Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Räiskintöjen tähtäys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FlashMaster
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Saako Xboxiin liitettyä tietokoneen hiirtä ja näppistä? Joku sano, että jotkut pelit tukee sitä. Vai oonko tajunnu väärin?
 
Markkinoille on jossain vaiheessa tulossa adapteri, mutta näppäimistöä/hiirtä tukevia pelejä ei tietääkseni ole tällä hetkellä ollenkaan. Jotkin Live-pelit tukevat näppäimistöä viestinnän puolesta niille henkilöille, joiden liittymä on se minimi, eli äänikommunikointi saattaisi hidastuttaa peliä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FlashMaster
Sama täällä. Nyt vihaan tietokonetta.

En näin äkikseltä pysty käsittämään miten joku voisi olla nopeampi padilla kuin hiiriellä+näppiksellä. Jos jouduttaisiin yhdistelmällä nenäkkäin, kuolisit.
 
Eli siis jos näppis viritelmän hankkiminen ois mahdollista:


Liven tultua -> kaikki pelaisi näppis-hiiri viritelmällä esim. Unrealia -> näppis-hiiri vs. padi 10-0 -> tulisi "hiiripakko" -> lisäkuluja siitä hiiri hässäkästä -> konsolipelaamisen tuntu ja idea menetetty.

Jos hiirellä ja näppiksellä haluaa pelata kannattaa niin tehdäkkin. Tietokoneella.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Retired nurse
Voisitko hieman täsmentää viestiäsi. Millä tavalla taidot tulevat paremmin esiin padilla?

Tähtääminen on vaikeampaa padilla, luonnollisesti.
 
Ja pädillä joutuu harjottelemaan kauemmin kun jollain hikisellä hiirellä. Pädi vie noin 10cm tilaa ja hiiri + näppis 30cm. Kolme kertaa isompi ja paskempi yhdistelmä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan sminkkinen1
Ja taidot tulee paremmin esille kun pelaa padilla.

Varsin hyvin vastattu,eikä tuo paljon muita selittelyjä kaipaa...tuon tajuaa vasta sitten kun on jonkin tovin XB:n räimeitä vääntänyt pädillä ja se PC-puolen näppis+hiiri alkaa jo menettämään sitä hohtoaan...Splinter Cell on jo hyvä esimerkki että ne kontrollit eivät välttämättä istukkaan enää niin sulavasti sinne PC:n näppiksen ja hiiren pakeille.

Ja toisaalta myös hieno juttu esim. Ghost Reconissa,että sitä ei kaikki keltanokat välttämättä heti olekaan tarkkoja ja nopeita virtuaali-ampujia kun taas vastaava peli pc-puolella tahtoo olla vähän turhankin tarkkaa elite toimintaa joka ei juuri virheille anna sijaa. XB-version netti-peleissä sen huomaa,kuinka väliin jotkut ampuu liian hätäseen ohi,eli pädillä vaaditaan todella taitoa että osut suht. nopeasti ja tarkasti,hiirellä taas asian oppii hallitsemaan sekunnissa joka on muuten minusta jo varsin typerää,joskus vielä itsekkin kaipasin sitä Claw-systeemiä XB:lle,nyt olen jo totaalisen eri mieltä!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jokke
Varsin hyvin vastattu,eikä tuo paljon muita selittelyjä kaipaa...tuon tajuaa vasta sitten kun on jonkin tovin XB:n räimeitä vääntänyt pädillä ja se PC-puolen näppis+hiiri alkaa jo menettämään sitä hohtoaan...Splinter Cell on jo hyvä esimerkki että ne kontrollit eivät välttämättä istukkaan enää niin sulavasti sinne PC:n näppiksen ja hiiren pakeille.

Ja toisaalta myös hieno juttu esim. Ghost Reconissa,että sitä ei kaikki keltanokat välttämättä heti olekaan tarkkoja ja nopeita virtuaali-ampujia kun taas vastaava peli pc-puolella tahtoo olla vähän turhankin tarkkaa elite toimintaa joka ei juuri virheille anna sijaa. XB-version
sen huomaa,kuinka väliin jotkut ampuu liian hätäseen ohi,eli pädillä vaaditaan todella taitoa että osut suht. nopeasti ja tarkasti,hiirellä taas asian oppii hallitsemaan sekunnissa joka on muuten minusta jo varsin typerää,joskus vielä itsekkin kaipasin sitä Claw-systeemiä XB:lle,nyt olen jo totaalisen eri mieltä!

Splinter Cell räiskintäpeli?

Hiiren voi hallita sekunneissa, mutta siinä pätee aivan sama hallinta kuin pädillä. Pidemmälle kun pelaat, hallitset nopeammin, tapat nopeammin. Itseäni häiritsee pädin liikkeiden epäaitoius ja kumimaisuus. Hiirellä liikkumisen vapaus on aivan toista luokkaa. Ase tuntuu liikkuvan niinkuin se olisi omassa kädessä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Retired nurse
Hiirellä liikkumisen vapaus on aivan toista luokkaa. Ase tuntuu liikkuvan niinkuin se olisi omassa kädessä.

