Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Radio-ohjattavat harrastuksena

Vastaus: Radio-ohjattavat harrastuksena

Yksi kiinnostava vaihtoehto monstereissa voisi olla HPI:n Wheely King, tulee paketissa heti Ready To Run ja on kokoa esim. vaikka onkin 1:12 skaalan auto niin se on isompi kuin mitä stampedet jotka on 1:10 autoja. Tubessa sanoikin joku, että kuvitelkaa kuinka iso tuo Wheely King olisi jos se olisikin 1:10 auto. Toinen mikä on hyvä juttu niin se ei maksa ihan maltaita toisin kuin esim. Mad Force:sta joutuu maksamaan ja samoin nuo Stampedet maksaa hemmetin paljon. Se mikä on myös hyvä kun ei maksa ihan maltaita niin jää rahaa parempaa akkuun ja nopeampaan laturiin ja siltikään ei maksa niin paljoa kuin nuo viimeksi mainitut. Tosin tuo stampede vaikka onkin 1:10 niin on niin pieni, että en itse kyllä kelpuuta sitä Monsteri autoksi.

Katsokaa nyt kuinka pieni tuo 1:10 oleva muka monsteri on:

https://www.youtube.com/watch?v=usdlu5VS4og

Ja verratkaa sitten sellaiseen joka ansaitsee Monster Truck nimityksen:

https://www.youtube.com/watch?v=ONdXPkuhTWo

Ja Kyoshon USA-1 joka myös kelpuutetaan kunnon rc Monster Truckeihin scaalahan on 1:10:

https://www.youtube.com/watch?v=FAGJIwVwbVI
 
Vastaus: Radio-ohjattavat harrastuksena

Mutta kyllä minä sanon jotta nuo kaks isompaa on sellaisia jäykkäpaskoja, ettei mitään järkeä. :D Sama kuin ajattelisi sellaisen mäyräkoiran, jolle on laitettu koivet kipseihin ja sanottu että juokse tuosta.
[video=youtube;uS7qrtg8Fas]https://www.youtube.com/watch?v=uS7qrtg8Fas[/video]

Stampede sentäs on joustava.
[video=youtube;GutmQDukszA]https://www.youtube.com/watch?v=GutmQDukszA[/video]
 
Vastaus: Radio-ohjattavat harrastuksena

Mutta kyllä minä sanon jotta nuo kaks isompaa on sellaisia jäykkäpaskoja, ettei mitään järkeä.

Olkoon vaan millaisia jäykkiksiä tahansa niin ne sentään on Monster Truckeja. Monsterien ei kuulukkaan olla mitän älyttömiä salamia ja super ketteriä sitä varten on muut vehkeet. Ei paljon paina vaikka Stampede olisi kuinka joustava tahansa Monster Truckia siitä ei saa silti tekemälläkään. Sama kun väittäisi Toyota Landcruiseria Monster Truckiksi. Kyllä Monsterilla pitää olla kokoa reilusti, että se ansaitsee Monster nimityksen. Varsinkin kun 1:12 auto saa näyttämään 1:10 auton kääpiöltä niin sekin jo kertoo jotain. Itse en edes kuse stampedeen päin kun ostan RC Monsterin. HPI Wheely King, Kyosho Mad Force, HSP Warrior MXT, FG Monster Beetle, Kyosho Usa-1, Tamiya Clodbuster siinä on muutamia joita voidaan kutsua Monster Truckiksi.
 
Vastaus: Radio-ohjattavat harrastuksena

Oisko jollain antaa vinkkiä millä rakentaa Axialin Wraithille rata, joka oikeasti olisi haasteellinen?
Pari vuotta Wraith ollut ja ajot on laskettavissa yhden käden sormin.
En ole Turun seudulta saanut korviini kunnon kalliopaikkaa, eikä kodin läheltä sellaista ole etsimällä löytynyt.
Kotipihalle olen yrittänyt rakentaa jos jonkinnäköistä paikkaa, mutta ongelma on se että Wraith pääsee ihan mistä vain ilman haastetta.

Tarkoituksella rakensin auton vielä sen mukaan, että moottori esim on sellainen jotta voi mennä käytännössä millin kerrallaan todella hitaasti hakien pitoa. No joo, tasan yhden kerran olen yksittäisen lähes pystysuoran kiven löytänyt, jossa oli kiva ajaa kun joutui offroad tyyliin miettimään miten ajaa. Kaikkialla muualla on menty niin heittämällä radat läpi, ettei sitä ole uusiksi edes jaksanut.
 
