Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Race Driver GRID [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Race Driver GRID [X360]

Pelaako tätä kukaan? Itse olen pari päivää tässä pelaillut ja alun pettymyksen jälkeen on nyt alkanut maistumaan. Tähän täytyy vaan asennoitua eri tavalla kuin esim Forzaan.
Ihan siistiä suhailla autojoukon keskellä, kolhiakin voi suht surutta, ja jos käy kunnolla vahinko niin flashbakillä vaan takaisin aikaan ennen mokaa.
Kuitenkin jonkinmoista päivitystä autojen ajettavuuteen kaipaisi.. hiukan lisää painontunnetta ainakin.
 
Vastaus: Race Driver GRID [X360]

Pelaako tätä kukaan? Itse olen pari päivää tässä pelaillut ja alun pettymyksen jälkeen on nyt alkanut maistumaan. Tähän täytyy vaan asennoitua eri tavalla kuin esim Forzaan.
Ihan siistiä suhailla autojoukon keskellä, kolhiakin voi suht surutta, ja jos käy kunnolla vahinko niin flashbakillä vaan takaisin aikaan ennen mokaa.
Kuitenkin jonkinmoista päivitystä autojen ajettavuuteen kaipaisi.. hiukan lisää painontunnetta ainakin.

Kyllä pelaa mutta harmittavan moni tätä peliä kokeilleista ilmeisesti on tuominnut tämän liian aikaisin ja lopettanut pelaamisen liian nopeasti. Tuossa juuri on se pointti, että alkuun kun pääsee ja saa juonesta kiinni niin onhan tämä hyvä peli, kuten itse olet huomannut. Toki en tarkoita, että kaikkien tästä pitäisi pitää :rolleyes:
Tuota painontunne -ongelmaa en itse ymmärrä ja mielestäni ajettavuus on mainio mutta makuasiahan se...

Pahasti on kyllä jäänyt (ainakin Suomessa) aliarvostetuksi tämä peli.
 
Vastaus: Race Driver GRID [X360]

Eipä tunnu varsinaisesti tungosta olevan Live puolellakaan, sääli. Tai sitten taytyy koittaa myöhemmin uudestaan kun jenkit heräävät :)

Kannattaa muuten ehdottomasta ajaa kypäränäkökulmasta. Pääsee paremmin tunnelmaan:D
 
Vastaus: Race Driver GRID [X360]

pääsin minäkin tuossa viime viikolla hieman driftauksen tuntumaan kiinni kun demoa pelailin.
1.6 miljuunaa tuli pisteitä, tiedä sitten onko tuo hyvä suoritus vai ei.
 
Vastaus: Race Driver GRID [X360]

Oon pelannut nyt tätä yli 20 kautta, voittoja on varmaan joku 50+, en oo ihan varma,

Olen melkein alusta asti pelannut Savage vaikeustasolla, joka tekee ihan oman haasteensa peliin,

varsinkin ne 2-3 kierroksen katuratakisat on todella riskialttiita, joko tulos tai ulos:)

Ihan hullua menoa välillä, koko ajan riskirajalla eikä ikinä voi nostaa, kun heti häviää, monta kertaa on loppunut kisa ties minkälaiseen kolariin, itse kun en ole käyttänyt flash backia lainkaan, paras osuma oli 307km/h katuradalla:)

Ainoa mitä olen tosissani kaivannut on kunnon reply toimintoa, olisi hieno katsoa kisan jälkeen miten tuli ajettua.

Mutta kyllä tämä on mielestäni uskomattoman hauska peli ajaa, pelasin Forza 1:stä boxilla aikoinaan, samoin kun GT 4:sta ps2:sella, niitä pelejä pelasi kerääkseen virtuaalirahaa ja tätä Gridiä taas ihan hauskanpidon takia.

Kyllä, ajomallinnus on aika heikkoa mielestäni, mutta pelkkä vauhti ja ajamisen argressiivisuus pelastaa paljon, tekoäly on aivan mahtava, tekee virheitä, ei ole kovin havaittavaa kuminauhatekoälyä etc.

Parhaat kisat on ehdottomasti ollut katurata ja Viper autona, ei ole niin nopea, että ehtii jopa nähdä mitä kisassa tapahtuu.
 
Vastaus: Race Driver GRID [X360]

jees... kyllähän tätä tulee hakattua silloin tällöin...
romuralli on ihan hauskaa jenkkien kanssa... suomalaisia tosin ei ole paljo tulluna vastaan...
:mad:
 
Vastaus: Race Driver GRID [X360]

Rasittavaa lukea kauheata napinaa jatkuvasti kun peli ei satu olemaan simulaattori. Joku villitys?


Pelin on mielestäni pirun hyvä, mutta surkeimpana asiana on nurmikko. Se on kuin jäällä ajaisi. Aina kun renkaan menevät nurmikolle, auto heittää spinnit lähes välittömästi.

Tekoäly on rasittavaa kuminauhaa jälleen, kuten nykyään autopeleissä on tapana.

EDIT: lisäyksenä vielä edelliseen, kisat missä ajetaan yöllä ovat todella rasittavia koska ei näe mitään. Katulamppuja ei ole ja auton valot eivät näytä kuin muutaman metrin päähän.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Race Driver GRID [X360]

40 kautta oon nyt pelannut ja alkaa jo vähän kyllästyttää:)

Rahaakin on jotain 100 miljoonaa, mitähän silläkin tekis?

Yksi mikä on alkanut ärsyttää on kisojen vähyys per mestaruus, esim kolme kisaa, voitat kaksi vedät auton ulos ja keskeytät, niin voi hyvinkin olla että häviät mestaruuuden,

varsinkin jos olet erehtynyt palkkaamaan liian hyvän tallitoverin joka vie mestaruudet sinun puolestasi!
 
Vastaus: Race Driver GRID [X360]

mä tota demoa oon tässä nyt vähä pelaillu vahingossa ja mietiskelen että kannattaako ostaa tää, forssa 2 vai pgr4..apuja olis kiva saada..demot löytyy luonnollisesti kaikki ja kaikkia on pelattu mutta pgr4 on omasta mielestä huonoin näistä kolmesta? mikä on paras ratkasu? ja sitte ostanko ratin vai en?
 
Vastaus: Race Driver GRID [X360]

Jos pitäisi parhausjärkkään laittaa niin Forza2, PGR4 ja GRID olis järjestys...
 
Vastaus: Race Driver GRID [X360]

Jos pitäisi parhausjärkkään laittaa niin Forza2, PGR4 ja GRID olis järjestys...

eli siis grid on hupi peli ja forza 2 on parempi jos haluu oikeesti fiilistellä ajopelien kans? test drive mulla joskus oli mut sit meni savetukset pois ni vein senkin kauppaan ku rupes ärsyttää..
 
Vastaus: Race Driver GRID [X360]

Peli jakaa mielipiteitä jyrkästi. On sääli että Gridille ei anneta mahdollisuutta loistavana toimintapelinä jossa ajetaan autoilla, vaan se lytätään huonona ajosimulaationa jossa on Vääränlainen fysiikka. Itsekin nautin paljon Gran Turismon tyylisestä loputtomasta säätöjen optimoinnista ja kierrosaikasadasosien hiomisesta, mutta Gridissä on Meininkiä, menemättä kuitenkaan NFS-arcadeksi.

Grid on kuin Tony Scottin ohjaama. Pelin tarkoitus on antaa pelaajalle fiilis siitä, miltä tuntuu olla kilpa-auton kuljettaja tiukan kisan keskellä. Loistava grafiikka ja varsinkin äänimaailma tukevat tätä. Alitettavista silloista ja ohitettavista tolpista kuuluu WOOSH, edessä ajavat taistelevat AI-autot iskeytyvät yhteen BANG ja niiden ikkunalasit satavat kiiltävänä sateena oman autosi päälle SKESHH yleisön kohahtaessa jännityksestä OOOH, vaihdat pienemmälle VROOM ja auto imeytyy kurviin, valmiina ohittamaan tappelijat! :D Mahtavaa. Immersiopelaajan/eläytyjän taivas. Kuka kaipaa yli kolmen kierroksen kisoja tai realistisia kaarrenopeuksia kun fiilis on tämä? Simulaatiota voi hakea iRacingista, ei autopelit kesken lopu.

Vauriomallinnus on todella hienoa ja Flashback on hauskin keksintö ikinä, varsinkin kun auto on todella mahdollista romuttaa kesken kisan kun mutkan savupilvestä ilmestyy eteen kolmen auton ketjukolari. Replayt ovat todella hienoja ja niissä soi juurikin sopiva Zimmer-henkinen takaa-ajomusiikki. Jännitysbiisi alkaa myös hiljalleen soida esim. Le Mansin viimeisten kilometrien aikana ja mestaruuden ratkaisukisassa; pelaajan fiilikseen on selvästi panostettu. Pimeässä ajaminen on tosiaan vaikeaa koska näkee vähemmän, tämän voi kokea joko tyhmänä tai immersiivisenä, miten tahtoo.

Initial D -fanipojuna on pakko erikseen hehkuttaa touge-kisoja ja varsinkin driftausta, jossa on juuri oikeanlainen D1-räminämeininki ja hillittömät savupilvet. Oudon monen auton driftiromurallin olisi kyllä voinut korvata aidolla kahden auton Tsuisolla, mutta kaikkea ei voi saada.

