Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Rattipelaaminen ja rannevaivat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikkomoi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mikkomoi

Member
Mä olen monta vuotta töissä kasannut vehkeitä akkuruuviväännin kädessä monta tuntia päivässä, ranteet on välillä kipeät. Ja autopelit ratilla ei paranna tilannetta yhtään. Olen aika hyvin onnistunut estämään tilannetta pahentumasta liikaa jumppaamalla, venyttelemällä ja täryyttelemällä lihashuoltovasaralla käsivarsien lihaksia.

No kiinnostais kuulla teidän kokemuksenne asiasta.

Kyllä saa ranteet kipeiksi varsinkin, jos ei kokemusta ole ja täysillä voimilla hyppää monen tunnin sessioihin. Enkä ihmettele, vaikka vahinkoakin tulisi niveliin alkukouhaamisella.
Parin vuosikymmenen kokemuksella ja ehjillä ranteilla alla minun teesini aiheeseen:
* Ensialkuun vain lyhyitä istuntoja, jotta saat tuntemukset heti kiinni.
* Säädä voimavaste heti pienemmälle. Vahva vastavääntö on täysin turhaa ja kuluttavaa tässä lajissa ja vie herkkyyden - ja nopeuden!
* Opettele käyttämään rentoja liikeratoja hartioista, olkapäistä aina sormiin asti. Älä purista rattia vastaan, vaan mene liikkeen mukana.
* Ergonomia tärkein. En näkisi huonona, vaikka välillä kuvaisi ajosessiotaan ja pyrkisi sillä korjaamaan luonnottomat ratin/ranteiden väliset kehon kulmat.

Joo aloitin autopelit viime keväänä, sitä ennen en koskaan pelannu. Nyt 45 vuotiaana siis.. Siinä on ideaa, ottaa itsestä videokuvaa pelaamassa.

Mul on rattina G29, tuolina playseat challenge. Tuoli on selälleni tosi hyvä, ratin sijaintisäädöt köyhät. Vois kokeilla sitä ainoata säätöä mikä tos on.

Myöskin opetella ajamaan rennommin, nyt eläydyn liikaa välillä ja kädet käyttää liikaa voimaa vaikka ei tarttis, heh.

Olen säätänytkin ratin voimia pienemmälle, en tosiaan kaipaa isompia vääntöjä. Kuolaan fanatecin suoraveto rattisysteemiä jota lupaillaan joskus tulevaksi PS4 laitteeseen, siinähän olis ostettavis myös isompi virtalähde tjms joka antaa ratille isommat väännöt, jäin täs miettimään että eihän sellasta tarvitse... vai mitä hyötyä siitä olis?

Joo aloitin autopelit viime keväänä, sitä ennen en koskaan pelannu. Nyt 45 vuotiaana siis.. Siinä on ideaa, ottaa itsestä videokuvaa pelaamassa.

Mul on rattina G29, tuolina playseat challenge. Tuoli on selälleni tosi hyvä, ratin sijaintisäädöt köyhät. Vois kokeilla sitä ainoata säätöä mikä tos on.

Myöskin opetella ajamaan rennommin, nyt eläydyn liikaa välillä ja kädet käyttää liikaa voimaa vaikka ei tarttis, heh.

Olen säätänytkin ratin voimia pienemmälle, en tosiaan kaipaa isompia vääntöjä. Kuolaan fanatecin suoraveto rattisysteemiä jota lupaillaan joskus tulevaksi PS4 laitteeseen, siinähän olis ostettavis myös isompi virtalähde tjms joka antaa ratille isommat väännöt, jäin täs miettimään että eihän sellasta tarvitse... vai mitä hyötyä siitä olis?
Konsolipuolen lisävarustekirous: yksi malli kaikille - rattikulmat mahdotonta tai tosi vaikeaa alkaa säätämään. Itse modaten olisi paras.

Suoravetoratti konsolille olisi kyllä vakavan harkinnan paikka. Saahan sillä vaikka ranteet poikki mutta tarkkuus ja herkkyys ovat ne, mitkä noissa viehättäisi. Muistan yt:sta aikoinaan sellaisen videon, jossa tyyppi oli onnistunut saamaan pc-suoravetoratin PS4 / GT Sportiin kiinni. Nyanssit tuli sormille hänen mukaansa selkeästi. Eli ilmeisesti ratapinnat sisältää dataa, jota ei remmirateilla niin vain ongitakaan pintaan.

p.s. mulla on sama penkki Thrustmasterin T300RS:llä.

Kokeile powerballia, ovat todella edullisia ja oikeasti toimivat. Pikkuisen vaatii harjoittelua mutta nämä on erinomaisia kuntouttamistarkoituksessa.

Hyvä idea, kyl olenkin pitkään ajatellu et pitäis ostaa mut ei ole saanu aikaseks. Mut tänään töiden jälkeen poikkean naapurikaupas ostamas sellasen. Mul on muita jumppalaitteita käsille. Sellanen "kaulin" josta lähtee naru jonka toises pääs on paino. Sillä pyörittelen niin et paino nousee ylös alas. Ja tokmannista on säädettävuä sormipuristimia ja sit kumirinkuloita jossa kolot joka sormelle ja sillä loitonnusliikkeitä sormilla.. täytyis taas alkaa ahkerammin treenata näillä ja powerball olis tosi hyvä lisä.

Ylös Bottom