumitus kohasta, ne jotka eivät ole kerenneet sinne asti
Talvi mappi jossa joutuu puolustautumaan saksalaiset hyökäyksiltä ja lisäksi saksalaiset ovat ottaneet amerikkalaisten varustukset ja näin pääsevät soluttautumaan. Oli älyttömän vaikeata saada puolustus pystyyn ja samalla käyttää 50$ päivittää 75mm tykkiin ja sen jälkeen tehdä niitä 75mm 8 kappaletta(50+80=130) ja oli käytössä 1 deploy (myöhemmin 2) kun lopulta sain sen tehtyä seuraava mappi oli puolustaa sitä kaupunkia saksalaisten hyökkäykselta, eka moukaroi tykistö ja sen jälkeen tulevat King tigerit... Kiva...

Tuo tehtävä oli ihan sikavaikea. Mutta sitten tajusin miten tehdä siitä helppon.
Spliziä jatkuvasti supply reitille. Jalkaväelle ja at-tykille päivitys. Neljä at-tykkiä joenvieren metsiin ja jokaiselle 3-4 sotilasta suojaksi. Heti perään vasemmalle sillan läheiseen metsään reconi ja 5 solttua. Sitten antaa kommandojen vallata supply depotti, mutta ottaa sen takaisin torjuttuaan noilla 5:llä soltulla ensin pikkuhyökkäyksen siinä vasemmalla sillan lähellä. Konekivääripesäke keskellä aukeaa hq:n yläpuolella on myös melkoista plussaa. Sitten kun supply depotti on vallattu takaisin niin valtausjoukkue joen viereisiin metsiin avuksi. Loppu meneekin siitten lähetellessä at-kalustoa ja liikutellessa keskimmäisen metsän jalkaväkeä hyökkäysten mukaan. Lopussa on sitten vain siedettävä sitä random tykkitulta, joten ihan helpolla ei tuollakaan tavalla pääse.

Olemmeko veljeksiä???

Tein kutakuinkin täsmälleen samanlailla ja sen jälkeen se oli helppoa. Sitten kun sen hoksaa se menee leikiten, nyt olen jumittunut tuohon 22, mutta eiköhän senkin kohta pääse, kun koitan ekana tätä ja sitten sitä ja sen jälkeen laitan sen ja sen. :D

Arvostelua Rusesta? Milloin? Koskaan? Ikinä??

Olen tässä huomannut, että joitain hirveän käsittämättömän kammottavia tuotoksia tulee tänne sivustolle aina silloin tällöin arvosteltavaksi, mutta esimerkiksi modnation racers(näin esimerkkinä) ei ole lainkaan nähnyt konsolifinissä päivän valoa tällaisessa muodossa. Harmillisesti peli hukkui yhdellä helsingin reissulla ollessani, enkä ole raaskinut uutta kappaletta ostaa. Ei se mikään surkea tuotos ollut, vai oliko syy juuri siinä?? :D

Enivei, toivon että R.U.S.E löytää tiensä konsolifinin arvostelujen joukkoon.

Tai jos ei löydy, olisin suuresti otettu, mikäli laittaisitte tuonne arvostelu kategoriaan mahdollisuuden tehdä oman arvostelun tästä pelistä.

Sony olisi voinut olla vähän armeliaampi ja pistää halvemman hinnan uudelle kapulasysteemilleen.

Voi kun olisin rikas.... Toisaalta... Kohtahan on jo joulu. On se vaan hieno keksintö.

EDIT: Onko kukaan pelannut tämän jo läpi? Minkälainen yksinpelin tarina on, jos siis otetaan vertailukohteeksi vaikka vanhat kunnon Command&Concuerit(ja todellakin ne VANHAT)?

Arvostelua Rusesta? Milloin? Koskaan? Ikinä??
Ei ole pelistä KonsoliFINille saapunut arvostelukappaletta, joten arvostelun matka julkaistuksi tekstiksi ei ole vielä edes alkanut. Toisaalta kukaan ei myöskään ole tainnut ilmoittautua halukkaaksi arvostelemaan omilla rahoilla ostetulla pelilläkään.

Ei ole pelistä KonsoliFINille saapunut arvostelukappaletta, joten arvostelun matka julkaistuksi tekstiksi ei ole vielä edes alkanut. Toisaalta kukaan ei myöskään ole tainnut ilmoittautua halukkaaksi arvostelemaan omilla rahoilla ostetulla pelilläkään.

Harmillista.

Noh, minulle toisaalta riittää ihan tämän fooruminkin kommentit tuosta yksinpelistä. Pitää vaan odottaa, että jengi on kahminut "pääpelin" lävitte. :)

Painostakaa Gimbleä kirjoittamaan arvostelu. ;) Häneltä tulee hyvää ja informatiivista tekstiä. Kaveri on vielä aika veteraani näissä RTS peleissä.

Sain muuten oman pelin tänään. Jää varmaan melko vähiin yöunet ens yönä kun pitää hieman maistella.

No niin. Demon pelasin tänää helpoimmalla vaikeustasolla läpi. Hyvältä tuntu. Mieleen tuli nyt kuitenkin sellainen kysymys että, minkalaiset erot armeijoilla ovat. Eroavatko kamppanjan välinäytökset ja tarina armeijoiden välillä. Onko pelissä myöskään ilmennyt mitään että joku armeija olisi paljon toista parempi. Todella lähellä on, että peli lähtee kaupasta mukaan perjantaina. Olisi eka rts peli :-)

Mieleen tuli nyt kuitenkin sellainen kysymys että, minkalaiset erot armeijoilla ovat. Eroavatko kamppanjan välinäytökset ja tarina armeijoiden välillä. Onko pelissä myöskään ilmennyt mitään että joku armeija olisi paljon toista parempi.

Kampanjassa taistellaan vain liittoutuneiden joukoilla. Lisää joukkojen eroista löydät tuosta aloitusviestin linkistä "ohjeita aloitteleville". Siellä on aika hyvät selostukset jopa taktiikoista mitkä ovat vahvoilla eri factioneilla. Ja aika tasapainoista meno on ollut. Nettipelit on vielä jääneet vähemmälle, joten tarkaan en osaa sanoa tuosta tasapainosta.

Ihan mahtava peli. No, tämä nyt olikin jo tiedossa demon kokeilun jälkeen. Pelaan keskivaikealla tasolla ja toistaiseksi on ollut ihan helppoa. 3 kertaa jouduin tosin yrittämään viimeistä afrikka mappia.

Hieman on havaittavissa grafiikan bugaamista, ei tosin onneksi vaikuta peli-iloon. Kaikenkaikkiaan peli on loistava. Tempo on kohdallaan, yksiköt sopivan erilaisia, tapahtumissa suuren sodan tuntua ja ruset tuo mahtavan lisämausteen taktisuuteen.

Ok. Tahtoisin kuitenkin tietää, että pelataanko kampanjassa yhellä armeijalla, vai vaihtuukoarmeija tehtävä kerrallaan? Entä netissä? Mitkä maat on käytössa ja onko siellä jotai rajoituksia?

Ylös Bottom