Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Räiskintöjen tähtäys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FlashMaster
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
Jos lukisit kokonaisvaltaisesti läpi aiheen voisit huomata että olen laittanut oman mielipiteeni peliin. Mielipiteen joka vastaa kysymykseen: "Toimiiko räiskintöjen tähtäys hyvin xboxilla". Tästähän tässä on kyse.

Ja tähän sun väitteeseen siitä että hiiri edes jotenkin vastaa oikeata asetta. Ei. Hiiri on ehkä nopeissa FPS:sissä luontevampi tapa ohjata. Ei missään nimessä realistinen.

Jokatapauksessa haluaisin konsolipuolella pelata padilla. EM syistä.

Selittäisitkö minulle mitä eroa on luontevalla ja realistisella?

Tämä topik kuitenkin luo toivoa minulle kun kuulen että joku voi pelata padilla kunnollisesti FPSiä, itse kun en ole vielä livenä tavannut henkilöä joka sanoisi padin olevan parempi FPSissä kuin hiiri.

Ja älä sinä minun lukemisista huoli.
 
Luonteva aka helpompi.

Luuletko oikeasti että sä pystyt kääntymään sekuntin sadasosassa ympäri ja ampumaan tarkasti? Hiirellä ainakin pystyy. Ja eipä padi ohjauskaan realistinen ole ei siinä mitään, mutta enpä ole niin väittänytkään joten se siitä.

Pidä kiinni mielipiteestäsi, kenenkään muun mielipide ei ole oikea, vain oma on.

Ja tuskin tätä tarvitsee tämän enempää jauhaa. Kivi on kivi vaikka sitä kattoisi mikroskoopilla.
 
Annamme olla. Sitä vain tulee vanhetessa kyynisemmäksi, itse kun aloitin pelaamisen 70-luvun puolella. Mielipiteestäni pidän kiinni, enkä sitä heppoisin perustein muuta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Retired nurse
Vertasin padin ja hiiren tuntumaa keskenään, en sitä miltä oikea ase tuntuu kädessä. Hiiri on parempi ja siinä on oikea tuntuma. Ainakin minun käteni liikkuvat oikean haulikon kanssa aivan eri tavalla kuin tateilla ohjaten.
Hehe, mäkin kuolen nauruun lukiessani sinun "vertauksiasi". Ootko sattunu huomaamaan, että pad on analoogisempi kun näppis. Melkein joka pelissä saa valita, haluaako digitaalisen vai analoogisen ohjauksen (Xboxilla). Ja onhan Xboxissa liipasimet joita saa aika kauan etsiä hiirestä.
Eli olen sitä mieltä, että Xboxin pad-ohjaimella on ainakin parempi ampumatuntuma kuin hiirellä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Retired nurse
Annamme olla. Sitä vain tulee vanhetessa kyynisemmäksi, itse kun aloitin pelaamisen 70-luvun puolella. Mielipiteestäni pidän kiinni, enkä sitä heppoisin perustein muuta.
Oletko nyt aivan varma, että olit edes syntynyt vielä silloin?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
Eli siis jos näppis viritelmän hankkiminen ois mahdollista:


Liven tultua -> kaikki pelaisi näppis-hiiri viritelmällä esim. Unrealia -> näppis-hiiri vs. padi 10-0 -> tulisi "hiiripakko" -> lisäkuluja siitä hiiri hässäkästä -> konsolipelaamisen tuntu ja idea menetetty.