Vastaus: Radio-ohjattavat harrastuksena

Oisko jollain antaa vinkkiä millä rakentaa Axialin Wraithille rata, joka oikeasti olisi haasteellinen?

Oletko katsellut rc-offi palstalta Turun seudun paikoista? Mulla on hyvä tilanne ja haasteellisia crawling paikkoja löytyy ihan naapurista, muutama louhos ja Pielisen rantakallioita, myös vanhoja panssariesteitä on katsastuskonttorin takana jossa tullut käytyä kiipeilemässä. Toinen crawler on rakennettu scale autoksi pienemmillä renkailla ja kaikki sähköt suojattu, sillä tulee ajeltua enemmän perinteisempää offroadia, kuin kallioilla kiipeilyä ja haastellisia paikkoja löytyy helpommin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Radio-ohjattavat harrastuksena

Ois tarvinnut ostaa se sc10 vai mikä onkaan. Ois ollu kotipihalla jo haasteita.

Oon mä jotain paikkoja katsonut, mut mullakin on Turkuun 50km ni ei oikein Turun paikat nappaa. Ois hyvä olla Tampereen tai Hämeenlinnan suuntaan Turusta esim 20km ni ois jo paremmin mulle sopivalla etäisyydellä
 
Vastaus: Radio-ohjattavat harrastuksena

Ois tarvinnut ostaa se sc10 vai mikä onkaan. Ois ollu kotipihalla jo haasteita.

Oon mä jotain paikkoja katsonut, mut mullakin on Turkuun 50km ni ei oikein Turun paikat nappaa. Ois hyvä olla Tampereen tai Hämeenlinnan suuntaan Turusta esim 20km ni ois jo paremmin mulle sopivalla etäisyydellä

Ei ole tuttuja paikkoja minulle, niin en valitettavasti osaa antaa tarkempia vinkkejä.

Yksi vaihtoehto on huonontaa auton etenemiskykyä, niin saa haastetta enemmän.
Hanki vaikka 1.9 vanteilla olevat pienemmät renkaat ja madallat autoa hieman, niin uskoisin haasteita löytyvän helpommin.
 
Vastaus: Radio-ohjattavat harrastuksena

Tulipa tehtyä uuteen koriin maalausta. Simo Häyhä edition:

o0yt1v.jpg
 
Vastaus: Radio-ohjattavat harrastuksena

Juuri kun olin jo päätymässä Kyosho Mad Force:een niin törmäsin Traxxas X-Maxx monsteriin. Tuo on kunnon jättiläinen ja tuohon verrattuna Mad Forcekin on kääpiö. Hintaa tosin on Traxxas X-Maxxilla tuplasti enemmän mitä Mad Forcella, mutta Traxxas X-Maxx vaikuttaa kyllä laadukkaammalta laitteelta kaikin puolin kuin mitä Mad Force.
[h=1][/h]
 
Vastaus: Radio-ohjattavat harrastuksena

Terve!

Tarkoituksena ois kokeilla kyseistä harrastusta,joten pieni info/apu ei olisi haitaksi

Minkälainen auton aloittelija "pitäisi" ostaa? HUOM! budjetti on todella rajallinen ja pieni! mutta myös aktiivisuus voi olla hyvinkin pieni!

Olen katsellut esim tori.fi käytettya LRP S10 Twister Truggya, tekeekö tuolla mitään? Voiko halutessaa muokata kuinka paljon yms? Ja kulkeeko tuollainen kuinka lujaa? Haluaisin sellaisen joka on oikeasti RC-auto eikä mikään Nikko

Otan ehdotuksia ja kaikenlaista infoa ilonmielin vastaan.

Kiitos!
 
Nostetaanpa vanhaa ketjua
Oisko jollain antaa vinkkiä millä rakentaa Axialin Wraithille rata, joka oikeasti olisi haasteellinen?
Pari vuotta Wraith ollut ja ajot on laskettavissa yhden käden sormin.
En ole Turun seudulta saanut korviini kunnon kalliopaikkaa, eikä kodin läheltä sellaista ole etsimällä löytynyt.
Kotipihalle olen yrittänyt rakentaa jos jonkinnäköistä paikkaa, mutta ongelma on se että Wraith pääsee ihan mistä vain ilman haastetta.

Tarkoituksella rakensin auton vielä sen mukaan, että moottori esim on sellainen jotta voi mennä käytännössä millin kerrallaan todella hitaasti hakien pitoa. No joo, tasan yhden kerran olen yksittäisen lähes pystysuoran kiven löytänyt, jossa oli kiva ajaa kun joutui offroad tyyliin miettimään miten ajaa. Kaikkialla muualla on menty niin heittämällä radat läpi, ettei sitä ole uusiksi edes jaksanut.

Ois tarvinnut ostaa se sc10 vai mikä onkaan. Ois ollu kotipihalla jo haasteita.

Ylläolevien viestien jälkeen käräytin nopeudensäätimen huollon yhteydessä tyhmyyttäni ja auto seisoi kaksi vuotta.
Nyt sain ostettua uuden ja iskarit ostin uudet myös.
Pitäisi viikonloppuna pistää taas kasaan. Olisi kova ajokuume päällä.

Mutta tosiaan, Wraith on ”jumala”, ainakin mun yksilö kun menin rakentamaan sen täysin offroadiin.
Axialin Scx10 houkutellut aina. No tuttu pisti linkin johonkin halpikseen, alle 200e. Alkoi kiinnostamaan taas autot, kun Wraith kohta myös kunnossa ja poika innostunut lelu rc:stä, niin sais parempaa kalustoa alle.
Sit tajusin et Scx10:stä tullut kakkos versio ja meinasin jo tilata, mutta hillitsin.

Kunnes..pää lähes räjähti kun tuttu laitto linkin Traxxas TRX-4 autosta.
Täällä hyvin suomeksi kerrottu auton ominaisuudet, itse en tuolta ostanut kun halvemmallakin saa:
http://fi.eurorc.com/product/13884/traxxas-trx-4-scale-crawler-land-rover-defender-d110-rtr

Kaksi vaihteinen vaihdelaatikko. Nopeaa ajoa, että hidasta offroadia. Kuulostaa jo täydelliseltä, mutta kun lisänä vielä sähköohjatut lukot edessä ja takana..oli pakko tilata..

Olisin halunnut Ford Broncon kopalla, mutta kun siihen ei saa vielä mitään lisävarusteita ja defenderiin saa kaikkea mitä mieleen tulee, niin päädyin defeen.

Lisäksi ostin sen täydellisen valosetin, eli ajovalot eteen/taakse ja katolle ledipaneeli. Myös jokaiseen lokasuojaan tulee renkaita valaisevat ”kivivalot”.

Koska tämän jälkeen ajauduin AliExpressin sivuille, niin sit olikin menoa..

Ensinnäkin tilasin aina haaveilemani äänimoduulin, eli tälläisen:


Sen lisäksi etupuskurin sähköisellä vinssillä, takapuskurin vetokoukulla.
Lisäksi katon telineisiin alumiinitikkaat
C1105653-C9EF-4E2E-BF61-22E4C5459503.jpeg
, öljytynnyriä, työkalupakkia jne. jne. koristetta.
Autoon roiskeläpät Land Roverin merkeillä, ikkunoihin ”safari suojat” jne.

Eikä tässä edes vielä kaikki, vaan koska lähti taas kerran totaalisen lapasesta, niin tulossa on myös peräkärry, millä voin kuskailla tuon perässä Wraithia:651DD94B-434D-444C-8997-6EB490A039F7.jpeg

Auto saapunee valojen kera huomenna tai maanantaina. Loput tilpehöörit Kiinasta sit ”joskus”.

Nyt jo olen ideatasolla jatkojalostanut autoa. Aion nimittäin hankkia 8kanavaisen ohjaimen, jonka ansiosta pystyn siirtämään vinssin erilliseltä kaukosäätimeltä ohjaimeen.
Mutta lisäksi saisin ohjattua ajovaloja, kattovaloja, kivivaloja, että peräkärryn valoja kaikkia erikseen suoraan ohjaimesta.

Vaihtoehtoisesti kiinnostaisi tuon youtube videon (missä moottorin äänet kuulee) tyyppinen setti millä saisin ohjattua valoja sen mukaan mitä auto tekee. Eli renkaiden käännöstä menee vilkku päälle, kaasusta ”pitkät valot” jne. Se ei ehkä kyllä ole niin hyvä vaihtoehto, kuin itse kytkimellä säätö.