Japanissa tuli pelattua Intial D -kolikkopeliä nettipelinä, ja siinä tuli aluksi sama turhautuminen kuin ensimmäisellä Grid-pelikerralla: "jarrutin ennen kurvia ja yritin ajaa puhdasta linjaa, mutta kaveri vain ohitti enkä nähnyt sitä sen jälkeen, p*ka peli?". Kun tajusi että peli perustui kylki edellä ajamiseen ja ohituslinjan blokkaamiseen, muuttuivat kisat todella hienoiksi taisteluiksi. Gridissä sama, sitä pitää pelata niin kuin Gridiä kuuluu pelata, ja homma alkaa maistua mansikalta.
 
Vastaus: Race Driver GRID [X360]

Peli jakaa mielipiteitä jyrkästi. On sääli että Gridille ei anneta mahdollisuutta loistavana toimintapelinä jossa ajetaan autoilla, vaan se lytätään huonona ajosimulaationa jossa on Vääränlainen fysiikka. Itsekin nautin paljon Gran Turismon tyylisestä loputtomasta säätöjen optimoinnista ja kierrosaikasadasosien hiomisesta, mutta Gridissä on Meininkiä, menemättä kuitenkaan NFS-arcadeksi.

Grid on kuin Tony Scottin ohjaama. Pelin tarkoitus on antaa pelaajalle fiilis siitä, miltä tuntuu olla kilpa-auton kuljettaja tiukan kisan keskellä. Loistava grafiikka ja varsinkin äänimaailma tukevat tätä. Alitettavista silloista ja ohitettavista tolpista kuuluu WOOSH, edessä ajavat taistelevat AI-autot iskeytyvät yhteen BANG ja niiden ikkunalasit satavat kiiltävänä sateena oman autosi päälle SKESHH yleisön kohahtaessa jännityksestä OOOH, vaihdat pienemmälle VROOM ja auto imeytyy kurviin, valmiina ohittamaan tappelijat! :D Mahtavaa. Immersiopelaajan/eläytyjän taivas. Kuka kaipaa yli kolmen kierroksen kisoja tai realistisia kaarrenopeuksia kun fiilis on tämä? Simulaatiota voi hakea iRacingista, ei autopelit kesken lopu.

Vauriomallinnus on todella hienoa ja Flashback on hauskin keksintö ikinä, varsinkin kun auto on todella mahdollista romuttaa kesken kisan kun mutkan savupilvestä ilmestyy eteen kolmen auton ketjukolari. Replayt ovat todella hienoja ja niissä soi juurikin sopiva Zimmer-henkinen takaa-ajomusiikki. Jännitysbiisi alkaa myös hiljalleen soida esim. Le Mansin viimeisten kilometrien aikana ja mestaruuden ratkaisukisassa; pelaajan fiilikseen on selvästi panostettu. Pimeässä ajaminen on tosiaan vaikeaa koska näkee vähemmän, tämän voi kokea joko tyhmänä tai immersiivisenä, miten tahtoo.

Initial D -fanipojuna on pakko erikseen hehkuttaa touge-kisoja ja varsinkin driftausta, jossa on juuri oikeanlainen D1-räminämeininki ja hillittömät savupilvet. Oudon monen auton driftiromurallin olisi kyllä voinut korvata aidolla kahden auton Tsuisolla, mutta kaikkea ei voi saada.

Japanissa tuli pelattua Intial D -kolikkopeliä nettipelinä, ja siinä tuli aluksi sama turhautuminen kuin ensimmäisellä Grid-pelikerralla: "jarrutin ennen kurvia ja yritin ajaa puhdasta linjaa, mutta kaveri vain ohitti enkä nähnyt sitä sen jälkeen, p*ka peli?". Kun tajusi että peli perustui kylki edellä ajamiseen ja ohituslinjan blokkaamiseen, muuttuivat kisat todella hienoiksi taisteluiksi. Gridissä sama, sitä pitää pelata niin kuin Gridiä kuuluu pelata, ja homma alkaa maistua mansikalta.

niin jäätävää setitystä että melkein vois ostaa jo tän myyntipuheen perusteella :D onhan tossa demossa kyllä fiilistä ei siitä pääse mihinkään.
 
Vastaus: Race Driver GRID [X360]

Ai ETTÄ toi Livessä tän pelaaminen on ärsyttävää. Ensinnäkin, siellä on vain yksinomaan brittejä, jotka pelaavat pelkästään niitä halvatun tylsiä Euro Touring Car -ratoja (tjsp), tai romurallia - ei MITÄÄN muuta. Avainsana on Chevy Lacetti. :(

Ja toinen mikä ketuttaa armottomasti ja saa aikaan tuntemuksen heittää boxi seinään, on se tosiasia, että kukaan ei osaa IKINÄ jarruttaa mutkassa. Se on se ensimmäinen saakelin mutka, ja 75% porukasta ajaa toistensa perään niin että pelti rytisee, ja se kisa onkin sit siinä. :mad:

Muutenhan tää on ainakin meikäläisen kirjoissa yks parhaista autopeleistä ikinä. Gran Turismojen valtava ja realistinen autovalikoima on ihan kiva, mutta mä en jaksa sitä säätämistä ja nysväämistä kovin pitkää...ja tällainen menevä nupit kaakkoon -ajaminen maistuu mulle kotisohvalta huomattavasti maukkaammin.
 