Jos hiirellä ja näppiksellä haluaa pelata kannattaa niin tehdäkkin. Tietokoneella.
Mistä sait muuten päähäs ton näppis-hiiri vs. padi 10-0 jutun?
(aatelkaa sitä seka sortoa ku pelattais haloa kavereitten kaa ja jokaisella olis näppis ja hiiri mitä siitä tulis??)
Padilla on helppoa ja hyvä pelata kontrollitki on helpompi oppia, toisin kuin näppiksellä ja hiirellä tarvii opetella miljoona nappia ennenkuin osaa mennä edes kyykkyyn.
En väitä että näppis hiiri yhdistelmällä ei voisi pelata hyvin mutta muistakaamme että jokaisella on oma tottumus ja mielipide joka vaikuttaa paljon.
(esim mun yksi kaveri ei osannu pelata tateilla eikä halunnu ollenkaan ennen kuin sen oli pakko harjotella ostettuaa Halon äks poksiin)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan The Chaos Cell
Mistä sait muuten päähäs ton näppis-hiiri vs. padi 10-0 jutun?
(aatelkaa sitä seka sortoa ku pelattais haloa kavereitten kaa ja jokaisella olis näppis ja hiiri mitä siitä tulis??)
Padilla on helppoa ja hyvä pelata kontrollitki on helpompi oppia, toisin kuin näppiksellä ja hiirellä tarvii opetella miljoona nappia ennenkuin osaa mennä edes kyykkyyn.
En väitä että näppis hiiri yhdistelmällä ei voisi pelata hyvin mutta muistakaamme että jokaisella on oma tottumus ja mielipide joka vaikuttaa paljon.
(esim mun yksi kaveri ei osannu pelata tateilla eikä halunnu ollenkaan ennen kuin sen oli pakko harjotella ostettuaa Halon äks poksiin)

Tuolla 10-0 jutulla tarkoitettiin käsittääkseni sitä että hiirellä pelaavat löylyttävät badipelaajat keposesti, sillä hiiri on noin hojilloonaa kertaa tarkempi kuin badi (olen haloa pelannut jotain 4 kuukautta ja olen huomannut että badillakin on ihan helppo ampua päähän lähes ketä haluaa, käyttö on vain tottumuksesta kiinni). Olen itsekkin sitä mieltä että Halo on mainio peli ja että sitä on loistavaa pelata padilla + pidän badista enemmän.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan The Chaos Cell


Mistä sait muuten päähäs ton näppis-hiiri vs. padi 10-0 jutun?
(aatelkaa sitä seka sortoa ku pelattais haloa kavereitten kaa ja jokaisella olis näppis ja hiiri mitä siitä tulis??)

...toisin kuin näppiksellä ja hiirellä tarvii opetella miljoona nappia ennenkuin osaa mennä edes kyykkyyn.


Padilla voi ehkä pelata pienemmässä tilassa, mutta sen nopeus ei yllä näppis+hiiri nopeuteen ja nopeissa räiskinnöissä sillä saisi selkään 10-0. Onko Halo nopea räiskintä?

Eiköhän kuule siihen mene yhtä monta näppäintä näppiksellä ja hiirellä kuin padillakin mennä kyykkyyn. Ei niitä näppäimiä sen enempää tarvitse laittaa näppikseen ja hiiren kuin padiinkään.

Jos ampuminen tapahtuu padin liipasimesta sen voi laittaa hiiren nappulaan. Kyykkyyn ctrl:sta, kun padilla kyykkyyn mennään Y:llä. Ei niitä nappuloita sen enempää tarvitse muistaa.


Lue ne viestit kokonaan äläkä vedä faktoja sieltä ja koita kyseenalaistaa niitä.

Fakta: Hiirellä on nopeampi ampua kuin padilla.

Ja voit myös lukea sieltä miksi padi ohjaus on mielestäni oikea vaihtoehto konsolipuolella. Minkä takia joku tulee aina jotain urpoilemaan? Nämä kaikki asiat pitäisi olla helppoja ymmärtää rivien välistä ja ihan riveiltä suoraan, tuntuu tyhmältä toistaa itseään. Lue, valita vasta sitten.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FlashMaster
Seuraava operaattori joka lukee tämän saa laittaa tämän ketjun lukkoon kun täällä on tälläinen sota.

Mikä ihmeen moderaattoreiden pynnynnuolija sinä olet? Täällä viestit ovat pysyneet melko asiallisina ja on tämä sellainen asia josta mieluusti kuulisi vielä useampia pelaajia.
 
joo eli olen pelannut xboii jotai 3 viikkoo ja halo on parhaimpii räiskintöjä! ja siinä pystyy valihtee oman mielensä mukaan tähtäys nopeuden eli eikun vaan poijat tytöt halo ostaa!
 
