Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Tuli kans joulun aikaan vedettyä pronssille ja eilen kokeilin sen jälkeen monzaa ja kyllä sieltä about puolen tunnin jälkeen kulta napsahti ja 1,5 milj expaa!

Tänään kokeilin suzukaa puolisen tuntia, mutta vaikeelta tuntu ja siirryin kaljan pariin.

Mitä apuja teillä on päällä?
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Jos pelkkää foorumiviestiä on uskominen, niin nimimerkki Tidgney on näemmä saanut nyt kaikki radat kultaiselle padilla. Tuon Suzukan selostuksen perusteella olisin taipuvainen uskomaan häntä, etenkin kohta 2), jossa hän jarruttaa viimeiseen tsikaaniin niin, että vasen takarengas on hieman hiekalla ja se flippaa autoa hieman poikittain. Kyseinen tapa nimittäin toimii, olen aika paljon nyt ajellut padilla Red Bullia (aina ei jaksa iskeä rattia kiinni kun oon vaan grindannu rahaa Dream Car championshipistä tavoitteena ostaa pelin kaikki autot, lähes kaikki standard-autot alkaa olla jo tallissa :) ), niin vahingossa oon huomannu että osittain hiekalle ajo hidastaa (epärealistisen) paljon tuota sukkulaa + kääntää juuri noin sitä.

[Edit: Tuossa muuten joutuubi-viteo kyseisestä suorituksesta. Onhan tuo periaatteessa mahdollista feikata ratilla, eikä näköjään enää käytä renkaat hiekalla kikkaakaan ennen viimeistä tsikaania, mutta on tuolla havaittavissa padille tyypillisiä korjausliikkeitä joissakin kohdissa - hyvin pieniä kyllä, saa olla aika uber-taitava & tarkka tatin kanssa... Edit]

Padin kanssa suurin ongelmahan on siinä, että se ei anna kääntää välittömästi toiseen suuntaan jos renkaat on jo linkussa vastakkaiseen suuntaa - eräänlainen viive siis siihen tehty pelintekijöiden toimesta - auttaa kaikkialla muualla (stabiloimalla pieniä virheliikkeitä) paitsi juuri noissa tsikaaneissa missä pitäis saada nopeesti suunnasta toiseen käännettyä.

Muutenkin alkaa kyllä harjoittelu kannattaa, pysyy paremmin hanskassa padilla tuo rassi, ikinä en kyllä kultaa noista saisi sillä, mutta ainakin pysyn suurimman osan aikaa radalla nyt :D.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Tuo viive on todella ärsyttävä, varsinkin noissa Suzukan s-mutkissa. En tiedä tuntuuko vain, mutta ilman SRF:a tuntuisi vähenevän tuo viive. Tällä hetkellä ajan ilman mitään ajoapuja ja abs 0, ja jarrubalanssi 9-10. Näillä paras avauskierros on ollut vähän päälle 1:08 ja toka kiekka 1:07. Enää ei tarvisi kuin saada nuo yhdistettyä niin napsahtaisi se viimeinenkin pokaali...
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

YES, menihän se:D 1:08.3xx ja 1:07.9xx=2:16.3xx, huhuh kun meinas jännittää tuo toinen kiekka, kun sen eka sektori meni hienosti, mutta lusikkamutkassa alkoi jo jännittää ja vauhti tippui siinä melko pahasti. Sitten vielä se shikaanin ulostulo meinas mennä niin leveäksi, että disqualified oli melko lähellä:)
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Toinen hankaloittava tekijä taitaa olla se, että pelin tekijät näkyy rajoittaneen renkaiden kääntymistä vauhdin mukaan padilla ajaessa. Toisin sanoen, arviolta yli 80:n (km/h) vauhdissa renkaita ei saa tietyn rajan yli kääntymään padilla, kun taas ratilla ne saa miten linkkuun haluaa vauhdista riippumatta. Padilla renkaat alkaa kääntyä enemmän linkkuun vasta ~alle 80:n vauhdissa, ja se on varmaan liian hidas vauhti noihin tsikaaneihin X2010:llä.

