Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ratchet & Clank: Rift Apart

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5
Tuli katsottua tuossa pari rewikkaa ja hemmetin hyvältähän tuo näyttää ja kuulostaa esim katselin Easy Alliesin rewikan ja antoivat pelille 8,5 kun taas ign ja gamespot antoivat 9 molemmat. eli tuttua ja turvallista Rachet and Clankkia siinä varmaan se syykin miksi peli ei ihan sinne+90 scoreihin yltänyt,

Nuo vertailut aiempiin osiin ei oikein päde nyky aikana mitä tulee siihen lopulliseen arvosanaan. (Ellei kyseessä ole Remake tai remaster) En ainakaan itse usko yhtään että aiemman osan arvosana vaikuttaa millään tavalla näihin Current Gen arvosteluihin, ollaan nähty sen tason tekeleitä tässä viime vuosina että melkeinpä pitää olla se top 1-5 peli kriitikoiden silmissä kaikki genret mukaan lukien jos haluaa yltää sinne korkeimpaan elittiin eli +90 scoreihin. Sanoisinki että ennen tuo +90 score oli suhteellisen helppoa mutta nytten kun tekniikka ja pelit kehittyy se tulee olemaan kokoajan entistä vaikeampaa. Kun arvostelijoiden rima ja odotukset kasvaa kokoajan.

Sanoisinki että kun pelille on arvosanat annettu vertailu on tehty Returnalin ja Spider-man Miles Moralesin kanssa eikä vanhojen Ratchet And Clankkien mitä lukenut ihmisten kokemuksia jotka saaneet pelin jo aiemmin ovat sanoneetkin että combat muistuttaa jonkun verran Returnalia mutta vain paljon paljon helpompi.

esim tässä IGN arvosteluista yksi pettymyksistä. esim itselleni tuolla ei juuri ole niin hirveästi väliä.

The only truly disappointing aspect is that the 3D audio doesn’t factor into gameplay more often, as the engaging setup led me to expect. There’s a brief mission in Nefarious City that requires you to listen for the thumping beats of Club Nefarious to find your way through the city, and it worked so much better with headphones on. That cool example of integrating audio into gameplay made me want more.
 
Viimeksi muokattu:
Oliko kuinka pitkä ?
Unohdin vilkaista, mitä pelikello näytti ekan läpipeluukerran jälkeen, ja nyt olen jo kolmeen kertaan tuon pelannut läpi. Toi IGN:n 16 tuntia on varmaan aika lähellä omaakin totuuttani. Mulla kun on taipumuksena nuohota kaikki paikat läpi.

Silti yksi pirun nallekarhu pitäisi vielä löytyä, että saisin tuosta platinan.

Arvosanasta täytyy vielä sanoa se, että mulla oli pitkän aikaa viisi tähteä mielessä, koska toi on vain yksinkertaisesti niin järjettömän hauska peli pelata. Kuten Ratcheteiltä voi odottaa. Mutta siinä ei ollut niin mielikuvituksellisia aseita kuin mitä parhaimmillaan sarjassa on nähty, ja loppu oli vähän blaah, niin ei vain pystynyt venymään neljää tähteä parempaan. Himputin hyvä peli, joka tapauksessa.
 
Biomutantin pettymyksen jälkeen tämä R&C:n 90 pisteen rajaa kolkutteleva pistearvio oli enemmän kuin toivottu, vaikka toki aika paljon vähemmän yllätyksellinen, koska tiedossa oli, että ei siellä kovin pahasti voida metsään mennä jos vanhaa konseptia vaan uudistetaan nykypäivään.

Pelihän on pääosin saanut 8.5-10 arvosanaa/4-5 tähteä, joten niitä mielenkiintoisemmaksi koin kaikki tarjolla olevat seiskan antaneet arvostelut ja lukasin ne lävitse ja lähes kaikista niistä paistoi, että pelissä ei varsinaisesti ole mitään moittimisen sijaa, vaan R&C:n tapainen kolmannen persoonan värikäs tasohyppelyräiskintä kevyellä tarinalla ei vain ole heille mieluinen peligenre, joka näkyi sputnik-rokotuksena arvostelun lopputuloksessa.

Vähän ristiriitaista, että samassa arvostelussa sanotaan "tämä on peli, joka sinun on koettava jos omistat PS5" ja loppuarvosana seiska :D


Perkele kun Gigantista ei voi nykyään ennakkotilata tuotteita siten, että ne ois julkaisupäivänä noudettavissa liikkeestä, joten noi ennakkoedut taitaa mennä sivusuun, mutta onneksi ne saa pelaamalla. Nähdään perjantaina klo 10 kun ovet aukeaa. :D
 
Ai että miltä näyttää, aika poltteet olis päästä pelaan itsekin ja lapsilla varmaan vieläkin kovemmat. Sit kun vielä sais sen PS5 täs vuoden sisään jostain :rolleyes:
 
Ei mene yli 90 pisteen, Ratchet ei vain ole sellainen sarja, joka nykii noita huippupisteitä. Ansaitsisi, mutta ei onnistu.

Mun mietteet:

Nyt voin kommentoida.

Mites nuo pelin boss fightit sinun mielestäsi? mitä olen itse nyt lukenut niin ainakin parista arvostelusta, on käynyt ilmi esim gamerxplain, että Boss fightit olisi pelin yksi heikkouksista lähinnä niiden variaatio, että pelissä ei olisi kulma tarpeeksi erilaisia bosseja, ja ilmeisesti boss variaatio alkaisi toistamaan jossain vaiheessa peliä itseään.

Mietin siis kun mainitsit tuossa arvostelussa, että rivivihollisia kierrätetään niin jäikö sama fiilis myös noista pelin bosseista
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole montaa yhtä hyvin organisoitua studiota maapallolla kuin Insomniac. Viiden vuoden sisään on julkaistu neljä AAA-peliä jotka kaikki yli 85 metacritic-pisteen pelejä unohtamatta Spidermanin kolmea pientä DLC:tä ja sitä remakea johonka varmasti joitakin työtunteja upposi. Mutta mikä huikeinta tämä kaikki on oletettavasti saavutettu ilman crunchia. Hatunnoston arvoinen suoritus!

 
Viimeksi muokattu:
Verkkokauppa.com näyttää tarjoavan peliä 59,90 hintaan. Muualla ei ole näkynyt että voisi saada vielä halvemmalla.
 
Mites nuo pelin boss fightit sinun mielestäsi? mitä olen itse nyt lukenut niin ainakin parista arvostelusta, on käynyt ilmi esim gamerxplain, että Boss fightit olisi pelin yksi heikkouksista lähinnä niiden variaatio, että pelissä ei olisi kulma tarpeeksi erilaisia bosseja, ja ilmeisesti boss variaatio alkaisi toistamaan jossain vaiheessa peliä itseään.

Mietin siis kun mainitsit tuossa arvostelussa, että rivivihollisia kierrätetään niin jäikö sama fiilis myös noista pelin bosseista
Juu, siis rivivihollisten kierrättämisellä tarkoitan sitä, että metallikoirat ja sandsharkit on tuttuja jo ihan ensimmäisestä Ratchetista. Yhtään täysin uutta vihollistyyppiä en muista tässä kohdanneeni.

Boss fightit oli tosi meh. Oikeastaan muistan koko pelistä (ennen finaalia) vain yhden pomotappelun, jossa vedetään jotain lentävää laakamatoa kuokkaan, ja se oli käytännössä jaettu vaiheeseen: ensin jahdataan mörköä että saadaan se pudotettua maahan, sitten annetaan damagea, sitten jahdataan uudestaan ja annetaan toisen kerran runtua. Ei todellakaan mitään hurraahuutoja aiheuttavaa.

Ei sillä että mistään pelistä olisi jäänyt mitään ikuisesti sieluun syöpyneitä muistoja tosi mahtavista pomoflaidiksista, että sikäli en kokenut tarpeelliseksi tällaisesta rutiinisuorituksesta enempää sakottaa.
 
Liityn Jyrin kehuihin. Itselläni tämä oli 5/5 kokemus, vaikka samat mietteet pomotaisteluista oli tapetilla. Pelatessa sitä ei kuitenkaan huomaa, meno on liian veikeää ja audiovisuaalinen anti valovuosia edellä muita kilpailijoita. Luulenpa, että tästä pelistä tullaan mittaamaan tulevaisuudessa se oikea uuden sukupolven alkaminen.
 
Omasta mielestä pomotaistelut vois jättää peleistä kokonaan pois, lukuun ottamatta souls tyyppiset pelit. Pomotaistelut on pelien muinaisjäännös mistä on tullut kirjoittamaton sääntö.
 
Ylös Bottom