Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Huomasin eilen toisella läpipeluukerralla, että mitä pitempään on ottamatta osumaa vihollisilta pulttimultiplier näyttäisi kasvavan. Tätä ei tainnut olla ensimmäisellä läpipeluukerralla mukana ollenkaan? parhaillaan olen saanut tuon jo x10 ja voin kertoa, että jo esim. kakkoskentästä tuli n 200k-300k pulttia :D Tuli ostettua se Trillium-armor nyt ensin ja eihän sekään ollut kuin vaivaisen 10miljoonaa :p

Noista leviathanien sieluista sai myös tokassa kentässä jo 200k, nouseeko tämä myös 400k 800k linjalla kuten ensimmäisellä pelikerralla 2000->4000->8000 kpl?
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Heh, pikku bugi tuli koettua toissapäivänä eli se planeetta missä on se areena niin siellä menin sinne tivolipuolelle. Siellä tynnyrisirkkeliosiossa tein pienen väistöhypyn ja löysin itseni yhtäkkiä jonkinlaisen rakennuksen päältä. No sieltä pudottauduin alas ja kierreltyäni havaitsin olevani jollain saarella ilman ulospääsyä, karttakaan ei tunnistanut/löytänyt minua. Ei muuta vaihtoehtoa kuin hypätä veteen ja huomata lentelevänsä sellaisessa "avaruusaikahypyssä". Hetken lentelyn jälkeen henki pois ja aloituspisteeseen telakalle.Toisella kertaa tätä bugia ei tapahtunut.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Tiltin arvosteluja voi rehellisesti sanoa PASKOIKSI. Lukekaa vaikkapa Folkloren arvosteu jonka aikana meinasin tukehtua kahviini. Vertaus DMC-sarjaan oli mielestäni hieman "erikoinen" :D

Mutta tämän pelin kohdalla mielestäni miinuksissa oli yksi ihan oikea napinan aihe. Nimittäin se, että aiempia osia pelanneille tämä kuin uusi NHL.

Mutta se ei tietenkään poista sitä, etteikö joku voisi uusimmsta änäristäkin tykätä, vaikka kaikki edelliset olisivat läpi. Meitä on monelle jäälle.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Tulihan se tämäkin väännettyä läpi 1.5 kertaan. Normalilla aluksi läpi ja about puoleenväliin uusi kierros hardilla. Selkeesti kakkoskierroksen meno hauskempaa, kun rytisee enemmän isoilla aseilla ja vihollisilla. Tosin, edelleen lapsellisen helppo.

Jos jotain olisi saanut toivoa niin aika reilusti vaikeustasoa lisää ja vähemmän samojen kenttien viilaamista uudelleen läpi. Toki se kerääjämaanikkoa innostaa, kun saa juosta pulttien perässä, mutta itse en jaksa vähiä pelitunteja käyttää toistoon.

Eka pelikierros englanniksi ja toisen pelasin suomeksi. Oli aika vaihteleva taso ääninäyttelyssä. Osa hahmoista superb ja clank esim. todella ärsyttävästi dubattu. Itse dialogi oli imho. hyvinkin viihdyttävästi ja sarjan hengessä suomennettu.

Selkee 8.5 peli mulle, ei klassikko, mutta viihdyttävä ja toimiva paketti. Eikä haittaa, että on nättikin. Juoni jäi vähän ontoksi, mutta se kai nyt ei olekaan tämän pelisarjan tärkein juttu.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

roflator sanoi:
Tulihan se tämäkin väännettyä läpi 1.5 kertaan. Normalilla aluksi läpi ja about puoleenväliin uusi kierros hardilla. Selkeesti kakkoskierroksen meno hauskempaa, kun rytisee enemmän isoilla aseilla ja vihollisilla. Tosin, edelleen lapsellisen helppo.
Mistä pystyy säätään vaikeustasoa?

Oletus vaikeusaste on ainakin aivan liian helppo. Olisi kiva kokeilla vähän vaikeammalla.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Zoukka sanoi:
Tiltin arvosteluja voi rehellisesti sanoa PASKOIKSI. Lukekaa vaikkapa Folkloren arvosteu jonka aikana meinasin tukehtua kahviini. Vertaus DMC-sarjaan oli mielestäni hieman "erikoinen" :D

Mutta tämän pelin kohdalla mielestäni miinuksissa oli yksi ihan oikea napinan aihe. Nimittäin se, että aiempia osia pelanneille tämä kuin uusi NHL.

Mutta se ei tietenkään poista sitä, etteikö joku voisi uusimmsta änäristäkin tykätä, vaikka kaikki edelliset olisivat läpi. Meitä on monelle jäälle.

No onhan se uusi Halokin periaatteessa vanha Halo, jopa graafinen anti on jonkinverran ankea. Ei se estänyt hyviä arvosteluja (jotka jo tässä vaiheessa näyttää naurettavilta). Ja vaikeahan tällaista tasohyppelyä on aivan uusiksi tehdä kun on tuttu sankari. Helvetin hyvin tuo pelittää kuitenkin. If it ain't broke, don't fix it.

DMC vertaus oli kyllä yksi parhaista koskaan. Mitäköhän seuraavaksi? Okamista tulee mieleen Ninja Gaiden? Aloin katsomaan Tilttiä uudestaan ainoastaan sen takia että nuo peliarvostelut on niin fantastisia. Myös previkat on upeita, viimeisin huumorinkukkanen oli NFS hehkutus.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Eddy93 sanoi:
Mistä pystyy säätään vaikeustasoa?

Oletus vaikeusaste on ainakin aivan liian helppo. Olisi kiva kokeilla vähän vaikeammalla.

Läpipelaamisen jälkeen aukeaa vaikeampi moodi.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

If it ain't broke, don't fix it.

Don't clone it either.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Zoukka sanoi:
If it ain't broke, don't fix it.

Don't clone it either.

Halo 2- Halo 3.
GTA III - Vice City

Tarpeeksi esimerkkejä miksi pelisarjoja ei uudisteta. No nyt GTAhan tulee lievää muutosta mitä uusi rauta tarjoaa, mutta siihen se nyt on mahdollistakin jollain tapaa toteuttaa järkevästi kun muuttaa hiukan realistisempaan suuntaan. Mutta en oikein tiedä miten tuota Ratchetia voisi muokata parempaan. Kiva peli tuollaisena.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

samuel6 sanoi:
Halo 2- Halo 3.
GTA III - Vice City

Tarpeeksi esimerkkejä miksi pelisarjoja ei uudisteta. No nyt GTAhan tulee lievää muutosta mitä uusi rauta tarjoaa, mutta siihen se nyt on mahdollistakin jollain tapaa toteuttaa järkevästi kun muuttaa hiukan realistisempaan suuntaan.

Missasit pointtini. Kyllä Ratchet-kaava kesti sen kaksi jatko-osaa, mutta sen jälkeen puu alkoi maistua. Joku GTA on niin iso-projekti, ettei siltä kehtaa kokonaan uutta juttua joka kerta odottaakaan.

Mutta en oikein tiedä miten tuota Ratchetia voisi muokata parempaan. Kiva peli tuollaisena.

Haaste, tekoäly (kun kerran ammuntaa on niin rutosti), fysiikat ja sen oikeasti luova käyttö, juoni vittuun/hyvä juoni tilalle.

Ja se tärkein, eli kunnon haastava tasoloikka mukaan tai sitten se lopullinen siirtyminen räiskinnän pariin.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Zoukka sanoi:
Missasit pointtini. Kyllä Ratchet-kaava kesti sen kaksi jatko-osaa, mutta sen jälkeen puu alkoi maistua. Joku GTA on niin iso-projekti, ettei siltä kehtaa kokonaan uutta juttua joka kerta odottaakaan.



Haaste, tekoäly (kun kerran ammuntaa on niin rutosti), fysiikat ja sen oikeasti luova käyttö, juoni vittuun/hyvä juoni tilalle.

Ja se tärkein, eli kunnon haastava tasoloikka mukaan tai sitten se lopullinen siirtyminen räiskinnän pariin.

Ei se Mariokaan kai haastellisuudellaan ketään ole vakuuttanut. Tällaiset pelit saisi mennäkin hiukan kevyemmällä vastuksella, koska osa pelaajista on hiukan nuorempia. Olishan se kiva että löytyisi toinen vaikeustaso, mikä kait pelin lopusta löytyykin. Mutta ei sekään kai kovin paljoa peliä hankaloita?
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Haastava ei välttämättä tarkoita "vaikeaa". Oivallus ja asioiden hoksaaminen on aina ollut osa Nipan pelejä. Ratcheteissa "tasoloikkailu" kun on sitä, että sillassa on reikä niin siitä hypätään yli.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Ei Ratchetit mielestäni kaipaa samalla tapaa hyvää tekoälyä kuin muut pelit. Niissä kuitenkin ehkä painotetaan enemmän vihollisten hyökkäysten väistelyä hieman shmuppien (Contra, Metal Slug jne.) tapaan, eikä niinkään sitä että viholliset käyttäisivät ovelia taktiikoita pelaajan höystämiseen pois suojasta (jollaista ei useimmiten edes löydy). Parhaimpina esimerkkeinä nyt vaikka tilanteet, joissa Ratchet tiputetaan rajatulle alueelle (huone tai vastaava), jossa tämän kimppuun hyökkää joka puolelta vihollisia. Future taitaa tosin olla turhankin helppo, jolloin tuo tyyli ei välttämättä toimi ihan niin hyvin kuin se voisi.

Oivallus ja asioiden hoksaaminen on aina ollut osa Nipan pelejä.
Super Mario Galaxy, niin erinomainen kuin se onkin, nyt hirveästi mitään oivaltamista tai asioiden hoksaamista tarvitse. Pelin painovoimalla leikittely on hauskaa, mutta ei erityisesti harmaita aivosoluja rasittavaa puuhaa. Galaxy on suurilta osin aivan liian suoraviivaista ja helppoa tasohyppelyä, jopa Nintendon mittapuulla. Jollain tavoin pidän edelleen enemmän Sunshinestä, se kun tarjosi huomattavasti paljon enemmän haastetta.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Zoukka sanoi:
Haastava ei välttämättä tarkoita "vaikeaa". Oivallus ja asioiden hoksaaminen on aina ollut osa Nipan pelejä. Ratcheteissa "tasoloikkailu" kun on sitä, että sillassa on reikä niin siitä hypätään yli.
On sitä näköjään sentään edes demoa pelattu ;)
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Pibe sanoi:
On sitä näköjään sentään edes demoa pelattu ;)

Saa valaista jos se tuosta monimutkaistuu. Ja voin kyllä ihan hyvällä omalla tunnolla puhua Ratcheteista sarjana jos neljä ensimmäistä ovat läpi kaluttu. Vai ?


Niin ja tuo oivallus nyt ehkä sopii enemmänkin Zeldaan ja Metroidiin kuin Marioon. Mutta uutta Maliot kyllä silti aina tuovat genreensä. Galaxy nyt vaikka sitten ylitsepursuavan omaperäisyyden ja vaihtelun muodossa.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Lauantaina tuli tuo ostettua ja ei saatana kun ei meinannut päästä koneen äärestä pois, vaan piti pelata ihan suoralta istumalta läpi koko peli. Niin helvetin hyvä se on. Pari päivää siinä meni, en tunteja laskenut, mutta aloitin heti uudestaan alusta kun sen loppuun sain. :D
Ruudunpäivitys on suorastaan nautinnollisesti pyörivää ja grafiikka aivan loistavaa ja pelaaminen itsessään taivaallista. Peli ei tiltannut kertaakaan vaikka oli pari päivää putkeen päällä. Ainoa bugi mitä tuossa itse huomasin oli satunnainen laatikoiden ilmaan jääminen, mikä ei haitannut peli-iloa kyllä pätkääkään. ;)
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Zoukka sanoi:
Saa valaista jos se tuosta monimutkaistuu. Ja voin kyllä ihan hyvällä omalla tunnolla puhua Ratcheteista sarjana jos neljä ensimmäistä ovat läpi kaluttu. Vai ?
Laeppae se vain oli. Meinasin vaan, että hyvin on pelin tasoloikkaosuudet perusteella vain ddemon perusteella (juuri tuollaiset kohdathan demossa siis oli).

Harmittaa kyllä tämän pelin odottaminen... EB:stä ostettu 3 peliä + 1 euro, mutta ensin pitää ilmestyä muiden pelien että viitsii hakea tätäkän.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

olipas pitkä peli taas pitkästä aikaa ja hyvä sellainen vielä, pelattavaa löytyy kyllä runsaasti, ei jättänyt niin kylmäksi kun esmes gow, cod4 ja hs joista jäi sellanen maku että olisihan tätä iloa vielä enempikin halunnut. hyvä oli kyllä, suosittelen kaikille:)
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Itseäni harmittaa pelissä hyvän huumorin vähyys ja se että vihuilla on liian vähän tanssi liikkeitä groovissa, on tyhmää katsoo kun ne vetää samaa liikettä koko ajan ja sitten viellä noi aseiden kouluttaminen on tuskaa pakko touhua.
 
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Traddash sanoi:
Itseäni harmittaa pelissä hyvän huumorin vähyys.
Vähyys?! :eek:

Traddash sanoi:
vihuilla on liian vähän tanssi liikkeitä groovissa
Eiköhän se ole jo aikamoinen saavutus Insomnicilta että on jokaisella vastustajalle tehneet eri tanssiliikkeet. Sitten pyydetään lisää...


Traddash sanoi:
aseiden kouluttaminen on tuskaa pakko touhua.
Ei se toki pakollista ole, ei ei. Ja jos se tuskaa on, niin ei ehkä kannata pelata minkääntapaisia (J)RPG:itä ;)
 
Ylös Bottom