Niimpä...jos Retro hoitsu lukisit toisten juttuja hieman "tarkemmin" läpi,niin voisit ehkä ymmärtää paremmin muidenkin mielipiteitä ko. aiheesta eikä tarvisi toistamiseen kysellä ihmetellen toisten kantaa...

Mutta kaipa se on turhaa yrittää selittää,kun noista kommenteista paistaa auttamatta läpi jo paremminkin turhautuneisuus XB:n pädiin kun ei ehkä malttamattomana heti ollakkaan oltu virtuaalipyssy sankareita ja sitten kovin itsevarmoina sanotaan hiekkalaatikko reunailijan tyyliin,että jos minulla olisi hiiri ja sinulla pädi,niin sinä kuolisit,heh heh!

On myös taktisia fps-pelejä joissa vaaditaan muutakin kuin sitä nopeaa ja tarkkaa peliohjaimen hallinta kykyä. Ja on myös taktisia sotapelejä joissa aseen rekyylit,lataukset,tähtäin-moodit yms. ovat erillä tavoin toteutettu simuloimaan sitä uskottavaa reaktio-aikaa eri tilanteissa ja osuma tarkkuuteen nyt voi vaikuuttaa moni muukin seikka,riippuu pelistä. On kuitenkin totta,että hiirellä on huomattavasti helpompi/sulavampi liikutella esim. sitä tähtäintä siinä näytöllä suuntaan jos toiseen ja tuo on peliohjaimena helpompi useamman pelaajan omaksua,mutta kuten jo sanoin,niin pelissä tähän ampumiseen saatta vaikuttaa moni muukin kontrolli-juttu ja minusta on jo muutamia esimerkki pelejä joissa samainen XB-versio on "kokonaisuudessaan" paremmin/mielyttävämmin hallittavissa kuin hiiri+näppiksellä PC-versio,näppäin komentojen hallitseminenkin on näppiksellä joskus yhtä sormi-akrobatiaa,pädillä ne ovat monasti taas minusta huomattavasti nopeammin hallittavissa,puhumattakaan hahmon portaattomasta liikenopeuden hallitsemisesta,jota ei edes suurimmassa osassa pc-pelejä ole lainkaan,eikä se suhteutettuna hiiren selain-rullaankaan oikein minua ole vakuuttanut.

Edellä tarkoitin myös sitä XB:n pädin hallintaa siinäkin mielessä uskottavammaksi ja haastellisemmaksi,että esim. Ghost Recon:ssa tai Splinter Cell:ssä ei pädillä tehdä kovin helpolla ylättävissä tilanteissa mitään äkkikäännöksiä ja ammuta sillä sekunnilla vihua silmään,eli pädillä tuollaiset temput ovat jo huomattavasti vaativampia toteuttaa,eli vaatisi XB-version pelaajalta jo melkoista taitoa tai tuuria...mutta vastaavasti jos pelaaja ei ole vielä täysin sinut sen pädin kanssa,niin liian hätäiset tähtäys liikkeet kostautuvat vähän väliä,varsinkin Ghost Reconissa jossa yksikin laaki osuma voi tappaa pelaaja hahmon,laaki ja vainaa meninkiä on myös pc:n orginaalissa,mutta hiirellä kyllä tässä voi paukauttaa liikkuvankin hahmon pitkiltäkin etäisyyksiltä rynkyllä tarkasti turpeeseen ja XB-versiossa taas kokenutkin fps-pelaaja saattaa joskus hätäillä pädillään ja antaa vihulaiselle mahdollisuuden vielä puolustautua,siis tälläkin seikalla on puhtaasti vaikutusta myös pelin luonteeseen/uskottavaan tunnelmaan(tavallaan puoli vahingossa) tai näin ainakin minusta(hieno piirre). Väliin onkin tullut aika jännittäviä tilanteita XBConnectissa joissa joku vastapelaaja ei yllättävissä tilanteissa välttämättä aina hallitsekkaan sitä pädiä niin kuin pitäisi ja vielä itsekkin on ruvennut hätäilemään ja sitten se onkin ollut muutaman sekunnin verran sellaista hermoja riipivää laukausten vaihtoa,koituen tuurilla jomman kumman hahmon kuolemaksi,tietysti näitä nyt sattuu joskus pc-versionkin saralla (netissä),mutta harvemmin kuin xb-versiossa.