Tässä vielä videolla lukkojen käyttöä ja offroadia:


Ja tässä isolla vaihteella nopeampaa ajoa:
 
  • Like
Reactions: mpp
Mulla on akkuina nämä, joko vaihdat auton päähän sopivan liittimen, tai sitten muutaman euron adapterilla:
https://www.eurorc.com/product/2101...40c-lipo-battery-pack---xt90---bashing-series

Laturina 55euron duo laturi kosketusnäytöllä ja huippu ominaisuuksilla:
C3AF030A-EBD3-42B4-8115-907B24A1DA86.jpeg B2AD5B5E-2D73-427D-BBD1-0C7D9629B3FE.jpeg
(Edit: http://s.aliexpress.com/vAn2m63a
Tuossa on linkki, hinta on noussut muutaman euron, mutta on kyllä ominaisuuksiltaan markkinoiden kalliimpien tasolla, jopa edellä. Silti hinta erittäin huokea)


Tullut edellisen postauksen jälkeen vähän kalustoa lisää, sillä TRX4 Defender vei aivan mukanaan, siihen on hankittu kaikkea mahdollista lisää:
3AB2665E-1D81-4897-B3A3-AE6F5C245654.jpeg 97BF5581-49DC-4531-A9A0-062A5F0C34D7.jpeg

Peräkärryyn sain vihdoin valot asennettua:
507A047D-731E-4DDB-8C5A-86C798292BD9.jpeg

Lisäksi ostin TRX4 Broncon, josta teen poliisiautoa. Punaiset kylkitarrat vaihtuu valkoiseksi, kunhan jaksaa teippailla uudet tarrat kiinni:
A6FCD447-2449-4CDE-A1E5-F4DB010D6940.jpeg

Lisäksi tuli ostettua Traxxas Deegan Rally Fiesta.
Tässä koko kalusto:
9725FDCF-994B-4F88-B148-542619BF411D.jpeg

Ralliauton vauhtia:


Molempien TRX4:n äänet, myös Wraithiin on moduli, mutta asentamatta:


Poliisivaloja on kyllä jo enemmän, mutta nekin asentamatta, nyt siis tälläinen:
 
  • Like
Reactions: Zod
Joo pitää katella noita Gensin akkuja. Onko nuo Traxxasen omat akut jotenkin laadullisesti reilusti parempia kuin nuo muut vai millä tuo hinta ero selittyy? By The Way toi Bronco on hieno.
 
Joo pitää katella noita Gensin akkuja. Onko nuo Traxxasen omat akut jotenkin laadullisesti reilusti parempia kuin nuo muut vai millä tuo hinta ero selittyy? By The Way toi Bronco on hieno.
Kyllä niissä maksaa puhtaasti se nimi ja se, että niissä on Traxxasin omat liittimet. Normaali kuluttaja ei liittimiä ala vaihtamaan, joten maksavat kiltisti.

Bronco on hieno vasta kun saa valkoiset tarrat asennettua ja enemmän poliisin valoja. Nyt se näyttää enempi paloautolta. :D
 
Näköjään Tukes on asettanut Traxxasen laturin myyntikieltoon viime vuoden lopulla:

http://marek.tukes.fi/Tuote.aspx?nettijulkaisuId=6581

Tuossa ilmoitetaan vain tuon yhden laturin myyntikiellosta, mutta Hobbylinna on julkaisut tiedotteen, että sama vika löytyy myös muista Traxxasen latureista.

http://rc10.fi/index.php?topic=103107.0

Eli esim. 6700 mah akkujen kanssa paketissa mukana myytävä laturi ei siis taida olla turvallinen vaikka malli on hieman eri.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/traxxas-laturi-id---2-x-4s-6700mah#spst
 
Viimeksi muokattu:
Käytättekö LiPo akkujen latauksessa LiPo pussia? Onko tuo LiPo pussi ns. must have noiden LiPo akkujen kanssa eli onko nuo jotenkin erityisen herkkiä syttymään palamaan verrattuna muihin ajo akkuihin?
 
Ei ne erityisen herkkiä ole jos niitä lataa ja käsittelee oikein, mutta jos joskus käykin paska tuuri ja akku päättää sanoa puf niin onhan se ihan hyvä olla siellä pussissa.
Itsellä on muutama akku päättänyt pullistua varsin ikävän näköisesti vaikka aina on ladattu ja säilytetty oikein.
 
  • Like
Reactions: Zod
Ylös Bottom