Vastaus: Race Driver GRID [X360]

Muutenhan tää on ainakin meikäläisen kirjoissa yks parhaista autopeleistä ikinä. Gran Turismojen valtava ja realistinen autovalikoima on ihan kiva, mutta mä en jaksa sitä säätämistä ja nysväämistä kovin pitkää...ja tällainen menevä nupit kaakkoon -ajaminen maistuu mulle kotisohvalta huomattavasti maukkaammin.
Komppaan kyllä tuon ihan täysin.

Netissä tosiaan enimmäkseen pelataan romurallia tai tuota Euro Touring Cars kisoja. Driftaajiakin jonkin verran pyörii, mutta muissa luokissa on yleensä se kaksi tai kolme pelaajaa, eikä se ole kovinkaan mielekestä ajamista. Ihan eri fiilis ajella niillä Lamboilla ja Zondilla jos siellä olisi 12 autoa hyrräämässä ympäri rataa kuin että siellä on kolme..
 
Vastaus: Race Driver GRID [X360]

Myöhäisenä boxi-pelaajana oon nyt vasta tätäkin pelaillut pian jo loppuvaiheeseen. Mut kysymystä olis, ettei jää pelikokemuksien jakamisen piiloon joten; mistä johtuu, että eräissä kilpailuissa en saa kuin valita parista mahdollisesta autosta, kun vastustaja hurauttelee pakoon easyllakin Couragella / lolalla kun itse pitää jollain hemmetin huonommilla proton autoilla ajaa niitä vastaan? Eihän tossa ole ideaa yhtään? Globaalilla ajetaan jo, mut silti kakkostasolta on pari euroopan kisaa käymättä (gt2/gt1/proto..) em. seikan takia.

Muuten ihan jees peli, alussa oli kyllä todella huonon tuntuinen, ei ollut oikein ajotuntumaa, autot tuntuivat hoodilta ajaessa varsinkin lentäviltä autoilta. Mut tottumista se vaan vaati, parikymmentä kautta pian ajettu ja hinkataan achiet vielä talteen miten pystytään taitojen mukaan.

Tekoäly samaa mitä muissakin ajopeleissä, pakoon pääsee helpommilla tasoilla jotenkin, mut vaikeemmalla ei mitään toivoa. Vastustajat on kuin iilimatoja, kolarien resistanssi viisi kertaa parempi niillä ja sen semmosta. Romurallia tää on parhaimmillaan ja pahimmillaan, jopa tietokonetta vastaan vaikka ilmeisesti sitä myös netissäkin pelattaessa. Aina rytisee ja niin pärkeleesti, saa nähdä miten tuon herrasmies-saavutuksen ikinä tulee saamaan.

Ajomuotoja kivasti, kuten autojakin, tällä hetkellä menee mun listalla ainakin forzan ja gothamin edelle. Padilla pelaan, ja monta kertaa kivempaa kuin esim. forzalla. Ratti-ihmisiltä tulee varmaan tästä kuittia pikaseen... :D
 
Vastaus: Race Driver GRID [X360]

Mut kysymystä olis, ettei jää pelikokemuksien jakamisen piiloon joten; mistä johtuu, että eräissä kilpailuissa en saa kuin valita parista mahdollisesta autosta, kun vastustaja hurauttelee pakoon easyllakin Couragella / lolalla kun itse pitää jollain hemmetin huonommilla proton autoilla ajaa niitä vastaan? Eihän tossa ole ideaa yhtään?
Niissä kisoissa on mukana useampia autoluokkia. Ei ole tarkoituskaan, että pärjäisit niille paremmilla autoilla ajaville. Riittää, että olet oman luokkasi paras.
 
Vastaus: Race Driver GRID [X360]

Niissä kisoissa on mukana useampia autoluokkia. Ei ole tarkoituskaan, että pärjäisit niille paremmilla autoilla ajaville. Riittää, että olet oman luokkasi paras.

Haha, kiitti nopeesta ja selventävästä vastauksesta! :D Oon niin toivottoman lapsellisen voitontahtoinen pässi ettei tuo olis kyllä ikinä valjennut.

Loppuja saavutuksia ajelemaan vaan! :)
 
Ylös Bottom