Siis meinasin kuolla nauruun kun luin tämän kommenttisi...Noh jollain näyttää sitten mielikuvitusta riittävän noinkin pitkälle hiiren ja näppiksen parissa. Minä nyt olen ampunut oikeillakin aseilla ja tällöin ei mielikuvitus riitä minkään peli-ohjaimien suhteen ihan noin pitkälle. Hiirihän on yleensä tasaisella alustalla ja se tekee siitä ampumisesta monasti epärealistisen tarkkaa ja liian helppoa...tietysti on sitten pelejä joissa on lisänä hankaloitettu tuota virtuaali-aseen hallintaa ja yritetty parhaan mukaan simuloida sitä pelaajalle,että miltä se tähtääminen ja ampuminen suunnilleen näyttäisi oikeiden aseiden takaa. Uskottavan fyysistäkään tuntemuksista on pelien saralla ymmärretysti turha puhua,vaikka hyvin lievästi ottaen vibraa pädissä onkin mukana,mutta näitäkin aseen seikkoja on muutamissa peleissä visuaalisesti yritetty mallintaa rekyylistä peräkkäisiin laukauksiin ja liian nopeat liikkeet/käännökset jotka haittaavat tarkkaa tähtäämistä/ampumista,mutta jos todellisuuteen asiaa pitäisi verrata,niin kyllä XB-pädi luo enemmän sellaista uskottavaa fiilistä joihinkin tiettyihin räiskintä peleihin kuin hiiri,totaalisen surkeasta näppiksestä puhumattakaan. Onko hiiressä esim. liipasinta? Potkiiko se lievästi ottaen kädessä kun antaa esim. kk:n laulaa? Onko se oikealla aseella nopean tarkka tähtääminen/osuminen helppoa,kuvitellen oikeaa konflikti tilannetta pädin hallintaan verraten?

Se on sitten minusta eri asia jos pelataan jotain reaktio-shootteria jossa ei juuri mitään näennäisen realistisia asemalinnuksia nähdä,niihin varmaan hiiri+näppis on omiaan,kun näiden pelien idea muutenkin kallistuu siihen silmittömän ilotulituksen puolelle,jossa tärkein pointti on se että kenellä on kattavin tappolista.

Ja kuten jo sanoin,niin pädiä oppii arvostamaan vasta ajan kanssa tai ainakin minä opin vanhana pc-pelaajana(alku oli ymmärretysti hankalaa) ja nyt jo suorastaan halveksin pc-pelin hiiri+näppistä ja vähän muitakin seikkoja pc-peli puolelta,siksihän tämä XB hankittiin! :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Jokkehan puhuu paljon mutta asiaa. Itse oon Xboxin oston jälkeen heittäny kaikki pc:n fps pelit nurkkaan ja siirtynyt pelaamaan padilla Haloa :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jokke
Siis meinasin kuolla nauruun kun luin tämän kommenttisi...Noh jollain näyttää sitten mielikuvitusta riittävän noinkin pitkälle hiiren ja näppiksen parissa. Minä nyt olen ampunut oikeillakin aseilla ja tällöin ei mielikuvitus riitä minkään peli-ohjaimien suhteen ihan noin pitkälle. Hiirihän on yleensä tasaisella alustalla ja se tekee siitä ampumisesta monasti epärealistisen tarkkaa ja liian helppoa...tietysti on sitten pelejä joissa on lisänä hankaloitettu tuota virtuaali-aseen hallintaa ja yritetty parhaan mukaan simuloida sitä pelaajalle,että miltä se tähtääminen ja ampuminen suunnilleen näyttäisi oikeiden aseiden takaa. Uskottavan fyysistäkään tuntemuksista on pelien saralla ymmärretysti turha puhua,vaikka hyvin lievästi ottaen vibraa pädissä onkin mukana,mutta näitäkin aseen seikkoja on muutamissa peleissä visuaalisesti yritetty mallintaa rekyylistä peräkkäisiin laukauksiin ja liian nopeat liikkeet/käännökset jotka haittaavat tarkkaa tähtäämistä/ampumista,mutta jos todellisuuteen asiaa pitäisi verrata,niin kyllä XB-pädi luo enemmän sellaista uskottavaa fiilistä joihinkin tiettyihin räiskintä peleihin kuin hiiri,totaalisen surkeasta näppiksestä puhumattakaan. Onko hiiressä esim. liipasinta? Potkiiko se lievästi ottaen kädessä kun antaa esim. kk:n laulaa? Onko se oikealla aseella nopean tarkka tähtääminen/osuminen helppoa,kuvitellen oikeaa konflikti tilannetta pädin hallintaan verraten?

Se on sitten minusta eri asia jos pelataan jotain reaktio-shootteria jossa ei juuri mitään näennäisen realistisia asemalinnuksia nähdä,niihin varmaan hiiri+näppis on omiaan,kun näiden pelien idea muutenkin kallistuu siihen silmittömän ilotulituksen puolelle,jossa tärkein pointti on se että kenellä on kattavin tappolista.

Ja kuten jo sanoin,niin pädiä oppii arvostamaan vasta ajan kanssa tai ainakin minä opin vanhana pc-pelaajana(alku oli ymmärretysti hankalaa) ja nyt jo suorastaan halveksin pc-pelin hiiri+näppistä ja vähän muitakin seikkoja pc-peli puolelta,siksihän tämä XB hankittiin! :D

Vai olet sinä iso poika päässyt oikeen ampumaan? Oho hoh, ei me muut kuin ritsoilla. Vertasin padin ja hiiren tuntumaa keskenään, en sitä miltä oikea ase tuntuu kädessä. Hiiri on parempi ja siinä on oikea tuntuma. Ainakin minun käteni liikkuvat oikean haulikon kanssa aivan eri tavalla kuin tateilla ohjaten. Siihen nauruusi saat kuolla puolestani vaikka heti.

Mihin peleihin Xboxilla nyt vertaat näitä realistisia mallinnuksia? Pc:n Half Lifen DoDta pelailen ja se on Halojen sun muiden jälkeen vieläkin parasta FPSää mitä on tehty. Tappolistat ovat merkityksettömiä jos et osaa pelata joukkueena. Siinä on sentään yritetty matkia rekyyliä ja aseen muita ominaisuuksia, latausaikoja, kuumenemista, tulinopeutta, tarkuutta, stabiilisuutta. Totta on kyllä ettei hiiri potki tai ettei siinä ole liipaisinta, mutta ne ominaisuudet tuntuvat turhilta kun joutuu käyttämään tatteja.

Se että alat lopussa haleveksumaan pc-puolta osoittaa vain että sinun pitäisi kuitata viestisi konsoli-pcsota puolelle. Xboxin omistajana vieläkin hieman ihmettelen konsoleiden FPSin hypetystä, ei siinä että peleissä mitään vikaa olisi, ainoastaan ohjauksessa.

Redlynx, mitä sinulla oli oikein asiaa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Retired nurse


Vertasin padin ja hiiren tuntumaa keskenään, en sitä miltä oikea ase tuntuu kädessä. Hiiri on parempi ja siinä on oikea tuntuma.


Jotenkin vaan tuntuu että tässä lauseessa ois jonkinlainen ristiriita...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Retired nurse
Redlynx, mitä sinulla oli oikein asiaa?
Taisin yrittää vihjata että olen samaa mieltä kuin Jokke tosta että eihän siinä hiiri+näppis yhdistelmäs oo yhtään oikeet tuntumaa. Ei tiedä miten toi hiiri+näppis VS padi menis halos ku se muutenkin hidas tempoinen peli, varmaan aika tasavertosesti mut unrealis tulis turpiin huolella on meinaa liian nopee padilla ohjattavaks!!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
Jotenkin vaan tuntuu että tässä lauseessa ois jonkinlainen ristiriita...

Niin. Jos oikealla aseella haluaa ampua, voi mennä ampumaradalle, mutta jonkinlainen vastaavuus oikeaan aseeseen täytyy olla että peli olisi mielenkiintoinen. Hiirellä ja näppikselllä päästään lähemmäksi oikeaa asetunnelmaa verrattuna pädiin. Onko esim. Medal of Honorissa mallinnettu aseen rekyyliä? Halossa ei kummemmin ollut. Day of Defeatissa tämä on hoidetttu hienosti ja siinä hiirellä voi korjata osan, mutta asetta silti pitää käsitellä kuin oikeaa, ampua pieniä ja tarkkoja sarjoja. Muuten ei osu mihinkään, ammukset loppuvat sekunnissa ja lataaminen kestää. Olisiko rekyylin puuttuminen siksi ettei tatilla ole mielekästi lähteä sitä korjaamaan?

Aiotko sinä avanto osallistua keskusteluun muutenkin kuin tonkimalla yksittäisiä lauseita irti asiasisällöstä?
 
Jos lukisit kokonaisvaltaisesti läpi aiheen voisit huomata että olen laittanut oman mielipiteeni peliin. Mielipiteen joka vastaa kysymykseen: "Toimiiko räiskintöjen tähtäys hyvin xboxilla". Tästähän tässä on kyse.

Ja tähän sun väitteeseen siitä että hiiri edes jotenkin vastaa oikeata asetta. Ei. Hiiri on ehkä nopeissa FPS:sissä luontevampi tapa ohjata. Ei missään nimessä realistinen.

Jokatapauksessa haluaisin konsolipuolella pelata padilla. EM syistä.
 
Ylös Bottom