Vastaus: Race Pro (ex GTR)
Ei se mikään älyttömän dramaattinen ole tässäkään, ainakaan kun ajaa WTCC-sarjaa. Ajoin tänään 22 kierroksen kisan Monzassa, ja parhaat kierrokset tuntuivat ajoittuvan noin 3-7 kierroksen päähän lähdöstä / renkaiden vaihdosta. Ajassa mitattuna hyöty oli about paria sekuntia (kierros kestää Monzassa WTCC-autoilla noin pari minuuttia). Saattoi tietysti olla sattumaakin. En tiedä, olisiko ero ollut kouriintuntuvampi, jos olisin ajanut takavetoisella autolla ja jollain hieman vaikeammalla radalla.
EDIT: Itse asiassa kyllä tuo kumien kuluminen tuntuu, kun niitä oikein kuluttaa. Heitin takavetoisella BMW 320si:llä hetken aikaa donitsia Anderstorpin pitkällä suoralla ja koitin sen jälkeen ajaa normaalin nopean kierroksen. Eipä enää onnistunutkaan! Keskinopeissa mutkissa perä lähti lähes joka kerta alta, jos yritti äärirajoilla revittää. Lopulta testailut päättyivät nolosti takasuoran päähän, kun kone sanoutui renklailuista irti.
Tavallisella ajolla ero ei ehkä tule yhtä selvästi esiin, mutta sekin riippuu tietysti omasta ajotavasta ja kisan pituudesta.
Kuinka Race Proossa on toteutettu renkaiden kulumisen ja bensan vähenemisen vaikutus ajamiseen? FM2:ssa etenkin renkaiden kulumisen vaikutus ajamiseen oli mielestäni aivan liian pientä.
Ei se mikään älyttömän dramaattinen ole tässäkään, ainakaan kun ajaa WTCC-sarjaa. Ajoin tänään 22 kierroksen kisan Monzassa, ja parhaat kierrokset tuntuivat ajoittuvan noin 3-7 kierroksen päähän lähdöstä / renkaiden vaihdosta. Ajassa mitattuna hyöty oli about paria sekuntia (kierros kestää Monzassa WTCC-autoilla noin pari minuuttia). Saattoi tietysti olla sattumaakin. En tiedä, olisiko ero ollut kouriintuntuvampi, jos olisin ajanut takavetoisella autolla ja jollain hieman vaikeammalla radalla.
EDIT: Itse asiassa kyllä tuo kumien kuluminen tuntuu, kun niitä oikein kuluttaa. Heitin takavetoisella BMW 320si:llä hetken aikaa donitsia Anderstorpin pitkällä suoralla ja koitin sen jälkeen ajaa normaalin nopean kierroksen. Eipä enää onnistunutkaan! Keskinopeissa mutkissa perä lähti lähes joka kerta alta, jos yritti äärirajoilla revittää. Lopulta testailut päättyivät nolosti takasuoran päähän, kun kone sanoutui renklailuista irti.
Tavallisella ajolla ero ei ehkä tule yhtä selvästi esiin, mutta sekin riippuu tietysti omasta ajotavasta ja kisan pituudesta.
Viimeksi muokannut moderaattori: