Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Räiskintöjen tähtäys

FlashMaster

New Member
Toimiiko räiskintöjen tähtäys hyvin xboxilla. Siinä joutuu käyttämään pad-ohjainta. Saan xboxin joululahjaksi niin en tiedä.
Oon tottunu näppis + hiiri ohjaimeen enemmän.
 
Halossa tähtääminen ja muutenkin MC kontrollointi oli parasta, mitä olen ikänä millään konsolilla kokenut. Toisaalta taas kääntyminen on hidasta, mutta miksi kääntyä, kun voi ampua olan yli rentona:

"Kaivan täältä hiekasta Jatimatikkini. Pärr, Pärr! Ammun rentona olan yli, Pärr, Pärr! Aaargh! Voi ei ammuin viattoman ruotsalaisen, mitä olenkaan tehnyt! Piipaa, Piipaa! Minä olen poliisi, ammuit viattoman ruotsalaisen ja joudut putkaan! Anteeksi, saanko ensin heittää Jatimatikkini metsän yli jokeen? Saat. Fiuuuuuuhh... plumps!"
 
saat korkeintaan 10 sakkoja kun ruottalaisen ammuit... ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FlashMaster
Toimiiko räiskintöjen tähtäys hyvin xboxilla. Siinä joutuu käyttämään pad-ohjainta. Saan xboxin joululahjaksi niin en tiedä.
Oon tottunu näppis + hiiri ohjaimeen enemmän.

Muutaman kuukauden konsolia (PS2) hakannut, enkä vieläkään ole tottunut räiskintöjen tähtäykseen. Monen vuoden pc-pelitausta itselläkin takana, enkä oikein uskokaan että padilla tulee koskaan olemaan yhtä tarkkaa tähtäimen ohjausta mitä hiirellä saa aikaan. Ehkä jonkinlaisella trackball:lla tai vastaavalla optisella (onko edes?) voisi päästä parhaimpaan mahdolliseen tarkkuuteen. Herkkyyden säätö on varmasti tuon systeemin suurin ongelma.

Ehkä sitä vaan pikkuhiljaa pitää tottua erityyppisiin autoaim-virityksiin, joita pc:llä ei tullut koskaan käytettyä. Toinen vaihtoehto on hankkia konsoliin näppis&hiiri niitä pelejä varten jotka niitä tukevat.

Tulipa vielä mieleen että aluksi ehkä suurin ongelma padillä tähtäämisessä oli että käytän pc-peleissä invert mousea, jota en ole vielä ainakaan konsolipuolelta löytänyt...
 
Re: Re: Räiskintöjen tähtäys

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan N0ble
Muutaman kuukauden konsolia (PS2) hakannut, enkä vieläkään ole tottunut räiskintöjen tähtäykseen.

Dual Shockin tatit ovat aivan väärissä paikoissa ja liian löysiä fps-peleihin. Itse en ole ostanut Quaken jälkeen ps2lle räiskintöjä.

Xboxin ohjain taas sopii räiskintöihin mainiosti, johtuen hyvästä tattien sijoituksesta + jäykkyydestä. Haloa pelatessa ei todellakaan jää kaipaamaan hiiri+näppistä.
 
Re: Re: Räiskintöjen tähtäys

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan N0ble
Tulipa vielä mieleen että aluksi ehkä suurin ongelma padillä tähtäämisessä oli että käytän pc-peleissä invert mousea, jota en ole vielä ainakaan konsolipuolelta löytänyt...


Kyllä se löytyy. Tarkista pelien options -valikosta. Kaikista pelaamistani PS2:n fps peleistä (esim. Half-Life, Sof, Deus Ex,
Moh:Frontline, Red Faction 1 ja 2) se on löytynyt.

Vaikkei Dual Shock pärjääkkään fps peleissä hiirelle ja näppikselle
tulee sillä kyllä toimeen yllättävänkin hyvin, joten lopettakaa
kitinä. Ihminen on oppivainen eläin (mikäli ei ole pilalle hemmoteltu)
 
Re: Re: Re: Räiskintöjen tähtäys

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fat Abbot
Dual Shockin tatit ovat aivan väärissä paikoissa ja liian löysiä fps-peleihin. Itse en ole ostanut Quaken jälkeen ps2lle räiskintöjä.

Xboxin ohjain taas sopii räiskintöihin mainiosti, johtuen hyvästä tattien sijoituksesta + jäykkyydestä. Haloa pelatessa ei todellakaan jää kaipaamaan hiiri+näppistä.

Totta. Itse kokeilin PS2:sen ohjainta metal gearissa ja se toimi ihan päin helvettiä. Tai no, ei nyt sentään, mutta tähtääminen oli tuskaa.

Sitten Boxin splintteriin kimppuun ja ohjaus oli täydellistä. Ei mitään ongelmia laisinkaan.

Voidaan sanoa, että pelit edustavat samaa genreä, joten vertaus on käypä.
 
No hei. Kyllä padillä voi splinter cell tyyppistä hidastempoista peliä pelata mutta pelaappas Unreal Championshippiä ja yritä osua johonkin.....varsinkin 4pelissä joka tökkii enemmän kun laki sallii. Voin taata että saat olla aika fagiiri että osut mihinkään. Padi on ihan persiistä FPS-peleissä. Varsinkin nopeatempoisissa sellaisissa. En ymmärrä miksi pitäisi tyytyä umpijäykkään systeemiin kun Hiiri/näppäin yhdistelmä on keksitty. Toivottavasti saadaan XB:lle pian Hiiri/näppäin tuki. Makuasioitahan nämä on...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gaff
No hei. Kyllä padillä voi splinter cell tyyppistä hidastempoista peliä pelata mutta pelaappas Unreal Championshippiä ja yritä osua johonkin.....varsinkin 4pelissä joka tökkii enemmän kun laki sallii. Voin taata että saat olla aika fagiiri että osut mihinkään. Padi on ihan persiistä FPS-peleissä. Varsinkin nopeatempoisissa sellaisissa. En ymmärrä miksi pitäisi tyytyä umpijäykkään systeemiin kun Hiiri/näppäin yhdistelmä on keksitty. Toivottavasti saadaan XB:lle pian Hiiri/näppäin tuki. Makuasioitahan nämä on...

Mahdatko olla itse pelannut UC:tä tai Haloa? Halossa tähtäys nimittäin on todella mainio heti kun heittää "look sensitive":n 5:een niin kyllä pelittää ja lujaa! Haluaisin päästä nettiin pelaamaan ja kokeilemaan taitojani ihmisiä vastaan kun tuo vaikein vaikeusastekkaan ei enää ole kovin paha. ADSL:n tarttis.

Pointti on: Ainakaan Xbox ei kaipaa näppäintä ja hiirtä yhtä kovasti kuin PS2. (olen itse omistanut pleikan ja RF:n).
 
Minusta taas Halon pelaamisen jälkeen hiiri-näppis yhdistelmä tuntui hirveän tönköltä. Hiiri ei ollut tarpeeksi analoginen ja muutenkin tuntui koko ajan ottavan kiinni johonkin. Pyh, padi sen olla pitää (huomatkaa! Olin ennen täysverinen PC -jäärä).

Voih, saisipa jo telkkarin omaan huoneeseen. Ja Halokin pitäisi ehtiä vetämään Legendaryllä läpi. Ja oddworldikin on vielä vetämättä. Ja Ampedissa on vielä pari challengea... XBOOOOOX!! Pakko pelata.. Ei, liian myöhä. PAKKOOOOOOOOOooooo!
 
Kun en itse ole vielä saanut kaivaa uunituoretta Xboxia kääreistään (jouluna vasta, myyh, elämä on raakaa), en ole päässyt kuin vasta toteamaan Halon tähtäystä.
Kummaltahan se tuntui, kun olen pelannut paljonkin Unreal Tournamenttia PC:llä ja hiiri liikkuu kädessä paljon luontevammin kuin padi..

Millainenkohan mahtaa olla Xboxin Unreal Championshipin tähtäys? Tuskin voi Xboxin padilla kuitenkaan jäljitellä sitä ohjausta, mikä puuseellä on..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Allu
Mahdatko olla itse pelannut UC:tä tai Haloa?

Olen ja olen. Ja uusinta unrealia on huomattavasti helpompi pelata PC:llä hiiri/näppäin yhdistelmällä kun XB -versiota padillä. Mielestäni myös moni padi:n kannattajakin myöntää että hiiri/näppäin yhdistelmä on parempi mutta sanoo ettei padikään huono ole. Toistan vielä, miksi tyytyä huonompaan systeemiin kun parempikin tapa on keksitty. ymmärtäkää että osa ihmisistä ei saa samaa tuntumaa padillä pelatessa kun hiirellä. Nopeat ja tarkat sivuttaisliikkeestä tehdyt osumat jää kokonaan tekemättä. En halua mitään riitaa. Yrittäkää ymmärtää että kaikki ei ole samanlaisia ja jotkut uskaltavat sanoa totuuden. ;)

EDIT: Nojoo, ei toi nopea ja tarkka sivuttaisliikkeestä tehty osuma kovin realistinen ole. Itse joskus ammuntaa harrastaneena tiedän että pienestäkin liikkeestä ampuminen reaalielämässä on äärettömän vaikeaa....

Vielä sen verran että Allu, oletko pelannut XB:n Unreal Championship:ä? Jos et niin kannattaa joskus kokeilla 4peliä samalla ruudulla.... :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gaff

Vielä sen verran että Allu, oletko pelannut XB:n Unreal Championship:ä? Jos et niin kannattaa joskus kokeilla 4peliä samalla ruudulla.... :(

En ole UC:tä viellä pelannut mutta mitä nelinpelistä?
 
Se 4peli nykii aivan älyttömästi!! Alko itkettämään kun tuli kaverien kanssa ensimmäisen kerran kokeiltua sitä. Nykimisen takia se menee ihan pelaamiskelvottomax. Sen ois voinu jättää kokonaan pois kun siitä ei tollasenaan ole kun haittaa. Onnex yksinpeli pelittää hyvin. Ja peli pääsee Live:n ilmestyttyä vasta oikeuksiinsa!!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
Halossa loistava ohjaussysteemi, TS2:ssa homma kusee.

Eikö XboXin TS2ssa saa määrittää ohjauksia itse alusta loppuun? Näin ainakin GCn versiossa. Eli ohjaukset saa identtiseksi halon kanssa, jos nyt välttämättä tahtoo.
 
itsekin olen tottunu pc-peleistä hiiri+näppis komboon ja suosin niitä edelleen ja pc:llä tulee pelattua ensisiaisesti fps pelejä. ps2:lla on ollut dualshockilla aika tuskaa noi pelit, mutta onneksi osa peleistä tukee näppis+hiirtä mikä on iso plussa.

xboxilla myönnän että halossa on ihan toimivat kontrollit padilla ja nopeasti siihen oppi, ja tuntu jopa luonnolliselta pelin edetessä. muissa xbox peleissä ei ole kyllä tuntuma ollut yhtä hyvä. ovat kyllä boxin kanssa tehneet virheen ettei ole näppis+hiiri tukea peleissä.

eli kyllä padillakin luonnistuu jos itse peli on vartavasten tehty padia varten, mutta esim unreal championship oli kauheta tuskaa juuri sen nopeuden takia padilla, että ei siitä mitään tullut :\
 
Ylös Bottom