Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

nerevarmoonstar

New Member
380e5524531e66fb8e72abc5.jpg

379d2f394eb2f37d4e086f79.jpg

12e023d6f84cdf4be2f1e4c3.jpg


Perustin tälle haasteelle ihan oman ketjun, kyseessä kuitenkin pelin haastavin osuus ja tähän voisi kerätä vinkkejä & kokemuksia kuinka päästä se läpi ja mahdollisesti myös kultapokaaleilla menettämättä fyysistä tai psyykkistä terveyttään ;) Palkintoinahan siis pronssista tuo S.Vettel versio X2010:stä, hopeasta värillinen versio (satunnainen väri) sekä kullasta musta hiilikuitu prototyyppi.

Vinkki nro. 1: Hanki ratti, jos ei sellaista jo ole. Pronssi on mahdollinen padilla kaikista radoista jos olet hyvä, mutta Suzukasta ei ole tietääkseni kukaan saanut padilla kultaa. Oma ratti on G25. [Edit: Ennen 1.06 päivitystä tiettävästi vain yksi ihminen on saanut pädillä kultaa kaikista, tuossa videoita:
- Suzuka puskurikuvakulmasta
- Suzuka auton sisältä ja takaa
- Suzuka selostettuna, osa 1
- Suzuka selostettuna, osa 2
- Nurburgring, 4 eri kuvakulmaa
- Monza, 4 eri kuvakulmaa

1.06 päivitys toi hieman helpotusta tähän haasteeseen:
- Jokaisen radan pronssiaikoja on helpotettu ~9:llä sekunnilla. Hopea- ja kulta-ajat pysyivät ennallaan.
- Padin ohjausherkkyyttä pystyy nyt säätämään asteikolla -2 - +7 (herkkyyden nostosta voi siis olla apua etenkin tiukoissa tsikaaneissa)

Noista videoista muuten näkee aika selvästi että ovat varmasti pädillä ajettuja, etenkin ohjaamon sisältä mistä näkee miten paljon auton ratti kääntyy mutkissa (nopeissa mutkissa vähän ja hitaissa mutkissa enemmän - ratilla ajaessa voi siis kääntää ihan miten jyrkästi haluaa). 1.06 päivityksen jälkeen kun testailin samaa, niin näyttäisi että ovat hieman helpottaneet sitäkin, eli nyt auton ratti alkaa kääntyä jyrkemmin jo isommassa nopeudessa, siis riippumatta tuosta uudesta pädin herkkyyden asetuksesta (mahdollisesti jo ~150 nopeudessa, tosin vain jarrutettaessa, kiihdyttäessä en huomannut eroa - joka tapauksessa paljon hallittavamman oloinen nyt).

Ilmeisesti helpottui selvästi pädillä päivityksen jälkeen, kun lähes heti toinen pelaaja ilmoitti kullanneesa Suzukan. Edit]

Itse sain eniten apua seuraavista videoista ja ohjeista:

Suzuka, Monza ja Nurburgring selostettuna + hidastuksilla

Samat radat täydellä nopeudella, ohjeet tekstinä

Noista kannattaa katsoa etenkin jarrutuspaikat, millä vaihteella mikäkin mutka menee sekä miten jarrua ja kaasua voi käyttää missäkin mutkassa (esim. Suzukassa sain ajettua nuo alun S-mutkat paljon sujuvammin pitämällä kaasun pohjassa ja vain hipaisemalla sopivasti jarrua). Lisäksi väliajat kannattaa ottaa muistiin, näin tietää millä osuudella on itsellä parannettavaa. Ihan samalla tavalla ei tarvitse ajaa kuin noissa videoissa, omat ajolinjat ja vaihteet mutkiin vaihtelivat joissakin kohdissa hieman.

Mutta ennen kuin menee liikaa yksityiskohtiin, suosittelen ottamaan tuntumaa tuohon ohjukseen, mielellään muuallakin kuin tämän haasteen sisällä, joko ajamalla haasteen ensin pronssille (palkintona tuo Vettelin versio X2010:stä) tai pelaamalla joko A- tai B-specin tasolle 35 (sama palkinto siitäkin). Itse ajoin tuon ensin ”kylmiltään” pronsille reilu pari viikkoa sitten, minkä jälkeen ajoin X2010:llä enimmäkseen noita endurance-kisoja. Suzukan tahkoaminen niistä luonnollisesti kaikkein hyödyllisintä, se rata on sekä omasta mielestäni että muuallakin havaittu kaikkein haastavimmaksi.

