Nostetaanpa vanhaa ketjua
Oisko jollain antaa vinkkiä millä rakentaa Axialin Wraithille rata, joka oikeasti olisi haasteellinen?
Pari vuotta Wraith ollut ja ajot on laskettavissa yhden käden sormin.
En ole Turun seudulta saanut korviini kunnon kalliopaikkaa, eikä kodin läheltä sellaista ole etsimällä löytynyt.
Kotipihalle olen yrittänyt rakentaa jos jonkinnäköistä paikkaa, mutta ongelma on se että Wraith pääsee ihan mistä vain ilman haastetta.
Tarkoituksella rakensin auton vielä sen mukaan, että moottori esim on sellainen jotta voi mennä käytännössä millin kerrallaan todella hitaasti hakien pitoa. No joo, tasan yhden kerran olen yksittäisen lähes pystysuoran kiven löytänyt, jossa oli kiva ajaa kun joutui offroad tyyliin miettimään miten ajaa. Kaikkialla muualla on menty niin heittämällä radat läpi, ettei sitä ole uusiksi edes jaksanut.
Ois tarvinnut ostaa se sc10 vai mikä onkaan. Ois ollu kotipihalla jo haasteita.
Ylläolevien viestien jälkeen käräytin nopeudensäätimen huollon yhteydessä tyhmyyttäni ja auto seisoi kaksi vuotta.
Nyt sain ostettua uuden ja iskarit ostin uudet myös.
Pitäisi viikonloppuna pistää taas kasaan. Olisi kova ajokuume päällä.
Mutta tosiaan, Wraith on ”jumala”, ainakin mun yksilö kun menin rakentamaan sen täysin offroadiin.
Axialin Scx10 houkutellut aina. No tuttu pisti linkin johonkin halpikseen, alle 200e. Alkoi kiinnostamaan taas autot, kun Wraith kohta myös kunnossa ja poika innostunut lelu rc:stä, niin sais parempaa kalustoa alle.
Sit tajusin et Scx10:stä tullut kakkos versio ja meinasin jo tilata, mutta hillitsin.
Kunnes..pää lähes räjähti kun tuttu laitto linkin Traxxas TRX-4 autosta.
Täällä hyvin suomeksi kerrottu auton ominaisuudet, itse en tuolta ostanut kun halvemmallakin saa:
http://fi.eurorc.com/product/13884/traxxas-trx-4-scale-crawler-land-rover-defender-d110-rtr
Kaksi vaihteinen vaihdelaatikko. Nopeaa ajoa, että hidasta offroadia. Kuulostaa jo täydelliseltä, mutta kun lisänä vielä sähköohjatut lukot edessä ja takana..oli pakko tilata..
Olisin halunnut Ford Broncon kopalla, mutta kun siihen ei saa vielä mitään lisävarusteita ja defenderiin saa kaikkea mitä mieleen tulee, niin päädyin defeen.
Lisäksi ostin sen täydellisen valosetin, eli ajovalot eteen/taakse ja katolle ledipaneeli. Myös jokaiseen lokasuojaan tulee renkaita valaisevat ”kivivalot”.
Koska tämän jälkeen ajauduin AliExpressin sivuille, niin sit olikin menoa..
Ensinnäkin tilasin aina haaveilemani äänimoduulin, eli tälläisen:
Sen lisäksi etupuskurin sähköisellä vinssillä, takapuskurin vetokoukulla.
Lisäksi katon telineisiin alumiinitikkaat
, öljytynnyriä, työkalupakkia jne. jne. koristetta.
Autoon roiskeläpät Land Roverin merkeillä, ikkunoihin ”safari suojat” jne.
Eikä tässä edes vielä kaikki, vaan koska lähti taas kerran totaalisen lapasesta, niin tulossa on myös peräkärry, millä voin kuskailla tuon perässä Wraithia:
Auto saapunee valojen kera huomenna tai maanantaina. Loput tilpehöörit Kiinasta sit ”joskus”.
Nyt jo olen ideatasolla jatkojalostanut autoa. Aion nimittäin hankkia 8kanavaisen ohjaimen, jonka ansiosta pystyn siirtämään vinssin erilliseltä kaukosäätimeltä ohjaimeen.
Mutta lisäksi saisin ohjattua ajovaloja, kattovaloja, kivivaloja, että peräkärryn valoja kaikkia erikseen suoraan ohjaimesta.
Vaihtoehtoisesti kiinnostaisi tuon youtube videon (missä moottorin äänet kuulee) tyyppinen setti millä saisin ohjattua valoja sen mukaan mitä auto tekee. Eli renkaiden käännöstä menee vilkku päälle, kaasusta ”pitkät valot” jne. Se ei ehkä kyllä ole niin hyvä vaihtoehto, kuin itse kytkimellä säätö.
Tässä vielä videolla lukkojen käyttöä ja offroadia:
Ja tässä isolla vaihteella nopeampaa ajoa: