Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ratchet vs Halo, moninpeli vs yksinpeli jne. yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Weldomite
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3 Hype]

Mistä mun olisi pitänyt lukea Halosta, kun olen itse pelannut peliä. Läpikin.Osa vihuista on tasan yhtä huvittavia ja lastenpelimäisiä kuin Ratchetinkin, ja oikeasti.. Grafiikka on nättiä, vai väitätkö vastaan?

Kummatkin käsittelevät rankkoja asioita, mitä nyt vaan ToD käsittelee oikeasti ihmisiä koskettavia asioita kuten lasten hylkäämistä, oman paikan etsintää maailmassa, aikuistumista sekä vastuun kantamista sekä uhrautumista. Halossa käsitellään vastuun kantamista, rotujen ja uskontojen kohtaamista, uhrautumista..

Itse vertailen pelien yksinpeliosuutta. Pelaan netissä vain Sonyn tuotteilla, koska kieltäydyn maksamasta Liven maksuja. Joten minulle XOn pelien on toimittava yksinpeleinä.. Ja on noita XO pelejä jotka luottavat vain siihen, ettei porukka pelaa yksinpeliä.

Janus sanoi:
Itse vertailen pelien yksinpeliosuutta. Pelaan netissä vain Sonyn tuotteilla, koska kieltäydyn maksamasta Liven maksuja. Joten minulle XOn pelien on toimittava yksinpeleinä.. Ja on noita XO pelejä jotka luottavat vain siihen, ettei porukka pelaa yksinpeliä.
Eli vaikka et pelaa moninpelejä voit väittää, että yksinpeli tekee pelistä paremman?? Vaikka toisessa pelissä on painotettu molempiin ja toinen vain yksinpeliin jolloin sinun pitäisi ottaa se huomioon eikä vertailla pelkkää yksinpeliä..
Live ei maksa yhtään mitään..Jos joku oikeasti kuvittelee, että Live maksaa paljon niin on aika kummat käsitykset..Ihan tosi..Minä jätän yhden vlopun juomatta kerran vuodessa niin siinä on vuoden livet maksettuna..
Halo3:n grafiikka on nättiä, mutta se ei ole sen pelin pääasia toisin kuin Ratchetissa..Jos halo3:ssa oltaisiin alettu keskittymään grafiikkaankin niin halo3:n olisi tullut 3 DVD-9:llä aivan varmasti..

Jatketaan konsolisodan puolella :)

Baariin 60 viikossa? Aika paljo näin pidemmän päälle mietittynä.

Ja juuuuuuuuuu, Rätseteissähän on keskitytty grafiikkaan. :rolleyes:

ja vielä, sori Zoukka, luulin ettet oikeasti ole pelannut Rätsettejä yhtään. Sen johtopäätöksen kyllä sai nopeasti vedettyä aiemmasta viestistäs. Vähän oudolta vaan kuulostaa että kaikki aiemmat rätsetit vedetty läpi, mutta kiinnostus tätä kohtaan nolla.

Weldomite sanoi:
Eli vaikka et pelaa moninpelejä voit väittää, että yksinpeli tekee pelistä paremman?? Vaikka toisessa pelissä on painotettu molempiin ja toinen vain yksinpeliin jolloin sinun pitäisi ottaa se huomioon eikä vertailla pelkkää yksinpeliä..
Live ei maksa yhtään mitään..Jos joku oikeasti kuvittelee, että Live maksaa paljon niin on aika kummat käsitykset..Ihan tosi..Minä jätän yhden vlopun juomatta kerran vuodessa niin siinä on vuoden livet maksettuna..
Halo3:n grafiikka on nättiä, mutta se ei ole sen pelin pääasia toisin kuin Ratchetissa..Jos halo3:ssa oltaisiin alettu keskittymään grafiikkaankin niin halo3:n olisi tullut 3 DVD-9:llä aivan varmasti..

Ei vaan jatketaan täällä.

Missään vaiheessa en ole sanonut, että pelkästään yksinpeli tekee pelistä kuin pelistä paremman. Oikeasti, lopeta tuo pelleily, vaan yritä ymmärtää. Itse pelaan todella paljon. Oikeasti paljon. Ratchetin yksinpeli on parasta peliä mitä on tullut pitkään aikaan vastaan. Peli ei tarvitse moninpeliä siihen, jotta paketti pelastuisi. Sitten katsotaan Haloa. Kuten olen sanonut, peli on teknisesti hyvää, tarina on ihan jees (nähty miljoona kertaa aiemmin, toisaalta niin on Ratchetkin monella tapaa), mutta yksinpeli Halossa ei ole niin hyvä kuin esimerkiksi Ratchetin vastaava. Halo on lyhyt, ei anna uutta toiselle läpipeluukerralle. Ratchet antaa. Siellä tulee roinaa vastaan mitä et voi saada ensimmäisellä kerralla (aivan kuten oli Resistancellakin). Halon vahvuus on kuulemma hyvässä moninpelissä. En mene kiistämään, koska mitä olen kuullut, niin moninpeli on kultaa. Mitä nyt vaan unohdetaan lagit ja muut.

Onko Ratchet mielestäni parempi paketti kuin Halo 3? On. Ainakin niiltä osilta joita olen itse testannut. Ja tältä pohjalta puhun.

Myöskin katson, että pelien tärkein osuus on yksinpeli. Tuosta näkee sen, miten paljon peliin loppujen lopuksi on panostettu. Maailman luonti (Ratchetissä on itseasiassa viittauksia sarjan viiteen edelliseen osaan), maailman jatkuvuus, tarinan kerronta ja tarinan luonti, dialogi, animaatio..

Loppujen lopuksi mitä tarinaa normaalissa moninpelissä on? Eli ei siis Co-op peleissä? Ei oikeastaan mitään. Tyypit laitetaan pelaamaan virtuaalisplättistä virtuaalimetsään. Ainoastaan mikä ratkaisee on lägin poistaminen.. Pelimuodothan ovat olleet vuosia jo suht standardeja.

Se nyt vain on niin että moninpeli kokemus on aina halvatun yksinkertainen.
Samaa laajuutta, kokemusta ja ihmettelyä ei tule koskaan olemaan niin paljon kuin yksinpelissä.
Se on käytännön sanelema tosiasia, moninpeli on lisäarvo ei pakollinen ominaisuus.

Voi hyvinkin kuvitella R&CToD jälkeen moninpelin olevan niin laimea kokemus verrattuna yksinpeliin ettei sitä jaksaisi pelata. Moninpelin tai sen puutteen ei pitäisi vaikuttaai pelin saamiin arvosanoihin. Itseä ei voisi vähempää kiinostaa R&CToD nettikekkerit.

EDIT;
enemmän aiheen mukainen?

Weldomite sanoi:

Pakkohan tuohon ryyppäysvertailuun on tarttua!?ARE YOU FUCKING SERIOUS!Mikään ei maksa mitään, jos ne kuuluisat baarireissut jättäisi väliin. FAKTAHAN on, että live maksaa liian paljon verrattuna sen tuomiin "etuihin" , joita et plösöllä saa. Pyörittelet sitä, miten haluat. Olen samassa tilanteessa, kuin Janus. Ei paljoa kiinnosta maksaa Livestä, kun saan noita pelejä ilmaiseksikin pelata verkossa. Täten esim. Halo 3:n on vain "nähty moneen kertaa, ei edes kummoisen näköinen jne." peli minulle. Pelin pääasia grafiikka?!+wtf?Nyt kun lopetat ajoissa tuon uskomattoman jauhamisen, niin hyvää päivää vaan !