Eli välttämättä XB-peli puolella ei tarvita edes mitään erityis kikkoja haittaamaan sitä tarkkaa ja nopeaa ampumista ja kyllä Halo:ssakin tulee nämä piirteet aika selkeesti esiin...tuolla XBConnectilla on tämänkin saralla jo aikamoisia Halo/pädi taitureita,joille suht.kokematon pelaaja on suoraan sanottuna virtuaali-riistaa. ;) Mutta Halo:ssakin voi myös taktikoida jonkun verran ja hyödyntää laajaa maastoa/tähtäillä sniperilla kaikessa rauhassa vaikka pahaa aavistamatonta vastapelaajaa silmään. Minusta se vaan tuntuu jo nykyään palkitsevammalta,kun tuo padin halitseminen alkaa tällä tähtäämisen/ampumisenkin saralla jo pikku hiljaa luonnistumaan vaistonvaraisesti,ei aina kaikissa yllättävissä peli tilanteissa,mutta yleisesti ottaen kuitenkin...ihan pakko vielä sellainenkin hieno piirre mainita tuosta GR(XB):sta,että tässä on myös merkitystä silläkin että heittäydytään heti maihin jos ei heti tiedetä tarkalleen miltä suunnalta ne vastapelaajan laukaukset tulevat,pc-versiossa olet mp-pelissä yleensä jo kuollut kun sinne maahan heittäydyt,siis jos ne laukaukset ovat sinun hahmoon ensin vain kohdistettu,vaikka olis vähän kokematonkin GR-pelaaja sitä hiirtä siellä toisessa päässä liikuttelemassa,XB-versiossa asia on monasti taas vähän toinen ja minusta huomattavasti uskottavampi jos kuvittelee vastaavaa ja todellisen yllättävää tilannetta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Hyvä vastaus, jättäisit vain tuon tylsän kuittailun pois. Myös sinun viesteistä paistaa läpi se ettet ole Pc:n ammuskeluissa oikeen ollut se virtuaalipyssysankari. En muuten kysellyt mielipiteitä sellaisilta jotka sen olivat jo kertoneeet, vaan uusilta kirjoittajilta.

Ilta alkaa olla jo pitkällä enkä vastinetta jaksa enää kirjoittaa, tuskin tarvitseekaan.

Nimeni muuten kirjoitetaan Retired nurse.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Retired nurse
Myös sinun viesteistä paistaa läpi se ettet ole Pc:n ammuskeluissa oikeen ollut se virtuaalipyssysankari. .

Niin...en ole antanutkaan ymmärtää,että olisin joku expertti näissä fps-peleissä,minulle on tärkeämpää melkein se mahdollisimman uskottava tunnelma ja XB tuli ostettua ihan eri syistä kuin se,että olisin ollut surkea pelimies pc-peli puolella,eli minä turhauduin pääasiallisesti vähän muista asioista pc-peli sektorilla,silläkin vielä kuitenkin pelaillaan määrättyjä pelejä...mutta jo aika harvakseltaan...Ja nämä minun mielestä hienot seikat mm. XB-pelien kontrolleista mitkä edellä olen maininnut,niin ne ovat vasta ajan kanssa tulleet minulle esille sekä sinnikkään opettelun kautta,eikä sillä lapsellisella verukkeella,että kun omistan XB:n niin sitä olisi tällöin sitten pakko kehua joka saralla ja valehtelemalla myös itselleen. Ja taisin sanoa jo tuolla edellä,että olin itsekkin ennen sen Claw-systeemin kannalla,mutta en ole enää...Mietin että mahtaako sitä edes tulla XB:lle? kun tuo Claw on tovin ollut jo ironisesti PC:lle saatavilla,heh heh!
 
Onhan se fakta että hiiri-näppis- yhdistelmä on paljon nopeampi kuin padi, mutta hitaampi oppia (ainakin allekirjoittaneen mielestä)ku padil, jolla on hyvin yksinkertainen (mutta varsin riisuttu joskus)pelisysteemi...