Olin epäillyt jo tuota, mutta vasta tuossa ajellessani tuoreita Seasonal Eventsien formulakisoja padilla kiinnitin enemmän huomiota miten Ferrarin etupyörät kääntyy mutkissa (eka kerta kun padilla ajelin autoa jossa etupyörät näkyvissä) ja niinhän ne näkyivät käyttäytyvän. Tuo nopeus jossa pyörät alkaa kääntyä enemmän vaikuttais olevan sama kaikissa autoissa, mitä tuota vähän testailin eri pirsseillä. Suurimmalla osasta autoja tuolla ei suuren suurta merkitystä taida olla, mutta Punaisen Härän kesyttämistä padilla se kyllä hankaloittaa tiukoissa tsikaaneissa.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Tärkein vinkki täällä on jo annettu mutta painotetaan vielä, eli hommaa se ratti. Ajan tavallisilla autoilla nopeampia kierrosaikoja pädillä mutta tuon Red Bullin kanssa on toisin. Nürburgring GP/F:ssä kierrosajat laski kun otti driving linen pois, traction control 1, ABS 3 muut pois. Suzukassa taas kierrosajat selvästi laski kun laittoi traction controllin pois ja skid recovery forcen päälle, driving line oli myös päällä. Monza oli niin helpon oloinen ettei siihen osaa mitään erityistä vinkkiä antaa. Noista muiden videoista ei minulle ollut mitään apua. Jos yritin jättää jarrutuksen esim Suzukassa yhtä myöhälle kuin tuolla ensimmäisen viestin videolinkissä, meni mutka poikkeuksetta pitkäksi vaikka yritti minkälaista säätöä ABS:ään.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

1.06 päivitys toi hieman helpotusta tähän haasteeseen:

- Jokaisen radan pronssiaikoja on helpotettu ~9:llä sekunnilla. Hopea- ja kulta-ajat pysyivät ennallaan.

- Padin ohjausherkkyyttä pystyy nyt säätämään asteikolla -2 - +7 (herkkyyden nostosta voi siis olla apua etenkin tiukoissa tsikaaneissa)
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Wuhuu! Monza pronssille padilla! Nyt kun tuota pronssiaikaa pidennettiin niin uskaltauduin koittamaan uudestaan ja muutaman yrityksen jälkeen napsahti 2.14.xxx. Muita ratoja en kyllä aio edes yrittää ennenkuin ratti tulee postissa..
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Ilmeisesti helpottui selvästi pädillä päivityksen jälkeen, kun lähes heti toinen pelaaja ilmoitti kullanneesa Suzukan.

Tuossa muuten lisää videoita Tidgneyn pädillä ajosta, pyysin niitä vielä kohteliaasti lisää eri kuvakulmista:
- Suzuka auton sisältä ja takaa
- Suzuka selostettuna, osa 1
- Suzuka selostettuna, osa 2
- Nurburgring, 4 eri kuvakulmaa

Noista videoista muuten näkee aika selvästi että ovat varmasti pädillä ajettuja, etenkin ohjaamon sisältä mistä näkee miten paljon auton ratti kääntyy mutkissa (nopeissa mutkissa vähän ja hitaissa mutkissa enemmän). 1.06 päivityksen jälkeen kun testailin samaa, niin näyttäisi että ovat hieman helpottaneet sitäkin, eli nyt auton ratti alkaa kääntyä jyrkemmin jo isommassa nopeudessa, siis riippumatta tuosta uudesta pädin herkkyyden asetuksesta (mahdollisesti jo ~150 nopeudessa, tosin vain jarrutettaessa, kiihdyttäessä en huomannut eroa - joka tapauksessa paljon hallittavamman oloinen nyt).
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Kyllä tuo on padilla nyt niiiiiiin paljon helpompi. Monzassa ensimmäisellä maaliin pääsyllä 2 sekuntia pois ennätyksestä ja kultaa n. tunnin ajamisella, mokaaminen kun on niin helppoa.

Muut radat on edelleen pronssilla. Tarkkuuta tuo vaatii, mutta ainakin nyt kääntyilee.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Nyt on vihdoin ja viimein tämäkin kullattu.:D Kannattaa pitää se skid recovery force päällä koska se nopeuttaa ajoa huomattavasti. Itse ajoin ratilla jolla on mielestäni paljon helpompi ajaa.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Joo, kyllä nyt on parempi ajettavuus pädillä noissa, kääntyy ihan eri tavalla kaikkiin mutkiin ja viive loistaa poissaolollaan. Kierrosajat parani huomattavasti ja Monzasta sainkin hopean, Nyrrenkin parhaimmillaan 2.10.3xx, ei paljon enää hopeaan. Nyt voi pitää jarrubalanssin 10/10 ja SRF:n päällä, muut avut pois käytöstä. Niin ja herkkyyden laitoin täysille.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Noh, joko joku pädipelaaja tältä foorumilta on tämän kullannut? Mulla on nyt 2 kultaa ja hopea. Ensin ajoin kaikki pronssille, sit hopealle ja nyt ois vielä tuo Suzukan hopea kirkastettavana. Tuntui, että mukavampi tälleen portaittain edetä, niin ei leipäänny niin pahasti yhteen rataan. Nyrrellä meinas jo usko loppua, ku ei millään meinannu saada avauskierrosta 1:04:n lähelle. Löytyi kuitenkin siitä toisesta neulansilmämutkasta ne puuttuvat kymmenykset, joita tarvitsi. Nyt sitten Suzukan kimppuun:)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Herranjumala että, tämä kuulostaa hankalalle! Kohta pääsee itsekin koittamaan kun leveli on 28. :)
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Herranjumala että, tämä kuulostaa hankalalle! Kohta pääsee itsekin koittamaan kun leveli on 28. :)

Ei se nyt niin hankala ole, melko helposti sain kaikki padilla pronssille. Vaikein juttu on päästä maaliin saakka, sillä jokainen rata meni läpi ensimmäisellä kerralla, kun pääsin maaliin asti ja tein jopa muutamia virheitä. Ohjauksen herkkyys oli 5 ja ajoin puskurista. Ajoavuista ABS 1, Skid recovery force ja ASM.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Pahoittelen nyt aluksi sitä, että viestini ei ole hirveästi aiheeseen viittaava, mutta haluaisin kumminkin vastauksen probleemaani.

Siis, olen nyt Gran Turismo 5:ssa tasolla 28 A-Specissä. Olen ajanut kaikki lisenssit ja special eventit kullalle. Itse A-spec kisoista puuttuu lähes kaikki endurancen kullat, mutta muuten on kaikki kullalla. (Gran turismo formula mestaruuden kulta puuttuu) (B-Spec lvl on 20)

Miten saisin nopeiten levelini siihen vaadittuun 30, että saisin ajaa tuolla ihmeautolla? Paljon on tehnyt sitä mieli ajaa. :)

Kiitoksia avuista!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Helpoin tapa on b-specin kautta, jos voit ajattaa remote racella itsellesi leveliä kun et ole koneella ja kun pääset 24 levelille, niin ajatat vaikka öisin ja koulu/työpäivien ajan enduranceja.

Tuo ei varmaankaan ole nopein tapa, joten en oikeastaan tainnut vastata kysymykseesi...
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Helpoin tapa on b-specin kautta, jos voit ajattaa remote racella itsellesi leveliä kun et ole koneella ja kun pääset 24 levelille, niin ajatat vaikka öisin ja koulu/työpäivien ajan enduranceja.

Tuo ei varmaankaan ole nopein tapa, joten en oikeastaan tainnut vastata kysymykseesi...

Tietenkin sitä B-Specciä voisi ajattaa, ei siinäkään ole enään, kuin 10 leveliä.
No, pistän sen jo ajamaan.
Ja kitos avusta.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Tietenkin sitä B-Specciä voisi ajattaa, ei siinäkään ole enään, kuin 10 leveliä.
No, pistän sen jo ajamaan.
Ja kitos avusta.
B-Specillähän saa vähemmän expaa kisoista eli ei varmaan ole kovin nopeaa tuo. Aja Indy500 kisa nopeimmalla autollasi niin nousee pian suoraan lvl30 jos voitat. Ei se nyt niin hirveän kauaa kestä ja ratakin on helppo. :)
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

B-Specillähän saa vähemmän expaa kisoista eli ei varmaan ole kovin nopeaa tuo. Aja Indy500 kisa nopeimmalla autollasi niin nousee pian suoraan lvl30 jos voitat. Ei se nyt niin hirveän kauaa kestä ja ratakin on helppo. :)

Kiitoksia vaan vinkistä.
Taidan tossa vkl pistää sen kullalle. ;)
 
Ylös Bottom