Omat säädöt olivat seuraavat:

-Ratin force feedback ykköseen, mulla kipeytyi kädet isommilla asetuksilla + äkkikäännökset onnistuu nopeammin (tämä siis G25:llä, muilla rateilla voi sujua eri asetuksillakin kun ovat siis eri tehoisia nuo ffb-moottorit eri rateissa)
-Automaattivaihteet päälle (manuaalilla voi Monza vielä mennä, mutta muissa tuskin ehdit vaihtaa kyllin nopeasti kun samalla pitäisi tehdä sekunnin murto-osan päätöksiä ohjauksesta ja nopeudesta. [Edit: Kaikki on mahdollista saada kultaiseksi manuaalillakin, mutta vaatinee aika paljon taitoa ja tottumusta niiden käyttämiseen - itsellä ei tässä suju, vaikka manuaalivaihteilla oon ajanu kohta 30 vuotta erilaisilla moottoriajoneuvoilla... Edit])
-Skid recovery force päälle (ainoa apu joka selkeästi auttaa eikä hidasta).
-ABS oman maun mukaan, itsellä muualla 1 mutta Suzukassa 3 (ekan väliajan jälkeisessä mutkassa sai heitettyä jarrutuksessa sopivasti auton hieman poikittain niin, että pystyi saman tien painamaan kaasun pohjaan).
-kaikki muut avut pois päältä.

Yleisiä vinkkejä:
- Jarruta myöhään ja iske kaasu saman tien pohjaan kun lopetat jarruttamisen (toimii useimmissa mutkissa). Jarruta myös mahdollisimman lyhyitä aikoja kerrallaan.
- Käännä rattia enemmän jyrkemmissä mutkissa kuin mihin olet tottunut muilla autoilla, ja tee käännökset todella nopeasti mitä jyrkempi mutka (loivissa mutkissa taas tosi pienikin virheliike voi olla liikaa)
- Pidä kierrosluvut jatkuvasti korkealla. Automaatillakin ajaessa pystyy säätelemään millä vaihteella ajaa mutkat läpi, vaikkapa äänen perusteella (esim. jarruttaa neloselta kakkoselle, iskee kaasun pohjaan heti kun kuullut vaihteen vaihtuvan kaksi kertaa: näin auto lähtee mutkasta optimaalisella kierrosalueella eli nopeasti).
- Yritä saada itsellesi sopiva ”flow” ajamiseen, eli hyvä rytmi. Liian kovaa läpiajettu mutka voi nopeuttaa siinä kohdalla, mutta seuraava mutka saattaakin mennä metsään.

[Edit: Lisävinkkejä:
- Itse ajan useimmiten kolmannen persoonan kuvakulmasta (tykkään katsella autoja joilla ajan + pystyy ottaan paremmin kanssakilpailijat huomioon, etenkin online-kisoissa). Siitä on kuulemma ollut apua muihinkin kuvakulmiin tottuneille, näkee radan pidemmälle & ehtii paremmin ennakoida mutkia ja ajolinjoja.
- Vettelin haamuauto kannattaa ottaa pois päältä, häiritsee vain oman nopean ajan hakemista.
- Ajoapulinjat kannattaa pitää päällä, ei niinkään että niitä pitäis totella vaan joissain kohdissa niihin voi pistää omaan muistiin jarrutuspaikkoja (esim. Suzukassa ekassa mutkassa kannattaa jarruttaa vasta kun kyseinen linja käskisi lopettaa jarrutuksen ).
- Jarrutasapainoa voi kokeilla säätää 10/10 (vinkki by Hydrogen)
- Ratista voi kokeilla ottaa Force Feedbackit kokonaan pois, jos matalin säätökään ei tunnu riittävältä (vetää virtajohdon irti kun antanut ensin ratin kalibroida itsensä pelin sisällä - voi auttaa erityisesti töyssyisemmillä radoilla, kuten Nurburgringillä... omaan makuun tosin turhan tunnoton kun kokeilin)
- Riittävän iso kuva voipi auttaa, eräskin herra Vettel näkyy vetävän kohtuu läheltä ruutua, arvioisin että jos tuo on ~40 tuumanen ja mies istuu metrin päässä, niin katseluetäisyys on n. 1.11 kertainen (katseluetäisyys jaettuna kuvan leveydellä). Oma 52 tuumanen on 2.8 metrin päässä, joten katseluetäisyys on sillä 2.33 kertainen, eikä sillä oikein onnistunu mulla noin nopea ajaminen. Onneksi valkokangas on 92 tuumainen, joten sillä katseluetäisyydeksi tulee 1.4 kertainen, sillä oli huomattavan paljon helpompaa ajaa. En siis kehota ostamaan isompaa ruutua, itsensä hilaaminen lähemmäs töllöä riittää kyllä (tai töllön tuominen lähemmäs).
- Input lagin minimoinnistakin voi olla hyötyä, itse huomasin vasta tässä haasteessa että mun töllössä on hieman lagia, johtunee yhdestä kuvanparannustoiminnosta joka siinä on päällä. Sen pois päältä otto varmaan auttaisi, mutta eipä tarvinnut koska tykillä en huomannut mitään lagia, enkä töllöllä pelaa kuin satunnaisesti. Edit]

Itse ajoin ensin Monzan kultaiseksi toissa päivänä ~puolessa tunnissa, helpoin rata noista, kannattaa oikoa sen minkä pystyy. Seuraavaksi otin työn alle Suzukan, koska tiesin sen vaikeimmaksi (ajattelin ettei turhauta niin paljon jos en pääsekään sitä läpi). Noin neljän tunnin jälkeen sain ajan ~0.2 sekunnin päähän kullasta, mutta aloin olla liian väsynyt ja ajat alkoivat tämän jälkeen huononemaan… päätin siis pitää taukoa ja yrittää uudelleen seuraavana päivänä. Eilen aamulla katsoin uudestaan nuo videot läpi ja katsoin missä kohtaa voisin vielä parantaa, ja kas, ajat alkoivat näyttää lupaavilta, ~0.1s, ~0.02s kullasta. Tiesin pystyväni ajamaan voittoon vaadittavat kierrosajat ekalla ja tokalla kierroksella, enää piti saada ne onnistumaan peräkkäin… yllättävän nopeasti alle tunnin ajon jälkeen napsahti riittävä aika, reilu 0.2 sekuntia alle vaaditun. Huhhuh. Nurburgring olikin sitten tuon jälkeen läpihuutojuttu, ~puolessa tunnissa läpi vaikken sitä ollut erityisemmin harjoitellutkaan. Tiivistettynä tarinan opetus on siis seuraava: harjoitus kannattaa, mutta väsyneenä ei kannata ajaa :).

Ehkäpä tästä oli jollekin apua. En hirveästi ehdi foorumeilla pyörimään, mutta voin välillä yrittää vastailla jos joku kaipaa lisäapuja esim. johonkin tiettyyn mutkaan tms. Good luck & cheers!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Mulla tais mennä 1,5 tuntia (ratti g-27) saada noi pronssille. Montza meni heittämällä, mutta suzukaa sai veivata kauemmin ja nyrree vielä kauemmin. Kerran koskin tähän sen jälkeen, mutta 10 min jälkeen kysyin itteltäni miksi mää näillä itseäni kiusaan. Rattia tosiaan saa ihan reilusti kääntää mutkissa, sen huomasin.

edit. Vielä pitää sanoa että on aika vaikee tottua siihen että painaa jarrua samaan aikaan kun kaasua kun on parikymmentä vuotta ajanut normi autoa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Itsellä oli juurikin nuo asetukset käytössä kun ajelin dfgt:llä(force 5) kaikille kultaa. Monza oli helpoin ajaa kullalle. Tokan shikaanin kun leikkaa rajusti niin saa kohtuu helposti kulta ajan alitettua. Suzukassa juurikin tuo että sillan jälkeiseen neulansilmän vetää juuri kuten ekassa postauksessa on kuvattu. Itselle nyrre tuotti eniten vaikeuksia, mutta leveillä linjoilla;) siitäkin sain kulta-ajan.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Itellä ei kyl automaatilla tule yhtään mitään. Itellä ainaki tapana opetella kurvit millä vaihteella ajaa ne, ja automaatti sotkee tätä täysin. Pronssia ite sain kaikista, mut kulta tuntui kyl täysin mahdottomalta, kun noihin pronsseihinki taisi mennä pari tuntia taukoineen, ja pronssirajan alitus oli ehkä 0,5-1s luokkaa..
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Itellä ei kyl automaatilla tule yhtään mitään. Itellä ainaki tapana opetella kurvit millä vaihteella ajaa ne, ja automaatti sotkee tätä täysin. Pronssia ite sain kaikista, mut kulta tuntui kyl täysin mahdottomalta, kun noihin pronsseihinki taisi mennä pari tuntia taukoineen, ja pronssirajan alitus oli ehkä 0,5-1s luokkaa..

Kai sä käytät keppivaihdetta ja kytkin ilman muuta. Joo automaatti sotkee kaiken.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Kai sä käytät keppivaihdetta ja kytkin ilman muuta. Joo automaatti sotkee kaiken.

Joo ilman muuta ja vaihdan vaihteet viel jalalla, ja rattia pidän niskan takana, nii ja meinas hei unohtuu, ni kattelen ruutua peilinkautta ku muuten tuntuu liian helpolta. Eivaa iha niit rattivaihteit käytän niinku siin autossakin taitaa sellaset olla. Mut turha alkaa lässyttää noista vaihteista ettei muka sekottais automaatilla. Esim ajelen ne ekan etapin loivat kurvit suzukassa 4 vaihteella, ja automaatti tarjois kokoaja 3 sisään ja vaihtelis kesken kurvien 3-4 välillä. Sama siin neulasilmä kurvissa ekan etapin jälkee, pystyn ajaa manuaalil 2 sen kurvin nopeinten. Jokaisel tietty on omat tyylinsä, mut itellä ei tule automaatilla ajosta yhtään mitään.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Noh, on tämän (kuulemma) joku pystynyt manuaalillakin kultamaan, tosin paljon useampi manuaalikuski on sanonut ettei kykene riittävän nopeasti vaihtamaan ja automaatilla vasta mennyt läpi.

Tällä ajaessa joutuu ikään kuin unohtamaan miten autolla normaalisti ajetaan ja opettelemaan koko homman uudestaan (semmoinen ikävä haittapuoli tuossa on että mikään muu auto ei tuon vauhtihirmun jälkeen tunnu enää nopealta, ei ennen kuin yrittää ajaa samaa vauhtia johonkin mutkaan ja löytää itsensä pöpeliköstä :D ).

Jokunen lisävinkki mitkä tuli vielä mieleen:

-Itse ajan useimmiten kolmannen persoonan kuvakulmasta (tykkään katsella autoja joilla ajan + pystyy ottaan paremmin kanssakilpailijat huomioon, etenkin online-kisoissa). Siitä on kuulemma ollut apua muihinkin kuvakulmiin tottuneille, näkee radan pidemmälle & ehtii paremmin ennakoida mutkia ja ajolinjoja.

-Vettelin haamuauto kannattaa ottaa pois päältä, häiritsee vain oman nopean ajan hakemista.

-Ajoapulinjat kannattaa pitää päällä, ei niinkään että niitä pitäis totella vaan joissain kohdissa niihin voi pistää omaan muistiin jarrutuspaikkoja (esim. Suzukassa ekassa mutkassa kannattaa jarruttaa vasta kun kyseinen linja käskisi lopettaa jarrutuksen :p ).
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Kultasin kaikki kolme 2-3 tunnissa manuaalivaihteilla. Hauskaa Monzassa oli/on kun ohjeessakin lukee että pitää oikoa shikaanit. :D
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Itse olen nämä myös kullannut ja ajoapuina oli abs 1. Ei siellä vaihtovirheitä tullut. Kun vaihtaa itse pystyy myös rytmittää omaa ajamistaan helpommin. Aika automaattista toimintaa tuo vaihtaminen on, eikä siihen tarvi hirveästi aivosoluja uhrata.

Se on kyllä totta, ettei mikään auto tunnu miltään ton jälkeen. Sen takia pitää hieman pitää taukoa, jotta tuntuma palaa. Ajattaa sitten b-joukkuetta vaihteeksi, kun niille on tienannut 3 superkilpuria.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Itsellä on kulta kaikista hommattu manuaalilla ja ABS ja TCS offilla. Ja ei se vaihteiden vaihtamisen nopeus voi olla ongelma? Rämppää niitä läpsyköitä ennalta opitun määrän. Laittakaa jarrutasapainoon 10 ja 10. Ei mene jarrut lukkoon vaikka on ABS offilla. :D
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Editoin vähän tuota ekaa viestiä ettei mene ihan manuaali/automaatti-väittelyksi. Lisäksi kokosin näitä myöhemmin tulleita vinkkejä sinne myöskin.

Yksi vinkki vielä tuli mieleen:

- Ratista voi kokeilla ottaa Force Feedbackit kokonaan pois, jos matalin säätökään ei tunnu riittävältä (vetää virtajohdon irti kun antanut ensin ratin kalibroida itsensä pelin sisällä - voi auttaa erityisesti töyssyisemmillä radoilla, kuten Nurburgringillä... omaan makuun tosin turhan tunnoton kun kokeilin)
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Nuo hydrogenin vinkit ovat hyviä, kokeilin noilla säädöillä ja heti (n. 1h) napsahti Monzasta pronssi pädillä ja nyrrelläkin jäin vain vajaan parin sekunnin päähän. Yksittäinen kierros onnistui jo 1.07, kun aikaisemmin meni päälle 1.10. Kunhan nuo b-kuskit saavat tuon tsukuban 9h ajettua niin sitten vaan jahtaamaan pronssia nyrreltä.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Huhhuh, pari tuntia meni, mutta nyt on nyrre suoritettu. Henkeä sai pidätellä kun maaliviivan ylitin, et tuleeko pokaali vai disqualified:) Enää pahin edessä...
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Tuolla eräs kertoo melkein kullanneensa Suzukan padilla... lupaa todisteitakin myöhemmin ja aikoo saada sen kullalle - saas nähdä.

Vieläkin tuli pari vinkkiä mieleen:

- Riittävän iso kuva voipi auttaa, eräskin herra Vettel näkyy vetävän kohtuu läheltä ruutua, arvioisin että jos tuo on ~40 tuumanen ja mies istuu metrin päässä, niin katseluetäisyys on n. 1.11 kertainen (katseluetäisyys jaettuna kuvan leveydellä). Oma 52 tuumanen on 2.8 metrin päässä, joten katseluetäisyys on sillä 2.33 kertainen, eikä sillä oikein onnistunu mulla noin nopea ajaminen. Onneksi valkokangas on 92 tuumainen, joten sillä katseluetäisyydeksi tulee 1.4 kertainen, sillä oli huomattavan paljon helpompaa ajaa. En siis kehota ostamaan isompaa ruutua, itsensä hilaaminen lähemmäs töllöä riittää kyllä (tai töllön tuominen lähemmäs).

- Input lagin minimoinnistakin voi olla hyötyä, itse huomasin vasta tässä haasteessa että mun töllössä on hieman lagia, johtunee yhdestä kuvanparannustoiminnosta joka siinä on päällä. Sen pois päältä otto varmaan auttaisi, mutta eipä tarvinnut koska tykillä en huomannut mitään lagia, enkä töllöllä pelaa kuin satunnaisesti.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Pokaali lähestyy pikkuhiljaa suzukassakin, 2.18.6xx ajoin äsken. Enää sekunti tarvisi saada pois kierrosajasta. Tuokin oli hyvä vinkki, että ajelee lähempänä kuvaruutua, saa paremmat ajolinjat. Nyt säädin jarrutasapainoa 9/10, tämä siksi, että saa pädillä helpommin perän luistamaan niin taipuu paremmin mutkiin.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Pädillä olen koittanut saada noita bronssille.Monza meni alta tunnin,nyrreen 6h.Suzuka olikin sitten toinen juttu,yhteensä 25h!En tiedä auttaako tämä ketään mutta itse otin kaikki informaatiot pois näytöstä ja läpäisin suzukan heti tämän jälkeen ensimmäisellä yrittämällä.Huomasin että aina kun alkoi vilkuilemaan väliaikoja keskittyminen hieman herpaantui ja ajolinjat ei ollut seuraavaan mutkaan kohdallaan.Eikä myöskään tule puristettua liikaa kun ei tiedä onko aikataulusta jäljessä vai edessä,tulee puhtaampaa ajoa.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Pokaali lähestyy pikkuhiljaa suzukassakin, 2.18.6xx ajoin äsken. Enää sekunti tarvisi saada pois kierrosajasta. Tuokin oli hyvä vinkki, että ajelee lähempänä kuvaruutua, saa paremmat ajolinjat. Nyt säädin jarrutasapainoa 9/10, tämä siksi, että saa pädillä helpommin perän luistamaan niin taipuu paremmin mutkiin.

Sanoisin että tämä on väärä lähestymistapa. Kriittisintä on syöksyä ajoissa mutkiin, kun se hurja pito yhdistettynä rajuihin ohjausliikkeisiin hiljentää jo itsessään vauhtia. Sladissa meneminen kun ei ole ikinä nopeaa puuhaa.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Sanoisin että tämä on väärä lähestymistapa. Kriittisintä on syöksyä ajoissa mutkiin, kun se hurja pito yhdistettynä rajuihin ohjausliikkeisiin hiljentää jo itsessään vauhtia. Sladissa meneminen kun ei ole ikinä nopeaa puuhaa.

Sinä pelaatkin ratilla, kokeileppa varsin pädillä miten se taipuu mutkiin;) Pädillä pelatessa tuolla saa vähän kompensoitua sitä, että renkaat ei käänny niin paljon kuin ratilla. Ainakin omaan ajotyyliin tuo tyyli sopii. Ei tuosta nyt mitään driftailukampetta jarrujen säätämisellä saa, eli ei se jää sutimaan, saa vaan nokan helpommin oikeaan menosuuntaan.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Sinä pelaatkin ratilla, kokeileppa varsin pädillä miten se taipuu mutkiin;) Pädillä pelatessa tuolla saa vähän kompensoitua sitä, että renkaat ei käänny niin paljon kuin ratilla. Ainakin omaan ajotyyliin tuo tyyli sopii. Ei tuosta nyt mitään driftailukampetta jarrujen säätämisellä saa, eli ei se jää sutimaan, saa vaan nokan helpommin oikeaan menosuuntaan.

Minäkin aina olen vaan ratilla pelannu kunnon ajopelit,pädillä minäkin tätä kokeilin,mutta
eihän auto edes tiellä pysyny.:eek:
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Ah, kuinkas mukavia nuo haasteet olivatkaan. Helpoiksi en nyt niitä väittäisi, vaikka ne kultasinkin. Olin jo ajanut nämä haasteet pronssille joskus joulun aikoihin, mutta en silloin viitsinyt edes unelmoida kullan saavuttamisesta. Juuri noiden videoiden avulla sain vedettyä Nyrren ja Suzukan kullalle, Monza meni vähän niitä aikaisemmin myöskin vähän videosta apua katsoen.

Itseasiassa jotenkin tuo Nürburgring tuntui ratana paljon vaikeammalta kuin Suzuka, vaikka ajallisesti se oli kyllä helpompi. Sai nimittäin tehdä muutaman pienoisen virheen silti pystyen saamaan kulta-ajan. Suzuka on myös ratana paljon jouhevampi, joten se tuntui jotenkin mukavammalta tällä "autolla". Suzukaa saikin hinkata sen pari tuntia saavuttaakseen kaksi onnistunutta kierrosta, kun taas Nyrrellä riitti semmoiset puolituntia.

Taisi muuten olla mun menetelmänä noissa Eventeissä "tulos tai ulos", sillä Monza ja Nyrre menivät kullalla ensimmäisellä maaliin asti ehtineellä yrityksellä ja Suzukakin toisella. Ilmeisesti jos tein pienen virheen aiemmin kierroksella, aloin usein yliyrittämään, jonka seurauksena ajoin hiekkarannoille aurinkoa ottamaan radan varteen.
 
Ylös Bottom