Weldomite sanoi:
Eli sitten monipelin puute on heti miinusta??
Eli koko ajan se mitä väitin, että moninpeli on "pakollinen" ja sen puute tekee pelistä "huonomman" on totta..Mielenkiintoista..

Mistä perseestä näitä vedät? Kokonaisuus on se joka ratkaisee. Ei moninpelin puute ole miinusta, välttämättä. Se riippuu kokonaispaketista. Tarkoitin sitä, että pelejä kokonaiskokemuksina voi ihan hyvin vertailla, vaikka toinen peli pyrkisi tekemään sekä moninpeliä että yksinpeliä ja toinen vain yksinpeliä tai vain moninpeliä.

Eli ei, moninpeli ei ole pakollinen eikä sen puute tee pelistä huonompaa ainakaan minun silmissäni. Moninpeli voi tuoda lisäarvoa tai moninpeli voi olla pelin pääanti, mutta peli voi olla vaikka maailman paras peli ilman minkäänlaista moninpelitukea ja toisaalta joku moninpelikin voi olla maailman paras ilman yksinpeliä. Jos se peli vaan on maailman paras. En siinä vaiheessa ala miettimään että "voi voi, ei ole moninpeliä, oli kyllä ihan vitun uskomattoman unohtumaton peli, mutta kun moninpeliä ei ole, niin eipä se nyt sitten niin hyvä peli ollutkaan" tai tietysti päinvastoin pelkän moninpelin kohdalla.

Vastaus: Ratchet vs Halo, moninpeli vs yksinpeli jne. yms.

Ei paljoa kiinnosta maksaa Livestä, kun saan noita pelejä ilmaiseksikin pelata verkossa.

Eikun eri pelejä. Oikeasti suosittelen vaikka kikkailemaan yhden kuukauden ilmaiseksi tai sitten maksamaan siitä, että pääsee "kokeilemaan" halon moninpeliä. Voi se mieli muuttuakin siitä Liven "turhuudesta".

Muntu sanoi:
En usko, tiedän.

Sama täällä. Vain puolimeganen nettiyhteys ja 40 pelaajan pelit pyörivät reaaliajassa. Ja kaiken lisäksi se on vielä hauskaa. Voisi jopa sanoa että Resistance tarjoaa parasta/sujuvinta nettipeliä mitä on saatavilla, ainakin PS3:lle. Tosin en ole Warhawkia kokeillut, ja se taitaa olla eri juttu se. :D

Jos joku sanoo minulle tämän:
"Minun mielestäni Halo3:n on ihan perusräiskintää..Yksinpelin perusteella"
niin enpä tiedä mitä tekisin..

Tietenkään kaikkien ei tarvitse "hullaantua" Halo3:n moninpelistä, mutta jos sitä ei ole kokenut niin aika paha on tehdä mitään realistisia vertailuja Ratchet:n ja Halo3:n kanssa..

Resistance oli minun mielestäni COD2:n tasoa yksinpelin osalta..Moninpeli oli peruspeliä parempi, hauskempi ja viihdyttävämpi..
Warhawk on moninpelin eliittiä..

Uskon vakaasti siihen, että jos tulevaisuudessa halo3:n tulisi PS3:lle niin jokainen fanipoika huutaisi sen nimeen..se saisi vuosisadan parhaimman pelin tittelin ja kaikki pelaisivat sitä..Eli Halo3:n tuli väärälle konsolille vaikka MS:n käsissä siitä tuli "enemmän" kuin peli..

Muuten miten moni odottaa sitä uutta Battlefieldiä?? Siinähän pitäisi olla "hyvä" yksinpeli ja suhteellisen hyvä moninpeli??