Jotta nyt ei tulis siitä valitusta että olisin mukamas pelannu PC:l koko elämäni, niin sain PSX:n (joskus about 6 v. sitten)ekana jouluna ku se tuli ja PS2:sen toissa jouluna (2001) ja PC:n lokakuussa 2002 ja olen pelannu PC:l vast Rogue Spearia ja Half- Lifen alotin eilen ja PeliAsemil (1 & 2) oon pelannu mm. Max Paynea, Quake 2:sta ja monia muita räiskintöjä ...
 
Minun on vielä palattava tähän asiaan ja tavallaan puolustettava Retired Nurse:n esille tuomaa yhtä seikkaa,eli eteeni tuli taannoin ja ensimmäistä kertaa XBConnectissa eräs jenkkiläinen Ghost Recon-pelaaja joka selkeesti omasi XBoxissaan hiiren/näppis yhdistelmän,voi olla että PC:lle myytävä Claw-syteemikin oli kyseessä? eli Hiiri oli joka tapauksessa jollakin tavalla nikkaroitu XB:lle,tämä kun on kuitenkin tiettävästi mahdollista "tee se itse-miehille" ja modattujen XBoxien kohdalla.

Joku saattaa nyt luulla,että kyseessä oli vain huippu hyvä padilla pelaava henkilö,mutta tietyt ja toistuvat äkkitilanteet selkeesti todistivat,että kyseessä oli ainakin hiirtä käyttävä Ghost Recon pelaaja(ei tehnyt missään vaiheessa hätäisiä ohjaus virheitä ja aina salaman nopea ja tarkka ampuessaan). MUTTA tällä jenkki pelaajalla oli kyllä selkeesti sitä kokemusta ja taktista silmääkin(Ghost Recon PC-version puolelta),eli pelkästään se hiiri ei ollut GR:ssa hänelle ratkaiseva tekijä,tosin selkeen edun antava ominaisuus kuitenkin. Tuon jenkki-pelaajan hahmon sai suunnilleen vain niissä kohdin hengiltä,kun hänet sai täydellisesti yllätettyä esim. väijystä. Taktiikka onkin oltava GR:ssa aivan erillaista hiirtä käyttävää pelaajaa vastaan. Mutta kyllä se sellainen juttu on,että kenkää tulee tälläisille pelaajille servulta jos minä olen hostaamassa esim. Ghost Recon:ia. Sillä toi hiiri kuitenkin vaikuttaa minun mielestäni epäsuotuisasti siihen pelin uskottavaan luonteeseen/tunnelmaan,josta täällä olen jo ennestään vaahdonnut.

Tämä hiiren etu olisi varmasti jo aivan totaalisen selkeä jos kyseessä olisi esim. Unreal Championship netissä,tulikin mieleen että kuinka moni katsoo suotuisin silmin näitä hiirellä pelaavia servuillaan? Minulta ainakin tulee kylmästi potku perseelle jos olen hostina ja tämän "selkeesti" huomaan,onneksi on sentään tämä "kick ass" mahdollisuus! :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ulos sellaiset jotka pelaavat hiirellä padia vastaa. Tuosta tunnelma -jutusta sitten voisi esittää hieman eriävän mielipiteen. :rolleyes:
 
Hiiri + näppäin -yhdistelmä on tunnetusti nopeampi kuin padi. Tämän takia monen mielestä sillä on myös helpompi pelata.

Mutta kyllä se padikin käy hyvin räiskintöihin. Minä olen ollut viime kesään asti pelkkien PC -pelien parissa, mutta sitten ostin Xboxin ja Halon. Ohjaimeen ei tarvinnut kauheasti totuttelua, kun kavereilla oli joillain konsoleilla pelannut.

Tähtäämiseen (ainakaan Halossa ja Time Splitters 2:ssa) totuin ihan muutamassa päivässä, ja totesin tähtäämisen todella helpoksi. Mielestäni paljon helpompaa kuin PlayStationilla, jolla tatit on sijoitettu päin persettä ja muutenkin ovat todella löysät.

Eli jos olette ostamassa Xboxia ja olette miettineet sitä tähtäyksen helppoutta, niin kauppaan vaan. Viimeistään muutaman päivän pelaamisen jälkeen olo tuntuu jo ihan kotoisalta.
 
Ylös Bottom