Weldomite sanoi:
Moninpeli puuttuu koska pelinkehittäjällä ei ollut aikaa, rahaa tai edes pientäkään intoa lähteä rakentamaan kunnollista kokonaisuutta..Harmi..
Mutta eihän se tee pelistä sen huonompaa kai..
Ei se ole harmi eikä se tee pelistä huonompaa. On olemassa lukuisia määriä erinomaisia yksinpelejä, jotka ovat kunnollisia kokonaisuuksia, vaikka niissä ei ole moninpeliä. Vaikea uskoa, että kukaan peleistä kiinnostunut voisi olla eri mieltä. Ovatko esim. GTA-sarjan pelit huonoja kokonaisuuksia, koska niissä ei ole moninpeliä? Huhhoijaa.

Oho, kirjoitin tätä Ratchet-ketjuun, mutta lennähti tänne. Kommenttini liittyy siis pelkästään yksinpeli vs moninpeli -aiheeseen, peleistä riippumatta.

Psyke sanoi:
Ei se ole harmi eikä se tee pelistä huonompaa. On olemassa lukuisia määriä erinomaisia yksinpelejä, jotka ovat kunnollisia kokonaisuuksia, vaikka niissä ei ole moninpeliä. Vaikea uskoa, että kukaan peleistä kiinnostunut voisi olla eri mieltä. Ovatko esim. GTA-sarjan pelit huonoja kokonaisuuksia, koska niissä ei ole moninpeliä? Huhhoijaa.

Oho, kirjoitin tätä Ratchet-ketjuun, mutta lennähti tänne. Kommenttini liittyy siis pelkästään yksinpeli vs moninpeli -aiheeseen, peleistä riippumatta.

Hohhoijjaa. GTA-Vice City olisi "huonompi" kokonaisuus kuin GTAIII jos siinä olisi alunperin ollut moninpeli. Kuten kyseessä olevat R&C-sarjan pelit.

Kyllä minäkin vähän veikkaan, että moninpeli jätettiin pois koska Insomniacilla laskettiin, ettei sen tekeminen kannata taloudellisesti. Ettekai te jumalauta luule, että siellä tehtiin yhtään sen enempää sitä yksinpeliä kun moninpeli jäi väliin :eek:

Zoukka sanoi:
Eikun eri pelejä. Oikeasti suosittelen vaikka kikkailemaan yhden kuukauden ilmaiseksi tai sitten maksamaan siitä, että pääsee "kokeilemaan" halon moninpeliä. Voi se mieli muuttuakin siitä Liven "turhuudesta".
Ihanko totta teen näin?Mitä luulet, että tein ostaessani XO:n, en kokeillut ilmaiseksi kk:ta?Entä Halo 3:n mukana tulleella ilmaisella kk:lla?.Minullakin on muuten kavereita, joiden luona olen kuluttanut useita tunteja Liven parissa:rolleyes: Eipä mieli ole muuttunut. Warhawk ja esim Motorstorm tai tuleva COD4 ILMAISINA riitävät minulle. En näe mitään järkevää syytä maksaa Halosta, tai Liven paremmasta rakenteesta,tosin paskemmilla nettikoodeilla peleissä, tai miten sitä nyt haluaa asian laittaa(LAGISIMPINA pelaajan silmin), kun saan pelata hyviä pelejä muutenkin.Hommaa nyt hyvä mies itse joku uudempi konsoli, ja tule sitten kertomaan viisauksia Liven maksun oikeutuksesta. Miksi et omista XO:ta?

Nuorempana Liven hinta ei olisi ollut niin paha ottaen huomioon silloin pelatun määrän verkossa. Olisipa sitä aikaa nytkin, että pystyisi kehittymään oikeasti hyväksi pelaajaksi jossain verkkopelissä.

Psyke sanoi:

No GTA sarja onkin ollut last-gen, niin sillon se on suotavaa. Nyt Next-gen koneissa moninpeli on tärkeimpiä kokonaisuuksia peleissä, vai?

Mutta itse en tarvi jokaiseen peliin moninpeliä. Muutenkin pelaan vaan yhtä tai kahta moninpeliä kerrallaan. Hyviä yksinpelejäkin tarvitaan aina.

Minun mielestäni GTA:n moninpeli modit ovat loistavia..Tietenkin ongelmia on, koska virallista tukea ei ole..
Liven ainoa suuri miinus on siinä, että joskus peliseura ei ole siitä aikuisemmasta päästä..Hermot siinä menee kun 12 vuotias amerikkalainen huutaa täyttä kurkkua kun voitan sen nhl:ssä..

Totta miksi maksaa kun saa ilmaiseksi..Maksullisuus vaan alkaa näkymään eli ei mitään saa ilmaiseksi..Ei Sonyllakaan ole mahdollisuutta jatkaa tätä ilmaiskampanjaa loputtomiin sillä mitä enemmän pelejä tulee niin sitä enemmän maksaa ylläpito..Mitä enemmän pelaajia pelaa näitä ilmaisia moninpelejä sitä enemmän rahaa menee..
Pelaajan kannalta tämä on loistavaa, että saa pelata kavereiden kanssa ilmaiseksi..Mutta tämähän on jo PC:llä olemassa joten miksi ostaa konsoli? Tosin miksi edes harkita XO:ta kun Live maksaa??
Mutta entä jos Sony päättää pistää kk-maksut voimaan?? Eli totut siihen, että pelaat ilmaiseksi ja sitten aletaan maksuttamaan?? Ei mitään järkeä..Tosin kuinka moni ihmineen ottaisi sen positiivisesti jos MS ilmoittaisi, että Live ei maksa enää pelaamisen kannalta mitään..?

En kuitenkaan usko, että Sony maksuttaa moninpelaamisesta ikinä..Se on loistava ase MS tai Nintendoa vastaan..Aivan kuten monen mielestä täälläkin ei kannata maksaa turhasta..

Mutta minä maksan Livestä..Harvoin enää jää aikaa pelaamiseen, mutta silti onhan sitä mukava pelata aina joskus..

Itse en näe mitään suurta saavutettavan pelkästään yksinpelin osalta..Niin moni peli on tuottanut pettymyksen yksinpelin osalta niin, että en usko yhdenkään yksinpelin voivan tarjota mitään suurta minulle, mikä varmaan näkyy mielipiteissäni aika selkeästi..

Vanha totuus sopii lähes kaikkeen, myös pelialalla: se ei ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Weldomite sanoi:
Jos joku sanoo minulle tämän:
"Minun mielestäni Halo3:n on ihan perusräiskintää..Yksinpelin perusteella"
niin enpä tiedä mitä tekisin..

No onhan se. Juuri sitä, paitsi co-oppina jolloin jopa se tarinamoodi on hyvä. Nettipeli on muuten kyllä kovin huono. Neljällä pelaajalla en ole päässyt co-oppia kokeilemaan, mutta uskon että se on varmasti todella hauskaa siis jos pelaa tuttujen kanssa, mutta niinhän on melkein mikä tahansa peli.

Tietenkään kaikkien ei tarvitse "hullaantua" Halo3:n moninpelistä, mutta jos sitä ei ole kokenut niin aika paha on tehdä mitään realistisia vertailuja Ratchet:n ja Halo3:n kanssa..

Edellisissä Ratcheteissä moninpeli oli kovin huono, siis surkea. Jos Insomniac päättää tuoda ilmaisena tai maksullisena lisänä peliin moninpelin, ja ottavat mallia Resistancesta ei se silti kilpaile Halon moninpelin kanssa. Onhan pelit kuitenkin ihan eri genreä. Toimisihan se varmasti ihan hyvin, mutta tuskin sitä pelaisin netissä kun on jo toi Warhawk...

Resistance oli minun mielestäni COD2:n tasoa yksinpelin osalta..Moninpeli oli peruspeliä parempi, hauskempi ja viihdyttävämpi..

Harmi että Resistancen yksinpeli ei ole CoD2sen tasoa. Kuraahan se on, moninpeli vie haloa 6-0, paitsi co-op jota voi pelata kahdella pelaajalla ja vain samalla koneella, eikä peli muutenkaan ole mikään kovin hauska ja oli aivan liian helppo.

Uskon vakaasti siihen, että jos tulevaisuudessa halo3:n tulisi PS3:lle niin jokainen fanipoika huutaisi sen nimeen..se saisi vuosisadan parhaimman pelin tittelin ja kaikki pelaisivat sitä..Eli Halo3:n tuli väärälle konsolille vaikka MS:n käsissä siitä tuli "enemmän" kuin peli..

Minä taas en. Oletko pelannut 1sta tai 2sta PC:llä? Kuullut mitä todelliset FPS-pelien veteraanit ovat haloista sanoneet? Sitä vähän minäkin. Keskinkertainen se on. Ensimmäinen osa oli mullistava konsoleilla, toinen toi moninpelin ja kolmas... no HD tasoiset grafiikat, jotka eivät kyllä mitenkään erikoiset ole... jopa jo kovin vanhentunut DOOM3 näyttää paremmalta (PC:llä), tosin pelissä onkin sellaisia 3mx3m tunneleita enimmäkseen joten vertailu on epäreilua. PCllä halot ovat selvästi keskinkertaisia, ei niitä vihaa, mutta ei niihin tykästykkään.

Tosin kuinka moni ihmineen ottaisi sen positiivisesti jos MS ilmoittaisi, että Live ei maksa enää pelaamisen kannalta mitään..?
Villi arvaus: Todella moni, paitsi tietenkin ne jotka ovat siitä jo vuosia maksaneet, tosin microsoftin tuntien he varmaan saisivat jotain hyvitystä, jota Sony ei koskaan antaisi. Tekisi XOn ostamisesta entistä helpompaa. Itse en maksaisi senttiäkään niin huonosti toimivasta nettipalvelusta, siis koskien vain pelejä, muuten se on ihan loistava siis kauppa joka ownaa Storen ja Virtual Channelin 100-0. Itse kun XOn ostan niin tuskin mitään Liven kultaa hankin vaikka maksaakin vain sen ~60 vuodessa. Olen jo tottunut siihen että moninpelejä saa pelata ilmaiseksi, peliin pääsen heti mukaan eikä lagia huomaa... :p Karpaasi toikin jo hyvin syitä miksi Livestä ei kannata maksaa kun kuitenkin tulen ostamaan kaikki multiplattarit *koputtaa puuta* PS3lle.

edit. enkä taaskaan provosoinut tai mitään. Kaikilla on oikeus omaan pelimakuunsa. Menenkin tästä pelaamaan toista episodia pelistä joka pyyhkii haloilla ja bioshockeilla lattiaa, IMO. :p

Sonyn systeemi on siitä hyvä, että kulut viedään tuonne pelien tekijöille. Nämä ylläpitävät omat serverinsä. Jos firma päättää sulkea serverit, niin he sulkevat ne. Ainoat mitkä maksavat Sonylle ovat omat peliserverit (eivät ole tainneet sulkea mitään niistä), sekä tietysti Storet. Silti Sonyn palvelussa on enemmän dedikoituja servereitä (käsittääkseni) kuin Liven, ja mitä katsellut keskusteluja, niin vähemmän lägiä (paitsi EAn peleissä).. Joten ei niitten servujen ylläpito voi maksaa aivan älyttömästi.

Itselläni on aivan sama ongelma kuin Weldomitellä. Ei ole kauheasti aikaa.. Tämän takia en katso, että haluaisin maksaa online pelaamisesta, jota en harrasta todellakaan paljoa. Resistancen alfa-testauksessa ja betassa tuli eniten pelattua onlinessä, ja sitten Warhawkin betoja. Siinäpä nuo. Ei ole ollut aikaa, tai energiaa, ruveta väsäämään Jellonien kanssa GRAW2sta. Pitää ottaa matsia ja co-oppia kyllä.

SOCOMia tuli pelattua paljonkin, mutta siihenkin loppui into. Itse pidän peleistä, joissa on hyvä tarina, jopa tunteita. Heavenly Swordissa oli traaginen niiskutuskohtaus, Bioshockissa en pystynyt tappamaan yhtäkään pikkusiskoa.

Kaippa olen elämyspelaaja, koska tuo suorittaminen ja toisten kanssa kisaaminen ei oikeastaan nappaa kauheasti enää. Edit: Tämän takia ei nuo XOn achievementitkään nappaa.

Kyllähän hyvä moninpeli on kiva juttu mutta se ei aina sovi kaikkiin peleihin. Itse arvostan suuresti yksinpeli kokemusta ja varsinkin jos siinä löytyy hyvää sisältöä esim. huumoria mukaansa, tempaava juoni ja niin edelleen. Itse olen pelannut kaikki Ratchetit lävitse perinteen takia mutta ei ne parin viimeisen pelin nettiominaisuudet voisi vähempää kiinnostaa koska tähän tyylilajiin tai itse peliin ei sovi moninpeli, Co-Op on poikkeus, se on aina hauskaa. Haloissa taas pidän enemmän yksinpelistä sen juonen takia mutta se moninpeli ei tarjoa minulle mitään uutta. Kaverin kanssa ehkä hauska pelata jonkin aikaa mutta kiinnostus lakkaa nopeasti jos sama kaavamaisuus jatkuu koko ajan. Ressistäkään en oikein pidä enää koska se juuri vajoaa tähän kaavamaisuutteen, oma vaikutus yleensä liian pieni ja se on sitä "tapa tai kuole" meininkiä. WarHawkissa on hyvä taas kun on isot mapit joissa on mukavia tehtäviä esim alueiden valloitusta ja puollustamista missä on oikeasti omalla panostuksella merkitystä. BF sen vuoksi hyviä. Tuleva Killzone taas saattaa vajota tähän porukkaan mutta varmana nautin siitä moninpeli kokemuksesta ennen kuin kiinnostus lopahtaa. Miksi pitäisi maksaa lisää että sitä samaa roinaa pääsee pelamaan vaikka on kerran maksanut, tämä vuoksi en myös pidä WOW:ista. Ei pidä ruveta tekemäänkään nettipeliä tämän kaltaisiin peleihin, mutta se Co-Op on kyllä pakollinen.

The Great Samu:
Piti sitten vetää Halo1 ja 2:n PC versiot tähän..Ja PC-pelaajat..
Sinun mielipide on kyllä mielenkiintoinen..PC:n puolella ratchet saisi vielä huonomman kohtelun kuin Halot..
Itse olen pelannut molempia haloja PC:llä ja ei ne oikein maistu samalle ilman padia..Eikä silloinkaan, koska PC:lle on vaan parempia tarjolla..Konsoleilla taas ei..

Sitten jatketaan :
Resistance: Fall of Man
Tekijä: Insomniac
JA eivät osaa tehdä toimivaa moninpeliä hyväksi mainostetun yksinpelin jatkoksi??
Heillä on tarvittava kokemus PSN:stä joten nettipeli ei pitäisi olla mikään "mahdottomuus"..

Miksi pelintekijät usein antautuvat siihen tilanteeseen, etteivät saa tarpeeksi aikaa tai rahaa omien ideoiden tekemiseen..

Ja Sonylle tulee isoja laskuja PSN:n ylläpidosta..Ei se ilmaista ole vaikka pelinkehittäjät niitä servuja pitävät "yllä"..Lisäksi Livessä on kohtuullisen hyvä palvelu jos ongelmia tulee tai koko systeemi kaatuu..Toisaalta MS tienaa Livellä aika sievoisia summia vaikka kk-maksu ei ole mikään "suuri"..

Ylös Bottom